Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 24

Viestit - Lemmu

esim tuollainen http://www.nettikone.com/mercedes-benz/814/1235264, ittelle meinasin tehdä juuri jotain hiehonsiirtokärryä tr:n perään mutta sitte kattoin noita umpikaappeja, hinnat kohtuullisia, usein perälautanosturilla. Itte jatkoin perälautanosturia saranoimalla siihen nosturin mittaisen vahvan varerin ja koppiin väliaita ja perälle toinen aita etteivät hiehot nojaa nosturia varten. pussihousuja vielä ettin, on vaan sen verran manneolo ku tuollaasella hiehoja siirtää... ja sitte ku tuosta moottori/leima loppuu moottori rautaromuun ja aisa tilalle
Ei onneksi ole koskaan tarvinnu maksaa lähellekkään kymppiä hehtaarista 8)

Ei tääläkää kukaa edes tarjoa lähelle kymppiä olevia summia, viidestätoista aloitetaan...
Maidontuotanto ja lihanaudat / Vs: Arla
: 24.09.13 - klo:05:05
Mikä se huono aika on sitten ollut? Meillä maitoauto käy klo 7.45, hyvin kerkiää maito jäähtyä, kun alootetaan klo 5.00 lypsämään. :-P

Meillä on lypsy aina kesken, ihan sama koska hinkki pihalle kaartaa... :P

Siihen tässä ollaan myös pyrkimässä, sitte ei kyllä enää herätä puoli 5.

Sitte ei nukuta ollenkaa... ;)
Maidontuotanto ja lihanaudat / Vs: Arla
: 23.09.13 - klo:18:05
Pistäkäähän arlan hankinta heebon yhteystietoja tulemaan.
Maitosuomi kun ei tunnu saavan haetuksi maitoja muulloin kun lypsyaikana. >:(
Saiskohan kimppavaihdolla paremmat ehdot :-\

Tuskin Arlakaan hakee maitoa robotin lypsyajan ulkopuolella  ???
Ei niin haekkaan.Mutta tankin pesutuloksen tarkistaminen nyppii puolenyön jälkeen :-[
Meilläkin haetaan maito puolen yön jälkeen. Eikä ole käynyt pienessä mielessäkään, että pitäisi käydä pesutulos tarkastamassa.... :-X

Ainahan maito haetaan puolenyön jälkeen, tai toisaalta; ennen puoliyötä  ???

Eiköhän tuo riipu ihan siitä kuinka paskantärkiä ihiminen onkin.  Pohohohohohojalaaset isännät on ensi ja vasta sitte muut. Saappahista tuskin löytyy kokua 45 ja silti kuvitellahan Euroopan omistajiksi, varsinaasiksi isookenkääsiksi.  ;D Parin vuoden päästä arlalaisen rotumeijerin tuottajat nyyhkien itkee kun pääsi Tanskan johto kyykyttämään, kilpailussa saatiin kalliita markkinaosuusprosentteja. Tuottajan taskun avustuksella. Ensin ruottalaasen ja vähän kun otethan lisää niin suamalaasen. Mutta siinäpä touhuatta.  ;D

Olis se vain mukavaa ku maidosta maksettais vain 30 c/l, mutta se haettaas silloon ku ittestä tuntuu hyvältä. Onkohan kukaan miettiny kustannusrakennetta. Jos reitit, keräily ym. on viilattu tehokkaiksi sen takia että pystymään maksamaan hyvää hintaa, niin kaikkien keruuaikataulu ei vain voi olla jokaiselle mieluinen. toinen vaihtoehto lisää autoja vajaakäytölle ja haetaan maitoja kunkin mieltymyksen/ ajan puitteissa mutta lasketaan hintaa, kumpi on parempi. Ja miksi iso A maksaa täälä paljon parempaa hintaa kuin lahden toisella puolella, onko tavoitteena nostaa ruottin ja tanskan maidonhinta suomen tasolle vai laskea suomen hinta pitkällä aikavälillä muun euroopan tasoon. Maataloudessa pikavoitot on aina onnistuneet huonosti, ostakaa ennemmin vaikka casino-arpoja
Ja perjantaina kaikkien aikojen navetta-avajaiset(bileet)... ;D

onko agrolaisia paikalla...
ittellä moinen laite kahdessa kärryssä jos ajetaan pintaan, liikkuvia osiahan ei todellisuudessa ole paljon koska napon takaosassa on pieni metallilevy joka napon reunaan tullessa kääntyy stopparin avustamana toiseen suuntaan jolloin lietesuihku ohjaa napon kääntymään. levitystarkkuus todella hyvä ja ison pisarakoon takia tuuliherkkyys huomattavasti pienempi verrattuna normilautaseen. levityslevys heiluriliikkeen takia vähintään riittävä.
Riittää, emätin prolapsi yms näkyy jo 2,5% ihan tarpeeksi asti  :P :P :P

mielestäni emätinprolapsi ei ole kiinni parren kaltevuudesta vaan lehmän rakenteesta. jos asia olisi niin näkyisikö kunnon pitkittäiskaadolla olevissa navetoissa ylämäkeen mennessä emätin ja alamäkeen mennessä ei.
on, automaattiaggregaatti lähtee käyntiin/sammuu/käyntiin/sammuu kesken lypsyn ku verkon jännite laskee liian alas ( otettu siksi pois automaattikäytöltä) ja aggregaatilta ei saa enää parametreistä käynnistysarvoa alemmas, pääsulakkeita palaa vaikka kaikki muut sulakkeet ok, putkiston pesurista palaa aika ajoin 300 E alipainepumppu, muilta ei kuulemma oo menny noita ollenkaa/tosi harvoin ym. pyysin fortumia toimittamaan mittarin että nähdään tuleeko muuntajalta riittävän tasalaatuista virtaa vaikka näen heilahtelut myös aggregaatilta. kuulemma loissähköä liikaa pitäis laittaa loiskeräin 6000 e.  että näin
moittia saa toki mutta mielellään perustelujen kanssa ;)

Joo varsinkin kun ryöväriksikin moititaan niin syyttäjä voisi kertoa mikä on oikea hinta 150 lehmän navetan suunnittelulle? (Ei sis. rakennekuvia mutta kaiken mitä ympäristölupaa, rakennuslupaa, toiminnallista suunnittelua ja investointitukihakemusta (kustannuslaskelmat) varten tarvitaan.

edit: ja jos ei tule hyviä perusteita niin täältä tulee seikkaperäinen selostus siitä miten kärrykaupassa voi kaikenlaista epäonnistua ja unohtua :)

joo, onkahan optimisti käyttänyt ko. lafkan palveluja vaiko kuulopuheilla mennään. navettasuunnittelijat ja poor agrian yhden piirrän, muut kopioin- navetat on eri kastissa
http://www.nettikone.com/john-deere/5620/1154713
jontikka 7tonnilla heh heh 8)

näin se maailma muuttuu ku mönkijä maksaa nykyään 58 tonttua ja traktori 7 tonttua
Meillä on yhdellä samaa vikaa..vedetäänkö leegot irti vai mitä niille yleensä on hoidoksi???

joku hammas on lähtemäisillään irti, voi olla vinos tms. ja ottaa kai vähä kipeää ku pitäs märehtiä, jos pystyy katsomaan lahjahevosta suuhun ja koittelemaan sen yleensä huomaa, mutta harvoin moinen onnistuu, lähtee irti kyllä ajallaan...
Katoppa hampaat  :)

juu,hampaita se oirii
Aski ja etuakseli on noitten herkkä paikka.Etuakselin napa on valtavan kokoinen ,mutta pehmovalua.Pienissä nyykkäreissä etuakseli tosi kepponen ,pienistä värkeistä koottu ,vetoakseli tosi ohut ja niitäpä menee.Öljyvuodot ovat arkipäivää eikä niitä huoltokaan saa loppumaan takuun aikana ja näitä öljyvuotoja joka paikassa.
Paskapuhetta, mul on ollu uudessta lähtien tommonen 115 es laatikolla vm 01. Pari vaihteiston anturia on vaihdettu ja muutama jarruakselin kumi (fordeista tuttu). Etukardaanin juuri on nyttemmin hiukka kostea ei voi sanoa vuodoksi. Muuten käyttöominaisuuksiltaan hyvä peli iso moottori, kuutoskoneeksi ketterä (etuparipyöriä käytettäessä pitää kääntöä rajoittaa vasemmalle ettei tankki lähe mukaan).riittävästi hydrauliikkaa ja muita varusteita. Ohjaamokin asiallinen. Tuttu hultomies sanoi yhden vaihteisto remontin tehneensä tuommoseen, oli vaan 220 hv jarrutettu tapista...

ittellä -02 turbotettu  ES 170 hp tapista. Pari vaihteiston anturia ja "teinikummit" vaihdettu kans taka-akselille, pari letin/laturin remmiä+ yksi peltinen kiristyspyörä. liikkuu tiellä mukavasti ja varustelista kattava. miinuksena juuri tuossa edellä jokun mainitsema keveys. tunteja rento 5000. Joskus ykköskoneena, nykyään tekee päivätyönsä apevaunun edes. Eikä etukormaajaa.
Tekeekö kukaan jobbari Ranskan suunnalla konehankintaa, tai tiedättekö ketään joka olisi RanskanTaitoinen  ja halukas avustamaan konekaupoissa. Kaikissa muissa maissa pärjää jollain ymmärrettävällä kielellä, mutta puimurin hankinta ranskasta on osoittautunut hiukan haasteelliseksi kielimuurin vuoksi.

No nii............. taas mentiin.... ;D

Tarkkana sitten mitä tähän topiikkiin kirjotat, vahdin kun haukka. ;D ;D

http://www.nettikone.com/mchale/fusion2-paalain-kaarin/1124321#yritys=anttikangas

"Kyllä meillä konebudjettikin on vuosittain, mutta väittäisin että käyttöaste koneille on kohdallaan. 11v ikäisellä 2065 sampolla loukutetaan 150-200ha, rapidilla kylvetään ~400ha, fusionilla paalataan ~6000 paalia jne. En usko että suurimmalla osalla muistakaan tiloista on suhteessa niin paljon parempi käyttöaste koneilla että voisi väittää hupi-investoinneiksi."
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 24