Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Common Rail  (Luettu 10530 kertaa)

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 589
Common Rail
Millaisia teidän common rail koneet on käynnistymään pakkasella? Tarviiko lohkolämmitystä talvella jos hyvät öljyt?  ???

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Common Rail
Pitääkö käynnistää ilman lohkolämmitintä?
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 589
Vs: Common Rail
No aloin ihmetteleen tän oman auton konetta kun lähti samallalailla käyntiin roikasta kuin ilman roikkaa. Aloin asiaa selvittään ja selvis että tässä on ihan alitehoinen 300w säteilylämmitin koneen kyljessä. Huoltopäällikön mukaan laskee hiukan pakkasasteita nestetilassa mutta ei nosta plussanpuolelle. >:(   Raakalta tuntuu laittaa käyntiin -40 asteessa ja olenpa varma ettei pitemmänpäälle ole terveellista koneelle. Nyt pitää selvittää saako tuohon asennettua kunnollista vesikiertoista letkulämmitintä.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Common Rail
Tuollaisia ne autoissa tapaa nykyään olla. Ei pitäisi käyntiinlähtemiseen juuri vaikuttaa onko "lohkolämmitin" kiinni vai ei >:( >:(

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 589
Vs: Common Rail
Joo,ongelmitta posahti ja jäi käymään -32 pakkasessa kun oli pakko kerran laittaa :-[

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Common Rail
Jos laittaa riittävän tehokkaan lämmittimen niin jotkut merkit/mallit ei sitten ainakaan lähde tulille, menee tietokone sekaisin. Yhden tiedän, äskeisenlainen tapaus. Ja nyt on tehoton letkulämmitin joka lämmittää sen verran että nesteet ei kunnolla lämpene mutta moottori luulee että on lämmin moottori ja ei sitten hehkuta.
Ja paremmin käynnistyy ilman lämmitintä. Tosin lämpimässä hallissa pakkasilla oltava.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Common Rail
No mitenkä ne yleensä on käyntiin lähtemään? Muutamienkin kertomaa ja omaa kokemusta on, että sähkötoiminen ruiskupumppu ei ole oikein kotonaan pakkasella, ei taida saada riittävää virtaa kylmässä, eli ei ruoki, koska ei yhtään savua muodostu piipusta. Onko cr sitten parempi ja varmempi?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Common Rail
http://www.defa.com/doc/32225.1223905976.Finskxproduktkatalogx08-09.pdf

Tuollainen 700 sarjanen letkulämmitin 1500w on mulla kuormaajassa ja lähtee käyntiin kuin kesällä.
Kui mää ain olen paras?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Common Rail
No mitenkä ne yleensä on käyntiin lähtemään? Muutamienkin kertomaa ja omaa kokemusta on, että sähkötoiminen ruiskupumppu ei ole oikein kotonaan pakkasella, ei taida saada riittävää virtaa kylmässä, eli ei ruoki, koska ei yhtään savua muodostu piipusta. Onko cr sitten parempi ja varmempi?
cr? Siis onko näillä jotain merkittävää eroa? ???

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Common Rail
Deutzi on ainakin ollut hyvä käyntiin lähtijä koko talven.Tosin en juurikaan ilman roikkaa ole käynnistellyt.En tiedä varmasti onko Transporterissa  cr-kone mutta kyllä sekin lähtee hyvin käyntiin pakkasella. :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

bertsi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: Common Rail
Eiköhän tuon cr commonrailin suurimpia onkelmia ole se että sudit on niin hienoja ettei mpö kulje läpi mikäli keli alkaa olla lähellä -25 ellei ole sitten tilannut tilasäiliöön -29/-34 tai arktista -40/-44 mpö:tä kun yleensä cr kone ei anna ruiskutus lupaa ellei sirrtopaine ole riittävän korkea.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26179
  • vastustan
Vs: Common Rail
Deutzi on ainakin ollut hyvä käyntiin lähtijä koko talven.Tosin en juurikaan ilman roikkaa ole käynnistellyt.En tiedä varmasti onko Transporterissa  cr-kone mutta kyllä sekin lähtee hyvin käyntiin pakkasella. :)
kannattaa kysyä huollosta, moneen vanhempaan autoon saa ajettua uuden ohjelman hehkuille, helpottaa käyntiin lähtöä myös 0 keleillä sitte kun autolla ajettu monta sataa tuhatta km. monessa autossa on erikseen lämpöanturi, tuo henkun lämpöanturi, lisälämmittimen lämpöanturi ja vielä ulkoilmankin anturi, ni luulis noista nyt saavan ristiriitatilanteessa jonkin laisen hehkutuksen aikaan
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: Common Rail
Eikös valtteriin saa p-ö:n lämmittimen. Tulee vissiin suodattimen sisälle. Omassa cr ännässä meni suodattimet vaihtoon kun alko pitämään tivolia mittaristossa ja vika koodia L 302. Aika ajoin kannattaa myös tyhjätä niin traktorin tankki kuin farmari säiliö. Useinhan näissä on pohja proppu.
Tranceforming the world

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Common Rail
No mitenkä ne yleensä on käyntiin lähtemään? Muutamienkin kertomaa ja omaa kokemusta on, että sähkötoiminen ruiskupumppu ei ole oikein kotonaan pakkasella, ei taida saada riittävää virtaa kylmässä, eli ei ruoki, koska ei yhtään savua muodostu piipusta. Onko cr sitten parempi ja varmempi?
cr? Siis onko näillä jotain merkittävää eroa? ???
Sähkötoiminen ruiskutuspumppu on periaatteeltaan kuin vanha jakajapumppu mutta vaijereitten sijasta sitä ohjaa pumpun päällä oleva ohjain. Commonrailissa on korkeapainepumppu joka pumppaa jatkuvasti painetta suuttimille joita sähkö aukoo. Samanlailla tarttee sähköä molemmat ja rupiaa renkkaamaan kun akku menee huonoksi. Tosin kylmäkäynnistysominaisuudet on cr:llä paremmat kun ruiskutuspaine noin 5-10 kertainen jakajaan nähden joten tulee sumuna vaikka ei  niin lujaa tartti pyörittäskään.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Common Rail
Tossa TS135A:ssa on CR.
En yleensä sitä ilman lohkolämppäriä käynnistä,mutta lähtee kyllä aika hyvin käymään.-25:stä joskus lähdin kun oli pakko.
En ole mitään sekoilua havainnut hehkun kanssa lämmittimen käytön yhteydessä.
Ainoat ongelmat mitä on ollu olen saanut aikaan on johtuneet polttoaineesta,eli kesälaatua ollu seassa.