Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: turbox - 23.03.12 - klo:15:44
-
Minkälaista vaseliinia olette käyttäneet rasvareissa esim. safematicissa? Merkki ja laatu/hinta?
-
II-luokan rasvaa........ ei mitään käsitystä hinnasta..... :P
-
Onko kukaan laittanu puimuriin keskusrasvaria?
-
Safematikissa pitää talvella käyttää 0 luokan rasvaa kesällä 2 luokkaa. Lincolni toimii kakkosella ympäri vuoden, omien kokemuksien perusteella. Hinnoista en tiedä kun työnantaja ostaa. Omiin koneisiin en laita ikinä rasvaria. >:(
-
Käyttääkö sirkussonni mäkin lincolnissa minkä merkkistä rasvaa?
-
Ite oon käyttäny ihan perus edullista laakerirasvaa mäkissä
tuubi 300 paaliin ni ei rasvan laadulla niin suurta merkitystä kuhan ei vaan ajele ilman....
-
Käyttääkö sirkussonni mäkin lincolnissa minkä merkkistä rasvaa?
BP, Mobil ja LE on tullu käytettyä, kunhan on pitkäkuituista, ja tuubi vaihtuu, vaikka ei olisi aina se 300 paaliakaan vielä ajettu. Tuohan tuuppaa sen tuubin jo huomattavasti pienemmällä paalimäärällä, mutta tarve laittaa uusi on siinä 300 paalin paikkeilla.
Ite oon käyttäny ihan perus edullista laakerirasvaa mäkissä
tuubi 300 paaliin ni ei rasvan laadulla niin suurta merkitystä kuhan ei vaan ajele ilman....
Ei Ei Ei, kunnollista pitkäkuituista!!! Ei se talous siihen rasvatuubin hintaan saa kaatua.. ;)
-
Käyttääkö sirkussonni mäkin lincolnissa minkä merkkistä rasvaa?
BP, Mobil ja LE on tullu käytettyä, kunhan on pitkäkuituista, ja tuubi vaihtuu, vaikka ei olisi aina se 300 paaliakaan vielä ajettu. Tuohan tuuppaa sen tuubin jo huomattavasti pienemmällä paalimäärällä, mutta tarve laittaa uusi on siinä 300 paalin paikkeilla.
Ite oon käyttäny ihan perus edullista laakerirasvaa mäkissä
tuubi 300 paaliin ni ei rasvan laadulla niin suurta merkitystä kuhan ei vaan ajele ilman....
Ei Ei Ei, kunnollista pitkäkuituista!!! Ei se talous siihen rasvatuubin hintaan saa kaatua.. ;)
Kovin tulee erillaista infoa eri suunnista ;D
Eikö pitkäkuituinen oo vähä turhan raskasta tavaraa tollasiin laakereihin?
-
Kertokaapa mikä se kuitu on siinä rasvassa?
Valmistajien voitelusuositukset.
Lincoln ja Vogel - (kesä)NLGI 2 (talvi)NLGI 1
SKF (safematic 1 piiri) (kesä)NLGI 00-1 (talvi) NLGI 000-00
SKF twin heavy (safematic 2 piiri) (kesä) NLGI 1-2 (talvi)NLGI 00-0
-
Q2 oilsin 00:aa olen volvon safematicissa käyttänyt, ainakin tappiin ympärykset on vaseliinissa ja tavaraa kuluu eli pelaa hyvin pakkasessakin.
-
ainakin tappiin ympärykset on vaseliinissa ja tavaraa kuluu eli pelaa hyvin pakkasessakin.
;D
-
Mulla ei sinänsä ole mitään kokemusta keskusrasvareista, mutta sen verran on tietoa että -00 luokan "vaseliineja" noihin yleensä suositellaan. Huomattavasti notkeampia kuin normaalit NLGÌ 2 luokan rasvat. Tosin näissä 2 luokan vaseliineissakin on valtava ero viskositeetissa. Punaisia tappirasvoja ei saa kylmällä ilmalla pumpattua prässistä...
-
Mulla ei sinänsä ole mitään kokemusta keskusrasvareista, mutta sen verran on tietoa että -00 luokan "vaseliineja" noihin yleensä suositellaan. Huomattavasti notkeampia kuin normaalit NLGÌ 2 luokan rasvat. Tosin näissä 2 luokan vaseliineissakin on valtava ero viskositeetissa. Punaisia tappirasvoja ei saa kylmällä ilmalla pumpattua prässistä...
Nii.. aentakia on olemassa NLGI 1 luokan punaset rasvat...
Ja värithän on vain jotta ihmiset tottuisniihin.