Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kepulaisten ymmärrys  (Luettu 1069 kertaa)

Aulis Anttila

  • Vieras
Kepulaisten ymmärrys
YLE Uutisten kyselyn mukaan Keskustan kannattajista lähes puolet ei ymmärrä hallituksen toimia talouden taantumassa.  ;D  :D  :o  ::)

Kaikista vastaajista 56 prosenttia on on kuitenkin erittäin tai melko tyytyväinen hallituksen tapaan käydä yhä vakavammaksi muuttuvan taloustilanteen kimppuun.  ;D  :D  ;D  :D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kepulaisten ymmärrys
Jooo, hallitus toimii aika varovasti, ei silti jos lama pitkittyy, niin se voi olla oikeakin tapa toimia ...

Ehkä jotkut kaipaa räväkämpää toimintaa, minä olen kyllä sitä mieltä, että nyt kannattaa olla varovainen, eikä hötkyillä tyhjää.

Tämä lama ei mene hetkessä ohi.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Kepulaisten ymmärrys
Lama menee sillä ohi aletaan teettään jotain . Raha alkaa kiertää ja siinä se on taas nousukausi . ;)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kepulaisten ymmärrys
Lama menee sillä ohi aletaan teettään jotain . Raha alkaa kiertää ja siinä se on taas nousukausi . ;)

Niin, nykyään vaan mennään yhä enempi siihen suuntaan, että ihmiset oikeastaan jää köyhemmiksi kuin ennen.
Esim. seitkytluvulla, mies kuin mies, pystyi rakentamaan omakotitalon ja maksamaan sen seuraavan 10-15 vuoden aikana, sen jälkeen se rakensi itselle vielä kesämökin ja maksoi myös sen, yleensä sillä oli vielä säästöjä kun se jäi eläkkeelle.
Nyt pitää nuoren parin ottaa yhdessä kolmenkymmenen vuoden laina ja sillä ne maksaa hikisen asunto-osakkeen kerrostalossa elämänsä aikana ...

Samajuttu se on kaikessa muussakin, peltojen hinnat nousee paljon nopeammin, mitä se tuotto, mitä sitä pellosta saa, jos se nousee ollenkaan.

Seitkytluvulla jätkä käveli pankkiin ja osti kuorma-auton tai pyöräkoneen velaksi, maksoi sen urakoinilla kahdessa kolmessa vuodessa, lyhin aika mitä minä olen kuullut on ollut kuusi kuukautta.
Nyt pitää olla kaksi pyöräkonetta maksettuna, niissä rengit töissä ja urakat so*****na kolmeksi vuodeksi eteenpäin, jos meinaat yhden uuden ostaa ja silloinkin pannaan omaa rahaa puolet koneen hintaan, ei sitä kokonaan enää velaksi osta kukaan.

En tiedä mihin tää maailma menee, mutta en usko, että entisin menetelmin lamasta noustaan ihan heti.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kepulaisten ymmärrys
Iltalypsy takaisin ykkösen ohjelmistoon, jälkiviisaathan siellä jo pyörii.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.