Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: tossu - 25.02.08 - klo:14:44

Otsikko: Mf 6180?
Kirjoitti: tossu - 25.02.08 - klo:14:44
Millainen kone liene kyseessä?millaisia vaivoja näissä on?olis valtralla parikin myynnissä!Ei ole massikoista aikaisempaa kokemusta ollenkaan mut kohtuu hintaisia näyttäisivät olevan.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: handetonttu - 25.02.08 - klo:15:30
niin...

no jätetään sanomatta.
On parempiakin vaihtoehtoja, jopa samassa merkissäkin  :-\
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: Timppa - 25.02.08 - klo:17:34
Millainen kone liene kyseessä?millaisia vaivoja näissä on?olis valtralla parikin myynnissä!Ei ole massikoista aikaisempaa kokemusta ollenkaan mut kohtuu hintaisia näyttäisivät olevan.

Kierrä kaukaa.

Viimäsimmät 6280:t sensijaan hyviä.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: mike - 25.02.08 - klo:19:51
Mekaanisella suunnanvaihdolla oltava se sähköinen on fiasko.6200:n boxi eli 3-sarjalainen vaikka kaikissa ei pakosti ole niitä ongelmia.Vähän kuin V70 volvo toisilla toimii toisilla ei. ???
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: Timppa - 25.02.08 - klo:20:15
Mekaanisella suunnanvaihdolla oltava se sähköinen on fiasko.6200:n boxi eli 3-sarjalainen vaikka kaikissa ei pakosti ole niitä ongelmia.Vähän kuin V70 volvo toisilla toimii toisilla ei. ???

Lisäks 6200 sarjas on sama PowerMotherFucker- vipu kuin uusissakin, elikkäs hyvä.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: tossu - 25.02.08 - klo:21:07
Taidanpa unohtaa tämän mallin,kauan ne on valtralla myynnissä ollukin!
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: Timppa - 25.02.08 - klo:21:15
Taidanpa unohtaa tämän mallin,kauan ne on valtralla myynnissä ollukin!

Oikea päätös. Vaikka massikkamies olenkin.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: tossu - 25.02.08 - klo:21:18
Jos vaihtas vain fiatin nyykkäriin ni tietää mitä on ostamassa
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: KJL - 25.02.08 - klo:22:48
Millainen kone liene kyseessä?millaisia vaivoja näissä on?olis valtralla parikin myynnissä!Ei ole massikoista aikaisempaa kokemusta ollenkaan mut kohtuu hintaisia näyttäisivät olevan.
Joillakin on esivalintainen suunnanvaihto pelannu ihan hyvin ja joillakin ei ollenkaan. Näihin jälkimmäisiin sitte onkin yleensä isännät vaihdattanu mekaanisen suunnanvaihtimen. Hydrauliikan tuotto vähän vajaa, jos nykytraktoreihin vertaa. Dynashift lootana aikalaisiinsa verrattuna ylivoimanen. Kasitonnisiin ei sähköhydraulista suunnanvaihtoa koskaan tullukkaa eikä se oo mua haitannu...
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: RockBull - 26.02.08 - klo:20:34
Onko totta mitä akrihuoltaja sanoi jotta tekemätä olisi saanut jäädä koko 6100 sarja?
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: KJL - 26.02.08 - klo:20:37
Kerrankos sitä iso valmistaja erehtyy laatikon suhteen. Se esivalintainenhan se suurin synti nois on ollu. Sattuu niitä laatikkokömmähdyksiä ehkä toisillekin...
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: Timppa - 26.02.08 - klo:20:39
Kerrankos sitä iso valmistaja erehtyy laatikon suhteen. Se esivalintainenhan se suurin synti nois on ollu. Sattuu niitä laatikkokömmähdyksiä ehkä toisillekin...

Lisäksi ko laatikossa on yks laakeri liian heikko. 6200 sarjassa ei oo enää ko ongelmaa.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: KJL - 26.02.08 - klo:20:44
Kerrankos sitä iso valmistaja erehtyy laatikon suhteen. Se esivalintainenhan se suurin synti nois on ollu. Sattuu niitä laatikkokömmähdyksiä ehkä toisillekin...

Lisäksi ko laatikossa on yks laakeri liian heikko. 6200 sarjassa ei oo enää ko ongelmaa.
Powercontrol rules.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: RockBull - 26.02.08 - klo:20:56
Eikun mää jännäsin mitä uskovaiset kommentoi? ;)
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: KJL - 26.02.08 - klo:23:54
Nykyinen hyttihän on aika pitkälle noita peruja, mitä nyt hallintalaitteita on vähä ripoteltu uudestaan. Runko taas lähes sellaisenaan 5400 sarjassa, toki lootaa lukuunottamatta.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: verkutsooni - 28.02.08 - klo:18:27
kyllähän tuohon omaan vastaavan muuten on saanu olla ihna tyytyväinen, mutta tietokone vikojen takia on meinannu käämit palaa useamminki kerran. ja eihän se suunnanvaihtokaan nyt oikeen mikään kovin hyvä keksintö oo, mutta tottumus kysymyksiä. jos ihte harkitsisin ko. koneen laittamista niin maksaisin kyllä mieluummin hiukan enempi että sais 6200 sarjalaisen.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: MFV8 - 28.02.08 - klo:19:01
Lisäksi ko laatikossa on yks laakeri liian heikko. 6200 sarjassa ei oo enää ko ongelmaa.


No onkos 'good old' 3000-sarjassa sama ongelma? Kun eikös nuo ole kytkintä ja suunnanvaihtoa lukuunottamatta hyvin samanlaisia.

Onkos kellään tietoa mitä synkrojen uusiminen kustantaa 3000-sarjan Dyna-lootaan? (kuhan kyselen... ;D)
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: Timppa - 28.02.08 - klo:19:07
Lisäksi ko laatikossa on yks laakeri liian heikko. 6200 sarjassa ei oo enää ko ongelmaa.


No onkos 'good old' 3000-sarjassa sama ongelma? Kun eikös nuo ole kytkintä ja suunnanvaihtoa lukuunottamatta hyvin samanlaisia.

Onkos kellään tietoa mitä synkrojen uusiminen kustantaa 3000-sarjan Dyna-lootaan? (kuhan kyselen... ;D)

Luulisin että laatikko on samanlainen mutta 3000 sarjaset on paljon pienempitehoisia joten kestävyysongelmia ei ole.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: Verku - 28.02.08 - klo:19:51
En tiedä, ei ole tieto mutta eikö noissa viimesissä 3000-sarjalaisissa ole paremmat akselit (Dana?), joskus huoltomies tämmöistä muistaakseni hourinut.....? Onko samat 6100 sarjassa vai onko se minä joka hourii......... ;D

Tehoista vähän, poiminnat tractordata.com:

3120-> 110hp

6180-> 110hp

6280-> 120hp

Testattua tappitehoa silloin kun koneet on kiiltäneet uutuuttaan......... ::)
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: jd78 - 28.02.08 - klo:19:54
No onkos 'good old' 3000-sarjassa sama ongelma? Kun eikös nuo ole kytkintä ja suunnanvaihtoa lukuunottamatta hyvin samanlaisia.

Onkos kellään tietoa mitä synkrojen uusiminen kustantaa 3000-sarjan Dyna-lootaan? (kuhan kyselen... ;D)
[/quote]
Tahtoopa tuo 3000 sarjan loota olla aina semmonen remontteerattava että jos aikoo synkrot vaihtaa ni sen ku siihen asti purkaa ni onpa sieltä monasti jo löytyny ainakin muutama laakeri ja siirtorengas yms. pientä nippeliä mitkä joutuu uusimaan! osien hintaa paha lähtee arvaamaan mutta töiden puolesta arviolta tuommoinen 25-35 tuntia! voipi olla aika lähimain.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: Timppa - 28.02.08 - klo:20:05
No onkos 'good old' 3000-sarjassa sama ongelma? Kun eikös nuo ole kytkintä ja suunnanvaihtoa lukuunottamatta hyvin samanlaisia.

Onkos kellään tietoa mitä synkrojen uusiminen kustantaa 3000-sarjan Dyna-lootaan? (kuhan kyselen... ;D)
Tahtoopa tuo 3000 sarjan loota olla aina semmonen remontteerattava että jos aikoo synkrot vaihtaa ni sen ku siihen asti purkaa ni onpa sieltä monasti jo löytyny ainakin muutama laakeri ja siirtorengas yms. pientä nippeliä mitkä joutuu uusimaan! osien hintaa paha lähtee arvaamaan mutta töiden puolesta arviolta tuommoinen 25-35 tuntia! voipi olla aika lähimain.
[/quote]

10000€ voi kevyt vaihteistoremontti maksaa.

Kyl nuo vanhat traktorit kannattaa unohtaa jo. Niistä voi tulla kalliimpia kuin uudet.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: jd78 - 28.02.08 - klo:20:11
Kyllä vain voi olla 10000e se remontin hinta, mutta siihen hintaan saa jo tehä aika paljon että kyllä se on jo "ISOMPI HUOLTO" silloin kolmetonnisen vaihteistolle!
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: mike - 28.02.08 - klo:21:19
3000,3100,3600,6100 ja 6200 laatikot sopii keskenään,MF:llä on tapana pitää nuo valut samana ja sehän hyvä.Kouvolas on keskolla 3080 6200 laatikolla.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: mike - 28.02.08 - klo:21:24
No onkos 'good old' 3000-sarjassa sama ongelma? Kun eikös nuo ole kytkintä ja suunnanvaihtoa lukuunottamatta hyvin samanlaisia.

Onkos kellään tietoa mitä synkrojen uusiminen kustantaa 3000-sarjan Dyna-lootaan? (kuhan kyselen... ;D)
Tahtoopa tuo 3000 sarjan loota olla aina semmonen remontteerattava että jos aikoo synkrot vaihtaa ni sen ku siihen asti purkaa ni onpa sieltä monasti jo löytyny ainakin muutama laakeri ja siirtorengas yms. pientä nippeliä mitkä joutuu uusimaan! osien hintaa paha lähtee arvaamaan mutta töiden puolesta arviolta tuommoinen 25-35 tuntia! voipi olla aika lähimain.
[/quote]

Ajatko itse voortilla? Sehän on sen sortin härdelli ettei kelpaa edes moitittavaksi.Perunaa tuli ajettua parina syksynä 5610 T oli aika omituinen laitet,pikavaihteen käyttökin oikein hirvitti kuin lapiolla olis lyöty vaikka kytkintäkin käytti.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: jd78 - 28.02.08 - klo:21:53

Ajatko itse voortilla? Sehän on sen sortin härdelli ettei kelpaa edes moitittavaksi.Perunaa tuli ajettua parina syksynä 5610 T oli aika omituinen laitet,pikavaihteen käyttökin oikein hirvitti kuin lapiolla olis lyöty vaikka kytkintäkin käytti.
[/quote]
Eipä passaa mennä merkkejä paljastamaan etteivät kato fanaatikoks. Mutta eipä kyllä juuri oo hirveesti kokemuksia noista nykyajan voorteista. Eikä se kolmetuhatta sarjan verkun laatikko remontti minusta outoa ole kyllä sen voi jo ite kukin arvata kun sen ikä luokan konetta purkaa ni ylläreitä sopii odottaa! Tossa joutu yks T170 vallu pajalle vaihteiston ääntämisen takia ni tekivät 70 tuntia senkin kanssa töitä ennen ku saivat lootan hiljaseks tais olla jotain pieniä yllätyksiä sielläkin!
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: KJL - 28.02.08 - klo:23:27
kyllähän tuohon omaan vastaavan muuten on saanu olla ihna tyytyväinen, mutta tietokone vikojen takia on meinannu käämit palaa useamminki kerran. ja eihän se suunnanvaihtokaan nyt oikeen mikään kovin hyvä keksintö oo, mutta tottumus kysymyksiä. jos ihte harkitsisin ko. koneen laittamista niin maksaisin kyllä mieluummin hiukan enempi että sais 6200 sarjalaisen.
Viime kesänä meni 8130:n boksi. On "hyvässä" paikassakin hytin alla, muttei vika siitä johtunu. Alkoi heitteleen ittekseen dynashiftiä ylös ja alas. Välillä vika oli pois ja taas tuli uudestaan. Boksihan siinä syylliseksi paljastui ja nyt pelaa kunnolla.

Muuten kesällä oli mystinen voimanottovika, josta ei oikein päästy selvyyteen. Matalapainepiirin anturiakin epäiltiin, uttei sekään ollu vikaantunu. Hydrauliikan latauspiiri tai matalapainepiirin paineakku vois kans aiheuttaa moisen. Ilmeni vain kuumilla öljyillä, vaikka kennostotki oli putsattu. Joku hydrauliikan varoitusvalokin siinä vilkahti silloin välillä. Vika "poistui" nostamalla tyhjäkäyntikierrokset 850:een eikä sen jälkeen oo ilmenny. Osasyyllinen voi toki olla voimanoton pois kytkeytymiseen sekin, jos vaikka VOA:n pyörimisnopeusanturi on rikki (sitä ei oo tsekattu). Näyttää vain välillä ajettaes hurjiakin lukemia, vaikkei voimanotto oo edes päällä. Paras näytös vilahtanu lukema on ollu 1680 kierrosta voimanotolta...
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: MULTIPOWR - 29.02.08 - klo:07:38
Itellä 3080 mihin laitettiin uus vaihdeloota. Huoltomiehen mukaan se oli 6200-sarjan vaihteisto (16-vaihteinen) ei dynasiftiä. Ed. omistaja oli vissiin ajellu ilman öljyjä. Uuden laatikon laitto töineen n.10 te. Valtra makso koko lystin kun oli luvannu myydä mulle sen vaihdelaatikko kunnossa. Osat olis maksanu n.7 te +työt jos olis korjattu vanha loora.
Uus loora oli silmämääräsesti kattoen huomattavasti lujempi ku alkuperäinen 3080 loora.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: KJL - 29.02.08 - klo:10:05
Huoltomiehen mukaan se oli 6200-sarjan vaihteisto (16-vaihteinen) ei dynasiftiä.


Jos oli 6200 sarjan loota, pitäs olla myös dynashift. Ei ollu ilman. 16 vaihteista speedshiftiä sitten on ollu 5400 sarjas.

(Tai sit se on 3600-sarjan loota.)
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: mike - 29.02.08 - klo:10:18
Dynashift-pakka jätetty pois joten on 6200 laatikko.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: MULTIPOWR - 29.02.08 - klo:12:26
On se 6200 loota. Vanha kolmetonnisen pikavaihde siihen jäi.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: GeeTee - 29.02.08 - klo:16:44
On se 6200 loota. Vanha kolmetonnisen pikavaihde siihen jäi.

Mekaaninen suunnanvaihto on varmaan myös?

---

Mistähän kohtaa nuo ovat muuten venyneet, kun esim. 6150 ja 6265 ovat akseliväliltään pidempiä kuin 3070. Itse olen tähän asti kuvitellut että vaihteiston kotelosta...
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: MULTIPOWR - 29.02.08 - klo:19:15
Joo mekaaninen. AB vaihdekepistä tuli pelkkä suunnanvaihtaja (E-malli).
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: MFV8 - 29.02.08 - klo:20:28
Keskon opus kertoo että 6200-sarjaa on ollut mek.suunnanvaihtimella(keppi vasemmalla) ja 16-v. speedshiftinä, myös mek.sv+dynashift, mutta "ei Suomeen tuotavissa malleissa".

Akseliväli riippuu etukehdosta, mm. 6255 std ja hivis on eri akselivälillä.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: GeeTee - 29.02.08 - klo:20:50
Akseliväli riippuu etukehdosta, mm. 6255 std ja hivis on eri akselivälillä.

OK. Mielenkiintoinen tieto, jos takavaunun pultinreiät ovat pysyneet paikoillaan niin meikäläisen 3070:n tuppisovitteita voisi pystyä hyödyntämään joskus vielä uudemmassakin raudassa.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: KJL - 02.03.08 - klo:15:19
On se 6200 loota. Vanha kolmetonnisen pikavaihde siihen jäi.
Dynashift-pakka jätetty pois joten on 6200 laatikko.

No täähän selittää kaiken. Turhaan jätetty dynashifti pois. Kai senkin ois saanu sinne kokasteltua.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: ranabbi - 03.03.08 - klo:22:30
Nyhän ne massikka miehet on seonneet tyystin!!! Myöntäävät jotta messiaallisessa fergus on heikkoja malleja. Mää kyselin noin vuos sitten kyseisistä koneista ja silloon kaikki vanno jotta hyviä perus koneita ovat. Ja mää hullu uskoin ja ostin kaks kerta laakista. Nooh eihän nuis mitään isompaa remonttia oo ollu, toiseen on laatikko laitettu kahteenkertaan ja toiseen pistettiin kerralla kuorineen päivineen tehdasuus loota.  Mun kokemus kyseisistä fergutsonneista on että moottori on ihan kohtuullinen joskin vaisu siellä työ kieroksilla, mutta muuta käyttökelpoista en kyllä keksi.
Kytkin, vaihteisto, perä, jarrut, ulosotto ja etuperä ovat ongelmia täynnä. Ja lisäksi vielä nuo sähkölaitteet, en oo missään muussa vehkeessä tavannu noin häiriöistä systeemiä.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: handetonttu - 04.03.08 - klo:07:46
Nyhän ne massikka miehet on seonneet tyystin!!! Myöntäävät jotta messiaallisessa fergus on heikkoja malleja. Mää kyselin noin vuos sitten kyseisistä koneista ja silloon kaikki vanno jotta hyviä perus koneita ovat. Ja mää hullu uskoin ja ostin kaks kerta laakista. Nooh eihän nuis mitään isompaa remonttia oo ollu, toiseen on laatikko laitettu kahteenkertaan ja toiseen pistettiin kerralla kuorineen päivineen tehdasuus loota.  Mun kokemus kyseisistä fergutsonneista on että moottori on ihan kohtuullinen joskin vaisu siellä työ kieroksilla, mutta muuta käyttökelpoista en kyllä keksi.
Kytkin, vaihteisto, perä, jarrut, ulosotto ja etuperä ovat ongelmia täynnä. Ja lisäksi vielä nuo sähkölaitteet, en oo missään muussa vehkeessä tavannu noin häiriöistä systeemiä.

onneksi olkoon... täältähän se absoluuttinen totuus löytyy.
Hyvien kokemusten puolesta rohkenet vaihtaa masserit yhteen uuteen, voisi ainakin kuvitella että huolet puolittuu?

oikesti, otan osaa. Sinua on johdettu harhaan pahemman kerran.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: mike - 04.03.08 - klo:09:56
Nyhän ne massikka miehet on seonneet tyystin!!! Myöntäävät jotta messiaallisessa fergus on heikkoja malleja. Mää kyselin noin vuos sitten kyseisistä koneista ja silloon kaikki vanno jotta hyviä perus koneita ovat. Ja mää hullu uskoin ja ostin kaks kerta laakista. Nooh eihän nuis mitään isompaa remonttia oo ollu, toiseen on laatikko laitettu kahteenkertaan ja toiseen pistettiin kerralla kuorineen päivineen tehdasuus loota.  Mun kokemus kyseisistä fergutsonneista on että moottori on ihan kohtuullinen joskin vaisu siellä työ kieroksilla, mutta muuta käyttökelpoista en kyllä keksi.
Kytkin, vaihteisto, perä, jarrut, ulosotto ja etuperä ovat ongelmia täynnä. Ja lisäksi vielä nuo sähkölaitteet, en oo missään muussa vehkeessä tavannu noin häiriöistä systeemiä.

Kerro toki lisää,ihan koko tarina.Äläkä sä hande kuule siä.......oossä :-X
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: Timppa - 04.03.08 - klo:16:02
Nyhän ne massikka miehet on seonneet tyystin!!! Myöntäävät jotta messiaallisessa fergus on heikkoja malleja. Mää kyselin noin vuos sitten kyseisistä koneista ja silloon kaikki vanno jotta hyviä perus koneita ovat. Ja mää hullu uskoin ja ostin kaks kerta laakista. Nooh eihän nuis mitään isompaa remonttia oo ollu, toiseen on laatikko laitettu kahteenkertaan ja toiseen pistettiin kerralla kuorineen päivineen tehdasuus loota.  Mun kokemus kyseisistä fergutsonneista on että moottori on ihan kohtuullinen joskin vaisu siellä työ kieroksilla, mutta muuta käyttökelpoista en kyllä keksi.
Kytkin, vaihteisto, perä, jarrut, ulosotto ja etuperä ovat ongelmia täynnä. Ja lisäksi vielä nuo sähkölaitteet, en oo missään muussa vehkeessä tavannu noin häiriöistä systeemiä.

Luulis jo oppivan, että uusi tulee halvemmaksi!

Kannattaako korjata vanhat paskat uusilla osilla ja sitten myydä ne eteenpäin?
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: ranabbi - 04.03.08 - klo:20:12
Kyllä uus vastaavaa laatua oleva kone olis vielä kalliimpi. Ei mun periaatteilla korjata millään rautalangoilla, niikuin noistakin toista oli jo parsittu. Toiseksi ei noitten osat kalliita kun kehtaa vähän nähdä vaivaa. Noihin räpellyksiin tais mennä n.10k€ osiin, mutta töitä tietysti joutuu tekeen aikapaljon. Vielä tuosta uuteen vertailusta, niin noi makso parina 35k€ ja myydessä kunnossa olevana sain yht. 65k€. Jotta ei se niin kauhian kallista kokeilua ollu, mutta koneitten lujuus ja tekemisen laatu selvisi. Osaan nyt ko. merkistä pitää kynnet erossa.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: landehande - 05.10.08 - klo:17:20
Millainen kone liene kyseessä?millaisia vaivoja näissä on?olis valtralla parikin myynnissä!Ei ole massikoista aikaisempaa kokemusta ollenkaan mut kohtuu hintaisia näyttäisivät olevan.
Joillakin on esivalintainen suunnanvaihto pelannu ihan hyvin ja joillakin ei ollenkaan. Näihin jälkimmäisiin sitte onkin yleensä isännät vaihdattanu mekaanisen suunnanvaihtimen. Hydrauliikan tuotto vähän vajaa, jos nykytraktoreihin vertaa. Dynashift lootana aikalaisiinsa verrattuna ylivoimanen. Kasitonnisiin ei sähköhydraulista suunnanvaihtoa koskaan tullukkaa eikä se oo mua haitannu...


   Voiko tosiaan 6180:aan vaihtaa mekaanisen suunnanvaihtimen???
Mitä mahtaa maksaa?
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: mike - 05.10.08 - klo:17:56
Millainen kone liene kyseessä?millaisia vaivoja näissä on?olis valtralla parikin myynnissä!Ei ole massikoista aikaisempaa kokemusta ollenkaan mut kohtuu hintaisia näyttäisivät olevan.
Joillakin on esivalintainen suunnanvaihto pelannu ihan hyvin ja joillakin ei ollenkaan. Näihin jälkimmäisiin sitte onkin yleensä isännät vaihdattanu mekaanisen suunnanvaihtimen. Hydrauliikan tuotto vähän vajaa, jos nykytraktoreihin vertaa. Dynashift lootana aikalaisiinsa verrattuna ylivoimanen. Kasitonnisiin ei sähköhydraulista suunnanvaihtoa koskaan tullukkaa eikä se oo mua haitannu...


   Voiko tosiaan 6180:aan vaihtaa mekaanisen suunnanvaihtimen???
Mitä mahtaa maksaa?

Kyllä. Agrimarketista 800 euroa +työt.Kysy Marjakankaalta ensin.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: farmex - 05.10.08 - klo:19:36
On tuo ranabbi pöyhkeä,tyypillinen pohjalainen.Tosin uskottavuus on samaa luokkaa, kuin vähemmistökansalaisilla. No pitäähän olla myös huumoria.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: landehande - 05.10.08 - klo:21:36
Millainen kone liene kyseessä?millaisia vaivoja näissä on?olis valtralla parikin myynnissä!Ei ole massikoista aikaisempaa kokemusta ollenkaan mut kohtuu hintaisia näyttäisivät olevan.
Joillakin on esivalintainen suunnanvaihto pelannu ihan hyvin ja joillakin ei ollenkaan. Näihin jälkimmäisiin sitte onkin yleensä isännät vaihdattanu mekaanisen suunnanvaihtimen. Hydrauliikan tuotto vähän vajaa, jos nykytraktoreihin vertaa. Dynashift lootana aikalaisiinsa verrattuna ylivoimanen. Kasitonnisiin ei sähköhydraulista suunnanvaihtoa koskaan tullukkaa eikä se oo mua haitannu...


   Voiko tosiaan 6180:aan vaihtaa mekaanisen suunnanvaihtimen???
Mitä mahtaa maksaa?

Kyllä. Agrimarketista 800 euroa +työt.Kysy Marjakankaalta ensin.

         Kiitoksia vastauksesta.  Vielä ei ole ongelmia (1700 h), mutta tuhon hintaan asia ei ole ongelma henkisellä puolella.  Toisaalta mekaanisen kanssa ei tarvitse fundeerata, mutta sähköinen antaa joskus odottaa sekunnin piippaillessaan.
        Onko dynasiftin vaihteistossa ollut ongelmia ja minkälaisia?
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: mike - 07.10.08 - klo:10:42
Ei ole.Huoltaa pitää,laatikkoon esson torque fluid tai shellin donax ja öljynvaihto niin taajaan kuin kirja kertoo tai max 3vuotta.Huoltamattomuudella on tässä maassa pilattu paljon rautaa mutta pikkuhiljaa aletaan ymmärtämään myös se että vaihteistoonkin,etuakseliin ja napoihin pitää öljyt vaihtaa ja se että ei osteta mitään yleisöljyjä esimerkkinä vaikka shellin harvella,täyttä skeidaa.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: Quadramf - 08.10.08 - klo:13:45
Omassa 8100-sarjalaisessa Perkinssissä on pelannut hyvin. Pirun äkäinen se on, varsinkin b:ltä c:lle. Joutuu vähän avittaa kaasulla, että on jouhea. Mahtaa(ko) olla ominaisuus?
Samoin kytkin on tosi herkkä. Irrottaa ja pitää, mutta se alue kun alkaa ottaa kiinni on tosi "lyhyt". Pitää nostaa jalkaa tosi varovasti, ettei repäise. Kuinka muilla? Esim. KJL?
Olen joskus miettinyt paineakkua ja sen huoltoa, että mistä sen huomaa, jos paineakussa typen paine alkaa pudota...
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: Komissaari - 09.10.08 - klo:16:12
Mitä oleellista eroa 6160-6190 eri mallien välillä? Rakenteellista siis
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: KJL - 10.10.08 - klo:21:59
Omassa 8100-sarjalaisessa Perkinssissä on pelannut hyvin. Pirun äkäinen se on, varsinkin b:ltä c:lle. Joutuu vähän avittaa kaasulla, että on jouhea. Mahtaa(ko) olla ominaisuus?
Samoin kytkin on tosi herkkä. Irrottaa ja pitää, mutta se alue kun alkaa ottaa kiinni on tosi "lyhyt". Pitää nostaa jalkaa tosi varovasti, ettei repäise. Kuinka muilla? Esim. KJL?
Olen joskus miettinyt paineakkua ja sen huoltoa, että mistä sen huomaa, jos paineakussa typen paine alkaa pudota...

Ainakin tyhjällä rykäisee, mutta kunnon kuormalla ei. Kytkin meillä samanlainen. Ainakin jonkun muun hydraulitoiminnon käyttäminen yhtä aikaa kytkintä nostaessa saattaa aiheuttaa kokemattoman käsissä nykäyksen ja joskus kokeneellakin. Paineakku... hyvä kysymys... Seuraava kysymys?

Mitä oleellista eroa 6160-6190 eri mallien välillä? Rakenteellista siis
6190:s järeämpi etuakseli? Vai kuis se oli Mike?
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: Timppa - 12.10.08 - klo:18:13
Mitä oleellista eroa 6160-6190 eri mallien välillä? Rakenteellista siis

6190:ssä on isove perä.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: landehande - 13.10.08 - klo:20:12
6180:n kilpikonna ja jänes takeltelee.  Siis ei vaihdu kevyellä vasensiirrolla.  Vaan kun sitten kitkuttelee
eteen-taakse  vaihdekepin ollessa äärivasemalla, niin voipi vaihtaakkin. Jänes-valo syttyy, mutta kilpikonna ei.   Kilpikonna lamppu on ehjä koska vilahtaa palamaan kun virtoja vääntää abaimesta päälle.
Mikä on syy? Onko siellä joku katkaisija, joka on vialla?
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: jd78 - 13.10.08 - klo:20:31
Siinä vaihteiston sivuluukussa mihin kepit menee on sellainen paino katkaisija sinne lootaan päin tahtoo vanhen miten kulua! Tarttet uuten katkaisijan, kato nyt kuiteskin että ei oo johdot siinä katkaisijan perässä kovin hapettuneet, poikki! :) Jos en paljon vikaan muista ja eivät ole varaosanumerot keskon aikaan paljoa muuttunu ni oiskohan kyseisen katkaisijan varaosanumero ollu MF3383546M1 ? ehkä voi jo muisti pettää mut tollanen tuli mieleen!
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: landehande - 13.10.08 - klo:21:35
Jaaha, kiitoksia. Menee takuuseen.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: jd78 - 13.10.08 - klo:21:48
Että takuuseen ??? No sit jo kannattaa kuhtua paikalle liuta huoltomiehiä ja sanoa että tuokee tullessaan repullinen varaosia ;)
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: landehande - 14.10.08 - klo:20:03
Että takuuseen ??? No sit jo kannattaa kuhtua paikalle liuta huoltomiehiä ja sanoa että tuokee tullessaan repullinen varaosia ;)

        Kauppias antoi kaksi kuukautta aikaa koetella heikkouksia. Mallihan on 1999.
        Mitenkä muuten on tuon polttoainetaloudellisuuden kun vaikuttaa, että sitä kuluu jonnin verran enemmän, kuin 3095:ssa? Tämä on vain arvio  ensimmäisen tankillisen mittarin mukaan, vai onko mittari
jotenkin vinksallaan? Puolitankkia mennyt ja neljä hektaaria pehmuista järvimutaa kynnetty. Tarkoittas teoriassa 20 ltraa hehtaarilla.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: miller - 28.06.13 - klo:20:38

onko tämä kyseinen malli oikeasti niin paska ettei kannata edes ajatellekkaan.?? paatuneetkaan Fsonnin miehet eivät lausu ainuttakaan kaunista sanaa.  :-[

ulkomailla liikkuu kohtuu halvalla. eikö siitä ole edes kääntäjää vetämään turvesuolle??? . vauhti ei ole päätä huimaavaa .. 6-10 km/h ja tehontarve 60hv.

Ilmastointi näyttäis olevan monessa ulkomaan koneessa. ja koppi on ihan kohtuu hiljainen ja mukava.. jos pitää verrata toiseen merkiin joka vastaa teho/hinta vaatimuksiltaan.. on toleranssi sarjan fiiatit .(esim 110-90).. anteeksi jos tämä loukkaa tosi fanaattisia fiiu faneja ... omasta mielestä kyseinen mf 6180 pieksee (posliiniperä 110-90) mennen tullen kaikilta ominaisuuksiltaan.

eli asiaan. sen tiedän mitä saan jos ostaisin 110-90..
mutta fsonnin sielun elämään en ole päässyt sen oikeen tutustumaan. ainut ajokokemus on 15 vuoden takainen . noin 50ha kyntöä.. .

faktaa pöytään .. kiitos
Mitä tyyppivikoja näissä on ??.
MISTÄ KYSEINEN MALLI LAUKEAA??
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: Timppa - 28.06.13 - klo:20:49
Osta mieluummin 6280.

Usko minua.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: TDK - 28.06.13 - klo:21:41
Osta mieluummin 6280.

Usko minua.
Ikinä en oo verkua omistanu mutta yhteistyötilalla noita on. 6180 otti lavetin kyytiä enemmän kuin tarpeeksi 1600h tuntinsa aikana. Sitten vaihtui 6280 joka ei ole lavetin kyytiä tarvinnut vielä 6000h aikana.

Eli komppaan timppaa.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: - 28.06.13 - klo:21:44
Jos joku massikan malli on timpankin mielestä välteltävä kapine niin sitä on sitte parempi uskoa!
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: Hallipalvelija - 28.06.13 - klo:21:49
Muinoin rattorikuskina ollessa ajokkina oli 6180 verku, suunnanvaihto vaihettiin mekaaniseksi melkein uudekseltaan, huollot tehtiin ajallaan ja se kopin alla oleva poksi vaihdettiin kerran, tunteja oli 7000 kun lähin talosta eikä sen suurempaa remonttia siihen tehty. Koneesta ruuvattu noin 150 hv ja kesällä vedettiin lastaajaa nevalla ja talvella lumitöisä.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: miller - 28.06.13 - klo:22:32
Paras kai se sitten on uskoa.

6280&6290 kiihottais kyllä , mutta niittä on enemmän liikkeellä carraron etukakselilla, en kusekkaan siihen suuntaan .

1999 malliset ja osa 2000 vuoden koneista on vielä Danan akselilla. . ja hinta on jo enemmän  6200 sarjalaisilla vs 6100. 

Ajatus olisi ainoastaan vetää pelkästään kääntäjää turvesuolla. Raskaisiin töihin jo aivan eri koneet..

Mutta jos raati on sietä mieltä ettei kannata koskea pitkällä tikullakaan niin kait se sitten on ymmärrettävä.  :(
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: jusu - 28.06.13 - klo:22:42
tottakai se kevyemmäs hommas kestää, kunhan ei oo ajettu käsijarru päällä.. hydr suodattimien valo on paha ennusmerkki.. kartiovetopyöräakselin laakerit on erittäin alimittaaset.. mutta kiva se on ajella kun siihen tottuu, kohtuu hiljanen ja menee vähällä löpöllä..
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: Jomp0 - 29.06.13 - klo:01:36
Mikä tossa carraron etuakselissa niin pahasti mättää oikein ettei voi harkitakaan? ei se ainakaan kääntäjän kanssa mihinkään hajo...
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: miller - 29.06.13 - klo:12:20
Mikä tossa carraron etuakselissa niin pahasti mättää oikein ettei voi harkitakaan? ei se ainakaan kääntäjän kanssa mihinkään hajo...

2 traktorissa ollu carraro. . eivät kestä paikallaakaan oloa niin miten voisi edes suunnitellakkaan mitään töiden tekemistä. Vaikka aikaisemmissa viesteissä vannottin notta ainoastaan kääntäjän vetoon.. saattaisi joskus joutua laittaa viivoittimenkin eteen..(ehkä 2-3 kertaa kesässä) . kyllähän  toki carrarokin jotenkin kestää kun ei laita mitään ylimääräistä keulaan ja todella matalat ja kapeat paripyörät niin voi jotenkin kestääkkin.

Vaivaako vastaavat kestävyys ongelmat vaihdelaatikossa näissä 8100-sarjalaisissakin???
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: jusu - 29.06.13 - klo:19:38
noo 6190 joskus tuli karhettua ja paras oli 11 kytyä 7h aikana, en niin suosittelisi, toki tavarasta riippuu tuoki palio.. 3pulttinen carraro ei kestä mutta yks on ny ajanu 10th 4 pulttisella ja muuta 1stefa ja keinun puslat vaihdettu ja siis vallun alla viä..
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: landehande - 29.06.13 - klo:22:39
Ei ole edellä mainittuja vikoja ilmennyt 6180:ssä. Mittarissa 3th. Etukuormaajakin ollut monen sorttisessa kuormaamisessa mukana. Eniten kuitenkin paalien siirrossa. Kaikkea vedetty, mitä talosta löytyy taakse.
6290:stä muutaman vuoden kokemus. Tuli pihalle 6100h ajettuna. Etujousitukseen on joku anturi uusittu. Tuntuu soveltuvan suunnanvaihtimen puolesta mukavammin paalihommiin.
Molempiin ruuvattu syöttöä lisää. Muuttivat positiivisesti luonnettaan, eteenkin 6180.
Saapa katsoa vieläkö sisäänajojen jälkeen moisia vikoja ilmenisi. 
Otsikko: Verkun nousut ja laskut
Kirjoitti: malanko - 30.06.13 - klo:09:33
Kova suosio ja maine tuli 20, 35- ja satasarjalla. 200-300, ja 600-sarjat asiallisia, mutta joiltakin ominaisuuksiltaan ei niin huippua. 3000-sarja teknisesti edistyksellinen, mutta kestävyydessä ja joissakin käyttöominaisuuksissa toivomisen varaa. Aluevaihto päävaihdekepissä ei saa kehuja kaikilta. 6100-sarjassa harmittavia komponenttivikoja. 6200-sarjalla taas parempaan maineeseen.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: Lurppa - 30.06.13 - klo:23:39
Minkaslainen kones ois 3095? Löytyykö tästä turbo? Ei taida olla Perkins jos oon oikeen ymmärtänyt... Mites se suunnanvaihtaja, kestääkö vai onko samanlainen paska kun esim. 6180?
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: malanko - 01.07.13 - klo:00:08
Minkaslainen kones ois 3095? Löytyykö tästä turbo? Ei taida olla Perkins jos oon oikeen ymmärtänyt... Mites se suunnanvaihtaja, kestääkö vai onko samanlainen paska kun esim. 6180?

Perkins 1006.
Otsikko: Vs: Mf 6180?
Kirjoitti: landehande - 01.07.13 - klo:07:44
Minkaslainen kones ois 3095? Löytyykö tästä turbo? Ei taida olla Perkins jos oon oikeen ymmärtänyt... Mites se suunnanvaihtaja, kestääkö vai onko samanlainen paska kun esim. 6180?
Keppisuunanvaihtaja 3095:ssä ja on kestänyt  about 6th. Datartoniciin on kerran pistetty uusi akku. Alkuvaiheessa yksi takapyörän laakeri vaihdettu. Nostolaitteen katkaisija vaihdettu. Käsijarru korjattu.  Aikansa sitkeävetoinen kutonen ilman turboakin.  Eikä 6180:ssäkään vikaa ole vielä ollut. Vain tuo kytkimellä kuittaaminen on sitä paskaa.