Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 89

Viestit - jariman

Kuinkahan yleisiä on N4-sarjan moottorin käyntihäiriöt. Kone sammuilee milloin mihinkin ja saattaa mykistyä siten että virta tulee, mutta ei käynnisty. Mittaristossa oleva jännite näyttää viivaa ja jossain vaiheessa kun on virrat katkenneet sähköisestä pääkytkimestä, niin uudestaan yrittämällä saattaa käynnistyä normaalisti. Vikakoodit viitttaavat kosketushäiriöön. Harmillista, kun vika on ajoittain aktiivinen, täytyy toimittaa huoltoon omien tarkastusten jälkeenja toivoa että vika löytyy.
***** todenäköisesti syynä sähköinen päävirtakytkin, on välillä ihan luvattoman heikkoja,
Eihän se vaan sijaitse rungon alaosassa, luvattoman älyvapaa
Sijoituspaikka.
Kasvintuotanto / Vs: Kylvöt 2024
: 13.05.24 - klo:20:51
Aika erikoista, sänkiä avasin kultivaattorilla, aika pölypilvi ajaessa,
Oljenrippeet ja pinta pölisee, ihan märkää mälliä välillä
Kultivoidessa, saa kyllä odottaa jussiksi, ellei muokkaa.
No Suomi on pitkä maa ja olosuhteet erilaisia.
Continentaali oli talvella kyljestä murtunut, taka paripyörä siis. Hyvän näköinen rengas. Kannattaako sinne paikkausvaahtoa laittaa? Joku alta parisenttinen se suhina kohta… vai suosiolla kummisuutarin kasata etsimään ”uutta” rengasta…

******
Continental/mitas ominaisuus  , levikepyöräkäytössä
Kestää muutaman vuoden sisärenkaan kanssa.
Kasvintuotanto / Vs: Kylvöt 2024
: 13.05.24 - klo:15:37
Taitaa tänä vuonna kylvökausi venyä pitkäksi.
Syksyn märkyyden johdosta miltei kaikki muokkaukset jäi tekemättä.
Aika märkää on kultivaattorilla avata sänkiä, pakko, ei se sen pahnasilpun alta
Muuten kuiva, ja kaiken lisäksi liettynyt, kyllä nyrkinkokoisella kokkareet
Lentää välillä kultivaattorin piikistä, pääosin kohtuu siedettävää.
Saa sitten kuivaa useamman päivän kylvökuntoon,
Osa harmaantu jo muutaman tunnin päästä, saas nähä miten käy.
Kasvintuotanto / Vs: Riistapelto
: 11.05.24 - klo:20:05
Kolmea lajiketta muistaakseni tarvi olla, rypsin kun vielä lisää,
Niin käy, tai sitten valmiita riistaseoksia, on muuten poskettoman kalliita
Kilohinnoiltaan.
Kaikki jämät kun kaivaa riistapeltoon, jos tulee tarkastus niin on useampaa sorttia
Kasvamassa.
Riippuu Vantaan mallista ja kylvökoneen tyypistä, kiilajyräkiekko ja
Perinteinen kone muokattiin maahan tarkoitettu, ei kovin
Hyvin sovellu kevytmuokattuun ja jäykempää maahan.

Omia kokemuksia, simultan T 3000, kynnetty ja äestettyyn maahan
Kylvöt, liian pintaan jäi hiesusavilla, ei auttanut tuplajousetkaan
Siemenpuolella, eli liikaa jälki-idäntää kuivina alkukesinä,
Osin sekulia kasvustoa , vihreää liikaa puintivaiheessa.
Kukkamullan kones.

Vaihtu tumen novacombiin, yhden kauden kokemukset, kylvösyvyys tarkka
Maalaista riippumatta, multamaa >> kova hiesusavi,  tasaiset oraat,
Kynnetty, äestetty pääosin, osa pelkkä äestys/ suorakylvö, no
Loppukesä oli mitä oli, sato ja laatutappioita tuli, mutta kasvusto
Tasainen.  Eli kun muokkausmenetelmä muuttuu, myös kylvökone
Kans tarvittaessa,  välineurheilua tämäkin :D maalaji toki ratkaisee.
Muista kylvökoneista ei kokemuksia.
Jos traktorikäyttöinen klapikone, yks ratkaisu on hydraulimoottori.
Se on vähän käyttäjä ja paikkakohtaista.
Autopesu lienee 30€ hujakolla, kausikortilla toki eri hintaista.
Harjattomalla autopesulla ei sitten saa puhdasta, on todettu.
Täällä kun haja- asutusalueella ( korvessa) kun on , eipä
Autopesulassa paljoa hyötyä ole, käyt autopesulassa, ja ajat
Sen jälkeen muutama kymmen kilometriä kotio,
Auto on taas ihan saman näköinen  :( kun ennen autopesulaa.
Itse pestien auto kyllä pysyy puhtaampana vähän kauemmin,
Kun kunnon välineet on, mm kuumavesipesuri, ensin vaahdottaa
Auton  ( vaahtopesuaine, esipesu) sitten huuhtelu, sen jälkeen varsinainen
Auton pesu pesuaineella ja harjalla, ja huuhtelu lopuksi,
Taitaa mennä reilu 5 min pesussa.
Tulee kyllä välillä käytettyä autopesulaa, jos tarvii saada auto
Puhtaammaksi kesken reissun, joskus näinkin.
Jos kaupungissa/ taajamassa, eipä jää muuta vaihtoehtoa kun autopesula.
Ei mikään ihme, akselipainot ylittyy maantiellä sallituista, tarvii
Apupyörät , hydraulisesti painotettavan. Pellolla kyllä riittää
Kantavuus kun vaan pysyy pinnalla……. :o
Kuinkahan moni yllättyy akselipainoista raskaalla nostolaitekoneella,
Mm 5- siipinen kääntöaura, iso nostolaitekultivaattori, lautasmuokkain
Kasvinsuojeluruiskun, lietekalustosta puhumattakaan
Rauta painaa ja sen liikuttamiseen kuluu löpöä, yllättävänkin paljon ::)
Mitäs sähköauton lataus maksaa julkisilla latauspaikoilla,
Montako sovellutusta pitää olla eri laturimaksuihin, ja latauksen kesto.
Niitäkin latauksia kun tulee välillä, aina ei kotilatauksella selviä.
Rengaskuluthan niissä kaiketi kalliimmat, painosta johtuen
Ei siirtoruuvista kokemusta, mutta mattoperästä on.
Märkää heinää ei kannata yhdistää, ei kuivu yhtään,
Mitä märempää, sen tiiviimmäksi pakkautuu, ja alkaa karhe
Lämpiämään, säilöntätavalla huomioitava,biologiset ainakin.
Eli ei kovin kauaa yhdistettyjä karhoja ennen korjuuta, max vuorokausi.
Miks pieni pompanappi?, ihan pelkkään kaupunki/taajama-ajoon
Ymmärtää.
Vähän isompi auto, mukavempi ajaa, turvallisempi, peltiä saa uutta, ihmistä ei
Isommalle autolle yli 200 tuhatta ei ole mitään, kun huollettu
Yks vaihtoehto, isompi Volvo , v 70, s 70 , vst. Kestää ,vaikka yli 300 000
Mittarissa, yksilöitä, tekee välillä löytöjä, ei niin hinnankiroissa,
Ja osia saa myös tarvikkeina, toisin kun japseihin.
Sun täytyy kysyä tyttäreltä automaku, ettei tule vääräntyylistä autoa hankittua :-[
Ei ne lämpöreleetkään ikuisia ole, kyllä niitäkin on joutunut uusiin
Joistain laitteista, tuo kostea hake, voi olla siinäkin syy,
Tahmaa pohjalautaset, pitäis kyllä liukkaampi olla.
Eihän ruuvi vaan peruuta lopussa? Ruuvin pää kulunut kynttiläksi,
Ja jokin paikka särkyy pian, ja tekee palopäähän umpitukoksen,
Johon ei pysty kun hiltin poravasara.
Kontaktori, vaihtoikä noin 10 vuotta aktiivikäytössä,
Aika taajaan se nakuttaa, ei mikään ihme jos vaihtoikä käsillä.
Relekeskus, vai logiikkakeskus,  relekeskuksessa , vähän erikoisempi
Yhdistelmäkontaktori, ei niin vakiovarastotavaraa sähköliikkeissä.
Logiikkakeskuksessa erillisiä kontaktoreita, tyyppinumerot
Kannattaa katsoa tarkkaan, ei ihan tavallinen kontaktori,
Muutoin sauhu nousee keskuksesta.
PH-liuskallahan pystyis vähän tutkimaan jos kannenpahvivikaa,
Pakokaasut kun happamia, vähän osviittaa.

Samaten jäähdytysjärjestelmän painekoe antaa osviittaa viasta,
Paisarin korkki pois ja mittari tilalle, näkyy , tekeekö painetta.

Joissain järjestelmissä on kuristin/kuula paisuntasäiliön/ syylärin/kannen
Välissä, jos useampi letku paisuntasäiliöön.

Voi olla kyllä piilevä kannenpahvivika/ kansivika

Yks mahdollisuus, öljynlauhdutin jäähdytysjärjestelmä/ vaihteiston öljy,
Tekee kyllä pakkasnesteen kermaiseksi, ja vaihteistoöljyn samoin..
Sivuja: [1] 2 3 ... 89