Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran varusteista  (Luettu 39994 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtran varusteista
Kävin kokeilemassa Valtran räätälöi traktorisi palvelua ja vertasin N143 Valtraa Deutzin M420 malliin. Deutzia myydään 64900€ ja Valtraa edes lähelle samalla varustetasolla niin hinta reilu 80000€ molemmat alv0. Valtran hinnassa huonommat tuumakokoiset renkaat kuin Deutzin milliset Trelleborgit. Valtrasta puuttui vakiona mm. etujouset, jarruventtiiili, etulokasuojat, LS-hydr. liittimet, maatalousvetolaite, työkonesignaaliliitin ja jopa tuhkakuppi (sillä nyt ei saisi olla mitään käyttöä).

Meilläkin lähes kaikki mahdolliset konehankinnat tehty kotimaisten eduksi, mutta tämäkin vertailu tekee Valtran ostamisen täysin mahdottomaksi. :'(
Miten voi verrata 102 hv konetta 143 hv koneeseen HEI haloo !
158 hv 102 hevosvoimaisen raameissa niinkö se on ?
Jaa niinkuin traktorin ulkomittojen puolesta vai?

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7095
Vs: Valtran varusteista
Kävin kokeilemassa Valtran räätälöi traktorisi palvelua ja vertasin N143 Valtraa Deutzin M420 malliin. Deutzia myydään 64900€ ja Valtraa edes lähelle samalla varustetasolla niin hinta reilu 80000€ molemmat alv0. Valtran hinnassa huonommat tuumakokoiset renkaat kuin Deutzin milliset Trelleborgit. Valtrasta puuttui vakiona mm. etujouset, jarruventtiiili, etulokasuojat, LS-hydr. liittimet, maatalousvetolaite, työkonesignaaliliitin ja jopa tuhkakuppi (sillä nyt ei saisi olla mitään käyttöä).

Meilläkin lähes kaikki mahdolliset konehankinnat tehty kotimaisten eduksi, mutta tämäkin vertailu tekee Valtran ostamisen täysin mahdottomaksi. :'(
Miten voi verrata 102 hv konetta 143 hv koneeseen HEI haloo !
158 hv 102 hevosvoimaisen raameissa niinkö se on ?

Häh, mitä tuo SAS on taas syöny ;D ;D Pitäisi tutustua edes paperilla, ennenkuin laukoo totuuksia kuin sääennustuksia :P
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran varusteista

ne mitä jätettiin tarkoituksella pois oli turbiinikytkin jota en edes tiedä että olisiko edes saanu, etuakselijousitus (joka oli kallis enkä osaa kaivata), ajovoimansiirto (kun ei ole sellaisia töitä), maatalousvetolaite. (joka olisi ehkä saanut olla)

Millä sä sitä kronee vedät?

Sellasella vetokolmio systeemillä joka toimii paremmin tarkoitukseen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtran varusteista
500 tuntia N141:llä olen huomannut muutamat asiat mitkä kannatti ottaa ja mitkä olisi pitänyt ottaa.

-Etuakselin jousitus. Jos ajat hiemankin siirtymiä sorateillä niin suosittelen erittäin mielelläni. Loppujen lopuksi tinkaamalla saa aika hyvään hintaa.

-PTO:n käynnistys lokasuojasta. Maksaa satasen tai kaksi, imupainevaunun kanssa erittäin näppärä.

-Valvontapysäytin. Ei maksa paljoa, jos joskus tarvitsee.

-Vetokoukun valo. Jäi omasta koneesta pois, mutta ilmankin pärjää. Syksyllä on vaan hieman ikävä viljakärryjen vaihtelussa kun sinne koukulle näkee muutenkin aika heikosti.

-Sisätilalämmittimen pistoke. Aamulla olisi mukava mennä lämpöiseen koneeseen.

Nuo vetokoukun valot ja sisälämppärin pistokkeet on helppoja asentaa jälkeenpäinkin. Ja samalla jos laittaa sisätilanlämppärin pistokkeen, kannattaa laittaa myös pikku ylläpitolaturi esim. 5A malli

Valvontapysäytyskin on aika simppeli asennussarja, muutama metri johtoa, liittimiä ja käyttökytkin. Toki eipähän se taida uuteenkaa koneeseen montaa kymppiä jäädä maksamaan.

Lokasuojassa oleva ulosoton käytön nappi on melkoinen rahastus noissa, siellä on johdot valmiina, senkun kytkee mieleisensä suojatun painonapin lokariin. Suositeltava varuste vaikka ei äkkiseltään käyttöä sille keksisikään. Imupainevaunun kanssa ehdottoman kätevä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtran varusteista
Kävin kokeilemassa Valtran räätälöi traktorisi palvelua ja vertasin N143 Valtraa Deutzin M420 malliin. Deutzia myydään 64900€ ja Valtraa edes lähelle samalla varustetasolla niin hinta reilu 80000€ molemmat alv0. Valtran hinnassa huonommat tuumakokoiset renkaat kuin Deutzin milliset Trelleborgit. Valtrasta puuttui vakiona mm. etujouset, jarruventtiiili, etulokasuojat, LS-hydr. liittimet, maatalousvetolaite, työkonesignaaliliitin ja jopa tuhkakuppi (sillä nyt ei saisi olla mitään käyttöä).

Meilläkin lähes kaikki mahdolliset konehankinnat tehty kotimaisten eduksi, mutta tämäkin vertailu tekee Valtran ostamisen täysin mahdottomaksi. :'(
Miten voi verrata 102 hv konetta 143 hv koneeseen HEI haloo !
158 hv 102 hevosvoimaisen raameissa niinkö se on ?
Jaa niinkuin traktorin ulkomittojen puolesta vai?
Voimansiirto järeys ?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtran varusteista
Kävin kokeilemassa Valtran räätälöi traktorisi palvelua ja vertasin N143 Valtraa Deutzin M420 malliin. Deutzia myydään 64900€ ja Valtraa edes lähelle samalla varustetasolla niin hinta reilu 80000€ molemmat alv0. Valtran hinnassa huonommat tuumakokoiset renkaat kuin Deutzin milliset Trelleborgit. Valtrasta puuttui vakiona mm. etujouset, jarruventtiiili, etulokasuojat, LS-hydr. liittimet, maatalousvetolaite, työkonesignaaliliitin ja jopa tuhkakuppi (sillä nyt ei saisi olla mitään käyttöä).

Meilläkin lähes kaikki mahdolliset konehankinnat tehty kotimaisten eduksi, mutta tämäkin vertailu tekee Valtran ostamisen täysin mahdottomaksi. :'(
Miten voi verrata 102 hv konetta 143 hv koneeseen HEI haloo !
158 hv 102 hevosvoimaisen raameissa niinkö se on ?
Jaa niinkuin traktorin ulkomittojen puolesta vai?
Voimansiirto järeys ?
Sama voimansiirto taitaa pieniä eroja lukuunottamatta olla myös malliston suurimmassa eli 190hv kuutosessa joista on usein otettu ➕200hv tehoja 
;)  Harva noita ZF7200 vaihteistoja on rikki saanut...

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Valtran varusteista
Kävin kokeilemassa Valtran räätälöi traktorisi palvelua ja vertasin N143 Valtraa Deutzin M420 malliin. Deutzia myydään 64900€ ja Valtraa edes lähelle samalla varustetasolla niin hinta reilu 80000€ molemmat alv0. Valtran hinnassa huonommat tuumakokoiset renkaat kuin Deutzin milliset Trelleborgit. Valtrasta puuttui vakiona mm. etujouset, jarruventtiiili, etulokasuojat, LS-hydr. liittimet, maatalousvetolaite, työkonesignaaliliitin ja jopa tuhkakuppi (sillä nyt ei saisi olla mitään käyttöä).

Meilläkin lähes kaikki mahdolliset konehankinnat tehty kotimaisten eduksi, mutta tämäkin vertailu tekee Valtran ostamisen täysin mahdottomaksi. :'(
Miten voi verrata 102 hv konetta 143 hv koneeseen HEI haloo !
158 hv 102 hevosvoimaisen raameissa niinkö se on ?
Jaa niinkuin traktorin ulkomittojen puolesta vai?
Voimansiirto järeys ?
Sama voimansiirto taitaa pieniä eroja lukuunottamatta olla myös malliston suurimmassa eli 190hv kuutosessa joista on usein otettu ➕200hv tehoja 
;)  Harva noita ZF7200 vaihteistoja on rikki saanut...

Ohan toi isolla perseellä, 22mm pultit navoissa ja kaikki. Sassi puhelee pehmosia ja ihmettelee maailman menoa A-valtterin kopissa?
Oon vaatimaton!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8391
Vs: Valtran varusteista

Nuo vetokoukun valot ja sisälämppärin pistokkeet on helppoja asentaa jälkeenpäinkin. Ja samalla jos laittaa sisätilanlämppärin pistokkeen, kannattaa laittaa myös pikku ylläpitolaturi esim. 5A malli

Valvontapysäytyskin on aika simppeli asennussarja, muutama metri johtoa, liittimiä ja käyttökytkin. Toki eipähän se taida uuteenkaa koneeseen montaa kymppiä jäädä maksamaan.

Lokasuojassa oleva ulosoton käytön nappi on melkoinen rahastus noissa, siellä on johdot valmiina, senkun kytkee mieleisensä suojatun painonapin lokariin. Suositeltava varuste vaikka ei äkkiseltään käyttöä sille keksisikään. Imupainevaunun kanssa ehdottoman kätevä.

Kolme vuotta sitten oli valvontapysäytyksen ja voa lokasuojassa kumpikin ohjehinnaltaan satasen. Tosta sitten alennusta aikalailla vielä tulee pois.
Mystinen kesälaatumies

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtran varusteista
No silläkö täällä päin on zf laatikoita revitty auki jo alle 5000 tunnin eli alimitoitettuaski.
Tosin moneen vuoteen ei seudulle ole tullut uutta deutsia.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtran varusteista
No silläkö täällä päin on zf laatikoita revitty auki jo alle 5000 tunnin eli alimitoitettuaski.
Tosin moneen vuoteen ei seudulle ole tullut uutta deutsia.
Se oli ZF7100 loota...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtran varusteista
No silläkö täällä päin on zf laatikoita revitty auki jo alle 5000 tunnin eli alimitoitettuaski.
Tosin moneen vuoteen ei seudulle ole tullut uutta deutsia.
Se oli ZF7100 loota...
Seli seli !
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtran varusteista
No silläkö täällä päin on zf laatikoita revitty auki jo alle 5000 tunnin eli alimitoitettuaski.
Tosin moneen vuoteen ei seudulle ole tullut uutta deutsia.
Se oli ZF7100 loota...
Seli seli !
Se onkin vissiiin sun motto kun et viitsi edes tuon vertaa selvittää kuulopuheita.. Sama juttu kun niiden caterpillarin osien kanssa...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtran varusteista
Siinä laatikossa ei muu muuttunut kuin mallinumero !
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtran varusteista
Siinä laatikossa ei muu muuttunut kuin mallinumero !
Niin paitsi että ne on täysin erilaisia  ;D  KVG  ;) 

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtran varusteista
Siinä laatikossa ei muu muuttunut kuin mallinumero !
Niin paitsi että ne on täysin erilaisia  ;D  KVG  ;)
Tottahan eri numerot ja kirjaimet on erilaisia. ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !