Pitäis peräöljyt vaihtaa keissiin (5120) ja siinä samalla olis kätevä uusia nelivedon stefa. Pikkuisen on kostea siitä kohtaa...
Ei selkii onko kysees keskikardaanin stefa vai akselin stefa.Ei ne kumpikaan akseli ihan vetämällä lähde jos niin olisi tippuisivat ajan saatossa kynnösvakoon.
stefa kaivellaa sopivalla työkalulla ulos.ja sit hakataan uusi tiiviste muotopuolena paikalleen .
Toi öljyn valuminen estyy kun etuakseli on kallellaan toiseen suuntaan.
Kappas, eipäs muuten suoraan ilmene. Se vaihdelaatikon päässä oleva stefa tässä oli kyseessä pääasiassa. Kun noita peräöljyjä vaihtelen, niin menis samalla helpommin, eikä tarvitsisi öljyjen valumisen takia hätäillä.
Kyllä mun käsittääkseni jompi kumpi tumpeista täytyy olla irti, kun kerran kardaani on kiinteää mallia. Jossakin pitää olla pitkittäissuunnassa joustoa?
Tuo etuakselin kallistus olikin hyvä vinkki, ei tarvi sen takia laskea öljyjä, kun niillä on vasta 250 tuntia ajettu. Mutta saattaa tuo etuakselin päässä oleva stefa jäädä vaihtamatta, kun näyttää olevan hintaa Messicksillä 82 dollaria, eli suomessa 2-300 euroa.