Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hyvästi MHY !  (Luettu 9273 kertaa)

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Hyvästi MHY !
Tuli maksettua viimmeinen pakollinen MHY-maksu. Siihen loppui Veetin ja  MHY:n yhteistyö.

Paikallisen MHY:n toimintaan ei Veetillä ole pahaa sanottavaa, sensijaan pakkojäsenyys MTK:ssa MHY:n kautta ei tule kuuloonkaan.

Voipi olla vuoden päästä yllätys, kun jo valmiiksi persaukinen MHY ei saakaan odottamaansa määrää vapaaehtoisia jäsenmaksuja.

pj. Härmälä yritti joskus hommata metsäjäseniä ämteekoohon, tavoite
100 000. Sai 7 000.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65621
Vs: Hyvästi MHY !
ei suomalaisista ole kauppamiehiks kuitenkaan, möi net viljaa kiinaan tahi mtk jäsenyyksiä isännille.   aina käy samoin, persiilleen män!

(O)

  • Vieras
Vs: Hyvästi MHY !
Tuli maksettua viimmeinen pakollinen MHY-maksu. Siihen loppui Veetin ja  MHY:n yhteistyö.

Paikallisen MHY:n toimintaan ei Veetillä ole pahaa sanottavaa, sensijaan pakkojäsenyys MTK:ssa MHY:n kautta ei tule kuuloonkaan.

Voipi olla vuoden päästä yllätys, kun jo valmiiksi persaukinen MHY ei saakaan odottamaansa määrää vapaaehtoisia jäsenmaksuja.

pj. Härmälä yritti joskus hommata metsäjäseniä ämteekoohon, tavoite
100 000. Sai 7 000.
mitä helvettiä sen nyt jo maksoit eräpäivähän on vasta 1.12.Vai onko sull ylimääräistä rahaa pönkitellä metsänhoitoyhdistystä

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52017
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Hyvästi MHY !
Tuli maksettua viimmeinen pakollinen MHY-maksu. Siihen loppui Veetin ja  MHY:n yhteistyö.

Paikallisen MHY:n toimintaan ei Veetillä ole pahaa sanottavaa, sensijaan pakkojäsenyys MTK:ssa MHY:n kautta ei tule kuuloonkaan.

Voipi olla vuoden päästä yllätys, kun jo valmiiksi persaukinen MHY ei saakaan odottamaansa määrää vapaaehtoisia jäsenmaksuja.

pj. Härmälä yritti joskus hommata metsäjäseniä ämteekoohon, tavoite
100 000. Sai 7 000.
mitä helvettiä sen nyt jo maksoit eräpäivähän on vasta 1.12.Vai onko sull ylimääräistä rahaa pönkitellä metsänhoitoyhdistystä

Puun tuoksu, nuuh (0). ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Jätkä

  • Vieras
Vs: Hyvästi MHY !
 Mitenkäs te meinaatte järjestää metsillenne tämän luonto sertifikaatiot, kun se mhy.n järjestämä lakkaa jäsenyyden myötä?
Ja sitä ilmanhan nämä ostajat eivät osta puuta.
Tai olenhan minä voinut käsittää jotakin väärin.

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Hyvästi MHY !
Mitenkäs te meinaatte järjestää metsillenne tämän luonto sertifikaatiot, kun se mhy.n järjestämä lakkaa jäsenyyden myötä?
Ja sitä ilmanhan nämä ostajat eivät osta puuta.
Tai olenhan minä voinut käsittää jotakin väärin.

Metsäfirmoilta saa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65621
Vs: Hyvästi MHY !
mutta maksaako lisää?

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Hyvästi MHY !
mutta maksaako lisää?

Eipä tuommoinen paperinpalanen  mitään maksa... jos on voimassa oleva metsätaloussuunnitelma.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Hyvästi MHY !
Mitenkäs te meinaatte järjestää metsillenne tämän luonto sertifikaatiot, kun se mhy.n järjestämä lakkaa jäsenyyden myötä?
Ja sitä ilmanhan nämä ostajat eivät osta puuta.
Tai olenhan minä voinut käsittää jotakin väärin.

  Kyllä olet joutunut manipulaation uhriksi. Minun metsiä ei ole koskaan sertifioitu. Eikä ne koskaan kysy onko sertifioitu. Joskus kauppakirjassa ruksi sertifioitu joskus ei. Tää sertifiointi on täyttä humpuukia. No nyt tuli sellainen järjestelmä, ettei meikäläisen tarvitse maksaa sertifionnista senttiäkään. Nyt laitan metsät siihen järjestelmään.  ;D

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Hyvästi MHY !
Minä luulen että metsäfirmat rupeaa vaatimaan jotain vastetta tuolle "sertifioinille". Todenäköisesti pitää tehdä joku sopimus jolla puun myyjä(maanomistaja)  pakotetaan myymään puu tietylle yritykselle(metsäyhtiö) tässä tapauksessa.

Mulle aikoinaan UMPPI kaupanehtona vaati allekirjoitamaan jonkun metsäpalvelusopimuksen. Se ei silloin mitenkään pakottanut maanomistajaa mihinkään. Siinä piti vain antaa umppille suosituimmuus asema metsäkaupassa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Hyvästi MHY !
Minä luulen että metsäfirmat rupeaa vaatimaan jotain vastetta tuolle "sertifioinille". Todenäköisesti pitää tehdä joku sopimus jolla puun myyjä(maanomistaja)  pakotetaan myymään puu tietylle yritykselle(metsäyhtiö) tässä tapauksessa.

Mulle aikoinaan Metsäliitto kaupanehtona vaati allekirjoitamaan jonkun metsäpalvelusopimuksen. Se ei silloin mitenkään pakottanut maanomistajaa mihinkään. Siinä piti vain antaa umppille suosituimmuus asema metsäkaupassa.

  Korjasin tuon firman.  ;D

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Hyvästi MHY !
Mitenkäs te meinaatte järjestää metsillenne tämän luonto sertifikaatiot, kun se mhy.n järjestämä lakkaa jäsenyyden myötä?
Ja sitä ilmanhan nämä ostajat eivät osta puuta.
Tai olenhan minä voinut käsittää jotakin väärin.

  Kyllä olet joutunut manipulaation uhriksi. Minun metsiä ei ole koskaan sertifioitu. Eikä ne koskaan kysy onko sertifioitu. Joskus kauppakirjassa ruksi sertifioitu joskus ei. Tää sertifiointi on täyttä humpuukia. No nyt tuli sellainen järjestelmä, ettei meikäläisen tarvitse maksaa sertifionnista senttiäkään. Nyt laitan metsät siihen järjestelmään.  ;D


Meikäläisellä on tuplasertifikaatit  ;D  . Semmoisia paperiarkkeja ne vain ovat.

Koko sertifiointihömpötys johtuu siitä, että viherpiipertäjät ovat onnistuneet terrorisoimaan mm. Saksan sanomalehtifirmat uskomaan, että Suomessa hoidetaan huonosti ja tuhotaan metsiä....asia korjaantuu, kun nämä hörhöjärjestöt saavat pienen maksun, kun ovat hiljaa.  Taitaapi metsäyhtiöiltä mennä suoraan rahaa näille terroristeille.

Viimeksi muokattu: 27.11.14 - klo:11:26 kirjoittanut Veeti

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Hyvästi MHY !
Mitenkäs te meinaatte järjestää metsillenne tämän luonto sertifikaatiot, kun se mhy.n järjestämä lakkaa jäsenyyden myötä?
Ja sitä ilmanhan nämä ostajat eivät osta puuta.
Tai olenhan minä voinut käsittää jotakin väärin.

  Kyllä olet joutunut manipulaation uhriksi. Minun metsiä ei ole koskaan sertifioitu. Eikä ne koskaan kysy onko sertifioitu. Joskus kauppakirjassa ruksi sertifioitu joskus ei. Tää sertifiointi on täyttä humpuukia. No nyt tuli sellainen järjestelmä, ettei meikäläisen tarvitse maksaa sertifionnista senttiäkään. Nyt laitan metsät siihen järjestelmään.  ;D


Meikäläisellä on tuplasertifikaatit  ;D  . Semmoisia paperiarkkeja ne vain ovat.

  Kun meikäläinen ei ole ollut MHY:n jäsen enää 15 vuoteen, niin sertifikaatista olisi pitänyt maksaa. Pikku summahan se oli, mutta periaatteessa en avusta sitä jkärjestelmää enää sentilläkään. Sain tarpeekseni niin pomoista. Joskus -80 luvulla se toimi vielä. Sitten MTK kaappasi sen.  :(

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Hyvästi MHY !
Joskus TV esitti, mitä käytännössä sertifiointi tarkoittaa: esim. Ruåtsissa oli metsäyhtiöillä hakattuja metsiä, aukiot istuttamatta ja taimikoita hoitamatta. Myös muissa maissa sama meno. Ympäristöjärjestöt olivat hiljaa, koska rahaa kilahti tilille  metsäyhtiöiltä .

Valitettavasti tästä kiristämisestä ei ole nostettu  äläkkää.