Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Euroopan maataloustukijärjestelmä lakkautettava  (Luettu 5100 kertaa)

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Kilpailua vääristävä maataloustukijärjestelmä tulisi lakkauttaa Unionin alueelta. Jokainen tuottakoon markkinoiden ehdoilla. Eikö Euroopan maatalouskoneteollisuutta ole tuettu jo aivan riittämiin? Puhumattakaan kotikutoisista investointituista jotka kauppaliikkeet lunastavat hyvän provikan kera jokasyksyisissä ennakkomyynneissä.

Lieneekö maataloustukijärjestelmä luotu tukijärjestelmäksi maatalouskoneteollisuudelle sekä muille agribisneksessä toimiville globaaleille firmoille? Samaan tyyliin kuten telakkatuet ja Nokian kehitystyöhön saamat tuet. Homma hoidetaan tyylikkäämmin vain viljelijöiden kautta. Samaa keinoa käyttää elintarvikekauppa parhaillaan oman katteensa parantamiseksi.


Tämä ei ole bisnestä vaan agribisnestä.
Poliittinen *****.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Kaikkien muitten tuet poistettava paitsi minun!
Kui mää ain olen paras?

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Kaikkien muitten potenssituet poistettava paitsi minun!
Poliittinen *****.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Kilpailua vääristävä maataloustukijärjestelmä tulisi lakkauttaa Unionin alueelta. Jokainen tuottakoon markkinoiden ehdoilla. Eikö Euroopan maatalouskoneteollisuutta ole tuettu jo aivan riittämiin? Puhumattakaan kotikutoisista investointituista jotka kauppaliikkeet lunastavat hyvän provikan kera jokasyksyisissä ennakkomyynneissä.

Lieneekö maataloustukijärjestelmä luotu tukijärjestelmäksi maatalouskoneteollisuudelle sekä muille agribisneksessä toimiville globaaleille firmoille? Samaan tyyliin kuten telakkatuet ja Nokian kehitystyöhön saamat tuet. Homma hoidetaan tyylikkäämmin vain viljelijöiden kautta. Samaa keinoa käyttää elintarvikekauppa parhaillaan oman katteensa parantamiseksi.


Tämä ei ole bisnestä vaan agribisnestä.

Tätähän mä oon peräänkuuluttanu jo monesti, niin sais tj:kin rauhan, kun ei ois tukieroja...  8) 8) 8)
tethering holes to their concave windings

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Kaikkien muitten tuet poistettava paitsi minun!

Eikös Korkeasaaressa banaanit  tuoda päivittäin eteen kuin Manulle illallinen?
 ;D

Kyllä. Kuten pitää maataloustukienkin vain minulle tulevan.

Minäminäminäminäminäminäminulle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Kui mää ain olen paras?

agrobaatos

  • Vieras
Kaikkien muitten tuet poistettava paitsi minun!

V itut
T uista

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Kaikkien muitten tuet poistettava paitsi minun!

Eikös Korkeasaaressa banaanit  tuoda päivittäin eteen kuin Manulle illallinen?
 ;D

Kyllä. Kuten pitää maataloustukienkin vain minulle tulevan.

Minäminäminäminäminäminäminulle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Mullemullemulleammuuuu
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Reginan vanki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Kaikkien muitten tuet poistettava paitsi minun!

Eikös Korkeasaaressa banaanit  tuoda päivittäin eteen kuin Manulle illallinen?
 ;D

Kyllä. Kuten pitää maataloustukienkin vain minulle tulevan.

Minäminäminäminäminäminäminulle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Mullemullemulleammuuuu
Kakakakakakakakahukaurat????????????????2
Köyhän kans on niin raskas jutella.

Aulis Anttila

  • Vieras
Noinkohan ???
Tukien poistaminen tiputtaisi tehokkaasti viljelymaan hintaa. Vakuusarvot tipahtaisivat ja todelliset yrittäjät voisivat lunastaa pellot ja hallit todelliseen tuotto-arvon mukaiseen hintaan. :D

Tohon utopiaan mä en yhellä syömisellä usko... peltomaan hinta tosin asettuis - jopa Pohooojanmaalla - tol*****selle tasolle  ;D

Reginan vanki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Kilpailua vääristävä maataloustukijärjestelmä tulisi lakkauttaa Unionin alueelta. Jokainen tuottakoon markkinoiden ehdoilla. Eikö Euroopan maatalouskoneteollisuutta ole tuettu jo aivan riittämiin? Puhumattakaan kotikutoisista investointituista jotka kauppaliikkeet lunastavat hyvän provikan kera jokasyksyisissä ennakkomyynneissä.

Lieneekö maataloustukijärjestelmä luotu tukijärjestelmäksi maatalouskoneteollisuudelle sekä muille agribisneksessä toimiville globaaleille firmoille? Samaan tyyliin kuten telakkatuet ja Nokian kehitystyöhön saamat tuet. Homma hoidetaan tyylikkäämmin vain viljelijöiden kautta. Samaa keinoa käyttää elintarvikekauppa parhaillaan oman katteensa parantamiseksi.


Tämä ei ole bisnestä vaan agribisnestä.

   Tukien poistaminen tiputtaisi tehokkaasti viljelymaan hintaa. Vakuusarvot tipahtaisivat ja todelliset yrittäjät voisivat lunastaa pellot ja hallit todelliseen tuotto-arvon mukaiseen hintaan. :D
Ei sun rahoilla. ;D
Köyhän kans on niin raskas jutella.

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Maatalostuisahan ei koskaan ole kyse siitä,  että niillä tuettaisiin viljelijöitä tai pyrittäisiin takaamaan heidän hyvinvointinssa.  Eikä maatalostuissa ole kyse vain Euroopasta,  myös Yhdysvallat maksaa tuntuvia tukia maataloudelle,  miettikääpä miksi ?

Maatalosutet ovat osa globaalista valtapeliä.  Villin ja vapaan markkinatalouden unelma (jos se nyt jollekin on unelma) ei toteudu maataloudessa,  koska ruoka on osa valtakoneistoa.  Kanshan ei tunnetusti kaipaa kuin leipää ja sirukushuveja.   

Punikki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482

[/quote]

  Tästä asiasta olen täysin samaa mieltä. Siksi pyrinkin olemaan mahdollisimman vähän riippuvainen näistä tukiaisista. Ilomielin otan vastaan kaikki mitä annetaan, mutta ei ole katastrofi meikäläiselle vaikka ne poistettais :D
[/quote]

Viisasta ajattelua,  mutta sitäkin kannattaa miettiä,  että jos maataloustuet lakkautettaisiin koko maailmassa tai vain pelkästään Euroopassa.  Niin johtaisiko se entistä suurempaan ryöstöviljelyyn ja sademetsien hakkuuseen ja entistä isompaam eriarvoisuuteen maailma köyhien ja rikkaiden niin maiden kuin yksilöidenkin välillä.  Ja näillä asioilla on paljon isompi merkitys kuin koko Suomen maataloudella oli sitä tai sitten ei.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa






   Tukien poistaminen tiputtaisi tehokkaasti viljelymaan hintaa. Vakuusarvot tipahtaisivat ja todelliset yrittäjät voisivat lunastaa pellot ja hallit todelliseen tuotto-arvon mukaiseen hintaan. :D
Ei sun rahoilla. ;D
[/quote]

   Mulla on paljon paremmat sijoituskohteet kuin joku paskanajo :D
[/quote]

sepe laittaa rahansa iloisiin naisiin nykyisin entinenkin oli iloinen vain saadessaan sepen tukiais potin.
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Loordi Fordson

  • Vieras
Kilpailua vääristävä maataloustukijärjestelmä tulisi lakkauttaa Unionin alueelta. Jokainen tuottakoon markkinoiden ehdoilla. Eikö Euroopan maatalouskoneteollisuutta ole tuettu jo aivan riittämiin? Puhumattakaan kotikutoisista investointituista jotka kauppaliikkeet lunastavat hyvän provikan kera jokasyksyisissä ennakkomyynneissä.

Lieneekö maataloustukijärjestelmä luotu tukijärjestelmäksi maatalouskoneteollisuudelle sekä muille agribisneksessä toimiville globaaleille firmoille? Samaan tyyliin kuten telakkatuet ja Nokian kehitystyöhön saamat tuet. Homma hoidetaan tyylikkäämmin vain viljelijöiden kautta. Samaa keinoa käyttää elintarvikekauppa parhaillaan oman katteensa parantamiseksi.


Tämä ei ole bisnestä vaan agribisnestä.

Vanha MMM:n ja komission viisaus viljelijälle: " Joka tuitta elää, se kuritta elää".... ;D ;D ;D ;)

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
EI varmana tuu tukijärjestelmä lakautuslistalle,muuten romahtas maatalousmetallin hinta ja metalliliitto sortuis,siitä pitää isot pojat huolen.Näin on vissi.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.