Millainen kone liene kyseessä?millaisia vaivoja näissä on?olis valtralla parikin myynnissä!Ei ole massikoista aikaisempaa kokemusta ollenkaan mut kohtuu hintaisia näyttäisivät olevan.
Mekaanisella suunnanvaihdolla oltava se sähköinen on fiasko.6200:n boxi eli 3-sarjalainen vaikka kaikissa ei pakosti ole niitä ongelmia.Vähän kuin V70 volvo toisilla toimii toisilla ei. ???
Taidanpa unohtaa tämän mallin,kauan ne on valtralla myynnissä ollukin!
Millainen kone liene kyseessä?millaisia vaivoja näissä on?olis valtralla parikin myynnissä!Ei ole massikoista aikaisempaa kokemusta ollenkaan mut kohtuu hintaisia näyttäisivät olevan.Joillakin on esivalintainen suunnanvaihto pelannu ihan hyvin ja joillakin ei ollenkaan. Näihin jälkimmäisiin sitte onkin yleensä isännät vaihdattanu mekaanisen suunnanvaihtimen. Hydrauliikan tuotto vähän vajaa, jos nykytraktoreihin vertaa. Dynashift lootana aikalaisiinsa verrattuna ylivoimanen. Kasitonnisiin ei sähköhydraulista suunnanvaihtoa koskaan tullukkaa eikä se oo mua haitannu...
Kerrankos sitä iso valmistaja erehtyy laatikon suhteen. Se esivalintainenhan se suurin synti nois on ollu. Sattuu niitä laatikkokömmähdyksiä ehkä toisillekin...
Powercontrol rules.Kerrankos sitä iso valmistaja erehtyy laatikon suhteen. Se esivalintainenhan se suurin synti nois on ollu. Sattuu niitä laatikkokömmähdyksiä ehkä toisillekin...
Lisäksi ko laatikossa on yks laakeri liian heikko. 6200 sarjassa ei oo enää ko ongelmaa.
Lisäksi ko laatikossa on yks laakeri liian heikko. 6200 sarjassa ei oo enää ko ongelmaa.
Lisäksi ko laatikossa on yks laakeri liian heikko. 6200 sarjassa ei oo enää ko ongelmaa.
No onkos 'good old' 3000-sarjassa sama ongelma? Kun eikös nuo ole kytkintä ja suunnanvaihtoa lukuunottamatta hyvin samanlaisia.
Onkos kellään tietoa mitä synkrojen uusiminen kustantaa 3000-sarjan Dyna-lootaan? (kuhan kyselen... ;D)
No onkos 'good old' 3000-sarjassa sama ongelma? Kun eikös nuo ole kytkintä ja suunnanvaihtoa lukuunottamatta hyvin samanlaisia.Tahtoopa tuo 3000 sarjan loota olla aina semmonen remontteerattava että jos aikoo synkrot vaihtaa ni sen ku siihen asti purkaa ni onpa sieltä monasti jo löytyny ainakin muutama laakeri ja siirtorengas yms. pientä nippeliä mitkä joutuu uusimaan! osien hintaa paha lähtee arvaamaan mutta töiden puolesta arviolta tuommoinen 25-35 tuntia! voipi olla aika lähimain.
Onkos kellään tietoa mitä synkrojen uusiminen kustantaa 3000-sarjan Dyna-lootaan? (kuhan kyselen... ;D)
No onkos 'good old' 3000-sarjassa sama ongelma? Kun eikös nuo ole kytkintä ja suunnanvaihtoa lukuunottamatta hyvin samanlaisia.Tahtoopa tuo 3000 sarjan loota olla aina semmonen remontteerattava että jos aikoo synkrot vaihtaa ni sen ku siihen asti purkaa ni onpa sieltä monasti jo löytyny ainakin muutama laakeri ja siirtorengas yms. pientä nippeliä mitkä joutuu uusimaan! osien hintaa paha lähtee arvaamaan mutta töiden puolesta arviolta tuommoinen 25-35 tuntia! voipi olla aika lähimain.
Onkos kellään tietoa mitä synkrojen uusiminen kustantaa 3000-sarjan Dyna-lootaan? (kuhan kyselen... ;D)
kyllähän tuohon omaan vastaavan muuten on saanu olla ihna tyytyväinen, mutta tietokone vikojen takia on meinannu käämit palaa useamminki kerran. ja eihän se suunnanvaihtokaan nyt oikeen mikään kovin hyvä keksintö oo, mutta tottumus kysymyksiä. jos ihte harkitsisin ko. koneen laittamista niin maksaisin kyllä mieluummin hiukan enempi että sais 6200 sarjalaisen.Viime kesänä meni 8130:n boksi. On "hyvässä" paikassakin hytin alla, muttei vika siitä johtunu. Alkoi heitteleen ittekseen dynashiftiä ylös ja alas. Välillä vika oli pois ja taas tuli uudestaan. Boksihan siinä syylliseksi paljastui ja nyt pelaa kunnolla.
Huoltomiehen mukaan se oli 6200-sarjan vaihteisto (16-vaihteinen) ei dynasiftiä.
On se 6200 loota. Vanha kolmetonnisen pikavaihde siihen jäi.
Akseliväli riippuu etukehdosta, mm. 6255 std ja hivis on eri akselivälillä.
On se 6200 loota. Vanha kolmetonnisen pikavaihde siihen jäi.
Dynashift-pakka jätetty pois joten on 6200 laatikko.
Nyhän ne massikka miehet on seonneet tyystin!!! Myöntäävät jotta messiaallisessa fergus on heikkoja malleja. Mää kyselin noin vuos sitten kyseisistä koneista ja silloon kaikki vanno jotta hyviä perus koneita ovat. Ja mää hullu uskoin ja ostin kaks kerta laakista. Nooh eihän nuis mitään isompaa remonttia oo ollu, toiseen on laatikko laitettu kahteenkertaan ja toiseen pistettiin kerralla kuorineen päivineen tehdasuus loota. Mun kokemus kyseisistä fergutsonneista on että moottori on ihan kohtuullinen joskin vaisu siellä työ kieroksilla, mutta muuta käyttökelpoista en kyllä keksi.
Kytkin, vaihteisto, perä, jarrut, ulosotto ja etuperä ovat ongelmia täynnä. Ja lisäksi vielä nuo sähkölaitteet, en oo missään muussa vehkeessä tavannu noin häiriöistä systeemiä.
Nyhän ne massikka miehet on seonneet tyystin!!! Myöntäävät jotta messiaallisessa fergus on heikkoja malleja. Mää kyselin noin vuos sitten kyseisistä koneista ja silloon kaikki vanno jotta hyviä perus koneita ovat. Ja mää hullu uskoin ja ostin kaks kerta laakista. Nooh eihän nuis mitään isompaa remonttia oo ollu, toiseen on laatikko laitettu kahteenkertaan ja toiseen pistettiin kerralla kuorineen päivineen tehdasuus loota. Mun kokemus kyseisistä fergutsonneista on että moottori on ihan kohtuullinen joskin vaisu siellä työ kieroksilla, mutta muuta käyttökelpoista en kyllä keksi.
Kytkin, vaihteisto, perä, jarrut, ulosotto ja etuperä ovat ongelmia täynnä. Ja lisäksi vielä nuo sähkölaitteet, en oo missään muussa vehkeessä tavannu noin häiriöistä systeemiä.
Nyhän ne massikka miehet on seonneet tyystin!!! Myöntäävät jotta messiaallisessa fergus on heikkoja malleja. Mää kyselin noin vuos sitten kyseisistä koneista ja silloon kaikki vanno jotta hyviä perus koneita ovat. Ja mää hullu uskoin ja ostin kaks kerta laakista. Nooh eihän nuis mitään isompaa remonttia oo ollu, toiseen on laatikko laitettu kahteenkertaan ja toiseen pistettiin kerralla kuorineen päivineen tehdasuus loota. Mun kokemus kyseisistä fergutsonneista on että moottori on ihan kohtuullinen joskin vaisu siellä työ kieroksilla, mutta muuta käyttökelpoista en kyllä keksi.
Kytkin, vaihteisto, perä, jarrut, ulosotto ja etuperä ovat ongelmia täynnä. Ja lisäksi vielä nuo sähkölaitteet, en oo missään muussa vehkeessä tavannu noin häiriöistä systeemiä.
Millainen kone liene kyseessä?millaisia vaivoja näissä on?olis valtralla parikin myynnissä!Ei ole massikoista aikaisempaa kokemusta ollenkaan mut kohtuu hintaisia näyttäisivät olevan.Joillakin on esivalintainen suunnanvaihto pelannu ihan hyvin ja joillakin ei ollenkaan. Näihin jälkimmäisiin sitte onkin yleensä isännät vaihdattanu mekaanisen suunnanvaihtimen. Hydrauliikan tuotto vähän vajaa, jos nykytraktoreihin vertaa. Dynashift lootana aikalaisiinsa verrattuna ylivoimanen. Kasitonnisiin ei sähköhydraulista suunnanvaihtoa koskaan tullukkaa eikä se oo mua haitannu...
Millainen kone liene kyseessä?millaisia vaivoja näissä on?olis valtralla parikin myynnissä!Ei ole massikoista aikaisempaa kokemusta ollenkaan mut kohtuu hintaisia näyttäisivät olevan.Joillakin on esivalintainen suunnanvaihto pelannu ihan hyvin ja joillakin ei ollenkaan. Näihin jälkimmäisiin sitte onkin yleensä isännät vaihdattanu mekaanisen suunnanvaihtimen. Hydrauliikan tuotto vähän vajaa, jos nykytraktoreihin vertaa. Dynashift lootana aikalaisiinsa verrattuna ylivoimanen. Kasitonnisiin ei sähköhydraulista suunnanvaihtoa koskaan tullukkaa eikä se oo mua haitannu...
Voiko tosiaan 6180:aan vaihtaa mekaanisen suunnanvaihtimen???
Mitä mahtaa maksaa?
Millainen kone liene kyseessä?millaisia vaivoja näissä on?olis valtralla parikin myynnissä!Ei ole massikoista aikaisempaa kokemusta ollenkaan mut kohtuu hintaisia näyttäisivät olevan.Joillakin on esivalintainen suunnanvaihto pelannu ihan hyvin ja joillakin ei ollenkaan. Näihin jälkimmäisiin sitte onkin yleensä isännät vaihdattanu mekaanisen suunnanvaihtimen. Hydrauliikan tuotto vähän vajaa, jos nykytraktoreihin vertaa. Dynashift lootana aikalaisiinsa verrattuna ylivoimanen. Kasitonnisiin ei sähköhydraulista suunnanvaihtoa koskaan tullukkaa eikä se oo mua haitannu...
Voiko tosiaan 6180:aan vaihtaa mekaanisen suunnanvaihtimen???
Mitä mahtaa maksaa?
Kyllä. Agrimarketista 800 euroa +työt.Kysy Marjakankaalta ensin.
Omassa 8100-sarjalaisessa Perkinssissä on pelannut hyvin. Pirun äkäinen se on, varsinkin b:ltä c:lle. Joutuu vähän avittaa kaasulla, että on jouhea. Mahtaa(ko) olla ominaisuus?
Samoin kytkin on tosi herkkä. Irrottaa ja pitää, mutta se alue kun alkaa ottaa kiinni on tosi "lyhyt". Pitää nostaa jalkaa tosi varovasti, ettei repäise. Kuinka muilla? Esim. KJL?
Olen joskus miettinyt paineakkua ja sen huoltoa, että mistä sen huomaa, jos paineakussa typen paine alkaa pudota...
Mitä oleellista eroa 6160-6190 eri mallien välillä? Rakenteellista siis6190:s järeämpi etuakseli? Vai kuis se oli Mike?
Mitä oleellista eroa 6160-6190 eri mallien välillä? Rakenteellista siis
Että takuuseen ??? No sit jo kannattaa kuhtua paikalle liuta huoltomiehiä ja sanoa että tuokee tullessaan repullinen varaosia ;)
Osta mieluummin 6280.Ikinä en oo verkua omistanu mutta yhteistyötilalla noita on. 6180 otti lavetin kyytiä enemmän kuin tarpeeksi 1600h tuntinsa aikana. Sitten vaihtui 6280 joka ei ole lavetin kyytiä tarvinnut vielä 6000h aikana.
Usko minua.
Mikä tossa carraron etuakselissa niin pahasti mättää oikein ettei voi harkitakaan? ei se ainakaan kääntäjän kanssa mihinkään hajo...
Minkaslainen kones ois 3095? Löytyykö tästä turbo? Ei taida olla Perkins jos oon oikeen ymmärtänyt... Mites se suunnanvaihtaja, kestääkö vai onko samanlainen paska kun esim. 6180?
Minkaslainen kones ois 3095? Löytyykö tästä turbo? Ei taida olla Perkins jos oon oikeen ymmärtänyt... Mites se suunnanvaihtaja, kestääkö vai onko samanlainen paska kun esim. 6180?Keppisuunanvaihtaja 3095:ssä ja on kestänyt about 6th. Datartoniciin on kerran pistetty uusi akku. Alkuvaiheessa yksi takapyörän laakeri vaihdettu. Nostolaitteen katkaisija vaihdettu. Käsijarru korjattu. Aikansa sitkeävetoinen kutonen ilman turboakin. Eikä 6180:ssäkään vikaa ole vielä ollut. Vain tuo kytkimellä kuittaaminen on sitä paskaa.