Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valmet 8000-sarja  (Luettu 42972 kertaa)

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Valmet 8000-sarja
TM sarjan Nyykkäri olisi kuitenkin sellainen peruskone nykymittapuulla, vaikka ihan moderni kone onkin, varsinkin mega-Valtraan verrattuna. Yleensä löytyy neljä lohkoa, ilmastointi, ilmapenkki, osassa ohjaamojousitus, osassa tutka jne. Peruslujia koneita. Pakilla hidas, mutta normi peltotöissä ei ongelma.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valmet 8000-sarja
Nyykkärit ja valmetit, miksei 10 sarjan jörniksetkin, ovat suht samalla viivalla käytettynä. Valmetti vähä karumpi, mut toisaalta rivipumppu ja jakajatekniikka sekä avoin hydrauliikka yksinkertaisempaa huoltaa ja korjata.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Tuleva Tuottaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Valmet 8000-sarja
Valmetin hyviin puoliin kuuluu ainakin se että se on painavampi mitä 10-sarjan peurat ja se on suuntavakaampi tiellä. Myös vaihteita löytyy enemmän mitä peurasta. Peura on taas enemmän "nurkka"traktori pienemmän kääntösäteen johdosta. Mutta hytti on paljon kehittyneempi mitä Valmetti. Kumpaa sitten haetaan, raakaa ja yksinkertaista voimaa vai käytännöllisempää vähän pienempää traktoria.
Muiden mielipiteillä ei ole väliä, kunhan on samaa mieltä kuin minä.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Valmet 8000-sarja
Valmetin hyviin puoliin kuuluu ainakin se että se on painavampi mitä 10-sarjan peurat ja se on suuntavakaampi tiellä. Myös vaihteita löytyy enemmän mitä peurasta.

Valtrat 8550 ja 8400 painaa noin 5200kg, Jd 6910 enemmän, 6610 ehkä hieman vähemmän.
Megasarja Valtralta on kevyimpiä isoja kuutosia,  paras tehopainosuhde monesti. Mulla 230hv/5200kg, sopii minulle.

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: Valmet 8000-sarja
Valmetin hyviin puoliin kuuluu ainakin se että se on painavampi mitä 10-sarjan peurat ja se on suuntavakaampi tiellä. Myös vaihteita löytyy enemmän mitä peurasta.

Valtrat 8550 ja 8400 painaa noin 5200kg, Jd 6910 enemmän, 6610 ehkä hieman vähemmän.
Megasarja Valtralta on kevyimpiä isoja kuutosia,  paras tehopainosuhde monesti. Mulla 230hv/5200kg, sopii minulle.

Eikös kaikissa 8000-sarjan valtroissa oo takavanteet täynnä sitä valmentintekoainetta. Mahtoikohan olla joku vakiovaruste, vai antoivatko lattialle roiskuneet runkovalut mukaan painoiksi?

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Valmet 8000-sarja
Valmetin hyviin puoliin kuuluu ainakin se että se on painavampi mitä 10-sarjan peurat ja se on suuntavakaampi tiellä. Myös vaihteita löytyy enemmän mitä peurasta.

Valtrat 8550 ja 8400 painaa noin 5200kg, Jd 6910 enemmän, 6610 ehkä hieman vähemmän.
Megasarja Valtralta on kevyimpiä isoja kuutosia,  paras tehopainosuhde monesti. Mulla 230hv/5200kg, sopii minulle.

Eikös kaikissa 8000-sarjan valtroissa oo takavanteet täynnä sitä valmentintekoainetta. Mahtoikohan olla joku vakiovaruste, vai antoivatko lattialle roiskuneet runkovalut mukaan painoiksi?

Vientiin meni aina painoilla, kotimaahan ei niinkään. Tuontikoneissa yleensä painot. Meillä tykätään että jää mustaa, kun polkasee vähän.  Riippuu siis käytöstä mitä kukakin tarvii.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valmet 8000-sarja
8000-sarjalaisten painojakaumahan on aivan perseestä maataloushommiin, siksi varmaan vientikoneisiin on laitettu painoa taakse. Turvesuolla kevyt perä ja se koukun sijoitus on varmaan hyvä juttu, mutta maataloudessa ei niinkään, etenkään ek:n kanssa.

Se 6810/6910 jontikka on tosiaan vähintään yhtä iso traktori kuin noi valmetitkin, vaikka ei siltä näytäkkään.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Valmet 8000-sarja
Juuri näin. Meillä toisessa Megassa vielä reilu keulapaino, pitkårunkoisessa ei tarvii, kun suurin osa voimasta otetaan ulosotolta.  Jd on parempi tie-ja etukuormainkone. Voimaa en jd:stä uskaltaisi ottaa kuten megavaltroista.

Tuleva Tuottaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Valmet 8000-sarja
Omasta mielestäni Jd on tieajossa kaikkea muuta kuin omillaan. Ohjaus on löysä joten heittelee puolelta toiselle. Valmetit on mun mielestäni pikkuisen suuntavakaampia. Ainakin 8000 sarjalaiset.
Muiden mielipiteillä ei ole väliä, kunhan on samaa mieltä kuin minä.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valmet 8000-sarja
Omasta mielestäni Jd on tieajossa kaikkea muuta kuin omillaan. Ohjaus on löysä joten heittelee puolelta toiselle. Valmetit on mun mielestäni pikkuisen suuntavakaampia. Ainakin 8000 sarjalaiset.

JD:n ohjaus on sellainen että täytyy vaan lopettaa se jatkuva ratin veivaus ja antaa koneen mennä niin alkaa jo kulkea suorempaan, näin ainakin oman hyvin vähäisen JD-kokemuksen perusteella 10 ja 20 sarjalaisilla. Valmetin ohjaus ei ole niin herkkä mutta ratissa on 8000-sarjassa pieni tyhjä liike joka taas ärsyttää joitakuita. 
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.