Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kepupiltti  (Luettu 390 kertaa)

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22182
kepupiltti
Ensimmäinen sana minkä osaa on minä ja ensimmäinen lause, etkö tiedä kuka minä olen.

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3682
Vs: kepupiltti
Ensimmäinen sana minkä osaa on minä ja ensimmäinen lause, etkö tiedä kuka minä olen.
   Kyllä tämän on oppinut myös Persut. Samasta reiästä ne on tullu Keput ja Persut.
Laki ei tarkoita mitään. Ovat lain yläpuolella. Jos ampuu kadulla, niin heillä on lupa.
Muilla ei ole.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12154
Vs: kepupiltti
Jos haluaa kadulla ampumisen sijaan lopettaa Suomen valtion olemassaolon, niin aika harva tajuaa epäillä rikosta.

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3682
Vs: kepupiltti
Jos haluaa kadulla ampumisen sijaan lopettaa Suomen valtion olemassaolon, niin aika harva tajuaa epäillä rikosta.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010387323.html
25 vuotta sitten suunniteltu perustuslaki ei ottanut huomioon ihmisten tyhmyyttä.

TPS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 340
Vs: kepupiltti
Edellinen pääministeri puhalsi miljardin miljardin perään milloin minnekin. Kulkee vapaalla jalalla. Laki ei tarkoita mitään.

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3682
Vs: kepupiltti
Edellinen pääministeri puhalsi miljardin miljardin perään milloin minnekin. Kulkee vapaalla jalalla. Laki ei tarkoita mitään.
Ensiksikin mihin puhalsi? Suurimman osan noista euroista jakoi Mika Lintilä.
Itsekin olen sitä mieltä, että yritysmaailma sai kyllä aivan turhaan näitä koronatukia.
Nyt maanviljelijät. Ukrainan sodan jälkeen sähkön hinnan nousun korvaukset myös turhia. Jos joku on tyhmä ja tekee 30 sentin sähkösopparin kahdeksi vuodeksi voi seuraukset kärsiä itse.

Sitten kannattaa lukea Tilastokeskuksen tekemä temppu. Kenenkähän pyynnöstä?
 https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010386135.html

Viimeksi muokattu: 01.05.24 - klo:10:15 kirjoittanut Eläkelläisviljelijä

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3616
Vs: kepupiltti

    Samasta reiästä ne on tullu Keput ja Persut.


Erittäin suurella mielenkiinnolla odotan selitystä että mistäs ne kykypellet ja remarit tulee?? Oktaavia alempaa??

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9819
Vs: kepupiltti
Jos joku on tyhmä ja tekee 30 sentin sähkösopparin kahdeksi vuodeksi voi seuraukset kärsiä itse.


Helppo sanoa noin , jos oma soppari ei ollut katkolla marra-joulukuussa vuonna -22. Firmat ei ottaneet uusia asiakkaita. Vanhassa voi pysyä tai jos oli paikallinen velvoitettu, niin siihen voi sentäs liittyä. Oma sopimus loppui 22/23 vuoden vaihtees. Entisen firman tarjous on vieläkin seinällä. määräaikainen 24kk 29,80sent/kwh tai toistaiseksi voimassa oleva 39,80sent/kwh. Kuka tiesi tuolloin käynnistyykö olkiluoto III koskaan. Pörssisähkö iltalypsyllä radiosta kuultuna oli noihin aikoihin usein 40-70sent/kwh. Jos lämmittää yhtä kamaria ja sen pystymuuria puilla, niin voi olla hetken vaikka ilman sähköjä. Tein itte silloin paikallisen kans 24kk sopimuksen 24.90sent/kwh . Toinen mahdollinen vaihtoehto olisi ollut pörssisähkö. No paikallinen yhtiö ei ollutkaan huono vaihtoehto. Tiputti heti hintaa ja antoi myöhemmin vinkin rikkoa silloinen sopimus mitättömällä sakolla höystettynä. Nyt vajaa 9sent/kwh, vaikka voisi olla 24,90   8)

Ja mitä tulee näihin Eemelin ensimmäisiin sanoihin, niin sanoisin, että sen viimeinen pihahdus voisi kuulua hyvinkin pian. Tuskin kukaan jää kaipaamaan.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12154
Vs: kepupiltti
Ensimmäinen sana minkä osaa on minä ja ensimmäinen lause, etkö tiedä kuka minä olen.
Jutuista päätellen se piltti on teidän tuvan peilissä.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8438
Vs: kepupiltti
Jos haluaa kadulla ampumisen sijaan lopettaa Suomen valtion olemassaolon, niin aika harva tajuaa epäillä rikosta.

Saman aatteen voimin voidaan osoittaa mieltä kaikkea sellaista vastaan, mikä sattuu sopimaan kuvaan. Silloin syntyy usein ristiriitaisuutta, koska jotkut asiat kumoavat toisensa tai ovat toisia vastaan. Silloin todelliset kasvot paljastuvat ja marxilainen utopia nousee esiin.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3682
Vs: kepupiltti
Jos joku on tyhmä ja tekee 30 sentin sähkösopparin kahdeksi vuodeksi voi seuraukset kärsiä itse.


Helppo sanoa noin , jos oma soppari ei ollut katkolla marra-joulukuussa vuonna -22. Firmat ei ottaneet uusia asiakkaita. Vanhassa voi pysyä tai jos oli paikallinen velvoitettu, niin siihen voi sentäs liittyä. Oma sopimus loppui 22/23 vuoden vaihtees. Entisen firman tarjous on vieläkin seinällä. määräaikainen 24kk 29,80sent/kwh tai toistaiseksi voimassa oleva 39,80sent/kwh. Kuka tiesi tuolloin käynnistyykö olkiluoto III koskaan. Pörssisähkö iltalypsyllä radiosta kuultuna oli noihin aikoihin usein 40-70sent/kwh. Jos lämmittää yhtä kamaria ja sen pystymuuria puilla, niin voi olla hetken vaikka ilman sähköjä. Tein itte silloin paikallisen kans 24kk sopimuksen 24.90sent/kwh . Toinen mahdollinen vaihtoehto olisi ollut pörssisähkö. No paikallinen yhtiö ei ollutkaan huono vaihtoehto. Tiputti heti hintaa ja antoi myöhemmin vinkin rikkoa silloinen sopimus mitättömällä sakolla höystettynä. Nyt vajaa 9sent/kwh, vaikka voisi olla 24,90   8)

Ja mitä tulee näihin Eemelin ensimmäisiin sanoihin, niin sanoisin, että sen viimeinen pihahdus voisi kuulua hyvinkin pian. Tuskin kukaan jää kaipaamaan.

Mulla oli tuohon samoihin aikoihin sopimus katkolla. Ei voinut muuta harkita, kuin pörssisähkö. Perusteluna se, että koko systeemi romahtaa, jos sähkö pysyy 30 sentissä kWh. Ei ole tarvinnut katua pörssisähkössä. Huomennakin 50 senttiä. Kaikki kotiinpäin.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12154
Vs: kepupiltti
Ei ole tarvinnut katua pörssisähkössä. Huomennakin 50 senttiä. Kaikki kotiinpäin.
Klo 7-11 kotiinpäin ?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9819
Vs: kepupiltti
Jos joku on tyhmä ja tekee 30 sentin sähkösopparin kahdeksi vuodeksi voi seuraukset kärsiä itse.


Helppo sanoa noin , jos oma soppari ei ollut katkolla marra-joulukuussa vuonna -22. Firmat ei ottaneet uusia asiakkaita. Vanhassa voi pysyä tai jos oli paikallinen velvoitettu, niin siihen voi sentäs liittyä. Oma sopimus loppui 22/23 vuoden vaihtees. Entisen firman tarjous on vieläkin seinällä. määräaikainen 24kk 29,80sent/kwh tai toistaiseksi voimassa oleva 39,80sent/kwh. Kuka tiesi tuolloin käynnistyykö olkiluoto III koskaan. Pörssisähkö iltalypsyllä radiosta kuultuna oli noihin aikoihin usein 40-70sent/kwh. Jos lämmittää yhtä kamaria ja sen pystymuuria puilla, niin voi olla hetken vaikka ilman sähköjä. Tein itte silloin paikallisen kans 24kk sopimuksen 24.90sent/kwh . Toinen mahdollinen vaihtoehto olisi ollut pörssisähkö. No paikallinen yhtiö ei ollutkaan huono vaihtoehto. Tiputti heti hintaa ja antoi myöhemmin vinkin rikkoa silloinen sopimus mitättömällä sakolla höystettynä. Nyt vajaa 9sent/kwh, vaikka voisi olla 24,90   8)

Ja mitä tulee näihin Eemelin ensimmäisiin sanoihin, niin sanoisin, että sen viimeinen pihahdus voisi kuulua hyvinkin pian. Tuskin kukaan jää kaipaamaan.

Mulla oli tuohon samoihin aikoihin sopimus katkolla. Ei voinut muuta harkita, kuin pörssisähkö. Perusteluna se, että koko systeemi romahtaa, jos sähkö pysyy 30 sentissä kWh. Ei ole tarvinnut katua pörssisähkössä. Huomennakin 50 senttiä. Kaikki kotiinpäin.

Jos sähköä ei tartte niin saahan se olla pörssisähköä, minkä sitten jättää nuukuksissaan ostamatta. Mutta jos 6-9 ja 16-19 kellon lyömien välissä vuorokautisesta sähköstä kuluu vaikka 85%, niin ihan turha on seurata pörssisähkön keskihintaa. Vuorokautiset huiput osuu noihin aikoihin melko varmasti.  23 keväällä pistettiin firmojen ovia lukkoon, kun ei pystytty toimimaan kalliin sähkön takia. Elukkoja ei vaan saa jättää hoitamatta olkoon sähkön hinta mitä tahansa. Automaatti agregaatit taitaa pörähtää käyntiin noilla 30sentin hinnoilla.

Perussuomalainen porvari

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4759
Vs: kepupiltti
Ei ole tarvinnut katua pörssisähkössä. Huomennakin 50 senttiä. Kaikki kotiinpäin.
Klo 7-11 kotiinpäin ?

Sepon henkinen koti on Kremlissä.🙂

 😼😼😼

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3682
Vs: kepupiltti
Ei ole tarvinnut katua pörssisähkössä. Huomennakin 50 senttiä. Kaikki kotiinpäin.
Klo 7-11 kotiinpäin ?


   Näin on. Toissa kesänä keskihinta oli parikymmentä senttiä. Energiasta jäi voittoa.