Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käyttökokemuksia  (Luettu 82901 kertaa)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Käyttökokemuksia

Mä olen nyt ajanut kutakuinkin kaikilla yleisimmillä keppilootaisilla ja portaattomilla TTV:tä lukuunottamatta, näistä puhutuista merkeistä. Koeajolla kannattaa huomioida, että aina säädöt ei ole kohdallaan. Olen esimerkiksi ajanut kahdella samanlaisella dyna-6 massikalla, jotka tuntuivat hyvin erilaiselta suunnanvaihdon ja pikavaihteiden osalta. Myös rengastus ja jouset sekä koneen malli (paino) vaikuttavat ajotuntumaan.

Usein jontikoissa on suunnanvaihto-ongelma, jota saa helpotettua ohjelmoinnilla. Tuossa valitsemassani koneessa suunta vaihtui varsin nätisti, niinkuin se vaihtuu omassanikin. Dyna-6 on kehittynyt valtavasti ja alue vaihtuu nopsaan, mutta ei sitä VT:een voi verrata. Eikä Jontikan autopoweriin. Autopower ei ole aivan yhtä sivistynyt kuin Fendtin loota, mutta ei siellä mitään isompia nykimisiä todellakaan ole- kone vähän aaltoilee sattuneesta syystä.

Kunnollinen koeajo on paras markkinointi, sen olen huomannut ja esimerkiksi menestyneet autokauppiaat sen ovat huomanneet. Fendtin koeajon jälkeen olin myyty ja jos tuota "kompromissi-deereä" ei olis löytynyt, valinta olis ollut Fendt. Itsekin suhtauduin 6630 varauksellisesti, mutta kokonaisuutena tuntui omalta koneelta. Kaikki muut tuntuu siltä, että niissä on huonoja ja hyviä ominaisuuksia. :)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Lurppa

  • Vieras
Vs: Käyttökokemuksia

Mä olen nyt ajanut kutakuinkin kaikilla yleisimmillä keppilootaisilla ja portaattomilla TTV:tä lukuunottamatta, näistä puhutuista merkeistä. Koeajolla kannattaa huomioida, että aina säädöt ei ole kohdallaan. Olen esimerkiksi ajanut kahdella samanlaisella dyna-6 massikalla, jotka tuntuivat hyvin erilaiselta suunnanvaihdon ja pikavaihteiden osalta. Myös rengastus ja jouset sekä koneen malli (paino) vaikuttavat ajotuntumaan.

Usein jontikoissa on suunnanvaihto-ongelma, jota saa helpotettua ohjelmoinnilla. Tuossa valitsemassani koneessa suunta vaihtui varsin nätisti, niinkuin se vaihtuu omassanikin. Dyna-6 on kehittynyt valtavasti ja alue vaihtuu nopsaan, mutta ei sitä VT:een voi verrata. Eikä Jontikan autopoweriin. Autopower ei ole aivan yhtä sivistynyt kuin Fendtin loota, mutta ei siellä mitään isompia nykimisiä todellakaan ole- kone vähän aaltoilee sattuneesta syystä.

Kunnollinen koeajo on paras markkinointi, sen olen huomannut ja esimerkiksi menestyneet autokauppiaat sen ovat huomanneet. Fendtin koeajon jälkeen olin myyty ja jos tuota "kompromissi-deereä" ei olis löytynyt, valinta olis ollut Fendt. Itsekin suhtauduin 6630 varauksellisesti, mutta kokonaisuutena tuntui omalta koneelta. Kaikki muut tuntuu siltä, että niissä on huonoja ja hyviä ominaisuuksia. :)

Ap lootallako kokeilit tota deereä?

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Käyttökokemuksia

Ap lootallako kokeilit tota deereä?

Olen ajanut AQ, AP ja DD. Tuo kone on keppilootalla.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Käyttökokemuksia
6630 premium on oikein kiva kampe, itse vain moitin hiukan isoruokaiseksi.

Tuo on totta, oli oikeastaan yksi ainut asia mitä pähkäilin kyseisen koneen kohdalla pitkään. Toisaalta vastaava uusi ärrä tuntui mittarin mukaan vievän pihapyörityksessä aika paljon enemmän ainetta ja ainakin neloskoneisissa havainto pitää paikkansa käyttäjäkokemusten valossa: ärrä vie enemmän kuin 30- sarja ainakin näissä pienemmissä..  :-\

Toisaalta tuo ei paina kutoskoneeksi paljon mitään (5200+) ja älyteholla lähtee 160hp, niin siinä suhteessa myös hinta huomioon ottaen ihan kohtalainen kompromissi.

Summa summarum, jos olis mennyt tehdastilaukseen niin jonnu olis luultavasti pudonnut vaihtoehdoista. 6- mukisia premiumeja ei enää suomessa ole..
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Lurppa

  • Vieras
Vs: Käyttökokemuksia
No onnea uuden koneen johdosta ( jos nyt oikeen ymmärsin..)
hyvän merkin valitsit!

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Käyttökokemuksia
Toisaalta tuo ei paina kutoskoneeksi paljon mitään (5200+) ...
Kyllä sun ny täytyy kaliproija vaakas. Mun 6630 painaa noin tonnin enemmän :/
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Käyttökokemuksia
Toisaalta tuo ei paina kutoskoneeksi paljon mitään (5200+) ...
Kyllä sun ny täytyy kaliproija vaakas. Mun 6630 painaa noin tonnin enemmän :/
Sulla on siinä painossa moommalisä... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ana111

  • Vieras
Vs: Käyttökokemuksia
Toisaalta tuo ei paina kutoskoneeksi paljon mitään (5200+) ...
Kyllä sun ny täytyy kaliproija vaakas. Mun 6630 painaa noin tonnin enemmän :/
Sulla on siinä painossa moommalisä... ;D
Ja tupla paripyörät ;)

1100xx

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
  • Etiäppäin
Vs: Käyttökokemuksia
6630 premium on oikein kiva kampe, itse vain moitin hiukan isoruokaiseksi.

Tuo on totta, oli oikeastaan yksi ainut asia mitä pähkäilin kyseisen koneen kohdalla pitkään. Toisaalta vastaava uusi ärrä tuntui mittarin mukaan vievän pihapyörityksessä aika paljon enemmän ainetta ja ainakin neloskoneisissa havainto pitää paikkansa käyttäjäkokemusten valossa: ärrä vie enemmän kuin 30- sarja ainakin näissä pienemmissä..  :-\

Toisaalta tuo ei paina kutoskoneeksi paljon mitään (5200+) ja älyteholla lähtee 160hp, niin siinä suhteessa myös hinta huomioon ottaen ihan kohtalainen kompromissi.

Summa summarum, jos olis mennyt tehdastilaukseen niin jonnu olis luultavasti pudonnut vaihtoehdoista. 6- mukisia premiumeja ei enää suomessa ole..

Juu u..tehdas varmaan lupaa 160hv. Oletko kokeillu penkissä...voi löytyä jopa 40hv vähemmän. Sattuu tehtaalta tulemaan heppoja millon mitäkin...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Käyttökokemuksia
6630 premium on oikein kiva kampe, itse vain moitin hiukan isoruokaiseksi.

Tuo on totta, oli oikeastaan yksi ainut asia mitä pähkäilin kyseisen koneen kohdalla pitkään. Toisaalta vastaava uusi ärrä tuntui mittarin mukaan vievän pihapyörityksessä aika paljon enemmän ainetta ja ainakin neloskoneisissa havainto pitää paikkansa käyttäjäkokemusten valossa: ärrä vie enemmän kuin 30- sarja ainakin näissä pienemmissä..  :-\

Toisaalta tuo ei paina kutoskoneeksi paljon mitään (5200+) ja älyteholla lähtee 160hp, niin siinä suhteessa myös hinta huomioon ottaen ihan kohtalainen kompromissi.

Summa summarum, jos olis mennyt tehdastilaukseen niin jonnu olis luultavasti pudonnut vaihtoehdoista. 6- mukisia premiumeja ei enää suomessa ole..

Juu u..tehdas varmaan lupaa 160hv. Oletko kokeillu penkissä...voi löytyä jopa 40hv vähemmän. Sattuu tehtaalta tulemaan heppoja millon mitäkin...
Nykyään tuppaa noita tehoeroja ole suuntaan ja toiseen merkistä riippumatta ja on varmaan aina ollut   :P  Kaverin 6820 jonnusta tuli vakiona 150hv tapilta ja ohjelmoinnin jälkeen enemmän mutta se nyt ei ole oleellista... 

realisti

  • Vieras
Vs: Käyttökokemuksia
Meilläkin mitattiin 7485:n tehoksi uutena 204 tai 209hv (melkein 3v niin ei muista enää) moottoritehoa. Hiukan yllätyin kun piti olla vain 185hv.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Käyttökokemuksia
Ne penkithän pitää aina just kutinsa.... :o
Luvattoman paljonkin heittoja penkeissä.
Nii se on...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Käyttökokemuksia
Mitä väliä tuolla tarkalla teholukemalla on?

Kun traktori nyt hommastaan suoriutuu niin miks sitä vinguttamassa täytyy käydä jossain tehomittarilla...
Kui mää ain olen paras?

sokuri

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: Käyttökokemuksia
Aikamoisia yksilöitä nuo traktorit kyllä on. Kuuleman mukaan parhaiten tehtaan ilmoittamissa tehoissa on Case/NH, JD:ssä on lähes aina alakantissa. Näin kertoili mulle erään Säätöpajan porukka. Pahin esimerkki oli ollut 6000-sarjalainen JD josta oli luvattu 100 hp mutta penkissä tulos vain 65 hp !!! Ja kone oli lähes uusi...ei uskois, että vielä nykyäänkin kun kaikki on helppo tietokoneilla yms. säätää kohdalleen pästetään ulos tehtaasta tommosta kuraa.

ps. Itselläni pari jd:tä joten en kirjoita tätä haukkuakseni... ;)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Käyttökokemuksia
Mitä väliä tuolla tarkalla teholukemalla on?

Kun traktori nyt hommastaan suoriutuu niin miks sitä vinguttamassa täytyy käydä jossain tehomittarilla...

 ...ja väännöllä ne työt tehdään...