Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Myyyrä -auralla salaojitus  (Luettu 15601 kertaa)

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Myyyrä -auralla salaojitus
Mää oon käyttäny myyrä-auraa pulttien katkomiseen, siihen se on kätevä!

Ja olenhan tehnyt sillä myös sallaista "tutkivaa" työtä, eli salaojitusta ennen olen kiviseltä maalta hakenut vapaata väylää, tai sitten on otettu kiviä pois salaojalinjalta niin homma etenee mukavammin....

On sitä muutamat käyttänyt mm. valokuitukaapelin pätkimiseenkin, ja hyvinhän sillä sekin onnistuu!

David Brown

  • Vieras
Vs: Myyyrä -auralla salaojitus
Joo,tuohon hommaan myyrä kyllä sopii oikein hyvin. Naapurikylällä isäntä tuskailee kuivanakin kesänä peltojen kantavuutta rehun teon aikaan,myyräsalaojitettua peltoa tuolla n.30ha että silleen. ;)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Myyyrä -auralla salaojitus
Mää oon käyttäny myyrä-auraa pulttien katkomiseen, siihen se on kätevä!

Ja olenhan tehnyt sillä myös sallaista "tutkivaa" työtä, eli salaojitusta ennen olen kiviseltä maalta hakenut vapaata väylää, tai sitten on otettu kiviä pois salaojalinjalta niin homma etenee mukavammin....

On sitä muutamat käyttänyt mm. valokuitukaapelin pätkimiseenkin, ja hyvinhän sillä sekin onnistuu!

Mä koitin joskus ilmastaa polkusontanavetan polkusontaa myyräauralla, siitä ei tullut yhtään mitään  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3141
Vs: Myyyrä -auralla salaojitus
Myyrällä isä kokeili salaojittaa vetämällä putkee valtaojasta. kun sitä peltoa ojitetii maralla ne putket oli täynnä savee. Myyrällä saa myöskin poikki lapiolla kaivettuja täydennysojia ja saa risujoat lahomaan. Mutta kytkin sen kuitenkin kiinni ja kävin vetämässä joitain vuosia sitten ehkä 40cmrypsii ennen kukintaa. Niitä jälkiä huomaa siitä että kasvaa vähän paremin missä sillä on vedetty.

Aladeen Matafuka

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Myyyrä -auralla salaojitus
Myyrällä isä kokeili salaojittaa vetämällä putkee valtaojasta.

Eläinrääkkäri sun isäukkos. Ei ees gerbiilillä tai majavalla  ;D

heksa100

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 258
Vs: Myyyrä -auralla salaojitus
Myyrä-aurasta sen verran kokemusta, että 4 vuotta pysyy viljapellossa "salaoja" avoinna, kun pelkällä auralla vetää maahan railon. Multamaata, jossa ei ole muuta salaojitusta, eikä tule mun aikana, sillä kyntösuunnalla saa veden ohjattua valtaojaa kohti (pellon leveys max 30 m). Muokkauksena siis kyntö, sekä joustopiikkiäestys, kylvö Tumen 3000 JC:llä
.
Tuo on mun kokemus, ei siis tieteellinen totuus.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8428
Vs: Myyyrä -auralla salaojitus
Myyrä-aurasta sen verran kokemusta, että 4 vuotta pysyy viljapellossa "salaoja" avoinna, kun pelkällä auralla vetää maahan railon. Multamaata, jossa ei ole muuta salaojitusta, eikä tule mun aikana, sillä kyntösuunnalla saa veden ohjattua valtaojaa kohti (pellon leveys max 30 m). Muokkauksena siis kyntö, sekä joustopiikkiäestys, kylvö Tumen 3000 JC:llä
.
Tuo on mun kokemus, ei siis tieteellinen totuus.

Siehän ny ittepäinen oot  ;D ;D ;D
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

David Brown

  • Vieras
Vs: Myyyrä -auralla salaojitus
Mopomies on Seppo S

Sepedeus

  • Vieras

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Myyyrä -auralla salaojitus
Mopomies on Seppo S

No zepeteoz on Akro-Vepissä perhe. Mutta ei kait senthän mobetimies...    🎅
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."