Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: bullman - 25.12.14 - klo:11:48
-
olen miettinyt vaihtoehtona noita uudempia dyna 6 massikkaa, mutta hajanaista moitetta kuullut nykymassikoiden vikaisuudesta? Pitääkö paikkaansa?
-
Paskoja ne taitaa olla kaikki uudet koneet? Masserikauppaa väännettiin myyjän kopissa niin samaan aikaan soi myyjällä puhelin ja siellä sijaistraktoria vaadittiin. :-X
Pisti se hiukan miettimään siinäkin kohta näitä huhuja massikan vikaherkkyydestä ja siitä, että on vallitsevassa tilanteessa parempi jatkaa vanhalla luotettavalla pelillä ajelua.
-
Ensimmäiset 1500h ilman isompia vikoja. Ohjaamojousitusta on pitäny päivitellä. Etukuormaajan kytkennöissä oli maahantuontihuollossa jääny lapsus ja ureatankin tiiviste vuoti. Pakoputken lämpöpelti näkyy ratkeavan. Yksi pikaliitin hajonnut. Yllättävän vähällä menny ja kaikki takuuseen. 7624 vt -14.
-
Ensimmäiset 1500h ilman isompia vikoja. Ohjaamojousitusta on pitäny päivitellä. Etukuormaajan kytkennöissä oli maahantuontihuollossa jääny lapsus ja ureatankin tiiviste vuoti. Pakoputken lämpöpelti näkyy ratkeavan. Yksi pikaliitin hajonnut. Yllättävän vähällä menny ja kaikki takuuseen. 7624 vt -14.
Tosta pojot, että vikoja miettiessä luettelee pienemmätkin viat (joskus tuntuu että kun aikaa menee, vikoja rupeaa unohtelemaan sitä mukaa kun uusia tulee.. ;D.)
-
nii ja lisäkysymyksenä, mites toi huoltopuoli/ varosat on pelannu?
-
Taitaa olla eroja asuinpaikan mukaan. Ylivieskan myyntialueella ei moittimista ole ollu kummankaan suhteen mutta taitaapa olla eniten koneitakin maakunnassa ja useampi ammattitaitoinen huoltopiste.
-
Zetor on paras! Hih! :-*
-
7616 reilun vuoden ollut. Aika vähän tullut tunteja kun talvella ei hommia. Imusarjanlämpöjä joskus herjas vikakoodina ja jäähdytysnestettä vuoti putken liitoksesta. Muuten ei mitään vikoja.
-
Taitaa olla eroja asuinpaikan mukaan. Ylivieskan myyntialueella ei moittimista ole ollu kummankaan suhteen mutta taitaapa olla eniten koneitakin maakunnassa ja useampi ammattitaitoinen huoltopiste.
Huoltoa kyllä saa, mutta varaosista en olisi ollenkaan niin varma! Nimimerkillä dyna-vt laatikon vaihdossa 2,5kk josta sijaiskone viikon.
-
tuo muuten alkaa monasti syödä kun tartteis konetta ja huolto ja se varao-osahuolto tökkii todella tehokkaasti, aikoinani otin tappiin kunnolla kun samen kytkinremppa päällä ja osia oootettiin ja kauan! onneks oli vvkone jo voimissaan silloin.
-
Osat tulee tarvittaessa muutamassa päivässä ja vaihto mallista riippuen noin 4 työpäivää joista pari ensimmäistä menee osia odotellessa ja purkaessa päällekkäin, pitää tietysti vika olla selvillä. Tuohon 2,5 kk aikaan on jonku pitäny töpeksiä asiansa jossain vaiheessa.
-
Osat tulee tarvittaessa muutamassa päivässä ja vaihto mallista riippuen noin 4 työpäivää joista pari ensimmäistä menee osia odotellessa ja purkaessa päällekkäin, pitää tietysti vika olla selvillä. Tuohon 2,5 kk aikaan on jonku pitäny töpeksiä asiansa jossain vaiheessa.
Ainahan sitä merkistä riippumatta voi jonkin osan saatavuudessa olla tilapäisiä ongelmia
-
Osat tulee tarvittaessa muutamassa päivässä ja vaihto mallista riippuen noin 4 työpäivää joista pari ensimmäistä menee osia odotellessa ja purkaessa päällekkäin, pitää tietysti vika olla selvillä. Tuohon 2,5 kk aikaan on jonku pitäny töpeksiä asiansa jossain vaiheessa.
Ainahan sitä merkistä riippumatta voi jonkin osan saatavuudessa olla tilapäisiä ongelmia
Haluaisinpa tietää mitä sitten on tullut massikan huollossa / huoltoon töpeksittyä? Ihan pari kertaa piti käydä hätyyttämässä asiaa, ja vielä takuupäätöksen tulon jälkeenkin kesti kaksi viikkoa ennen kuin laatikko suvaitsi saapua.
Paskin varaosahuolto ikinä massikalla. Deereen ja valtraan saatu akuutti tilanteessa osat seuraavaksi päiväksi ja kone kuntoon viimeistään viikon aikana. Nytkin Valtran kanssa sai korjaus-ajan seuraavalle päivälle kun edellisenä iltapäivänä kysyi.
-
Parit 76xx:t tiedän, joista on pakosarjat menneet vaihtoon heti ensimmäisenä kesänä (muistaakseni vielä kahteen kertaan).
Huollolle kyllä pisteet siitä, että uuden laturin sai paikoilleen 2-tuntia vanhan hajoamisen jälkeen (osaa ei saatavilla seuraavaksi päiväksi, niin ottivat esittelykoneesta). Tämä siis oma kokemus.
-
Parit 76xx:t tiedän, joista on pakosarjat menneet vaihtoon heti ensimmäisenä kesänä (muistaakseni vielä kahteen kertaan).
Huollolle kyllä pisteet siitä, että uuden laturin sai paikoilleen 2-tuntia vanhan hajoamisen jälkeen (osaa ei saatavilla seuraavaksi päiväksi, niin ottivat esittelykoneesta). Tämä siis oma kokemus.
Mikäs noissa pakosarjoissa vikana? Näissähän samat moottorit kuin Valtroissa, mutta lieneekö pakosarja sitten samanlainen. Itsellä on puolivuotta ollut 7616 ja muutama satatuntia ajettuna ei oo ollu mitään häikkää.
-
Eikös tuo pakosarjamurhe ole ollu nelossisujen juttu?
-
Parit 76xx:t tiedän, joista on pakosarjat menneet vaihtoon heti ensimmäisenä kesänä (muistaakseni vielä kahteen kertaan).
Huollolle kyllä pisteet siitä, että uuden laturin sai paikoilleen 2-tuntia vanhan hajoamisen jälkeen (osaa ei saatavilla seuraavaksi päiväksi, niin ottivat esittelykoneesta). Tämä siis oma kokemus.
Mikäs noissa pakosarjoissa vikana? Näissähän samat moottorit kuin Valtroissa, mutta lieneekö pakosarja sitten samanlainen. Itsellä on puolivuotta ollut 7616 ja muutama satatuntia ajettuna ei oo ollu mitään häikkää.
Poikki olivat menneet ja vielä rehunteon aikaan. Molemmat siis samalla tilalla, liekkö jotain maanantai kappaleita, kun ovat linjalta tulleet peräkkäin. ::)
-
Parit 76xx:t tiedän, joista on pakosarjat menneet vaihtoon heti ensimmäisenä kesänä (muistaakseni vielä kahteen kertaan).
Huollolle kyllä pisteet siitä, että uuden laturin sai paikoilleen 2-tuntia vanhan hajoamisen jälkeen (osaa ei saatavilla seuraavaksi päiväksi, niin ottivat esittelykoneesta). Tämä siis oma kokemus.
Mikäs noissa pakosarjoissa vikana? Näissähän samat moottorit kuin Valtroissa, mutta lieneekö pakosarja sitten samanlainen. Itsellä on puolivuotta ollut 7616 ja muutama satatuntia ajettuna ei oo ollu mitään häikkää.
Poikki olivat menneet ja vielä rehunteon aikaan. Molemmat siis samalla tilalla, liekkö jotain maanantai kappaleita, kun ovat linjalta tulleet peräkkäin. ::)
Eikös niistä jossain vaiheessa katkennut pakoputki? Vai liittyykö nämä ongelmat jotenkin toisiinsa?
-
Onkos 7600 sarjassa hepat kotona?Oma 6475 oli aika tuhnu vaikka oli vielä perkinssi.Nyt on ok kun vähän rimmattiin biteillä.
-
Onkos 7600 sarjassa hepat kotona?Oma 6475 oli aika tuhnu vaikka oli vielä perkinssi.Nyt on ok kun vähän rimmattiin biteillä.
Ainakin 7485 oli suorastaan "ylivireä" uutena, 209,5hv laskettu moottoriteho penkityksessä kun 185 piti olla.
-
olen miettinyt vaihtoehtona noita uudempia dyna 6 massikkaa, mutta hajanaista moitetta kuullut nykymassikoiden vikaisuudesta? Pitääkö paikkaansa?
Kyl sinisellä 7600-sarjalaisella rullakarhi kulkee ja sivupyöräkylvin. Miksei 3metrinen takapyöräliiskarikin, ei vaan passaa laittaa tuutteja täyteen eikä käyttää välipakkeria jos on ylöspäin mäkiä.
Tuossa menee 5 siipee ku tyhjää. ;D
(http://www.fwi.co.uk/community/photos/machineman/images/110356/425x319.aspx)
-
olen miettinyt vaihtoehtona noita uudempia dyna 6 massikkaa, mutta hajanaista moitetta kuullut nykymassikoiden vikaisuudesta? Pitääkö paikkaansa?
Kyl sinisellä 7600-sarjalaisella rullakarhi kulkee ja sivupyöräkylvin. Miksei 3metrinen takapyöräliiskarikin, ei vaan passaa laittaa tuutteja täyteen eikä käyttää välipakkeria jos on ylöspäin mäkiä.
Tuossa menee 5 siipee ku tyhjää. ;D
(http://www.fwi.co.uk/community/photos/machineman/images/110356/425x319.aspx)
Sinänsä pieneltä tuntuva asia toi välipakkerin nosto vaan pysähtyy oikeasti jyrkkään(lähinnä pidonmenetys syistä) tommonen 10t traktori ja perässä ei ollut kun 3m tume. Vaan kun keventi pakkeria niin nousi ongelmitta... Mielenkiintoisia rahtilohkoja, hiekka maita... onnes ei oo tarvinnu enää rapiirilla mennä.... Puintikin piti suorittaa sivuittain ja alhaalta jaylhäältä ja kiertäen/kaartaen... joo ei ollu 4wd puimurissa..
-
Sukulaismiehellä tuollainen on ja itsekkin sillä jonku verran ajellut. Mukavammalta kieltämättä tuntui kuin oma Fendt ja vikojakaan ei ole ollut vaikka 2000 tuntia mittarissa. Mut alussahan tuon taival vasta on. Kun 10000 on mittarissa voi alkaa sanomaan kestävyydestä jotain.
-
Kyllä kai Massikallakin ajelee niin kauan kun ei paremmista tiedä.. :)
Itsellä ainakin vaan KAIKKI laitteet, millä on mitään tekemistä K-maatalouden varaosahuollon kanssa ovat automaattisesti pois suljettuja. No, yksi Claas on pihassa, mutta siihen löytyykin varaosat suoraan Saksalaisen dealerin kautta.