Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hankkija juurilleen?  (Luettu 3546 kertaa)

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Hankkija juurilleen?
No ei, Hankkija oli ennen "viljelijöitten omistama ja hallitsema", nyt tanskalaisomisteinen.

Hankkijan tuho oli todellinen kepun taidonnäyte.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hankkija juurilleen?
Jotenkin olen tuota Hankkijaa vain kummasti koko aikuisikäni karttanut ja kartan edelleen olipa nimen takana ihan mikä vaan.. ::)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Hankkija juurilleen?
  Hankkija kaatui kun uskovaisten rahakukkaro ei enää kestänyt siellä asiointia.
  Jäljelle jääneiltä sitten kasattiin viime tipassa pottia osakeannilla..

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hankkija juurilleen?
Ahaa..nyt ymmärrän. Mun uskoni ei vain ole riittänyt..hienoa,hetken jo luulin olevani tyhmä. :)

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Hankkija juurilleen?
Täällä yksi tosiuskovainen myi puuta 30 000 markan edestä, laittoi Hankkijan osuuksiinsa pelastaakseen firman. Seuraavana päivänä Hankkija jätti konkurssihakemuksen.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Hankkija juurilleen?
Ahaa..nyt ymmärrän. Mun uskoni ei vain ole riittänyt..hienoa,hetken jo luulin olevani tyhmä. :)

  Tyhmä tai ei, jotenkin synniksi sitä aikoinaan katsottiin kuluttaja-osuuskunnan kanssa kaupankäyntiä,
  Mutta huomattavan taloudellisen hyödyn sai kun ei kussutkaan Hankijan suuntaan, vaikka isot laitokset melkein nurkalla olivatkin.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8394
Vs: Hankkija juurilleen?
Mulle on jostain kulkeutunut mainoskynä. "Novera yhtymä omistamisen arvoinen yritys"  ::)  Ei ollu kylläkään penniäkään kiinni tuossa konkurssipesässä.
Mystinen kesälaatumies

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Hankkija juurilleen?
Ahaa..nyt ymmärrän. Mun uskoni ei vain ole riittänyt..hienoa,hetken jo luulin olevani tyhmä. :)

  Tyhmä tai ei, jotenkin synniksi sitä aikoinaan katsottiin kuluttaja-osuuskunnan kanssa kaupankäyntiä,
  Mutta huomattavan taloudellisen hyödyn sai kun ei kussutkaan Hankijan suuntaan, vaikka isot laitokset melkein nurkalla olivatkin.

Mä en oo eriaatteessa karsastanut yhtään kauppaa koskaan. Siksi Hankkijan myyjien piti tehdä kunnon tarjous, jos meinasivat kauppaa tehdä. Kun Vallu meni välillä hankkijalle, niin merkkiä piti vaihtaa. Väliraha oli liikaa. 😜

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Hankkija juurilleen?
Hankkijalla oli näitä "omamyyjiä", muutamaa kuntaa kohden yksi myyjä...kiersivät taloissa häiritsemässä työntekoa.

Esim. Tampereen Hankkijan takapihalla oli sadoittain vanhoja vaihtokoneita, esim. joissain kylvinkoneissa vielä apulannatkin sisällä...koneet pääasiassa romurautaa.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Hankkija juurilleen?
Häirittikö omamyyjä niin että jäi lannatkin poksiin vai mistä johtui? Ettei vain isännästä... mutta silloinhan oli apupaska ja rauta halpaa.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Hankkija juurilleen?
Häirittikö omamyyjä niin että jäi lannatkin poksiin vai mistä johtui? Ettei vain isännästä... mutta silloinhan oli apupaska ja rauta halpaa.

Kone haettu kesken kylvötöitten ja tuotu uusi tilalle   ;D

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Hankkija juurilleen?
Häirittikö omamyyjä niin että jäi lannatkin poksiin vai mistä johtui? Ettei vain isännästä... mutta silloinhan oli apupaska ja rauta halpaa.

Kone haettu kesken kylvötöitten ja tuotu uusi tilalle   ;D
Kyllä minä en päästäis käsistäni tuollasta, jos ei sitten varkaat vie. Mutta ennen oli ennen... ja kyllä ne kiertävät "pakkomyyjät" osasivat joskus ottaa kupoliinkin.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hankkija juurilleen?
Häirittikö omamyyjä niin että jäi lannatkin poksiin vai mistä johtui? Ettei vain isännästä... mutta silloinhan oli apupaska ja rauta halpaa.

Kone haettu kesken kylvötöitten ja tuotu uusi tilalle   ;D
Kyllä minä en päästäis käsistäni tuollasta, jos ei sitten varkaat vie. Mutta ennen oli ennen... ja kyllä ne kiertävät "pakkomyyjät" osasivat joskus ottaa kupoliinkin.
Olihan se meitinkin kylällä kenttämyyjä, mutta en mä tajunnu, että siltä olisi pitänyt jotakin ostaa...muuten kyllä kävi kylässä.. ;D

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Hankkija juurilleen?
Häirittikö omamyyjä niin että jäi lannatkin poksiin vai mistä johtui? Ettei vain isännästä... mutta silloinhan oli apupaska ja rauta halpaa.

Kone haettu kesken kylvötöitten ja tuotu uusi tilalle   ;D
Kyllä minä en päästäis käsistäni tuollasta, jos ei sitten varkaat vie. Mutta ennen oli ennen... ja kyllä ne kiertävät "pakkomyyjät" osasivat joskus ottaa kupoliinkin.
Olihan se meitinkin kylällä kenttämyyjä, mutta en mä tajunnu, että siltä olisi pitänyt jotakin ostaa...muuten kyllä kävi kylässä.. ;D

Ne olikin muita tarpeita.