Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3

Viestit - GeeTee

Mitä mieltä olette joutsan 41sesttä olen aatellut jos vaihtasin voisin päätyä siihen?? mielestäni aika edullinen muihin verrattuna. >:(

Niin joo, uuden Joutsan ostaminen ei välttämättä tällä hetkellä onnistu(?):
http://www.powerforest.fi/news.asp?read=1&id=16

Metso-Metalli oli siis Joutsan jälleenmyyjä. Mutta kotimaisissa on monta hyvää vaihtoehtoa, hintaerokaan ei nyt loppujen lopuksi niin mahdoton ole.  ;)
4170 olis ollut suurella todennäköisyydellä tehokkaampi kuormain ja kärrikin tukevampi. Sen kokoluokka lähestyy jo keslan 305 kuormainta.

Tarkoitit varmaan Keslan 304:sta.

---

Kyllä yhdellä palkillakin saa tehtyä tukevan kärryn, mutta kummasti näissä isäntälinjan malleissa kaksipalkkiset tuntuvat olevan huomattavasti tukevampia. Sellainen tuli valittua itsekin kaksi vuotta sitten.
...Fendt Varion moottoritehosta vain 70% siirtyi pyöriin.
Eli  Fendt Varion hevosista 30%  puuhailee omiaan.

Ja näyttää olevan mielestäsi kovinkin huono lukema. Montakos prosenttia arvioisit esim. Zetor Forterran antavan moottoritehoa pyörille?
Akseliväli riippuu etukehdosta, mm. 6255 std ja hivis on eri akselivälillä.

OK. Mielenkiintoinen tieto, jos takavaunun pultinreiät ovat pysyneet paikoillaan niin meikäläisen 3070:n tuppisovitteita voisi pystyä hyödyntämään joskus vielä uudemmassakin raudassa.
On se 6200 loota. Vanha kolmetonnisen pikavaihde siihen jäi.

Mekaaninen suunnanvaihto on varmaan myös?

---

Mistähän kohtaa nuo ovat muuten venyneet, kun esim. 6150 ja 6265 ovat akseliväliltään pidempiä kuin 3070. Itse olen tähän asti kuvitellut että vaihteiston kotelosta...
Niin no sinänsähän ei oo kysymykses varsinainen aluevaihde, kun kumpikin alkaa nollasta. Aluevaihde olis, jos alueet ois peräkkäin...

Puhutaanhan metsäkoneissakin 2-nopeuksisesta aluevaihteistosta, vaikka molempien alueiden nopeudet alkavat yhtälailla nollasta.

Sitäpaitsi Varioaskin pikku-eeta (h) taitaa olla aika syvältä jos peltonopeuksia ajelee isommalla nopeusalueella. Markkinoiden huippua kun se ei ole edes sillä pienemmällä.  ;)
Vapaa sana / Vs: Penalttia pukkaa
: 31.01.08 - klo:22:01

  *** Mä luulin,jotta tää oli Jereen viittava avaus. Taitaa se boxi sielläkin odottaa  ;).

Nelonen vauhdissa... lue alin kolmannes: http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?pos=-27608
;D
Multa taas löytyy tuommoinen http://www.agrimarket.fi/main.cfm?iA=251968 Täysin saman näköinen kuin tuo nisulan koura, mutta täs pystyy tilttiä ohjaamaan erikseen, joka ei ilmeisesti nisulalla onnistu?

Mitenkäs muuten Pikku Geen tiltti on toteutettu, miten se rotamoottorin samanaikainen liike oikein hyödynnetään? En ole vielä tuota päässyt missään näkemään livenä.
Viitisensataa se sitten maksaa... kohtalaisen suolainen hinta, mutta aika epätoivoista taitaa olla tuon vanhankin kunnostus. Kyllähän sen aina kasaa, mutta 24/7 käyttövarmuuteen ei välttämättä pääse.

Meillä ei muuten ajopuolessa eikä muussakaan hydrauliikassa ole ollut mitään vikaa. Vuosimalli -00, tosin paali per päivä ainoastaan jaetaan. Runko ja vetopyörän ripustus ovat aina silloin tällöin porsineet, viimeksimainittu korjattiin reilu vuosi sitten päivitetyllä osalla.
Varaosien tarve se sattuu kummasti aina viikonlopuille.  ::)

Onkohan kukaan uusinut Varmoliftiin koko leikkuriosaa (aisoineen)? Olisi ko. osan karkealle hintatiedolle käyttöä, kun ei oikein tiedä että alkaako parsimaan entisen huomenna kasaan vai ajeleeko mutkan Haapajärvellä heti maanantaiaamusta...
Jes.
Ny ootastellaan että kuka se esittelee oohooceenä rattorikoneen.
Tai mopohan se heti, DOHC sen olla pitää... :P

Taitaa (D)OHC:n edut tulla kuvioihin vasta kovemmilla kierrosluvuilla kuin traktoreiden moottoreissa on totuttu näkemään?
  Sehän on Tatran akseleilla ja 12l/400hv Liaz moottorilla
varustettu Tsekki-traktori. Kai ne tuosta Dvorakin traktorista
ovat sen trisixin kopsanneet.

Jep, ja eikös tämä ole vielä 14-lovisella laatikolla? Ei variosta tietoakaan... näkeehän sen jo siitä että homma käy vauhdikkaasti ;D
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: MF 3080
: 16.12.07 - klo:09:29
Metsämallin pö tankki, penkin kääntölevy, taka kaasu jos tarvii ja penkin taakse uus takapala jotta saa tehtyä jalkatilan. Itsellä oli vielä edellis talven 3080:nen jossa oli metsäohjaamo. Vissiin hankkija teetätti muutos työt jossai.  Onko jollain parempaa tietoa?

http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID4/3852.html#7

Tiivistelmä wanhasta Agrosta, JaskaR:n kohtien lisäksi:
-venttiililohkojen kiinnitystä joutuu varmaan muuttamaan
-käsijarru on syytä siirtää oikealle
-metsämalleissa lisätty kiertovesipumppu lämppäriin

Vasemmassa lokarissakin on muistaakseni jonkinlainen syvennys, se tosin ei ole välttämättä pakollinen jos siirtää penkin kiinnitystä hieman oikealle.
Y-aisallinen (runkolukko) toinen vaihtoehto, ainoa et menettää
nivelaisan tavallaan,miten lie käytännössä.

No, Y-aisassahan joskus näkee kaksi niveltä (toinen sylinteriohjattu, toinen vapaa) joka osittain yhdistelee molempien aisaratkaisujen hyviä puolia.

ja kärryn kytkentä hieman hitaampi.

Kuvittelisin että jos kytkennän joutuu tekemään useastikin niin pitäisi olla jo (lämmintä) hallitilaa tarjolla. Itse kuitenkin tykkään pudotella kärryä metsässäkin sen verran useasti pois perästä, että antaisin äänen tuppisovitteille. Esimerkiksi ajouran raivaaminen on pelkällä nupilla peruuttelemalla aika paljon kätevämpää, tietysti tarpeeksi pitkällä kuormaajalla huitoo sekä traktorin edestä että kärryn takaa, mutta silti.
tarkoitatko että irroitit pyörimisvahdin liittimen?

Kyllä. Ainakin tässä mallissa (-87) toimii ilman pyörimisvahtiakin, siitä en tiedä että olisiko uudemmissa muutettu toisin päin. Tietysti voi olla sinun tapauksessa siellä boksin puolellakin se häiriö, jos nyt on kerran selvää parannusta havaittavissa. Mutta tuossa anturihommassa oli aikoinaan selvä yhteys peräöljyn lämpöön kuten Tbs:llä - kylmänä ei tahtonut saada ulosottoa päälle.
Sivuja: 1 [2] 3