Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe rehuleikkuri etukuormaajaan  (Luettu 32799 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Silokutilla täälläkin on reilun kuukauden päivät leikelty (n.400m3 tjsp). Palataan asiaan sitten, kun alkaa ratkeilemaan.
tethering holes to their concave windings

antti-x

  • Vieras
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
150cm silocut on repeilemättä leikannut rehua toistakymmentä vuotta. Nyt tekisi mieli kuitenkin lisätä tehoa kun rehua menee 5 tonnia päivässä ja tällä hetkellä on rintamuksen alussa vielä vähän köykäisempää tavaraa.

Etukuormaajalla mennään eli 2 tonnia tai vähän päälle on maksimipaino täydelle leikkurille.

Onko redrockin yleisleikkureista kokemusta? Saako ainakin melkein yhtä siistin rintamuksen kuin tavallisella rehuleikkurilla, ja viitsiikö 2m leveällä kauhaosalla (YL200) kauhoa vajaa 1000kg väkirehua apemyllyyn?

Vai pitäisikö vaan vaihtaa 2,3m kuikkaan?

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Ny ois rehut aumassa ja tarttis varmaan löytää joku vehe jolla ne sais sieltä pois. Vanhasta varmon leikkurista hitsuuttelin kivitalikon jo vuosia sitte.
Mikä näistä museokoneista olis sitte paras. Varmo, Pomo, Runni mitä näitä ny on. Ei oo aikomustakaan kyseiseen laitteeseen sijoittaa kuin 500€ max.

Saa tarjota jos jollain löytyy ylimääränen. Semmonen varmo palan siirtäjällä ois kova sana, on pikkusen matala tuo mun rehuvarasto...

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7094
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Ny ois rehut aumassa ja tarttis varmaan löytää joku vehe jolla ne sais sieltä pois. Vanhasta varmon leikkurista hitsuuttelin kivitalikon jo vuosia sitte.
Mikä näistä museokoneista olis sitte paras. Varmo, Pomo, Runni mitä näitä ny on. Ei oo aikomustakaan kyseiseen laitteeseen sijoittaa kuin 500€ max.

Saa tarjota jos jollain löytyy ylimääränen. Semmonen varmo palan siirtäjällä ois kova sana, on pikkusen matala tuo mun rehuvarasto...

Mulla on käytännössä uus (Yksi ainoa auma leikattu...) Varmon laatikkoleikkuri ladossa, muistaakseni, ellen oo laittanut missään vaihtokaupassa. Käyn varmistamassa, sovitteet joutuu vaihtamaan kun siinä Bertan sovitteet kiinni...

Olihan se siellä, terän alareunasta ts. viistetystä osasta on maalit lähteny, piikkien nokissa näkyy jo pohjamaali ;D Vois sanoa uuden veroiseksi...

Viimeksi muokattu: 29.06.14 - klo:11:53 kirjoittanut ijasja2

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Äyrämöinen

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 187
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Ostin ensin käytetyn silocut 150 . Tuntui jo aluksi että pienenlainen on .Sitten näin paikallisen agrin pihassa käytetyn 230 niin silmät aukes. Vaikka leikkuri painaa on aivan eri maata kun hammastettuterä ja leveyttä . Ei tarvi siilon väliä ees taas ajella ja tiputella rehua. Uusissa on piikitkin kartioholkilla kiinni ,ei reikä veny soikeaksi. Sylinterit on noissa quiken vehkeissä hieman temppu korjata kun tahtoo varsi kiertyä männästä irti.jos ehtii korkata kokonaan joutuu varren teettää uuden jä mäntään isommat jengat .samalla kannattaa porata ja tehdä jengat lukkoruuville männän ja varren jengan saumaan .

Jankko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Mulla on kuvan kaltainen patu jouten, jos jotain kiinnostaa.
siististi leikkaa, eikä haittaa vaikka paali tai auman reuna "kovaa"

http://www.tori.fi/pohjois-karjala/Rehuleikkuri_11639357.htm?ca=9&w=1

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7094
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Mulla on kuvan kaltainen patu jouten, jos jotain kiinnostaa.
siististi leikkaa, eikä haittaa vaikka paali tai auman reuna "kovaa"

http://www.tori.fi/pohjois-karjala/Rehuleikkuri_11639357.htm?ca=9&w=1

Huh mikä hinta, ei taida nuffimasteri hakea ;D Mulla samanmoinen tuolla vanhan kuivaajan takana, romukuormassa joka viime viikolla tehtiin. Ehjä peli, sylinteri otettu muuhun käyttöön. Ihan susi kampe, saakelin hidas nimittäin :P
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7094
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
aikanaan hyvä peli maailma muuttuu,nykyisin mikään ei riitä.

Oli käytössä viimeksi about vajaa 30 vuotta sitten, silloin hylättiin hitaana eli ei voi nykypäivään verrata :-X Rehupihdillä sai nopeammin ja lähes samanlaisen syöttörintuuksen...
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Mää hain tuommoisen näköisen http://www.nettikone.com/varmo/650/1311838 Merikarvialta vuonna 2007. Hemmetin moisessa sateessa tehtiin kuorma...oli ek sovitteet oli jotkut muut kuin eurot, jotka siihen sitten sovitin.

Hyvin on tehtävänsä täyttänyt, mutta nyt jo ymmärtäisin tuota tornimallia välttää. Eikä tuossa oikein leikkausvoimaakaan tahdo olla mistä sitten johtuneekin. Ja piikit alkoi kestää, kun hitsasin alapuolelle lattaa vahvistukseksi. Eli sillä mennään niin kauan kuin kestää :)

Samassa kuormassa tuli Varsta 1250 kelasilppuri, jolla alkaa meillä nyt seitsemäs kesä niittorehun ajossa. Tarttis kyl oikeestaan saada ny toinen samanlainen. Täytyy ajaa kahdelta läntiltä ruohoa eikä ne oo vierekkäin kuten viime kesänä. Ei tarttis silppuria siirrellä ku olis kaks mut tars olla samanlaisia et sopis vetolaite.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Ny ois rehut aumassa ja tarttis varmaan löytää joku vehe jolla ne sais sieltä pois. Vanhasta varmon leikkurista hitsuuttelin kivitalikon jo vuosia sitte.
Mikä näistä museokoneista olis sitte paras. Varmo, Pomo, Runni mitä näitä ny on. Ei oo aikomustakaan kyseiseen laitteeseen sijoittaa kuin 500€ max.

Saa tarjota jos jollain löytyy ylimääränen. Semmonen varmo palan siirtäjällä ois kova sana, on pikkusen matala tuo mun rehuvarasto...

Mulla on käytännössä uus (Yksi ainoa auma leikattu...) Varmon laatikkoleikkuri ladossa, muistaakseni, ellen oo laittanut missään vaihtokaupassa. Käyn varmistamassa, sovitteet joutuu vaihtamaan kun siinä Bertan sovitteet kiinni...

Olihan se siellä, terän alareunasta ts. viistetystä osasta on maalit lähteny, piikkien nokissa näkyy jo pohjamaali ;D Vois sanoa uuden veroiseksi...
Bertan sovitteet, eikös oo sama ku vila? Mulla kun on aika monipuolinen tuo kuormaajan tapanen, sopii vila, isme ja sitte vielä combi, eli euro ja joku toinen. On siihen semmonenki adapteri johon passaa varmon trukkipiikit, säkkikoukku yms ;D

Uudenveronen kuulostaa hyvältä jossei oo uudenveronen hinta.... ;)

Onko se tuommonen korkea malli?

Tai oikeestaan voisin kilauttaa joku päivä nii suunnitellaan...

Jankko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Mulla on kuvan kaltainen patu jouten, jos jotain kiinnostaa.
siististi leikkaa, eikä haittaa vaikka paali tai auman reuna "kovaa"

http://www.tori.fi/pohjois-karjala/Rehuleikkuri_11639357.htm?ca=9&w=1

Huh mikä hinta, ei taida nuffimasteri hakea ;D Mulla samanmoinen tuolla vanhan kuivaajan takana, romukuormassa joka viime viikolla tehtiin. Ehjä peli, sylinteri otettu muuhun käyttöön. Ihan susi kampe, saakelin hidas nimittäin :P
aikanaan hyvä peli maailma muuttuu,nykyisin mikään ei riitä.

Oli käytössä viimeksi about vajaa 30 vuotta sitten, silloin hylättiin hitaana eli ei voi nykypäivään verrata :-X Rehupihdillä sai nopeammin ja lähes samanlaisen syöttörintuuksen...

Joo, ei tosiaan mikään hirmuisen nopea ole, riippuu tietty millä öljyjä kierrättää.
Mutta tekee siistin leikkauksen ja on leikkuuvoimaa riittävästi, oli vielä 10v sitten käytössä.  :D

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7094
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Ny ois rehut aumassa ja tarttis varmaan löytää joku vehe jolla ne sais sieltä pois. Vanhasta varmon leikkurista hitsuuttelin kivitalikon jo vuosia sitte.
Mikä näistä museokoneista olis sitte paras. Varmo, Pomo, Runni mitä näitä ny on. Ei oo aikomustakaan kyseiseen laitteeseen sijoittaa kuin 500€ max.

Saa tarjota jos jollain löytyy ylimääränen. Semmonen varmo palan siirtäjällä ois kova sana, on pikkusen matala tuo mun rehuvarasto...

Mulla on käytännössä uus (Yksi ainoa auma leikattu...) Varmon laatikkoleikkuri ladossa, muistaakseni, ellen oo laittanut missään vaihtokaupassa. Käyn varmistamassa, sovitteet joutuu vaihtamaan kun siinä Bertan sovitteet kiinni...

Olihan se siellä, terän alareunasta ts. viistetystä osasta on maalit lähteny, piikkien nokissa näkyy jo pohjamaali ;D Vois sanoa uuden veroiseksi...
Bertan sovitteet, eikös oo sama ku vila? Mulla kun on aika monipuolinen tuo kuormaajan tapanen, sopii vila, isme ja sitte vielä combi, eli euro ja joku toinen. On siihen semmonenki adapteri johon passaa varmon trukkipiikit, säkkikoukku yms ;D

Uudenveronen kuulostaa hyvältä jossei oo uudenveronen hinta.... ;)

Onko se tuommonen korkea malli?

Tai oikeestaan voisin kilauttaa joku päivä nii suunnitellaan...

Kilauttele, suunnitellaan. Ei tuo uuden hintainen oo, jos tuohon patuun verrataan mutta kunto on kyllä niin lähellä uutta kuin vain voi olla, sisällä säilytetty puulattiaisessa heinäladossa eli ei taida olla liiemmin ruostetta edes terän viisteessä:)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12231
  • Virolaista kiitos!
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Mulla on kuvan kaltainen patu jouten, jos jotain kiinnostaa.
siististi leikkaa, eikä haittaa vaikka paali tai auman reuna "kovaa"

http://www.tori.fi/pohjois-karjala/Rehuleikkuri_11639357.htm?ca=9&w=1

Huh mikä hinta, ei taida nuffimasteri hakea ;D Mulla samanmoinen tuolla vanhan kuivaajan takana, romukuormassa joka viime viikolla tehtiin. Ehjä peli, sylinteri otettu muuhun käyttöön. Ihan susi kampe, saakelin hidas nimittäin :P
Romukuormassa? Katastrofi :( Meidän eka ja vika rehuleikkuri. Alkuperäisen käytön jälkeen otettiin kuokka irti ja siitä tuli suht. koht. hyvä paalipiikki. Käytetään vieläkin satunnaisesti erilaisissa kuljetushommissa. Sylinteri siirretty varaosahyllyyn odottamaan käyttötarvetta.

Olihan se rehuleikkurina aivan kauhea, varsinkin kuluneena ja epätasaisessa paikassa ei kuokka tahdo siirtyä seuraavaan loveen. Kyllä minä sitä aika paljon kirosin.

Mutta, että romukuormaan. Joku raja sentään antiikin tärväämisessä >:(

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65562
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
juurikin noin!   ei kyllä tiedetäkkään kuinka paljon hyvää tekniikkaa on vaihdettu lattarautaan kun romukuormaa on tarjoamatta viety "hyvää eräille" tavaraa.                    ite katellu noita romuvirmoja  joskus kuolaten, jotkut ei nihilistinä sit  myy pois....

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: rehuleikkuri etukuormaajaan
Näillä seuduin noista kuokista on tehty ankkureita isompiin veneisiin  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.