täss nyt ilmeni että opiskelijalle tulee. Kannattaa hyvinkin harkita onko tarvetta, nimittäin autosta kun on muitakin kustannuksia kuin polttoainekulut. Liikennevakuutus ja jos rahoituksella se pitää olla kasko, ilman bonuksia tuntuva kuluerä. ja sitte tää käyttövoimavero muutaman satasen. renkaitakin pitää laittaa ja auto huoltaakin välillä. Opiskelijabudjettiin tekee loven. Tuos oli yhden aikusen opiskelijan kanssa asiasta puhetta ja kertoi että luopui autosta, vaikka on perheellinenkin. Sanoi ettei ole vara pitää, vaikka onkin toissä kaikki vapaat aikansa.
Vakuutukset on syy siihen , että nuo vanhempien kersojen autotkin on mun nimissä ja mun boonuksilla. Ja koska mää olen ostamassa "ittelle" autoa niin en siihen kyllä rahoitusta tarvitte. Tai jos tartten , niin sitten jätän ostamatta.
Tästähän tulikin mieleeni, antavatko vakuutusyhtiöt lähtöbonuksia uudelle auton omistajalle. Kaskoon kait voi saada 80% lähes kuka vaan, mutta liikenne vakuutusta ajattelin. Noita bonuksia varten pitäis kait olla joku halpa kansan auto, joka kerryttäis pelkkää liikenne bonusta. Joskus kysyin pitääkö auto olla lapsen nimis / vakuutuksessa lähitapiolasta, mutta neuvoivat pitämään sen mun nimis vähintään siihen saakka kun lapsi on 21v. No vanhin jo on hetken ollut , mutta ei oo tullut muutettua. Ja jos auto vaihtaa omistajaa multa tyttärelle ja lisäksi on annettu 4999 molemmat kolmen vuoden välein , niin siinä saattaa verottajakin kiinnostua.
Olet juuri oikeilla linjoilla noissa vakuutuksissa, niissä säästää paljon juuri bonuksilla. En ole nyt perehtynyt asiaan kun ei oe tarve, mutta eikö se vakuutus enää olekaan ajoneuvokohtainen. Aikonaan oli.
Ei ole ajoneuvokohtainen. Jos
ainoassa esim 80% saa muihinkin , jos uusia ajoneuvoja hankkii. Mutta jos mälli tai paremminkin kaksi olihohan se kahden vuoden aikana niin sen jälkimmäisen bonukset tippuu. Mulla aikoinaan oli kolme 80%. Ensin tölmäisi parkkiksella tytär jotain muutaman satasen autoa. bonukset pysyi. Pian akka peruutti jonkun bemarin kylkeen parkkiksella ja siitä tipahti 60%:n. Sitten ostin neljännen niin sen bonukset tuli tuon matalimman mukaan eli 60% Eli olivat hetken 80,80,60.60. Nyt nuo matalimmat taitaa olla 75, joten seuraavan saisi niille ei tuolle 80%. Mutta se mua kiinnostaa miten nykyään lähdetään alusta. Itte aikoinaan lähdin pakkaselta 20%. Jotenkin muistelisin , että ovat vähän mieskuittaisia tai jos voi perustella, että on ajanut jo vuosia saisi jonkun 20% tai jopa enemmän. Mutta tuo ei ole tieto vaan muistelo, voi olla kuvitelma. Ainakin paikallinen Lt myyntipäällikkö siis suositeli pitämään ainakin tuonne 21v asti mun nimissä. Siinä kersoolla joskus onkin rahareikää, kun alkavat itte vakuutuksia maksella. Leskelle kait voi siirtää bonukset mutta ei lapselle.
Muokkaan vielä. Niin tämä auto ajatus oli lukion ykkösellä opiskelevalle. Tuntuu niin oudolta kun ykkös luokkalainen ajelee autolla, mutta täällä periferias onneksi saa nykyään kortin 17v. Kun se linkka kulkee 8 ja 2 takaisin ja koulu kestää kolmeen. Itte olin kolmosella kun sain kortin kun oon syntynyt joulukuun lopussa
. Mutta tosiaan ei sitä ollut silti tarkoitus pariksi vuodeksi ostaa, mutta toki silläkin sitten tulevat opiskelukaupunki ongelmat, mutta omat kotona seisovat autot jo niin vanhoja , jotta ne vois heivata , jos hyvä yksilö jäis tytöltä käyttämättä.