Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe myytti murrettu  (Luettu 24470 kertaa)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: myytti murrettu
Suomessa on ne tarvittavat pellot jo aikoja sitten viime vuosituhannella raivattu. Jo ympäristösyistä aariakaan ei enää saisi raivata. EU-aikana raivioita tehneille pitäisi määrätä ennallistamispakote. Hömppäheinän viljelijät takaavat aktiiviviljelijöille kohtuullisen hinnan sadolle. Raiviot pienentävät tukia ja laskevat viljan hintaa ylituotannon takia. Jalkapuuhun raivaajat joutaisivat kirkonmäelle ahneuden synnin esimerkkeinä! >:(

maanviljelijä on tainnut jo tiedostamattaan ymmärtää et naapuri hotkaisee mv:n pikku puuhalan lisämaikseen ;D ;D

hömppäheinän laatu on sitä luokkaa et hyvä jos emolehmä sillä hengissä pysyy tuotanto vaikutus suorastaan negatiivinen :-X :(
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

3070 E

  • Vieras
Vs: myytti murrettu
Nyt on aivan pakko!

Niinkö te luulette, että tähän kehitys pysähtyy? Ja paskat, se on vain kylmä tosi asia, että pienet tilat kuihtuu ja lopulta lopettaa, kun taas ne, jotka laajentavat, menestyvät. Eipä taitaisi vielä olla tuo Kiuruveden tila Amerikoissa mitenkään merkittävän kokoinen (Mikkoa yhtään vähättelemättä, hienoa työtä!). Kateelisten panettulua mennä arvostelemaan toisten laajennuksia. Eipä taida enää olla montaakaan viiden lehmän navettaa, vaikka sata vuotta sitten se oli iso tila. Voin vaan kuvitella, mitenkä tuolloinkin on kauhisteltu, kun joku on tehnyt peltoa TRAKTORILLA ja siinä samalla on noiduttu omalla kuppaselle hevoselle ja itsekseen mumisten; olishan se helppoo tuommosella, perkele!

Samaa mieltä.  :)

Oryx

  • Vieras
Vs: myytti murrettu
Kyllä täytyy Mikolle nostaa hattua ja korkealle.

Minua ei henk.koht. haittaa vaikka toinen on raivannut tuollaisen määrän peltoa. Jos sitä peltoa ei ole saatavilla ja haluaa laajentaa tuotantoa niin kyllä minun puolesta saa raivata. Joku jo mainitsikin, että vanhat jäärät eivät vuokaraa peltoja kenellekkään ja viljelevät juurikin tuota hömppäheinää ja yrittävät väkisin kaupitella sitä.

Tällä alueella olisi kyllä pellonvuokraajiakin, mutta kun nuo jäärät eivät niitä vuokraa. Kun eivät itse jaksaa enää sitä höpöheinää viljellä niin tökkivät pellon täyteen koivuntaimia.

Jos joku jaksaa tällä alalla yrittää ja vielä menestyykin niin hyvä juttu.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: myytti murrettu
Kyllä täytyy Mikolle nostaa hattua ja korkealle.

Minua ei henk.koht. haittaa vaikka toinen on raivannut tuollaisen määrän peltoa. Jos sitä peltoa ei ole saatavilla ja haluaa laajentaa tuotantoa niin kyllä minun puolesta saa raivata. Joku jo mainitsikin, että vanhat jäärät eivät vuokaraa peltoja kenellekkään ja viljelevät juurikin tuota hömppäheinää ja yrittävät väkisin kaupitella sitä.

Tällä alueella olisi kyllä pellonvuokraajiakin, mutta kun nuo jäärät eivät niitä vuokraa. Kun eivät itse jaksaa enää sitä höpöheinää viljellä niin tökkivät pellon täyteen koivuntaimia.

Jos joku jaksaa tällä alalla yrittää ja vielä menestyykin niin hyvä juttu.

jääriltä eläkkeet pois ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

3070 E

  • Vieras
Vs: myytti murrettu

 Jos sitä peltoa ei ole saatavilla ja haluaa laajentaa tuotantoa niin kyllä minun puolesta saa raivata.

Ja kannattaakin näillä pellon hinnoilla.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: myytti murrettu
Hyvä kun Suomessa joku vielä yrittää.    Narisijat voi mennä sinne agrin kahvikerhoihin kertomaan asiantuntemustaan.
 

***Millais raivaat kalliota pelloksi?  Kai sitä ny prkl raivais jos olis raivauskelpoista maata lähettyvillä.

     
Kui mää ain olen paras?

sirkussonni

  • Vieras
Vs: myytti murrettu
Hyvä kun Suomessa joku vielä yrittää.    Narisijat voi mennä sinne agrin kahvikerhoihin kertomaan asiantuntemustaan.
 

***Millais raivaat kalliota pelloksi?  Kai sitä ny prkl raivais jos olis raivauskelpoista maata lähettyvillä.

     


Paas käyden Aurassa kattomassa millain sekin onnistuu, jos vaan on haluja..... ;)

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: myytti murrettu
40 hehtaarista ja muutamasta sonnista 400 peltohehtaariin ja 1000 lihanautaan.

Hatunnosto Mikko Elovaaralle. Karavaani kulkee, koirat haukkuu ja kateeliset ruikuttaa. :D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: myytti murrettu
Viljan hinta määräytyy maailmalla mutta on jostain syystä suomessa 50€/t alhaisemmalla tasolla. Tarjontaa tarpeeksi?
Minun hömppäheinät niitetään pellolle ja jää siihen, en yritä niitä kaupitella.
Eu-tuet perustuu siihen että tuotantoa ei laajenneta joten raivaus ei sovi tähän yhtälöön. Peltomaata on ostettavissa markkinahintaan. Jos tukia aletaan tasata raivioille niin se on toisen taskuilla käymistä, voisi sanoa varastamista! Helppoa ja halpaa peltoa on omilla urakointikoneilla raivata. Mitenkähän tämä pitäisi katsoa verotuksessa? Pellon ostohinta ei ole vähennyskelpoinen verotuksessa mutta raivauksen kulut pystyy vähentämään. :-\
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Verku

Vs: myytti murrettu
Viljan hinta määräytyy maailmalla mutta on jostain syystä suomessa 50€/t alhaisemmalla tasolla. Tarjontaa tarpeeksi?
Minun hömppäheinät niitetään pellolle ja jää siihen, en yritä niitä kaupitella.
Eu-tuet perustuu siihen että tuotantoa ei laajenneta joten raivaus ei sovi tähän yhtälöön. Peltomaata on ostettavissa markkinahintaan. Jos tukia aletaan tasata raivioille niin se on toisen taskuilla käymistä, voisi sanoa varastamista! Helppoa ja halpaa peltoa on omilla urakointikoneilla raivata. Mitenkähän tämä pitäisi katsoa verotuksessa? Pellon ostohinta ei ole vähennyskelpoinen verotuksessa mutta raivauksen kulut pystyy vähentämään. :-\

Pellon markkinahinta on nähty monessa paikkaa, sen hinta perustuu odotettuun tuoton kasvuun ja kultaisiin aikoihin ja saavuttaa monessa paikkaa aivan sairaat mittakaavat. Sitten kadehtitaan niitä (nuoria/nuorehkoja) jotka yrittää pärjätä tässä MARKKINAMAATALOUDESSA jossa nykyään eletään.

Muotoillaas aiempi kysymys uusiksi

A. Istutko perseelläs ja itket?

B. Teetkö ITSE LISÄÄ sitä peltoa ja kuuntelet kun toiset haukkuu sua ahneeksi?

Helppoa ja halpaahan urakointivehkeitä on hommata juu juu niin mikset anna palaa saatana.... ???

Viimeksi muokattu: 05.11.10 - klo:21:20 kirjoittanut Verku

Kypsä tapaus

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: myytti murrettu
Viljan hinta määräytyy maailmalla mutta on jostain syystä suomessa 50€/t alhaisemmalla tasolla. Tarjontaa tarpeeksi?
Minun hömppäheinät niitetään pellolle ja jää siihen, en yritä niitä kaupitella.
Eu-tuet perustuu siihen että tuotantoa ei laajenneta joten raivaus ei sovi tähän yhtälöön. Peltomaata on ostettavissa markkinahintaan. Jos tukia aletaan tasata raivioille niin se on toisen taskuilla käymistä, voisi sanoa varastamista! Helppoa ja halpaa peltoa on omilla urakointikoneilla raivata. Mitenkähän tämä pitäisi katsoa verotuksessa? Pellon ostohinta ei ole vähennyskelpoinen verotuksessa mutta raivauksen kulut pystyy vähentämään. :-\

Pellon markkinahinta on nähty monessa paikkaa, sen hinta perustuu odotettuun tuoton kasvuun ja kultaisiin aikoihin ja saavuttaa monessa paikkaa aivan sairaat mittakaavat. Sitten kadehtitaan niitä (nuoria/nuorehkoja) jotka yrittää pärjätä tässä MARKKINAMAATALOUDESSA jossa nykyään eletään.

Muotoillaas aiempi kysymys uusiksi

A. Istutko perseelläs ja itket?

B. Teetkö ITSE LISÄÄ sitä peltoa ja kuuntelet kun toiset haukkuu sua ahneeksi?

Helppoa ja halpaahan urakointivehkeitä on hommata juu juu niin mikset anna palaa saatana.... ???

Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.

Nimimerkillä missähän vitussa se moto taas kuppaa puut myytiin jo ajat sitten klapeiksi.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: myytti murrettu
Viljan hinta määräytyy maailmalla mutta on jostain syystä suomessa 50€/t alhaisemmalla tasolla. Tarjontaa tarpeeksi?
Minun hömppäheinät niitetään pellolle ja jää siihen, en yritä niitä kaupitella.
Eu-tuet perustuu siihen että tuotantoa ei laajenneta joten raivaus ei sovi tähän yhtälöön. Peltomaata on ostettavissa markkinahintaan. Jos tukia aletaan tasata raivioille niin se on toisen taskuilla käymistä, voisi sanoa varastamista! Helppoa ja halpaa peltoa on omilla urakointikoneilla raivata. Mitenkähän tämä pitäisi katsoa verotuksessa? Pellon ostohinta ei ole vähennyskelpoinen verotuksessa mutta raivauksen kulut pystyy vähentämään. :-\

Jatka kitinääs vaan... Mä raivaisin, jos vaan kohtuuetäisyydellä ois raivauskelpoista... välittämättä saako tukia vai ei. Lehmien kun on paha syödä tukea, mutta rehu niille kyllä kelpaa...
tethering holes to their concave windings

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: myytti murrettu
jos olis se 500ha maata, se kasvais takuu varmasti puuta ja mitään muuta ei tarviis. Vois hoitotöitä itte tehrä minkä jaksaa ja Ponsse-miehet hoitas hakkuut. Täpinöintiä omaksi iloksi vähän, jotta vanhoilla ( ei missään nimessä mitään uusia )koneilla olis muutakin työtä kuin oman pihatien hoito. Eipä tarviis täytellä keväällä hakemuksia ja ei tarviis elellä tukiaisilla, Kemera-tukia vois tietysti huvin vuoksi anoa.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

Agrimatik

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: myytti murrettu
Viljan hinta määräytyy maailmalla mutta on jostain syystä suomessa 50€/t alhaisemmalla tasolla. Tarjontaa tarpeeksi?
Minun hömppäheinät niitetään pellolle ja jää siihen, en yritä niitä kaupitella.
Eu-tuet perustuu siihen että tuotantoa ei laajenneta joten raivaus ei sovi tähän yhtälöön. Peltomaata on ostettavissa markkinahintaan. Jos tukia aletaan tasata raivioille niin se on toisen taskuilla käymistä, voisi sanoa varastamista! Helppoa ja halpaa peltoa on omilla urakointikoneilla raivata. Mitenkähän tämä pitäisi katsoa verotuksessa? Pellon ostohinta ei ole vähennyskelpoinen verotuksessa mutta raivauksen kulut pystyy vähentämään. :-\
Taitaa mennä puntit tasan jos tuet muuttuu ha-perustaisiksi. Kenenkäs taskuun ne kotieläintilan tuet kulkevatkaan sitten? Niin, varastamistahan se on ;D Hömppäheinän kasvattajillekin halvempaa peltoa saatavilla kaupan kun raivataan lisää. Saapi sitten laittaa lisää hömppää kasvamaan.

Tulevaisuudessa ruuan kysyntä tulee kasvamaan. Saa nähdä tuetaanko sittenkin hömppää vai tuotantoaan kehittäviä tiloja.
Ne hömpät ei paljoa elukoita ja ihmisiä lämmitä.

Viimeksi muokattu: 05.11.10 - klo:21:58 kirjoittanut Agrimatik

Verku

Vs: myytti murrettu
Viljan hinta määräytyy maailmalla mutta on jostain syystä suomessa 50€/t alhaisemmalla tasolla. Tarjontaa tarpeeksi?
Minun hömppäheinät niitetään pellolle ja jää siihen, en yritä niitä kaupitella.
Eu-tuet perustuu siihen että tuotantoa ei laajenneta joten raivaus ei sovi tähän yhtälöön. Peltomaata on ostettavissa markkinahintaan. Jos tukia aletaan tasata raivioille niin se on toisen taskuilla käymistä, voisi sanoa varastamista! Helppoa ja halpaa peltoa on omilla urakointikoneilla raivata. Mitenkähän tämä pitäisi katsoa verotuksessa? Pellon ostohinta ei ole vähennyskelpoinen verotuksessa mutta raivauksen kulut pystyy vähentämään. :-\

Pellon markkinahinta on nähty monessa paikkaa, sen hinta perustuu odotettuun tuoton kasvuun ja kultaisiin aikoihin ja saavuttaa monessa paikkaa aivan sairaat mittakaavat. Sitten kadehtitaan niitä (nuoria/nuorehkoja) jotka yrittää pärjätä tässä MARKKINAMAATALOUDESSA jossa nykyään eletään.

Muotoillaas aiempi kysymys uusiksi

A. Istutko perseelläs ja itket?

B. Teetkö ITSE LISÄÄ sitä peltoa ja kuuntelet kun toiset haukkuu sua ahneeksi?

Helppoa ja halpaahan urakointivehkeitä on hommata juu juu niin mikset anna palaa saatana.... ???

Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.

Nimimerkillä missähän vitussa se moto taas kuppaa puut myytiin jo ajat sitten klapeiksi.

 :D
Kypsä tapaus