Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mf 6180?  (Luettu 45545 kertaa)

verkutsooni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Mf 6180?
kyllähän tuohon omaan vastaavan muuten on saanu olla ihna tyytyväinen, mutta tietokone vikojen takia on meinannu käämit palaa useamminki kerran. ja eihän se suunnanvaihtokaan nyt oikeen mikään kovin hyvä keksintö oo, mutta tottumus kysymyksiä. jos ihte harkitsisin ko. koneen laittamista niin maksaisin kyllä mieluummin hiukan enempi että sais 6200 sarjalaisen.

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: Mf 6180?
Lisäksi ko laatikossa on yks laakeri liian heikko. 6200 sarjassa ei oo enää ko ongelmaa.


No onkos 'good old' 3000-sarjassa sama ongelma? Kun eikös nuo ole kytkintä ja suunnanvaihtoa lukuunottamatta hyvin samanlaisia.

Onkos kellään tietoa mitä synkrojen uusiminen kustantaa 3000-sarjan Dyna-lootaan? (kuhan kyselen... ;D)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Mf 6180?
Lisäksi ko laatikossa on yks laakeri liian heikko. 6200 sarjassa ei oo enää ko ongelmaa.


No onkos 'good old' 3000-sarjassa sama ongelma? Kun eikös nuo ole kytkintä ja suunnanvaihtoa lukuunottamatta hyvin samanlaisia.

Onkos kellään tietoa mitä synkrojen uusiminen kustantaa 3000-sarjan Dyna-lootaan? (kuhan kyselen... ;D)

Luulisin että laatikko on samanlainen mutta 3000 sarjaset on paljon pienempitehoisia joten kestävyysongelmia ei ole.
Kui mää ain olen paras?

Verku

Vs: Mf 6180?
En tiedä, ei ole tieto mutta eikö noissa viimesissä 3000-sarjalaisissa ole paremmat akselit (Dana?), joskus huoltomies tämmöistä muistaakseni hourinut.....? Onko samat 6100 sarjassa vai onko se minä joka hourii......... ;D

Tehoista vähän, poiminnat tractordata.com:

3120-> 110hp

6180-> 110hp

6280-> 120hp

Testattua tappitehoa silloin kun koneet on kiiltäneet uutuuttaan......... ::)
Kypsä tapaus

jd78

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 202
Vs: Mf 6180?
No onkos 'good old' 3000-sarjassa sama ongelma? Kun eikös nuo ole kytkintä ja suunnanvaihtoa lukuunottamatta hyvin samanlaisia.

Onkos kellään tietoa mitä synkrojen uusiminen kustantaa 3000-sarjan Dyna-lootaan? (kuhan kyselen... ;D)
[/quote]
Tahtoopa tuo 3000 sarjan loota olla aina semmonen remontteerattava että jos aikoo synkrot vaihtaa ni sen ku siihen asti purkaa ni onpa sieltä monasti jo löytyny ainakin muutama laakeri ja siirtorengas yms. pientä nippeliä mitkä joutuu uusimaan! osien hintaa paha lähtee arvaamaan mutta töiden puolesta arviolta tuommoinen 25-35 tuntia! voipi olla aika lähimain.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Mf 6180?
No onkos 'good old' 3000-sarjassa sama ongelma? Kun eikös nuo ole kytkintä ja suunnanvaihtoa lukuunottamatta hyvin samanlaisia.

Onkos kellään tietoa mitä synkrojen uusiminen kustantaa 3000-sarjan Dyna-lootaan? (kuhan kyselen... ;D)
Tahtoopa tuo 3000 sarjan loota olla aina semmonen remontteerattava että jos aikoo synkrot vaihtaa ni sen ku siihen asti purkaa ni onpa sieltä monasti jo löytyny ainakin muutama laakeri ja siirtorengas yms. pientä nippeliä mitkä joutuu uusimaan! osien hintaa paha lähtee arvaamaan mutta töiden puolesta arviolta tuommoinen 25-35 tuntia! voipi olla aika lähimain.
[/quote]

10000€ voi kevyt vaihteistoremontti maksaa.

Kyl nuo vanhat traktorit kannattaa unohtaa jo. Niistä voi tulla kalliimpia kuin uudet.
Kui mää ain olen paras?

jd78

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 202
Vs: Mf 6180?
Kyllä vain voi olla 10000e se remontin hinta, mutta siihen hintaan saa jo tehä aika paljon että kyllä se on jo "ISOMPI HUOLTO" silloin kolmetonnisen vaihteistolle!

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Mf 6180?
3000,3100,3600,6100 ja 6200 laatikot sopii keskenään,MF:llä on tapana pitää nuo valut samana ja sehän hyvä.Kouvolas on keskolla 3080 6200 laatikolla.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Mf 6180?
No onkos 'good old' 3000-sarjassa sama ongelma? Kun eikös nuo ole kytkintä ja suunnanvaihtoa lukuunottamatta hyvin samanlaisia.

Onkos kellään tietoa mitä synkrojen uusiminen kustantaa 3000-sarjan Dyna-lootaan? (kuhan kyselen... ;D)
Tahtoopa tuo 3000 sarjan loota olla aina semmonen remontteerattava että jos aikoo synkrot vaihtaa ni sen ku siihen asti purkaa ni onpa sieltä monasti jo löytyny ainakin muutama laakeri ja siirtorengas yms. pientä nippeliä mitkä joutuu uusimaan! osien hintaa paha lähtee arvaamaan mutta töiden puolesta arviolta tuommoinen 25-35 tuntia! voipi olla aika lähimain.
[/quote]

Ajatko itse voortilla? Sehän on sen sortin härdelli ettei kelpaa edes moitittavaksi.Perunaa tuli ajettua parina syksynä 5610 T oli aika omituinen laitet,pikavaihteen käyttökin oikein hirvitti kuin lapiolla olis lyöty vaikka kytkintäkin käytti.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

jd78

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 202
Vs: Mf 6180?

Ajatko itse voortilla? Sehän on sen sortin härdelli ettei kelpaa edes moitittavaksi.Perunaa tuli ajettua parina syksynä 5610 T oli aika omituinen laitet,pikavaihteen käyttökin oikein hirvitti kuin lapiolla olis lyöty vaikka kytkintäkin käytti.
[/quote]
Eipä passaa mennä merkkejä paljastamaan etteivät kato fanaatikoks. Mutta eipä kyllä juuri oo hirveesti kokemuksia noista nykyajan voorteista. Eikä se kolmetuhatta sarjan verkun laatikko remontti minusta outoa ole kyllä sen voi jo ite kukin arvata kun sen ikä luokan konetta purkaa ni ylläreitä sopii odottaa! Tossa joutu yks T170 vallu pajalle vaihteiston ääntämisen takia ni tekivät 70 tuntia senkin kanssa töitä ennen ku saivat lootan hiljaseks tais olla jotain pieniä yllätyksiä sielläkin!

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Mf 6180?
kyllähän tuohon omaan vastaavan muuten on saanu olla ihna tyytyväinen, mutta tietokone vikojen takia on meinannu käämit palaa useamminki kerran. ja eihän se suunnanvaihtokaan nyt oikeen mikään kovin hyvä keksintö oo, mutta tottumus kysymyksiä. jos ihte harkitsisin ko. koneen laittamista niin maksaisin kyllä mieluummin hiukan enempi että sais 6200 sarjalaisen.
Viime kesänä meni 8130:n boksi. On "hyvässä" paikassakin hytin alla, muttei vika siitä johtunu. Alkoi heitteleen ittekseen dynashiftiä ylös ja alas. Välillä vika oli pois ja taas tuli uudestaan. Boksihan siinä syylliseksi paljastui ja nyt pelaa kunnolla.

Muuten kesällä oli mystinen voimanottovika, josta ei oikein päästy selvyyteen. Matalapainepiirin anturiakin epäiltiin, uttei sekään ollu vikaantunu. Hydrauliikan latauspiiri tai matalapainepiirin paineakku vois kans aiheuttaa moisen. Ilmeni vain kuumilla öljyillä, vaikka kennostotki oli putsattu. Joku hydrauliikan varoitusvalokin siinä vilkahti silloin välillä. Vika "poistui" nostamalla tyhjäkäyntikierrokset 850:een eikä sen jälkeen oo ilmenny. Osasyyllinen voi toki olla voimanoton pois kytkeytymiseen sekin, jos vaikka VOA:n pyörimisnopeusanturi on rikki (sitä ei oo tsekattu). Näyttää vain välillä ajettaes hurjiakin lukemia, vaikkei voimanotto oo edes päällä. Paras näytös vilahtanu lukema on ollu 1680 kierrosta voimanotolta...
tethering holes to their concave windings

MULTIPOWR

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Mf 6180?
Itellä 3080 mihin laitettiin uus vaihdeloota. Huoltomiehen mukaan se oli 6200-sarjan vaihteisto (16-vaihteinen) ei dynasiftiä. Ed. omistaja oli vissiin ajellu ilman öljyjä. Uuden laatikon laitto töineen n.10 te. Valtra makso koko lystin kun oli luvannu myydä mulle sen vaihdelaatikko kunnossa. Osat olis maksanu n.7 te +työt jos olis korjattu vanha loora.
Uus loora oli silmämääräsesti kattoen huomattavasti lujempi ku alkuperäinen 3080 loora.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Mf 6180?
Huoltomiehen mukaan se oli 6200-sarjan vaihteisto (16-vaihteinen) ei dynasiftiä.


Jos oli 6200 sarjan loota, pitäs olla myös dynashift. Ei ollu ilman. 16 vaihteista speedshiftiä sitten on ollu 5400 sarjas.

(Tai sit se on 3600-sarjan loota.)

Viimeksi muokattu: 29.02.08 - klo:10:07 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Mf 6180?
Dynashift-pakka jätetty pois joten on 6200 laatikko.

Viimeksi muokattu: 29.02.08 - klo:14:28 kirjoittanut mike

"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

MULTIPOWR

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Mf 6180?
On se 6200 loota. Vanha kolmetonnisen pikavaihde siihen jäi.