Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Urakointiuutisissa vakava asiavirhe  (Luettu 66473 kertaa)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19969
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
USAssa Select-O-Speediä osattiin käyttää: Öljyn laatu, Suomessa lämpötilan vaihtelu suurempaa, suurin suomalainen synti vaihteistolla jarruttaminen pienentämällä pykälää.

Seuraavalla videolla myyntimies näyttää viistonnisen toimintaa, ja ajaa aivan täysiä ja sitten pudottaa kasille tai seiskalle täydessä vauhdissa, pyörät vaan raahaa. Sama homma, vetää P-asentoon tullessaan kameran eteen. Hyvin pakat pitää  ;D

Ja käyttää "hivutuspoljinta" niin kuin kytkintä, ei vaan tajuu ihan homman ideaa....  ::)

http://www.youtube.com/watch?v=0SOny8iJ36w

-SS-

Viimeksi muokattu: 30.05.14 - klo:10:29 kirjoittanut -SS-

der bauer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 901
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Vaikka Ford Dual Poweriin on suhtauduttu alentuvasti täällä, kuitenkin lähes kuudenkymmenen vuoden takaa Case-traktorin valmistajaa ja Ford Motor Companya on kiittäminen Power-Shiftin tulosta traktoreihin.

1959 Casella oli Case-o-Matic, aika paljon kolme vuotta myöhemmin esitellyn MF Multi-powerin kaltainen tuotos.

-SS-

Natikan TA-pikavaihde (torque amplifier) tuli 1954

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19969
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Vaikka Ford Dual Poweriin on suhtauduttu alentuvasti täällä, kuitenkin lähes kuudenkymmenen vuoden takaa Case-traktorin valmistajaa ja Ford Motor Companya on kiittäminen Power-Shiftin tulosta traktoreihin.

1959 Casella oli Case-o-Matic, aika paljon kolme vuotta myöhemmin esitellyn MF Multi-powerin kaltainen tuotos.

-SS-

Natikan TA-pikavaihde (torque amplifier) tuli 1954

Totta. Ja olihan Ameriikan autokanta jo automaattivaihteista laajasti 1950-luvulla. Niin se aika kuluu, kyllä silloinkin osattiin. Niin, tuo TA ei tainnut olla hydraulinen vielä silloin, vaan jonkin näköinen käsikytkimen ja sakaralukon yhdistelmä. Mutta planeettavaihde kylläkin.

-SS-

Viimeksi muokattu: 30.05.14 - klo:11:19 kirjoittanut -SS-

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Niin silloin oli kehitys alussa ei ihme vaikka oli ongelmia.
Sillä tavoin nykykoneissa saa pakan loppuun äkkiä kun vaihtaa suuremalle niin nopeasti ettei edellinen pakka oikein kerkiä vetää kun jo vaihdetaan suuremalle,se tekee pahaa pakalle,luistoa luistoa.
Sama on jos pakan kytkeytyminen säädetään venyväksi eli liian pehmeäksi se tekee taas sitä luistoa luistoa.

Tässäkin asiassa sulla on tietoa. ;D ;D ;D ;D ;D

Näkyy vaan menevän taas arvauksen puolelle. ;D ;D ;D ;D ;D
Turvesoilla nuo on testattu eli faktaa eikä mitään leikkihintti juttuja. 8)

Ihan kuten ne sun sammutusjärjestelmät... :-X :-X ;D ;D

 Oiskin kyllä kiva tuommosia luistoja säädellä...powershift-laatikoissa on jarrupakka, joka huolehtiin päälle kytkeytyvän vaihteen levyt pysähdyksiin ennen vaihteen kytkeytymistä, aivan kuten SASsi tuossa ylempänä mainostaa...
Jos kävisit turvesuolla joskus edes kokeilemassa niin ymmärät mitä tarkoitan . 8)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26135
  • vastustan
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
powershift-laatikoissa on jarrupakka, joka huolehtiin päälle kytkeytyvän vaihteen levyt pysähdyksiin ennen vaihteen kytkeytymistä

selittäppäs tyhmemmille  vähän tarkemmin :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Niin silloin oli kehitys alussa ei ihme vaikka oli ongelmia.
Sillä tavoin nykykoneissa saa pakan loppuun äkkiä kun vaihtaa suuremalle niin nopeasti ettei edellinen pakka oikein kerkiä vetää kun jo vaihdetaan suuremalle,se tekee pahaa pakalle,luistoa luistoa.
Sama on jos pakan kytkeytyminen säädetään venyväksi eli liian pehmeäksi se tekee taas sitä luistoa luistoa.

Mää ihan luulen jos jostain hommaisit vanhan MAGNUMin jossa on tää sun mainostama powershift -vaihteisto,
niin sassi olis aikas vanha köpö kun se vaihteisto alkais reistailemaan, jos silloinkaan.

Vois vaikka kasvaa jo koiranputkee...  8)
Tuskahiki on köyhän sauna...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Nykyään kehuvat avaruusohjaamotraktoreitansa, että joo eka pakkaremontti niinkin myöhään kuin vasta vasta 4000 tunnissa ja niin ja näin, määräaikaishuollossa muutaman tuhannen välein on eriväristen muovitraktorien moduulivaihteistopakkoja merkkihuoltojen verstaspöydällä ja lautasia on tusinoittain siellä pölkkyinä rivissä.

Pakkaremontteja ja pakkaremontteja niin juu.

Sitähän samaa se Dual Power vaiva on, jos on.

-SS-
Voihan niitä ollakkin tusinoittain. Mutta kyllä tuohon on nykyään pari oleellisesti vaikuttavaa vian tuojaa. Etukuormaajan lisääntynyt käyttö. Jolloin pakkojen luistatus parantaa työskentely mukavuutta oleelliseti, muttei kestävyyttä. Mutttta suurin syy on se viritys ja sen helppous/halpuus.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Niin silloin oli kehitys alussa ei ihme vaikka oli ongelmia.
Sillä tavoin nykykoneissa saa pakan loppuun äkkiä kun vaihtaa suuremalle niin nopeasti ettei edellinen pakka oikein kerkiä vetää kun jo vaihdetaan suuremalle,se tekee pahaa pakalle,luistoa luistoa.
Sama on jos pakan kytkeytyminen säädetään venyväksi eli liian pehmeäksi se tekee taas sitä luistoa luistoa.

Tässäkin asiassa sulla on tietoa. ;D ;D ;D ;D ;D

Näkyy vaan menevän taas arvauksen puolelle. ;D ;D ;D ;D ;D
Turvesoilla nuo on testattu eli faktaa eikä mitään leikkihintti juttuja. 8)

Ihan kuten ne sun sammutusjärjestelmät... :-X :-X ;D ;D

 Oiskin kyllä kiva tuommosia luistoja säädellä...powershift-laatikoissa on jarrupakka, joka huolehtiin päälle kytkeytyvän vaihteen levyt pysähdyksiin ennen vaihteen kytkeytymistä, aivan kuten SASsi tuossa ylempänä mainostaa...
Jos kävisit turvesuolla joskus edes kokeilemassa niin ymmärät mitä tarkoitan . 8)

 En mäne, sitähän minä yritin selittää, että parempi olis ettei luista, minkätakia insinyöri on sinne moisen väärinkäyttö mahdollisuuden ylipäätään jättäny...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
powershift-laatikoissa on jarrupakka, joka huolehtiin päälle kytkeytyvän vaihteen levyt pysähdyksiin ennen vaihteen kytkeytymistä

selittäppäs tyhmemmille  vähän tarkemmin :-\ :-\ :-\ :-\

 Äläpä käytä suotta monikkoa, voepi joku herkempi harmistua... pyörimisnopeuksien erot pitää olla minimaaliset, ettei lähe murua levyn pinnasta, herra ZF on näin hyväksi havainnut. Onpa siellä hampaan kyljessä ajoitusmerkitkin, että sattuu oikeeseen kohtaan rattaat. Ai kytkinpoljin...miks... https://www.youtube.com/watch?v=dkog_Qp7zhc
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
powershift-laatikoissa on jarrupakka, joka huolehtiin päälle kytkeytyvän vaihteen levyt pysähdyksiin ennen vaihteen kytkeytymistä

selittäppäs tyhmemmille  vähän tarkemmin :-\ :-\ :-\ :-\
Siinäpä se kun se ei kerkiä millisekunneissa pakkaa pysäyttämään kun jo toinen pakka kiristyy siinä selitystä "tyhmemmille" ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Niin silloin oli kehitys alussa ei ihme vaikka oli ongelmia.
Sillä tavoin nykykoneissa saa pakan loppuun äkkiä kun vaihtaa suuremalle niin nopeasti ettei edellinen pakka oikein kerkiä vetää kun jo vaihdetaan suuremalle,se tekee pahaa pakalle,luistoa luistoa.
Sama on jos pakan kytkeytyminen säädetään venyväksi eli liian pehmeäksi se tekee taas sitä luistoa luistoa.

Mää ihan luulen jos jostain hommaisit vanhan MAGNUMin jossa on tää sun mainostama powershift -vaihteisto,
niin sassi olis aikas vanha köpö kun se vaihteisto alkais reistailemaan, jos silloinkaan.

Vois vaikka kasvaa jo koiranputkee...  8)
Sama ratas niistä Casen askista joka kesä lovahti että siinä se akilleekantapää oli.Ei auttanut vaikka pakka kesti kun muualta revähti.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Niin silloin oli kehitys alussa ei ihme vaikka oli ongelmia.
Sillä tavoin nykykoneissa saa pakan loppuun äkkiä kun vaihtaa suuremalle niin nopeasti ettei edellinen pakka oikein kerkiä vetää kun jo vaihdetaan suuremalle,se tekee pahaa pakalle,luistoa luistoa.
Sama on jos pakan kytkeytyminen säädetään venyväksi eli liian pehmeäksi se tekee taas sitä luistoa luistoa.

Mää ihan luulen jos jostain hommaisit vanhan MAGNUMin jossa on tää sun mainostama powershift -vaihteisto,
niin sassi olis aikas vanha köpö kun se vaihteisto alkais reistailemaan, jos silloinkaan.

Vois vaikka kasvaa jo koiranputkee...  8)
Sama ratas niistä Casen askista joka kesä lovahti että siinä se akilleekantapää oli.Ei auttanut vaikka pakka kesti kun muualta revähti.

En pista vastaan mut se peli ei ollutkaan oikea MAGNUM.  8)
Tuskahiki on köyhän sauna...

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19969
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Alkuperäiseen aiheeseen: Kyllä Ford 7000 oli ensimmäinen Ford tehdasturbo, esittely 1971 Smithfield Showssa. 7000:n sitkeys ei ole paras mahdollinen , alle 1600 kierroksen ei ole paljon vetoja. Ford 7600 on eri ahdin ja sitkeys on suurempi.

Ford 7000 ei ole tunnettu heikkona traktorina, päin vastoin se äänestettiin brittiläisten harrastajien joukossa yhdeksi luotettavimmista koneista, ja on monin paikoin työkäytössä. Huutokaupoissa ja keräilijöiden keskuudessa hintojen kohoaminen on tehnyt 7000:n hankinnan vaikeaksi tarvitsevalle. Kuluu se 7000:kin niin kuin muutkin. Onneksi useimmat uudemmat Ford osat sopivat vanhaankin Fordiin. Suomessa 7000 Fordit ovat urakoituja eli mahdollisesti hyvin hakattuja, ainakin ulkoisesti. Kyllä nuoren miehen mieleen jäi Ford 7000 kyntönäytös joskus 1972-1973. Load Monitor oli hieno idea, mutta sinä kesänä oli kuivat maat, eikä säätö ollut helpoin mahdollinen, kaksi tehtaan miestä oli säätelemässä vipusia ja auraa, aina se pomppasi maasta ylös.

Itse kyllä pidän Ford 7600 ja 6600 vieläkin enemmän hankinnan arvoisena, syyt ovat hiukan tehokkaampi hydrauliikka ja parannus sähköjärjestelmään, vaihtovirtalaturi antaa enemmän virtaa lisävalolle tai muulle tarpeelle. 6600:sia oin paljon myytikin, aina joskus on edes olemassa mahdollisuus hankkia vähemmän ajettu Fordi, vanhan isännän silmäterä.

Ja Dualpower tekee ajamisesta juhlaa !

-SS-

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
5000 oli paljon kaivurin alla ,heikko moottorin sitkeys suojeli voimansiirtoa.Sitten alkoivat laittaa 7610 oliko se hvvä alusta,näkyy joskus olevan myynnissä ja kaivuri Vammas.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19969
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Ford 5000 oli kahta eri kokoa, 3.8 litran ja 4.2 litran moottorilla. Tehoero enemmänkin kuin 10 hevosvoimaa.  Samoin kahdella eri pumpulla tuota Force-mallia, jakaja- ja rivipumpulla.

Ford 7610 on lähes 10 vuotta myöhempi tapaus kuin uusimmatkin viistonniset, välissä oli 600-sarjan voittokulku; kahta kokoa moottoria  turboahdettuna, 4.2 litran ja 4.4 litran koneella.

Eli siinä verrataan aika erilaisia tuotteita, kun viistonnisetkin eroavat näin paljon toisistaan:



-SS-

Viimeksi muokattu: 30.05.14 - klo:20:26 kirjoittanut -SS-