Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Moottorisahan talvisäädöt/käyntiongelma  (Luettu 25073 kertaa)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Moottorisahan talvisäädöt/käyntiongelma
Perinteinen talvisarja on toiminut myös ihan hyvin... Ilmastointiteippiä ilmanoton"ritilän" päälle.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12231
  • Virolaista kiitos!
Vs: Moottorisahan talvisäädöt/käyntiongelma
Pienkone bensaa kun saisi omaan astiaan mittarista niin ehkä vois hankkia mutta noissa pikkupäniköissä on liian kallista. 

Nesteen pienbensaa saa jo hieman useammalta asemalta. Jonkin sortin vaivan näköä sen ostaminen vielä vaatii muttei mahdottomia jos matkan varrelle tai melkin sopivasti sijaitsevat. Hinta Turussa on noin kaksi euro litra

https://www.neste.fi/hakulista.aspx?path=2589,2655,2710,2821,2822,2823,3198
Toi on vain 4-tahtista, pitäisi olla 2-tahtista...
Viimeksi mainitun kanssa täytyy sitten olla tarkkana jos Nesteen bensaa. Mulle sanoi Huskin huoltomies, että koita välttää tai lisää sen joukkoon hieman hyvälaatuista kaksitahtiöljyä. Heidän mielestään Nesteen bensat ovat aiheuttaneet sahojen kiinnileikkaantumisia, suositteli ennemmin aspenin vastaavaa tuotetta. Välikäden kautta kuulin samaa juttua Stihlistä, että eräs paikallinen jälleenmyyjä ei ole suostunut korvaamaan kiinnileikkaantumista takuuaikana, koska on käytetty Nesteen pienkonebensaa. Asian todentaminen tietysti erittäin hankalaa, ellei mahdotonta, mutta kannattaa olla tarkkana. Itse ostin taannoin 200 litraa Nesteen bensaa ja olen siihen lisännyt aina puoli desiä öljyä 10litraa kohden. Aion kyllä siirtyä Aspeniin, jahka olen saanut tämän erän poltettua...

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Moottorisahan talvisäädöt/käyntiongelma
On näemmä jo sopivan viilee ilma mun husun säädöille. Eilen pari tankillista sahailin niin kivasti toimi. Nyt vaan käyttäjällä selkä ja niska jumittaa, lähtisköhän se sillä millä o tullukkii?

Ei sää ole sopiva säädölle, vaan säätö tehdään kohdalleen joka tilanteessa. Aikaa menee alle minuutti. Ohjeet edellä. Säätö lämpimänä puhtaalla ilmanputsarilla. Käynnin tavoite ratkaisee lopputuloksen. Enkä käännä koskaan suuttimia kiinni, ettei suuttimen vinokartioon kulu rappua, joka pilaa säätämisen.
Kyllä suutin pitää vääntää kiinni,kevyesti muutoin ei aukipäin saa kierroksia selville.Mitään rappuja ei ole tullut kaasuttimeen eikä säätöneulaan.Se on vaan taidoista kiinni
Aika huvittavaa juttua . ;D ;D ;D ;D
Mikä huvittavaa??????????Voin sanoa että olen noiden sahojen kanssa ollut tekemisissä jo hetken aikaa,ehkä jo silloin säädin sahaa kun herra Sorkkis vielä imeskeli tuttia.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65528
Vs: Moottorisahan talvisäädöt/käyntiongelma
ai, tuo olikin mulle uutta tietoa!  sillä aspenilla stilhi köhi mutta tuota nesteen 2tä on tullu poltettua muutamia kymmeniä litroja jo noin 6 vuoten aikana ja mitään häikkää ei ole ollu niin tilheissä kuin tolmarissa eikä vanhassa jonsessa.      mikä lie totuus tuossekin.   ja täällä stilhin miäs sanoi että joko stilhin omaa tahi nesteen pensaa...                     

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Moottorisahan talvisäädöt/käyntiongelma
On näemmä jo sopivan viilee ilma mun husun säädöille. Eilen pari tankillista sahailin niin kivasti toimi. Nyt vaan käyttäjällä selkä ja niska jumittaa, lähtisköhän se sillä millä o tullukkii?

Ei sää ole sopiva säädölle, vaan säätö tehdään kohdalleen joka tilanteessa. Aikaa menee alle minuutti. Ohjeet edellä. Säätö lämpimänä puhtaalla ilmanputsarilla. Käynnin tavoite ratkaisee lopputuloksen. Enkä käännä koskaan suuttimia kiinni, ettei suuttimen vinokartioon kulu rappua, joka pilaa säätämisen.
Kyllä suutin pitää vääntää kiinni,kevyesti muutoin ei aukipäin saa kierroksia selville.Mitään rappuja ei ole tullut kaasuttimeen eikä säätöneulaan.Se on vaan taidoista kiinni
Aika huvittavaa juttua . ;D ;D ;D ;D
Mikä huvittavaa??????????Voin sanoa että olen noiden sahojen kanssa ollut tekemisissä jo hetken aikaa,ehkä jo silloin säädin sahaa kun herra Sorkkis vielä imeskeli tuttia.
Hra sorkka on jo 55 v. mut edelleen imee peukkua tiukassa tilanteessa  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Moottorisahan talvisäädöt/käyntiongelma
On näemmä jo sopivan viilee ilma mun husun säädöille. Eilen pari tankillista sahailin niin kivasti toimi. Nyt vaan käyttäjällä selkä ja niska jumittaa, lähtisköhän se sillä millä o tullukkii?

Ei sää ole sopiva säädölle, vaan säätö tehdään kohdalleen joka tilanteessa. Aikaa menee alle minuutti. Ohjeet edellä. Säätö lämpimänä puhtaalla ilmanputsarilla. Käynnin tavoite ratkaisee lopputuloksen. Enkä käännä koskaan suuttimia kiinni, ettei suuttimen vinokartioon kulu rappua, joka pilaa säätämisen.
Kyllä suutin pitää vääntää kiinni,kevyesti muutoin ei aukipäin saa kierroksia selville.Mitään rappuja ei ole tullut kaasuttimeen eikä säätöneulaan.Se on vaan taidoista kiinni
Aika huvittavaa juttua . ;D ;D ;D ;D
Mikä huvittavaa??????????Voin sanoa että olen noiden sahojen kanssa ollut tekemisissä jo hetken aikaa,ehkä jo silloin säädin sahaa kun herra Sorkkis vielä imeskeli tuttia.
Hra sorkka on jo 55 v. mut edelleen imee peukkua tiukassa tilanteessa  ;D
52 vielä jos tarkkoja ollaan . Noi sahojen säädöt mikään ylivoimainen tehtävä ole , olen nimittäin eräänkin sahan kuntoon laittanut .  8)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Moottorisahan talvisäädöt/käyntiongelma
On näemmä jo sopivan viilee ilma mun husun säädöille. Eilen pari tankillista sahailin niin kivasti toimi. Nyt vaan käyttäjällä selkä ja niska jumittaa, lähtisköhän se sillä millä o tullukkii?

Ei sää ole sopiva säädölle, vaan säätö tehdään kohdalleen joka tilanteessa. Aikaa menee alle minuutti. Ohjeet edellä. Säätö lämpimänä puhtaalla ilmanputsarilla. Käynnin tavoite ratkaisee lopputuloksen. Enkä käännä koskaan suuttimia kiinni, ettei suuttimen vinokartioon kulu rappua, joka pilaa säätämisen.
Kyllä suutin pitää vääntää kiinni,kevyesti muutoin ei aukipäin saa kierroksia selville.Mitään rappuja ei ole tullut kaasuttimeen eikä säätöneulaan.Se on vaan taidoista kiinni
Aika huvittavaa juttua . ;D ;D ;D ;D
Mikä huvittavaa??????????Voin sanoa että olen noiden sahojen kanssa ollut tekemisissä jo hetken aikaa,ehkä jo silloin säädin sahaa kun herra Sorkkis vielä imeskeli tuttia.
Hra sorkka on jo 55 v. mut edelleen imee peukkua tiukassa tilanteessa  ;D
52 vielä jos tarkkoja ollaan . Noi sahojen säädöt mikään ylivoimainen tehtävä ole , olen nimittäin eräänkin sahan kuntoon laittanut .  8)
No ei se sit kyl voi olla vaikeaa
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Moottorisahan talvisäädöt/käyntiongelma
Taannoin koulus katottiin opetusvideo metsuroinnista; ukko meni metsään karvalakki päässä ja tupakki huulessa ja ainakin 10 rosenttista tankissa, oli sen verta sankka sauhu  ;D
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

alpo10

  • Vieras
Vs: Moottorisahan talvisäädöt/käyntiongelma
tieto lisää tuskaa, joskus viittailin kintaalla pienkoneiden bensan valinnassa... en enää.

Pienmoottoribensaa kannattaa käyttää, koska se ei sisällä myrkkyjä niin paljon kuin liikennebensa, eikä viinaa, jota nykyisin on sotkettu kaikkiin muihin bensoihin. Aiheuttaako se sitten noiden kumi/muoviosien vaurioita? Muutenkin bensa säilyvyys ilmeisesti tällä pienmoottoribensalla parempi.

Joku oli näitä myrkkypitoisuuksia oikein mitannutkin, mitä siirtyy hengitysilman ja ihon läpi verenkiertoon. Jos käyttöä on paljon tai vaikka lapset ajelee ruohonleikkurilla niin kannattaa kyllä miettiä. Hajukin on mukavampi, kuin joskus muutama vuosi sitten....

Mittarista saa 4-tahtibensaa (2 €/ltr), ei siis ole kustannuskysymys, eikä sekoitus nyt ole ongelma näihin 2-tahti koneisiin.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Moottorisahan talvisäädöt/käyntiongelma
Ei noita pienkonebensamittareita ole kovinkaan yleisesti,joten saatavuus on kyseenalaista.Ja jos isomman satsin ostaisi se sitten vanhenee pikkukannuissa liian arvokasta kun 5-6 litraa palaa päivässä.Tosi on että noissa "normaaleissa" bensoissa on alkoholia eilenkin kun sahasin niin kyllä se jonkun verran haiskahti.Jonkun verran kait nuo viinakset hapertaa tiivisteitä ja letkuja,mutta miksi ne ei sitä sitten autoissa tee,sama aine.
Eli itse sekoitellen 2,5% edelleen ja säädän kaasuttimen siten että ruuvaan suuttimet pohjaan ja kierros auki,sitten se hienosäätö.Ja kun sahataan ei siinä sahassa talvella mitään talvisarjoja tarvita 25 pakkasillakaan,30 asteen pakkasella ei sitten metsurikaan ole kovin innokas sahaileen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65528
Vs: Moottorisahan talvisäädöt/käyntiongelma
itellä juuri tuo ohut pulverilumi sen haitan on tehny, harvemmin pakkanen,  - paitti 399 husossa.   kun jääti jatkuvasti sitä kaasutinvaijeria!

pice

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1077
Vs: Moottorisahan talvisäädöt/käyntiongelma
tieto lisää tuskaa, joskus viittailin kintaalla pienkoneiden bensan valinnassa... en enää.

Pienmoottoribensaa kannattaa käyttää, koska se ei sisällä myrkkyjä niin paljon kuin liikennebensa, eikä viinaa, jota nykyisin on sotkettu kaikkiin muihin bensoihin. Aiheuttaako se sitten noiden kumi/muoviosien vaurioita? Muutenkin bensa säilyvyys ilmeisesti tällä pienmoottoribensalla parempi.

Joku oli näitä myrkkypitoisuuksia oikein mitannutkin, mitä siirtyy hengitysilman ja ihon läpi verenkiertoon. Jos käyttöä on paljon tai vaikka lapset ajelee ruohonleikkurilla niin kannattaa kyllä miettiä. Hajukin on mukavampi, kuin joskus muutama vuosi sitten....

Mittarista saa 4-tahtibensaa (2 €/ltr), ei siis ole kustannuskysymys, eikä sekoitus nyt ole ongelma näihin 2-tahti koneisiin.

Aloin minäkin pienkonebensaa moottorisahoissa käyttämään kun mainostivat sitä vähemmän myrkylliseksi.
Mutta siitä lähtien on Stilheistä ollut puhti poissa, ja pitää hirveästi narusta kiskoa että lähtee käyntiin, ja nytkin 261FB siinä jamassa että ei enää käy lainkaan.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Moottorisahan talvisäädöt/käyntiongelma
tieto lisää tuskaa, joskus viittailin kintaalla pienkoneiden bensan valinnassa... en enää.

Pienmoottoribensaa kannattaa käyttää, koska se ei sisällä myrkkyjä niin paljon kuin liikennebensa, eikä viinaa, jota nykyisin on sotkettu kaikkiin muihin bensoihin. Aiheuttaako se sitten noiden kumi/muoviosien vaurioita? Muutenkin bensa säilyvyys ilmeisesti tällä pienmoottoribensalla parempi.

Joku oli näitä myrkkypitoisuuksia oikein mitannutkin, mitä siirtyy hengitysilman ja ihon läpi verenkiertoon. Jos käyttöä on paljon tai vaikka lapset ajelee ruohonleikkurilla niin kannattaa kyllä miettiä. Hajukin on mukavampi, kuin joskus muutama vuosi sitten....

Mittarista saa 4-tahtibensaa (2 €/ltr), ei siis ole kustannuskysymys, eikä sekoitus nyt ole ongelma näihin 2-tahti koneisiin.

Aloin minäkin pienkonebensaa moottorisahoissa käyttämään kun mainostivat sitä vähemmän myrkylliseksi.
Mutta siitä lähtien on Stilheistä ollut puhti poissa, ja pitää hirveästi narusta kiskoa että lähtee käyntiin, ja nytkin 261FB siinä jamassa että ei enää käy lainkaan.

Ota pakoptki irti ja kato pakoaukosta onko jo leikannut.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Moottorisahan talvisäädöt/käyntiongelma
Kattokaas ku , kylmällä seoksen pitää olla rikkaampi ja lämpimällä laihempi . 3% ihka hyvä seos , voitelee paremmin eikä tehot hävii .  8) 8)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Köntys

  • Vieras
Vs: Moottorisahan talvisäädöt/käyntiongelma
Kattokaas ku , kylmällä seoksen pitää olla rikkaampi ja lämpimällä laihempi . 3% ihka hyvä seos , voitelee paremmin eikä tehot hävii .  8) 8)

Jösses, 3%  :o