loppujen lopuksi eniten tulee heittoa ajolinjojen ja lohkon kiilamaisuuden takia.. arvioot sopivalta lohkolta vaikka 0,5ha alan ja sitte n10km/h ja tai vaihteet sitä mukaa sopivasti että saat pikkupykäliä molempiin suuntihin, sitte haluttu määrä koneesehen ja luukku arviootua puolta pienemmälle niin helepompi on aina lisää laittaa.. ja ajolinja aina levitysrajan keskeltä niin tulee tasaasta..
Kun ajaa niin että viska heittää edellisiin ajo-uriin asti, niin onko näissä uusissa vehkeissä sellainen ominaisuus että saat ensimmäisellä kierroksella tuplattua ojan puoleisen levitysmäärän? Muutenhan lohkon reunoilla on heikommin lannoitettua alaa aika lailla. Vai onko tämä juurikin se "reunalevitysominaisuus" mitä näissä näkyy olevan??
En ymmärrä tätä. Miks teette näin. Toki riippuu levittimestä mutta nykysillä kakslautasvehkeillä ei kannata kyllä liiemmin limitellä. Turhaan menettää työleveyttä. Amazooneen ku työpaikalla joskus laitettiin työleveydeksi 20m ja minimojoon sama lukema, ei raitoja tartte kattella kyllä.
Menee sitä toki hiukan limittäinkin. Reunalevitysominaisuus taas on sellainen laite mikä tekee levitysleveyden toisen kyljen lähestulkoon suoraksi jolloin ojiin yms ei pitäisi tavaraa lentää.
http://www.amazone.net/390.aspEttii vaikka tuolta sen limiterin niin ymmärtää mistä on kyse.