Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe muoviputken maadoitus  (Luettu 3037 kertaa)

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
muoviputken maadoitus
konstia on monia mutta mikä on oikia tapa maadoittaa esm. uponaliputki joka on viljan imuputkena lietsossa. joku tuumas että riittäis jos putken ulkopuolelle kietoo rautalangan jonka maadoittaa mutta epäilen kyllä suuresti sen riittävyyttä ??? ??? putken sisäpuolelle olin ajatellu laittaa ohuen teräsvaijerin jonka luulisin toimivan varmimmin , luulisin...
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: muoviputken maadoitus
Aika pieni lanka muovin ja itse lietson välillä riittänee. Oletko saanut "veretseisauttavia tällejä"  :D

Ja sitten avaudun seuraavalla tarinalla  :'(

Kun muinoin olin MTT:ssa duunissa, niin me seuloimme siellä jotain siemeniä useina päivinä vuodessa. Siemenet olivat ehkä ruokohelpin, tavara oli hyvin pientä ja pölyistä. Seula oli ruostumatonta terästä ja seulan alla pidettiin muovista astiaa. Tällainen järjestely aiheutti hyvin suuren staattisen varauksen muodostumisen muoviastian ja seulan välille. Pisin mittaamani sähkökipinä on 26 milliä  ;D Muistaakseni 3000 volttia riittää milliseen kipinään, joten jännitettä saattoi olla sellaiset 80 000 volttia. Tuo tälli nipisti mukavasti ja lukuisia jekkuja tuli kyllä mm. harjoittelijoille tehtyä.. Mutta tuo huvi loppui kun astioiden väliin laitettiin joku käteen sattunut metallilanka.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5900
Vs: muoviputken maadoitus
Aika pieni lanka muovin ja itse lietson välillä riittänee. Oletko saanut "veretseisauttavia tällejä"  :D

Ja sitten avaudun seuraavalla tarinalla  :'(

Kun muinoin olin MTT:ssa duunissa, niin me seuloimme siellä jotain siemeniä useina päivinä vuodessa. Siemenet olivat ehkä ruokohelpin, tavara oli hyvin pientä ja pölyistä. Seula oli ruostumatonta terästä ja seulan alla pidettiin muovista astiaa. Tällainen järjestely aiheutti hyvin suuren staattisen varauksen muodostumisen muoviastian ja seulan välille. Pisin mittaamani sähkökipinä on 26 milliä  ;D Muistaakseni 3000 volttia riittää milliseen kipinään, joten jännitettä saattoi olla sellaiset 80 000 volttia. Tuo tälli nipisti mukavasti ja lukuisia jekkuja tuli kyllä mm. harjoittelijoille tehtyä.. Mutta tuo huvi loppui kun astioiden väliin laitettiin joku käteen sattunut metallilanka.

Tulee mieleen juttu ammattikoulusta matikan tunnilta.
Kovalla talvipakkasella yhdellä kaverilla oli villapaita päällään ja jotenkin hokasi että hetken kun híeroo selkäänsä koulutuolin muovista selkänojaa vasten, siitä nousee seisomaan tuolin viereen ja kädessä olevan taskulaskimen kulmaa tarjoaa kohti samaista tuolia..
Makeesti kyllä löi valokaarta...  :D

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: muoviputken maadoitus
lähinnä pölyräjähdystä pitäis eliminoora, ittelle vois tehrä kutaakin pieni lisävirta täs kohtaa vuotta ;)
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...