Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorin viritys.  (Luettu 60135 kertaa)

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Traktorin viritys.

Siitä ei ole ihan varmuutta miten tapaus eteni mutta valistunut arvaus että turbo ekaks ja sen hilppeet koneeseen joka aiheutti jonkinnäköisen veden "pysähtymisen" mikä lopulta ilmaisi itsensä paisuntasäiliön korkin korkkaamisena. Lopputulema että kansi kierona ja suurinpiirtein koko kone turboineen uusiksi. tapahtumahetkellä kone ei varoittanut keittämisestä eikä ilmanoton tukkeutumisesta mitään.

Jos se turbosta lähti, niin sillä ei välttämättä ole yhtään mitään tekemistä virittämisen kanssa. Hajoaa se, jos kovasta ajosta ja vielä kieroksilta sammutellaan kuumaa konetta. Huolellisella käyttäjällä kestää maailman tappiin, naapurissa on Sisudieselin turbo käynyt hyvän matkaa yli 40000 tuntia.

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Traktorin viritys.
Jos se turbosta lähti, niin sillä ei välttämättä ole yhtään mitään tekemistä virittämisen kanssa. Hajoaa se, jos kovasta ajosta ja vielä kieroksilta sammutellaan kuumaa konetta.

Mulla oli traktorista polttoainemittarin anturi rikki ja eiköhän kesken äestyksen loppunu polttoaine, kun ensin oli 3 tuntia ajettu niin paljon kun kone vetää. Monenmoista porinaa kuului koneesta ja pelkäsin pahinta, mutta ei ilmeisesti mitään pahempaa vauriota tullu, kun on jo vuosi ajeltu sen jälkeen.

Jotenkin vain itsellekin tuli yllätyksenä tuo tilanne, sitten vasta tajus tilanteen (vakavuuden), kun kone oli sammunut. Startilla yritin toki vähä pyöritellä öljyä turbolle, mutta eipä se paljoa auta.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Traktorin viritys.

Siitä ei ole ihan varmuutta miten tapaus eteni mutta valistunut arvaus että turbo ekaks ja sen hilppeet koneeseen joka aiheutti jonkinnäköisen veden "pysähtymisen" mikä lopulta ilmaisi itsensä paisuntasäiliön korkin korkkaamisena. Lopputulema että kansi kierona ja suurinpiirtein koko kone turboineen uusiksi. tapahtumahetkellä kone ei varoittanut keittämisestä eikä ilmanoton tukkeutumisesta mitään.

Jos se turbosta lähti, niin sillä ei välttämättä ole yhtään mitään tekemistä virittämisen kanssa. Hajoaa se, jos kovasta ajosta ja vielä kieroksilta sammutellaan kuumaa konetta. Huolellisella käyttäjällä kestää maailman tappiin, naapurissa on Sisudieselin turbo käynyt hyvän matkaa yli 40000 tuntia.

En välttämättä usko että rikkoutuminen johtu tosta öljyttömyydestä sammutettaessa vaan päittäisvedosta eli ilmanputsarin läpi ei mahtunu niin paljon ilmaa mitä turbo ja kone olisi vaatinu. Noi turbot on kait tosi tarkkoja tuosta että saavat tarpeeksi riitävän kevyesti ilmaa. Kojelaudassa on sellainen mitätön keltainen valo minkä pitää aiheuttaa välitöntä toimenpidettä jos syttyy eli putsareiden siivoamisen. Rikkoutumis tilanteessa ko valo ei palanu mutta sitä en tiedä että oliko anturivikaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Traktorin viritys.
    vanha TW  ruuvattiin aikoinaan ja hyvin on kestänyt, tosin nykyisin vain lautasmuokkaimen edessä. Näihin uudempiin ei olla uskallettu koskea, ventti vielä odotuttaa. Jos ensi vuonna ois mahdollisuutta.
FIXIT

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Traktorin viritys.
Mulla oli vm- 97 6300 mezzo ja sitä ruuvasin kierroksen ja vartin, pikkasen lyhensin kierroksenrajoitinta et otti kierroksia  2600 muuttu ihan eri koneeksi eikä lämpöjen tai kestävyyden kans ollu mitään ongelmaa.
Silloin kyselin tutulta huoltomieheltä niin meinas et tasapainoelimet kestää sinne 2800 kierrokseen asti, yhden vastaavan koneen tiedän mikä otti 3000 kiekkaa, siitä oli elimet poistettu.
Riippuu vähän ajosta ja kuskista miten sitä sitten rääkkää.
Vastamäkeen se meni paljon paremmin kun otti vähän paremmat vauhdit, niin ja pompottaminen loppu kun vauhti kasvoi yli 40
Eihän autollakaan ajeta aina kaasu pohjassa, eikä oteta kaikkia kierroksia irti.

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: Traktorin viritys.
Kyllä siitä 605sesta oli syötöt laitettu kaakkoon,se vastas vejoltaan 6800sta valtraa :)

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Traktorin viritys.
Stanadyne pumpullisiin malleihin saa voimaa vaihtamalla 705 valmetin suuttimet ( xxx029 )

meneekös ne samaan runkoon?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Traktorin viritys.
Stanadyne pumpullisiin malleihin saa voimaa vaihtamalla 705 valmetin suuttimet ( xxx029 )

meneekös ne samaan runkoon?
Ei

Tuolta saa asennusvalmiina :
http://www.nettikone.com/valmet/syottopumput-ja-suuttimet/775947
   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Traktorin viritys.

Siitä ei ole ihan varmuutta miten tapaus eteni mutta valistunut arvaus että turbo ekaks ja sen hilppeet koneeseen joka aiheutti jonkinnäköisen veden "pysähtymisen" mikä lopulta ilmaisi itsensä paisuntasäiliön korkin korkkaamisena. Lopputulema että kansi kierona ja suurinpiirtein koko kone turboineen uusiksi. tapahtumahetkellä kone ei varoittanut keittämisestä eikä ilmanoton tukkeutumisesta mitään.

Jos se turbosta lähti, niin sillä ei välttämättä ole yhtään mitään tekemistä virittämisen kanssa. Hajoaa se, jos kovasta ajosta ja vielä kieroksilta sammutellaan kuumaa konetta. Huolellisella käyttäjällä kestää maailman tappiin, naapurissa on Sisudieselin turbo käynyt hyvän matkaa yli 40000 tuntia.

En välttämättä usko että rikkoutuminen johtu tosta öljyttömyydestä sammutettaessa vaan päittäisvedosta eli ilmanputsarin läpi ei mahtunu niin paljon ilmaa mitä turbo ja kone olisi vaatinu. Noi turbot on kait tosi tarkkoja tuosta että saavat tarpeeksi riitävän kevyesti ilmaa. Kojelaudassa on sellainen mitätön keltainen valo minkä pitää aiheuttaa välitöntä toimenpidettä jos syttyy eli putsareiden siivoamisen. Rikkoutumis tilanteessa ko valo ei palanu mutta sitä en tiedä että oliko anturivikaa.
Ilma määrä rajoittaa palamista, ei se polttoaine ylimäärä voi tuottaa lisää lämpöä. ”palaminen on aineen yhtymistä happeen”
   cría cuervos y te sacarán los ojos

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Traktorin viritys.
Stanadyne pumpullisiin malleihin saa voimaa vaihtamalla 705 valmetin suuttimet ( xxx029 )

meneekös ne samaan runkoon?
Ei

Tuolta saa asennusvalmiina :
http://www.nettikone.com/valmet/syottopumput-ja-suuttimet/775947

juu no runkoja saa purkaamoltaki.. vaikuttaako palioki?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Traktorin viritys.

Siitä ei ole ihan varmuutta miten tapaus eteni mutta valistunut arvaus että turbo ekaks ja sen hilppeet koneeseen joka aiheutti jonkinnäköisen veden "pysähtymisen" mikä lopulta ilmaisi itsensä paisuntasäiliön korkin korkkaamisena. Lopputulema että kansi kierona ja suurinpiirtein koko kone turboineen uusiksi. tapahtumahetkellä kone ei varoittanut keittämisestä eikä ilmanoton tukkeutumisesta mitään.

Jos se turbosta lähti, niin sillä ei välttämättä ole yhtään mitään tekemistä virittämisen kanssa. Hajoaa se, jos kovasta ajosta ja vielä kieroksilta sammutellaan kuumaa konetta. Huolellisella käyttäjällä kestää maailman tappiin, naapurissa on Sisudieselin turbo käynyt hyvän matkaa yli 40000 tuntia.

En välttämättä usko että rikkoutuminen johtu tosta öljyttömyydestä sammutettaessa vaan päittäisvedosta eli ilmanputsarin läpi ei mahtunu niin paljon ilmaa mitä turbo ja kone olisi vaatinu. Noi turbot on kait tosi tarkkoja tuosta että saavat tarpeeksi riitävän kevyesti ilmaa. Kojelaudassa on sellainen mitätön keltainen valo minkä pitää aiheuttaa välitöntä toimenpidettä jos syttyy eli putsareiden siivoamisen. Rikkoutumis tilanteessa ko valo ei palanu mutta sitä en tiedä että oliko anturivikaa.
Ilma määrä rajoittaa palamista, ei se polttoaine ylimäärä voi tuottaa lisää lämpöä. ”palaminen on aineen yhtymistä happeen”

Mutta kyllä ilmaa tulee lisää kun turbo pyörii kovan palamisen takia pakokaasujen ansiosta lujempaa. Kuitenkin rakenne on sellainen että jos turbo joutuu tekemään töitä imetäkseen ilmaa eikä saa sitä vapaasti niin siivikko rupee liikumaan akseleineen päittäin joka rikkoo laakerit ja siivet mitkä menee sitten ilman mukana koneeseen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Traktorin viritys.
Stanadyne pumpullisiin malleihin saa voimaa vaihtamalla 705 valmetin suuttimet ( xxx029 )

meneekös ne samaan runkoon?
Ei

Tuolta saa asennusvalmiina :
http://www.nettikone.com/valmet/syottopumput-ja-suuttimet/775947

juu no runkoja saa purkaamoltaki.. vaikuttaako palioki?
Vaikuttaa – noin 15 din

paljonko maksaa käytetyt rungot + uudet kärjet + säädöt ( entä jos säätäjä on tumpelo ? )

Taitaa uusilla osilla olevat olla halvemmat.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Traktorin viritys.

Siitä ei ole ihan varmuutta miten tapaus eteni mutta valistunut arvaus että turbo ekaks ja sen hilppeet koneeseen joka aiheutti jonkinnäköisen veden "pysähtymisen" mikä lopulta ilmaisi itsensä paisuntasäiliön korkin korkkaamisena. Lopputulema että kansi kierona ja suurinpiirtein koko kone turboineen uusiksi. tapahtumahetkellä kone ei varoittanut keittämisestä eikä ilmanoton tukkeutumisesta mitään.

Jos se turbosta lähti, niin sillä ei välttämättä ole yhtään mitään tekemistä virittämisen kanssa. Hajoaa se, jos kovasta ajosta ja vielä kieroksilta sammutellaan kuumaa konetta. Huolellisella käyttäjällä kestää maailman tappiin, naapurissa on Sisudieselin turbo käynyt hyvän matkaa yli 40000 tuntia.

En välttämättä usko että rikkoutuminen johtu tosta öljyttömyydestä sammutettaessa vaan päittäisvedosta eli ilmanputsarin läpi ei mahtunu niin paljon ilmaa mitä turbo ja kone olisi vaatinu. Noi turbot on kait tosi tarkkoja tuosta että saavat tarpeeksi riitävän kevyesti ilmaa. Kojelaudassa on sellainen mitätön keltainen valo minkä pitää aiheuttaa välitöntä toimenpidettä jos syttyy eli putsareiden siivoamisen. Rikkoutumis tilanteessa ko valo ei palanu mutta sitä en tiedä että oliko anturivikaa.
Ilma määrä rajoittaa palamista, ei se polttoaine ylimäärä voi tuottaa lisää lämpöä. ”palaminen on aineen yhtymistä happeen”

Mutta kyllä ilmaa tulee lisää kun turbo pyörii kovan palamisen takia pakokaasujen ansiosta lujempaa. Kuitenkin rakenne on sellainen että jos turbo joutuu tekemään töitä imetäkseen ilmaa eikä saa sitä vapaasti niin siivikko rupee liikumaan akseleineen päittäin joka rikkoo laakerit ja siivet mitkä menee sitten ilman mukana koneeseen.

Huh – onkohan tämä seikka valmetti miesten tiedossa  :o
http://www.youtube.com/watch?v=48o3fiLX2XE
   cría cuervos y te sacarán los ojos

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Traktorin viritys.

Siitä ei ole ihan varmuutta miten tapaus eteni mutta valistunut arvaus että turbo ekaks ja sen hilppeet koneeseen joka aiheutti jonkinnäköisen veden "pysähtymisen" mikä lopulta ilmaisi itsensä paisuntasäiliön korkin korkkaamisena. Lopputulema että kansi kierona ja suurinpiirtein koko kone turboineen uusiksi. tapahtumahetkellä kone ei varoittanut keittämisestä eikä ilmanoton tukkeutumisesta mitään.

Jos se turbosta lähti, niin sillä ei välttämättä ole yhtään mitään tekemistä virittämisen kanssa. Hajoaa se, jos kovasta ajosta ja vielä kieroksilta sammutellaan kuumaa konetta. Huolellisella käyttäjällä kestää maailman tappiin, naapurissa on Sisudieselin turbo käynyt hyvän matkaa yli 40000 tuntia.

En välttämättä usko että rikkoutuminen johtu tosta öljyttömyydestä sammutettaessa vaan päittäisvedosta eli ilmanputsarin läpi ei mahtunu niin paljon ilmaa mitä turbo ja kone olisi vaatinu. Noi turbot on kait tosi tarkkoja tuosta että saavat tarpeeksi riitävän kevyesti ilmaa. Kojelaudassa on sellainen mitätön keltainen valo minkä pitää aiheuttaa välitöntä toimenpidettä jos syttyy eli putsareiden siivoamisen. Rikkoutumis tilanteessa ko valo ei palanu mutta sitä en tiedä että oliko anturivikaa.
Ilma määrä rajoittaa palamista, ei se polttoaine ylimäärä voi tuottaa lisää lämpöä. ”palaminen on aineen yhtymistä happeen”

Mutta kyllä ilmaa tulee lisää kun turbo pyörii kovan palamisen takia pakokaasujen ansiosta lujempaa. Kuitenkin rakenne on sellainen että jos turbo joutuu tekemään töitä imetäkseen ilmaa eikä saa sitä vapaasti niin siivikko rupee liikumaan akseleineen päittäin joka rikkoo laakerit ja siivet mitkä menee sitten ilman mukana koneeseen.

Huh – onkohan tämä seikka valmetti miesten tiedossa  :o
http://www.youtube.com/watch?v=48o3fiLX2XE

Mitäs tuossa sitten tapahtuu, turbotietäjät?

http://www.youtube.com/watch?v=yLqSjAgDUio

Rauta valittaa... se on heikko mikä ei kestä. :)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Traktorin viritys.

Mitäs tuossa sitten tapahtuu, turbotietäjät?

http://www.youtube.com/watch?v=yLqSjAgDUio

Rauta valittaa... se on heikko mikä ei kestä. :)
Luultavasti turbo kavitoi, jotkut puhuu sakkaamisesta..

"AHISTAA
Ahtopaine sylintereihin menevissä kanavissa nousee suuremmaksi kuin ahtimen tuottama paine,jolloin paine alkaa purkautua sinne,missä paine on alhaisempi eli kompressoriin päin.virtaukset menee pahasti sekaisin,tehot putoaa.Eli sylinteriin ei mahdu TIETYSSÄ paineessa olevaa ilmaa enempää. ilmiö korostuu suuremmilla ahdoilla.Siis moottori ei pysty nielemään niin paljon ilmaa kuin kompura tuottaa.Esson baarilla dumppaillaan vaan niitä nortteja tuhkikseen. "