Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaivuri  (Luettu 32772 kertaa)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kaivuri
Olisko linkkejä sinne myyjän sivuille Koivumäellä


http://www.chepstowplant.co.uk/

tuolta tuli kones...

Kartsa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
Vs: Kaivuri
Kiiti linkistä ei vaa löytyny yhtää Hitachi zx 160

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kaivuri
Kiiti linkistä ei vaa löytyny yhtää Hitachi zx 160

--ai,niin sä haet Hitachia..katotaan...laitoin mascukseen ostoilmoituksen ja sain varmaan 200 konetta tarjolle,160 Hitachi ei kovin yleinen.

Tän linkin takana yksi hitachi160

http://www.sjh-allplantsales.com/details.php?id=1167

Viimeksi muokattu: 25.12.08 - klo:10:18 kirjoittanut koivumaki

Kartsa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
Vs: Kaivuri
Joo ton mä oonki siellä jo nähny, nyt olis kyllä hyvä aika ostaa kone Englannista koska punnan kurssi meille aika suotuisa, ja polttoainelisiäkään ei juuri tuu laivarahteihin... Noita ei oikeen oo kun toi yks kappale noita 16o zx... Fiat Hitacheja löytyykin sitte jo enempi, ja noita 13tn Zaxis koneita on vaikka kuinka...

Ettiny vaa tollasta uudempi kun2003 16tn konetta kun se menee raktorilla aika hianosti vielä ja lavettikin on tehty noin 18tn koneelle...

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Kaivuri
...vanhemmis Fiat-Hitacheis Iveco, mutta uudemmis (jotain -98 lähtien...) niiskin Isuzu. Ja Isuzu on tunnetusti se ykkönen kaivinkoneiden moottoreis. Vaikka Korean ja Kiinan merkit mainostavatkin hyvää tatsiaan Kawasakin pumpuilla ym, niin ohjauselektroniikka on vähintään yhtä tärkiä. Ja se eroottaa esim. -90-luvun HyundaiDoosanDaewoot Kobelcoista ja Hitacheista.

Itte hain koneita Hitachin ja Kobelcon väliltä, sattui nyt vain tulemahan  sopiva lyhytperäänen Kobelco 135SRLC vastahan. Puskulevyä pidän itte tärkiänä, ja alle 10t koneis se useen onkin. Komatsu ilimeisesti kova kones 5-sarjasta lähtien, erityysesti hintahansa nähären.

Raymond

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: Kaivuri
Mitenkäs toi itse uittaminen? Hoiteleeko myyjä yleensä rahdit ja laivaukset? Mitenkäs tinkaukset on onnistunut, kuinka paljon ulkomaan koneissa mahtaa olla tinkausvaraa? Mitäs laivaus suomeen Englannista suurinpiirtein maksaa. Onko Englannin koneissa luiskahydrauliikkaa yleensä ollu käytössä, vai onko niissä vain vasarahyd. Vasarahydrauliikasta tietty saa luiskahydrauliikan jos on kakstoiminen?

Teroman

Vs: Kaivuri

Tinkiä voi yrittää

En ole tosin onnistunut

Kobelko 75 rahti pihasta pihaan viime viikolla oli 1200 puntaa brittilästä
Jos satamasta nouto niin miinus 300

Kurssi nyt hyvä ostella briteistä  ::)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kaivuri
Toiko Terokin jo itselle kobelkon, joka talossa sellainen nyt pitää jo olla, vaikka pojille hiekkalaatikolle...

Teroman

Vs: Kaivuri

Tuossa oli puhe vain rahti hinnoista,,,,,,,,,

Odottelen vielä että hinnat hieman tippuu, tinkaus jatkuu ; Kyselty on monia laitteita kokoajan

Tämä vuosi mennään urakoitsijan koneella , jospa ensivuoteen tulisi jokin 15te hintaluokassa oleva peli

 :o

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kaivuri
Mitenkäs toi itse uittaminen? Hoiteleeko myyjä yleensä rahdit ja laivaukset? Mitenkäs tinkaukset on onnistunut, kuinka paljon ulkomaan koneissa mahtaa olla tinkausvaraa? Mitäs laivaus suomeen Englannista suurinpiirtein maksaa. Onko Englannin koneissa luiskahydrauliikkaa yleensä ollu käytössä, vai onko niissä vain vasarahyd. Vasarahydrauliikasta tietty saa luiskahydrauliikan jos on kakstoiminen?

-hyvin onnistuu uittaminen(jos laiva pinnalla pysyy)
-tinkaukset voi onnistua tai ei,onhan aina mahdollista tarjota...
-konehan on sitten maksettava 100%:sesti ennen kuin sen saa satamasta eteenpäin.
-Teroman vastasikin jo rahtiin.menee painon mukaan 13tn kone Hullu-Rauma about 1300 egua,16tn hiukka kalliimpi.Jotkut myyjät myy kokonaishintaan Raumalle,Helsinkiin tai Kotkaan.
-ainakin Komatsun vasarahydrauliikka on samalla luiskakauhahydrauliikka.Ohjekirjan mukaan vaan asettelee yhden pallohanan ja jalkapolkimen lukon niin siitä saa kaksitoimisen.Tämä siis koskee mallia PC130-6.Esim.PC130-7ssa saattaa olla hallinta jo käsinapilla.Tämä nyt sitten perustuu ohjekirjan lukemiseen/koneen tutkimiseen.Pikaliittimet ja luiskakauhan kääntö on rakentamatta.

Kartsa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
Vs: Kaivuri
Nonii mites jos tuolta englannista nytten ostaa koneen kyse nyt hitachi Zaxiksesta ja siinä koneessa on toi vasarahydrauliikka, ja toi saksihydrauliikka niin eikös se ole jo sitten valmis luiskahydraliikka jos sillä on pystytty ns. kouraa käyttämään "ns. saksihydrauliikka"... ::) jos tonne koneesta jotain tarjoaa niin paljonkohan siittä vois pyynnin alle tarjota... tietysti yksilökohtaista...

Turhaahan sitä on Koppisille, ja Tammisille mitään maksaa jos tekee kaupan niin että ostaa koneen suomeen toimitettuna, hoitakoot sitte koneen satamaan, ja sille laivakyydin, maksaa siittä sitten myyjälle summan x ??? Vai :'(

RH 6

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: Kaivuri
Hitachia jos on ostamassa olisi mukava saada ennen kaupantekohetkeä nähtävälle tapahtumaloki koneen muistista. Sieltä löytyy jokaikinen käynnistys minuutilleen ja pystyy katselemaan millä tasolla öljyn ja moottorin lämmöt ovat olleet. Myös keskimääräiset painetasot hydrauliikan osalta löytyvät, niistä voi vähän päätellä miten rankkaa työtä on tehty. Samoin voi katsella miten työaika on jakautunut käännön, ajon, kaivuliikeiden ja joutokäynnin kesken. Noitten tietojen lukeminen vaatii Palmin jossa on Hitachin oma ohjelma. Taitaa sen ohjelman saada myös PC:lle. Zx-Hitachin ollessa kyseessä tämä on mahdollista.

Jos tietojen lataaminen ei onnistu, niin voi aina epäillä jotain hämärää.

Isuzu voi olla ihan ok moottori pienemmässä päässä, mutta isompien Hitachien Isuzut eivät mitään maailman parhaita koneita ole. Soppa maistuu eikä kestoikä kirkainta kärkeä ole.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12231
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kaivuri
Onhan tuo koneen käyttöhistorian nauhoitus hieno ominaisuus, mutta tuleeko tuota ominaisuutta sitten lopun viimein käytettyä hyväksi. Konetta voi käyttää väärin niin monella tavalla. Kai se kokonaistuntimäärä ja yleiskuva on kuitenkin se oleellisin juttu. Toisaalta kyllähän jossain Rapidissa on ihan ehdoton juttu kun se kokonaiskylvömäärä jää koneen muistiin, eikä sitä voi nollata. Tuolla konekauppojen pihalla kun katselee kylvinkoneita, niin kaikki on muistettu nollata viimeistään kaupan pihassa. Siinä sitten uskot myyjän sanaan.

Itellä on kanssa jonkin aika välin suunnitelmissa ollut kaivurin laittaminen. Hitachi kiinnostaa eniten, mutta hyvänä kakkosena olisi Hyundai. Johtuen lähinnä siitä kun maahantuoja/ huolto olisi tuossa aika lähellä. Koneen uittaminen on vähän harkinnassa, mutta en tiiä sitten. Pitää tarkastella kotimaan tajontaa. Semmoista arpapeliä se käytetyn koneen ostaminen kuitenkin on. Koivumäeltä olisin kysynyt, että mikä tuossa Komatsussa on se pointti, että se kiinnosti eniten. Muuten vaan juuri itselle käteen käypä peli?

RETU

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
Vs: Kaivuri
Itelle tuli marraskuussa uk:sta volvo 140 vm.05 1800h
myyjä lähetti suomen kielisen käyttö ohjekirjan ja huolto historian postissa kaikki huollot oli volvon merkkihuollossa tehty.
hyvin on pelittäny ei voi olla muuta ko tyytyväinen hankintaan. 

ainut mikä harmittaa kurssi parantunu huomattavasti marraskuusta nyt kannattaa hommata kone uk:sta kunhan tuo uuden tai uuden karhian vanahoja paskoja saa täältä suomestaki.

RH 6

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: Kaivuri
Onhan tuo koneen käyttöhistorian nauhoitus hieno ominaisuus, mutta tuleeko tuota ominaisuutta sitten lopun viimein käytettyä hyväksi. Konetta voi käyttää väärin niin monella tavalla. Kai se kokonaistuntimäärä ja yleiskuva on kuitenkin se oleellisin juttu.

Se siinä on minusta hyvä pointti, että näkee onko mittarissa olevat tunnit samat kuin käyttöhistoriassa. Toinen juttu on että jos hydrauliikan tai moottorin lämmöt on olleet pitkään punaisella, niin ainakin kaksi kertaa itse miettisin koneen ostamista. Pumpun laitto pienempäänkin koneeseen maksaa ihan mukavasti ja toisaalta oikein kuumilla öljyillä jos on ajettu, niin tiivisteen vaihtoa yleensä riittää. Näkisin niin että yhdessä yleiskuvan kanssa verraton apu ostopäätöstä tehdessä.

Sinällään en ole mikään teknologiauskovainen. Monesti on tullut todettua se, että hienot vikadiagnostiikat kertovat vaan tietokonepuoleen liittyvistä vioista. Ilman mitään "mustia laatikoita" koneissa olisi vähemmän vikojakin. Mutta ne on tätä päivää ja joskus niistä on hyötyäkin.

Englannissa myynnissä olevista koneista käyttäjältä saatavaa informaatiota ei oikein ole tarjolla, kun valtaosa koneista on vuokraamojen vanhoja. Sinällään en niitten ostamista pelkäisi, huollot niihin on yleensä tehty ja kevyt käyttö kompensoi käyttäjien mahdollista ammattitaidottomuutta. Mitä olen saarivaltakunnassa katsellut koneita ja niiden käyttöä, niin ei sitä voi verrattakkaan työn raskauden osalta ojitus yms. urakointiin Suomessa. Voisin kuvitella että yleisimmät mahdolliset viat liittyvät tappeihin yms. rasvauksen puutteesta johtuen.