Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kirjanpidon hinta  (Luettu 14065 kertaa)

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Kirjanpidon hinta
Ite tehny tän tilan kirjanpidot varmaan 15 vuotiaasta asti. Muutaman ekan vuoden tarkistutin sen ammattilaisella mutta ei niissä juuri korjattavaa ollu. Tilituki pro mini mullakin käytössä.
Nyt tuli sitten eka kertaa tehtyä ihan oikea budjetti tälle vuodelle. Syyskuun alussa checkpoint ja lisätalousarvio kunhan kaikkien tukien maksuajat ja -määrät olis tiedossa. Onhan nuita likvejä ollu ennenkin ja aina tehty tulosananalyysi mutta nyt tuo budjetointikin tuntuu olevan tarpeen oman mielenrauhan ja -terveyden turvaamiseksi :D
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Kirjanpidon hinta
Mun mielestä ei paperitöissä kuten kirjanpidossa ole kyse siitä että niitä ei osaisi vaan enemmänkin siitä että kannattaako niitä tehdä.

Itseänikin kun miettii niin pihalla on robonavetta ja kalustona seisoo kaksi raktoria täysissä työvarusteissa sekä lisänä viellä koko klapiketju niin kannattaako tämä kolmen henkilön tilalla pitää jotakuta kiinni naputtamassa kuitteja tietokoneelle ja antaa jonkun muun osa-alueen seistä sen aikaa. Kalustossa on kuitenkin satoja tuhansia kiinni mikä kannattaisi saada tuottamaan jatkuvasti jos vaan sopivaa tuottavaa tekemistä löytyisi.
meinaako rönsyillä bisnes?

Ei oikeastaan. Maatalous tarvitsee ton kaluston joten se on vähän oltava. Raktoreille on sitten talveksi keksitty töitä.
  Joopa joo.  Kalusto pitää olla suhteutettu niin että voi itse rauhassa päättää herääkö aamuviideltä vai ysiltä vasta. Elämästä pitää nauttia.
FIXIT

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Kirjanpidon hinta
Mun mielestä ei paperitöissä kuten kirjanpidossa ole kyse siitä että niitä ei osaisi vaan enemmänkin siitä että kannattaako niitä tehdä.

Itseänikin kun miettii niin pihalla on robonavetta ja kalustona seisoo kaksi raktoria täysissä työvarusteissa sekä lisänä viellä koko klapiketju niin kannattaako tämä kolmen henkilön tilalla pitää jotakuta kiinni naputtamassa kuitteja tietokoneelle ja antaa jonkun muun osa-alueen seistä sen aikaa. Kalustossa on kuitenkin satoja tuhansia kiinni mikä kannattaisi saada tuottamaan jatkuvasti jos vaan sopivaa tuottavaa tekemistä löytyisi.
meinaako rönsyillä bisnes?

Ei oikeastaan. Maatalous tarvitsee ton kaluston joten se on vähän oltava. Raktoreille on sitten talveksi keksitty töitä.
  Joopa joo.  Kalusto pitää olla suhteutettu niin että voi itse rauhassa päättää herääkö aamuviideltä vai ysiltä vasta. Elämästä pitää nauttia.

Piste.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kirjanpidon hinta
Mun mielestä ei paperitöissä kuten kirjanpidossa ole kyse siitä että niitä ei osaisi vaan enemmänkin siitä että kannattaako niitä tehdä.

Itseänikin kun miettii niin pihalla on robonavetta ja kalustona seisoo kaksi raktoria täysissä työvarusteissa sekä lisänä viellä koko klapiketju niin kannattaako tämä kolmen henkilön tilalla pitää jotakuta kiinni naputtamassa kuitteja tietokoneelle ja antaa jonkun muun osa-alueen seistä sen aikaa. Kalustossa on kuitenkin satoja tuhansia kiinni mikä kannattaisi saada tuottamaan jatkuvasti jos vaan sopivaa tuottavaa tekemistä löytyisi.
meinaako rönsyillä bisnes?

Ei oikeastaan. Maatalous tarvitsee ton kaluston joten se on vähän oltava. Raktoreille on sitten talveksi keksitty töitä.
  Joopa joo.  Kalusto pitää olla suhteutettu niin että voi itse rauhassa päättää herääkö aamuviideltä vai ysiltä vasta. Elämästä pitää nauttia.

Piste.

Kyse ei ole siitä että onko pakko tehdä vaan siitä että kun rupee tekemään niin alkaako kirjaamaan kuitteja vai onko jotain hommia joka tuottaa vähemmin kuluja.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Kirjanpidon hinta
Mun mielestä ei paperitöissä kuten kirjanpidossa ole kyse siitä että niitä ei osaisi vaan enemmänkin siitä että kannattaako niitä tehdä.

Itseänikin kun miettii niin pihalla on robonavetta ja kalustona seisoo kaksi raktoria täysissä työvarusteissa sekä lisänä viellä koko klapiketju niin kannattaako tämä kolmen henkilön tilalla pitää jotakuta kiinni naputtamassa kuitteja tietokoneelle ja antaa jonkun muun osa-alueen seistä sen aikaa. Kalustossa on kuitenkin satoja tuhansia kiinni mikä kannattaisi saada tuottamaan jatkuvasti jos vaan sopivaa tuottavaa tekemistä löytyisi.
meinaako rönsyillä bisnes?

Ei oikeastaan. Maatalous tarvitsee ton kaluston joten se on vähän oltava. Raktoreille on sitten talveksi keksitty töitä.
  Joopa joo.  Kalusto pitää olla suhteutettu niin että voi itse rauhassa päättää herääkö aamuviideltä vai ysiltä vasta. Elämästä pitää nauttia.

Piste.

Kyse ei ole siitä että onko pakko tehdä vaan siitä että kun rupee tekemään niin alkaako kirjaamaan kuitteja vai onko jotain hommia joka tuottaa vähemmin kuluja.
   Ei kai se kuitin kirjaaminen kovinkaan paljon kuluja tuo. Minusta on ihan kiva pakkaspäivänä pysyä "tupahommilla" ja tehdä  kirjanpitoa ja veroilmoitusta eikä lainkaan lainkaan harmita jos traktorit pysyy ihan ajamattomina.    Kattelee siinä kahvin välillä kun peurat juoksee metsäsaarekkeesta toiseen, nauttii samaalla rauhallisesta päivästä ennenkuin lapset tulee koulusta ja akka töistä. :)
FIXIT