Mulla on juuri tuollainen vm -94 tjsp. Määristä en osaa tarkkaan sanoa mutta käyttö on kuitenkin moninkertainen. Tähänmennessä alapään kumilaakeri on vaihdettu pariin kertaan ja kulmavaihteen alla oleva sakarakytkin kerran. Sakarakytkin meni ihan omaa hölmöyttä. Sakaroiden väliin kuuluva joustona toimiva muovikiekko kului loppuun ja metallipinnat pääsivät hankaamaan yhteen. Sen jälkeen ei auttanut muovikiekon uusinta vaan koko kytkin meni uusiksi. Jaa, ääntä..? Nuo edellämainitut, pystyakselin suojaputki löysällä ja resonoi..? Onhan kulmavaihteesta tsiigattu öljyt edes kerran/10v.?
Siinäpä, sama tarina täältäkin... Se alapään kumilaakeri on muuten pala parsimattoa. Jos se akselin suojaputki siinä pärisee, saattaa olla pultti syöpynyt avaruuteen siitä varresta, sehän on teleskooppinen putki, joka vain kiristetään pultilla juntturaan. Yläpään sakarakytkin kannattaa sätää kohdilleen kerralla jos siihen joutuu koskemaan, kulmavaihdetta siirtämällä se tehdään. Jos se on hiukankin sivussa toisiinsa nähden, alkaa nopeasti muovisilppua lentämään, ja sen jälkeen se on kaput ja uus.
Veikkaan, että pumppusi on vailla tiiviimpää alapään laakeria..... se antaa värinää akselille, sekä saataa jossakin kohdin alkaa ottamaan siivet jonnekin päin pumpun kuoria.