Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Viiamäkä - 26.04.08 - klo:22:51
-
Mikäs se tänä päivänä olis sellainen paras hinta-laatusuhde etukuormain ja onko markkinoilla sellaisia malleja mitkä kannattaa unohtaa heti kättelyssä? MP-lift olis edukas, millainen on? Jamesia ei vissiin enää saa?
-
mp- liftiä ajattelit ei yhtään hullumpi vaihtoehto ;D
-
Mikäs se tänä päivänä olis sellainen paras hinta-laatusuhde etukuormain ja onko markkinoilla sellaisia malleja mitkä kannattaa unohtaa heti kättelyssä? MP-lift olis edukas, millainen on? Jamesia ei vissiin enää saa?
Et kai Pikajamesia mienannu keissiin :o
-
Mikäs se tänä päivänä olis sellainen paras hinta-laatusuhde etukuormain ja onko markkinoilla sellaisia malleja mitkä kannattaa unohtaa heti kättelyssä? MP-lift olis edukas, millainen on? Jamesia ei vissiin enää saa?
Et kai Pikajamesia mienannu keissiin :o
Mitään vielä meinannu, joku vaan kehu Jamesia ja huomasin tuolta dinon sivuilta jotta eivät niitä enää tee. Saakohan noita ilman asennusta (esim. MP-Liftejä) ja onko siitä juurikaan etua hintaa ajatellen?
-
Tuskin siinä huonosti käy jos 255/265 MP-Liftin laitat keissiin. Hyvä näkyvyys työlaitteelle ja kauhan kiinnitys sujuu myös helposti. Ja vielä kun noukit varustelistalta hydr. kauhanlukituksen niin ei tarvitse alas joka kerta pomppia. Ja ainakin ihan perus maatilakäytössä on kestävä, tiiä sitte miten aurauskäytössä kestää. Ja tuntuu vielä nostavan "ihan pirusti" ts. ulkonäkö pettää. Miinuksena ainakin että itse etukuormaimen irrotus traktorista on melko työläs (Quikenhan taitaa pystyä irrottamaan ja laittamaan takasin parissa minuutissa?)
-
Mitään eroa ei ole Quicken ja MP liftin irroituksessa,yhtälailal lähtee molemmat,ja onko oleellista meneekö 2 tai 5 minuuttia irroituksessa.Yleensähän se kuormain pidetään nokalla eikä joka käyttöä varten uudelleen kiinnitetä ;D
-
No minun käytössä irrotus ei ole oleellista, nykyisestä Vallusta ei ole viiden vuoden aikana kertaakaan irroitettu. Tosin uudessa yhdistelmässä voi olla että pituuden kasvaessa voi joskus olla tarve olla poistaa kuormaaja.
-
[/quote]
Saakohan noita ilman asennusta (esim. MP-Liftejä) ja onko siitä juurikaan etua hintaa ajatellen?
[/quote]
Mp-liftissä tulee aina asennus paikan päällä. Kerran kyselin sitä huvikseen, myyjä tuumas että lisähinnasta saa asentaa itte...
-
Tuskin siinä huonosti käy jos 255/265 MP-Liftin laitat keissiin. Hyvä näkyvyys työlaitteelle ja kauhan kiinnitys sujuu myös helposti. Ja vielä kun noukit varustelistalta hydr. kauhanlukituksen niin ei tarvitse alas joka kerta pomppia. Ja ainakin ihan perus maatilakäytössä on kestävä, tiiä sitte miten aurauskäytössä kestää. Ja tuntuu vielä nostavan "ihan pirusti" ts. ulkonäkö pettää. Miinuksena ainakin että itse etukuormaimen irrotus traktorista on melko työläs (Quikenhan taitaa pystyä irrottamaan ja laittamaan takasin parissa minuutissa?)
Hydraulinen työvälineen lukitushan on MP-Liftissä vakiona, samoin kuin paineakku. Ismessähän on se "puoliautomaatti", eli työvälineen saa lukittua ilman kopista poistumista, mutta lukituksen avaus pitää käydä käsin vääntelemässä.
En usko että MP-Liftin irroitukseen menee kovin montaa minuuttia kauempaa kuin Quickenkaan..
-
Kävinpä testaamassa yhden uutukaisen MP-liftin äsken. Fiiliksinä "koeajolta" jäi:
-Aisat ym laadukkaan oloiset
-Käyttövipu oli kuin katkennut lampaankontti, luulisi olevan varaa laittaa tunnokkaampi. Enkä tiedä minkä robocopin käteen oli muotoiltu.
-Asennustyö oli sellainen että ohhoh. Itse rautojen asennus asiallinen. Letkutus ja sähköt olikin sitten todella hurjat.
Itse asiassa voisin sanoa että ohjausvipu on makuasia. Hyvä tuote pilattu lähinnä kesken jätetyllä asennuksella. Ei anna laadukasta vaikutelmaa.
-
En usko että MP-Liftin irroitukseen menee kovin montaa minuuttia kauempaa kuin Quickenkaan..
Tuolla ns. pikakiinnitteisyydellä ei oo muulloin merkitystä kuin konetta esim. kytkinhuoltoon tms. vietäessä... Eipä kuormainta tuu irti otettua muutoin.
-
On kuormaajassa aikalailla ylimääräistä painoa esimerkiksi kylvöpellolle. Viimeisen viikon aikana on kuormaaja pudotettu pois kolmasti. Välillä on kylvetty ja välillä kerätty kiviä.
-
Hydraulinen työvälineen lukitushan on MP-Liftissä vakiona, samoin kuin paineakku.
Aivan joo sehän olikin jo vakiona, ja hyvä niin.
En usko että MP-Liftin irroitukseen menee kovin montaa minuuttia kauempaa kuin Quickenkaan..
Eipä tuota Ek:ta ole tullut kyllä muuten irroitettua kuin huoltoon vietäessä ja toiseen traktoriin vaihtaessa (kahdessa traktorissa soviteet). Mutta kyllähän monet ottavat ek:n irti jo monesti viikossakin, turhaa painoahan se tuo pelloille kyllä. Mutta kyllä MP-Liftin kiinnilaittamiseen menee se 15 min. jos rauhallista vauhtia tekee, irrotus nyt tietenkin käy nopeemmin...
-
-Asennustyö oli sellainen että ohhoh. Itse rautojen asennus asiallinen. Letkutus ja sähköt olikin sitten todella hurjat.
Mullakin lakkasi silloin uudenkarheasta kuormaajasta hydraulinen kauhanlukitus toimimasta ja vikaa piti jonkin aikaa etsiä. Sulakkeet ym. olivat ehjiä, mutta lopulta selvisi, että sähköjohto oli jätetty liian lähelle pakoputkea ja se oli sulanut poikki.
-
Tässä minun ns.esimerkkitapauksessa letkut oli vedetty hytin alta ohueen jarruputkeen kiinni nippusiteillä, silllä seurauksella jotta jarruputki oli irronut kannakeistaan painon johdosta. Kaiken lisäksi kaikkialla missä oli käytetty nippusiteitä (jokapaikassa) oli hännät törkeästi töröttämässä. Ei luulis olevan kova homma katkoo hännät sivareilla, se jo yksin antai paljon paremman kuvan asennustyöstä. Ylimääräiset johdot oli vedetty startin kylkeen sykkyrälle ja nippusiteellä yli. Letkut menivät hytinkulmasta niin että viikossa olis ollut puhki.Yhdestä Liittimestä jätetty tiiviste, muissa oli tiiviste. Kusi öljyä kuin pikkupoika. Pääletkut kiristämättä, vuosi öljyä traktorin alta.
-
Itse ottanu pois ja asentanu mp-liftin noin 10 kertaa. Nopein oli 5min ja hankalin tunti. Riippuu mihin ja miten se on jätetty jne..
mp-liftissä riittää kyllä voimaa ja rakenteet kestää. Ne on kylläkin aika elastiset, mutta sehän on hyvä toisaalta. Voisin veikata että kauhan voi vääntää 45 asteen kulmaan ja laite palautuu vielä suoraksi. ismet ja quicet on huomattavasti jäykempiä
Käyttövivun joutunut uusimaan, mutta en tiedä on uusimmissä parempi.. Vanhassa kahva ei kestä ja ajansaatossa menee jäykäksi. Sähköjen kans jotain ongelmaa ollu, liitoksia ja sähkönapin releen joutunu uusimaan.
-
kokeiles isojoen metallia.
-
MP-Liftiä ehkä hankkimassa, mutta sitä ennen pari kysymystä.
Tässä ketjussa on ollut paljon puhetta MP-Liftin hallintavivun tunnottomuudesta ja ennen kaikkea surkeasta kuormaajan asennustyöstä. Keskustelu on jo aika vanhaa (viime vuodelta), joten kyselisin, onko tähän tullut muutosta asiakaspalautteiden ja näiden nettikeskusteluiden perusteella?
Eli onko MP-Liftin hallintavivustossa mitään uudistuksia ja ollaanko asennuksiin oltu tyytyväisempiä kuin tässä keskusteluketjussa nuo aikaisemmat kommentit antavat ymmärtää?
-
Köyhän ei kannata ostaa halpaa, muista se!! ;)
-
Jos itse asennukses onkin jotain sanottavaa,niin iloiset,hymyilevät ja puheliaat asentajat korvaa puutteet ;)
-
Kävinpä testaamassa yhden uutukaisen MP-liftin äsken. Fiiliksinä "koeajolta" jäi:
-Aisat ym laadukkaan oloiset
-Käyttövipu oli kuin katkennut lampaankontti, luulisi olevan varaa laittaa tunnokkaampi. Enkä tiedä minkä robocopin käteen oli muotoiltu.
-Asennustyö oli sellainen että ohhoh. Itse rautojen asennus asiallinen. Letkutus ja sähköt olikin sitten todella hurjat.
Itse asiassa voisin sanoa että ohjausvipu on makuasia. Hyvä tuote pilattu lähinnä kesken jätetyllä asennuksella. Ei anna laadukasta vaikutelmaa.
missä oli ja kuka oli asentanu ??? ??? ??? ???ehkä justiin tämän takia saa asentaa itse lisähintaan ;D ;D ;D ;D
-
Jos itse asennukses onkin jotain sanottavaa,niin iloiset,hymyilevät ja puheliaat asentajat korvaa puutteet ;)
samaa voi sanoa myös myyjistä 8)
-
Fendt Cargo, aivan ylivoimanen :o
http://www.fendt.com/int/de/frontlader-cargo.asp
-
Fendt Cargo, aivan ylivoimanen :o
http://www.fendt.com/int/de/frontlader-cargo.asp
Laitetaas valmistajankin sivut... ;D
http://www.trac-lift.cz/
-
mp- liftiä ajattelit ei yhtään hullumpi vaihtoehto ;D
Käypä kapine tuntuu olevan ja edullinen. MP:n paalipihti myös hyvä.
-
Agrista kysyin quikkaa, suositteli mp-liftiä. ;D Ei tosin ollu varsinainen konekauppias, mutta töissä siellä kuitenki.
-
ittekin olen vähän mp:tä kattellut mutta taitaa ongelmaksi muodostua se, ettei mahdu pumaan yhtäaikaa etunostolaitteen kanssa.
-
Fendt Cargo, aivan ylivoimanen :o
http://www.fendt.com/int/de/frontlader-cargo.asp
Onko tää taas niitä juttuja että traktoriin meni omat ja lainatut ja etukuormaimeksi hankittava joku tsekkiläinen tekele ? :D
-
Kuikastakin on nyt kertyny jonkinlaisia kokemuksia parin kuukauden aikana. Paalipihtiä ja rehuleikkuria käytelly... vähäsen... Mutta se mikä mua kuikas raivostuttaa (Ismeen verrattuna) on työvälineen kytkentä. Pitää yläkorvakkeiden olla niin helkkarin hienosti aisaston takana piilos, jottei enää paremmasta väliä... Vehje on Q75 eurosovitteella, joka tää on muistaakseni jo muutenkin haukuttu pataluhaksi. Sitten tuo eri valmistajan työlaitteiden sopivuusongelma... Tällä hetkellä on käytös euro/isme-adapteri, joka tietenki vie 620 kiloista rehuleikkuria muodikkaasti 10cm eteenpäin. Jotenkin vaan tuntuu, että jossain vaihees on tehtävä kuikkaan Ismen mitoituksella uusi "varustelevy".
Niin siis pelkkä etukuormain kuikkakin vain on, ei sen enempää.
-
Kuikastakin on nyt kertyny jonkinlaisia kokemuksia parin kuukauden aikana. Paalipihtiä ja rehuleikkuria käytelly... vähäsen... Mutta se mikä mua kuikas raivostuttaa (Ismeen verrattuna) on työvälineen kytkentä. Pitää yläkorvakkeiden olla niin helkkarin hienosti aisaston takana piilos, jottei enää paremmasta väliä... Vehje on Q75 eurosovitteella, joka tää on muistaakseni jo muutenkin haukuttu pataluhaksi. Sitten tuo eri valmistajan työlaitteiden sopivuusongelma... Tällä hetkellä on käytös euro/isme-adapteri, joka tietenki vie 620 kiloista rehuleikkuria muodikkaasti 10cm eteenpäin. Jotenkin vaan tuntuu, että jossain vaihees on tehtävä kuikkaan Ismen mitoituksella uusi "varustelevy".
Niin siis pelkkä etukuormain kuikkakin vain on, ei sen enempää.
Kuikan 55:nen on tiätty eri vehjes, mutta siinä kun kääntää etulevyn vaakaan tai hiukan yli, niin siinä on melkeen diopteri minkä kans saa mallata vehkeen kohdalleen. Leikkurin/kauhan korvake kannattaa vaan maalata valkoiseksi, niin näkee sen pimiäs helpommin... Ålo 3:sen jälkeen tuo euro tuntuu melkoisen helpolta.
-
Kuikastakin on nyt kertyny jonkinlaisia kokemuksia parin kuukauden aikana. Paalipihtiä ja rehuleikkuria käytelly... vähäsen... Mutta se mikä mua kuikas raivostuttaa (Ismeen verrattuna) on työvälineen kytkentä. Pitää yläkorvakkeiden olla niin helkkarin hienosti aisaston takana piilos, jottei enää paremmasta väliä... Vehje on Q75 eurosovitteella, joka tää on muistaakseni jo muutenkin haukuttu pataluhaksi. Sitten tuo eri valmistajan työlaitteiden sopivuusongelma... Tällä hetkellä on käytös euro/isme-adapteri, joka tietenki vie 620 kiloista rehuleikkuria muodikkaasti 10cm eteenpäin. Jotenkin vaan tuntuu, että jossain vaihees on tehtävä kuikkaan Ismen mitoituksella uusi "varustelevy".
Niin siis pelkkä etukuormain kuikkakin vain on, ei sen enempää.
tilaa ihk:ta hitsattavat eurosovitteet rehunleikkuriin vanhojen tilalle jos et tarvi isme sovitteita siinä muuten...
-
D-Kuikassa näkee suoraan eurosovitteessa koukulle kun käännetään sovite riittävästi.
http://kund.kreativbild.se/alo/lang.swf (http://kund.kreativbild.se/alo/lang.swf)
-
Fendt Cargo, aivan ylivoimanen :o
http://www.fendt.com/int/de/frontlader-cargo.asp
tuntuus yhtäkkiä että eikös tämä oo stoll tämä kuormain :D saksalaista laatua, maailman suurimpia kuormain valmistajia :D
-
Paras kuormain on Valtran City. Kyllä jämpti on näin! Ainoa pieni negatiivinen puoli on se että niitä saa vain valmiiksi linkuvaltroihin liitettynä. Ja sekään ei oikeastaan ole niin negatiivista... 8) ;D
-
Agrista kysyin quikkaa, suositteli mp-liftiä. ;D Ei tosin ollu varsinainen konekauppias, mutta töissä siellä kuitenki.
agrissa taitaa kaikki olla vaan töissä..... ;D
-
Paras kuormain on Valtran City. Kyllä jämpti on näin! Ainoa pieni negatiivinen puoli on se että niitä saa vain valmiiksi linkuvaltroihin liitettynä. Ja sekään ei oikeastaan ole niin negatiivista... 8) ;D
Voin yhtyä erelliseen.. Siis kirjotukseen, muusta en niin välitä....
Voimaa on ja vakain pelaa hyvin, näkyvyys hyvä levyaisaston vuoksi.. Ulottuvaisuutta vois olla lisää mutta taas voimasta/painopisteestä pois...Letkutus hyvä, ei tiellä, hyd.lukitus vakiona jonka näkee ja kuulee kun menee lukkoon!!!
Se jameksen 4000 levyaisoilla olis voinu olla hyvä... Näkyväisyys ainaki ja voimaa reilusti..
-
Mikäs se tänä päivänä olis sellainen paras hinta-laatusuhde etukuormain ja onko markkinoilla sellaisia malleja mitkä kannattaa unohtaa heti kättelyssä? MP-lift olis edukas, millainen on? Jamesia ei vissiin enää saa?
Et kai Pikajamesia mienannu keissiin :o
Mitään vielä meinannu, joku vaan kehu Jamesia ja huomasin tuolta dinon sivuilta jotta eivät niitä enää tee. Saakohan noita ilman asennusta (esim. MP-Liftejä) ja onko siitä juurikaan etua hintaa ajatellen?
Kun kaverit parissa tunnissa sen asentaa paikalleen ja ite vaan seisoo ihmetellen, niin hiukka siitä maksaakin ja onhan siinä asennuksessa jotakin takuutakin, että kaikki on paikallaan.
-
Tuskin siinä huonosti käy jos 255/265 MP-Liftin laitat keissiin. Hyvä näkyvyys työlaitteelle ja kauhan kiinnitys sujuu myös helposti. Ja vielä kun noukit varustelistalta hydr. kauhanlukituksen niin ei tarvitse alas joka kerta pomppia. Ja ainakin ihan perus maatilakäytössä on kestävä, tiiä sitte miten aurauskäytössä kestää. Ja tuntuu vielä nostavan "ihan pirusti" ts. ulkonäkö pettää. Miinuksena ainakin että itse etukuormaimen irrotus traktorista on melko työläs (Quikenhan taitaa pystyä irrottamaan ja laittamaan takasin parissa minuutissa?)
entuu kopista pois kauhanlukutus vakiona mp.liftis
-
Se oli kuikka, kun työnsi paalipihdin koulubussin ikkunasta sisään. Kukaan ei kuollut.
-
Se oli kuikka, kun työnsi paalipihdin koulubussin ikkunasta sisään. Kukaan ei kuollut.
Kukahan tuossa ajo väärin, aika hyvin meni bussi lyttyyn.
-
Hydraulinen työvälineen lukitushan on MP-Liftissä vakiona, samoin kuin paineakku.
Aivan joo sehän olikin jo vakiona, ja hyvä niin.
En usko että MP-Liftin irroitukseen menee kovin montaa minuuttia kauempaa kuin Quickenkaan..
Eipä tuota Ek:ta ole tullut kyllä muuten irroitettua kuin huoltoon vietäessä ja toiseen traktoriin vaihtaessa (kahdessa traktorissa soviteet). Mutta kyllähän monet ottavat ek:n irti jo monesti viikossakin, turhaa painoahan se tuo pelloille kyllä. Mutta kyllä MP-Liftin kiinnilaittamiseen menee se 15 min. jos rauhallista vauhtia tekee, irrotus nyt tietenkin käy nopeemmin...
Turhaa painoa, tai sitte toisaalta helkkarin monikäyttönen nokkapaino pellolla. Riippuu rattorin noka painosta kumpiko se on.. Kai se mezzoissa on turha paino, kun niissä ny on etuakselimassaa muutoinki, mut joku hollannit tarttee sen että nokka pysyys maassa..
-
Kuikastakin on nyt kertyny jonkinlaisia kokemuksia parin kuukauden aikana. Paalipihtiä ja rehuleikkuria käytelly... vähäsen... Mutta se mikä mua kuikas raivostuttaa (Ismeen verrattuna) on työvälineen kytkentä. Pitää yläkorvakkeiden olla niin helkkarin hienosti aisaston takana piilos, jottei enää paremmasta väliä... Vehje on Q75 eurosovitteella, joka tää on muistaakseni jo muutenkin haukuttu pataluhaksi. Sitten tuo eri valmistajan työlaitteiden sopivuusongelma... Tällä hetkellä on käytös euro/isme-adapteri, joka tietenki vie 620 kiloista rehuleikkuria muodikkaasti 10cm eteenpäin. Jotenkin vaan tuntuu, että jossain vaihees on tehtävä kuikkaan Ismen mitoituksella uusi "varustelevy".
Niin siis pelkkä etukuormain kuikkakin vain on, ei sen enempää.
tilaa ihk:ta hitsattavat eurosovitteet rehunleikkuriin vanhojen tilalle jos et tarvi isme sovitteita siinä muuten...
Juu... muuten kyllä, mutta sen tarvii sopia tuohon toiseenkin, jossa on Isme 170B nokalla ja paremmin tuo Q75 sietää tuon painopisteen siirtymisen.
-
Kuikastakin on nyt kertyny jonkinlaisia kokemuksia parin kuukauden aikana. Paalipihtiä ja rehuleikkuria käytelly... vähäsen... Mutta se mikä mua kuikas raivostuttaa (Ismeen verrattuna) on työvälineen kytkentä. Pitää yläkorvakkeiden olla niin helkkarin hienosti aisaston takana piilos, jottei enää paremmasta väliä... Vehje on Q75 eurosovitteella, joka tää on muistaakseni jo muutenkin haukuttu pataluhaksi. Sitten tuo eri valmistajan työlaitteiden sopivuusongelma... Tällä hetkellä on käytös euro/isme-adapteri, joka tietenki vie 620 kiloista rehuleikkuria muodikkaasti 10cm eteenpäin. Jotenkin vaan tuntuu, että jossain vaihees on tehtävä kuikkaan Ismen mitoituksella uusi "varustelevy".
Niin siis pelkkä etukuormain kuikkakin vain on, ei sen enempää.
tilaa ihk:ta hitsattavat eurosovitteet rehunleikkuriin vanhojen tilalle jos et tarvi isme sovitteita siinä muuten...
Juu... muuten kyllä, mutta sen tarvii sopia tuohon toiseenkin, jossa on Isme 170B nokalla ja paremmin tuo Q75 sietää tuon painopisteen siirtymisen.
Mulla on kahdes MP-liftis ja ismes valtra/vila tartunta levyt.Aikoinaan kauhat oli sillä kiinnikkeellä,ja katsoin helpommaksi vaihtaa kuormaajaan kun kymmeneen kauhaan.
-
Kuikastakin on nyt kertyny jonkinlaisia kokemuksia parin kuukauden aikana. Paalipihtiä ja rehuleikkuria käytelly... vähäsen... Mutta se mikä mua kuikas raivostuttaa (Ismeen verrattuna) on työvälineen kytkentä. Pitää yläkorvakkeiden olla niin helkkarin hienosti aisaston takana piilos, jottei enää paremmasta väliä... Vehje on Q75 eurosovitteella, joka tää on muistaakseni jo muutenkin haukuttu pataluhaksi. Sitten tuo eri valmistajan työlaitteiden sopivuusongelma... Tällä hetkellä on käytös euro/isme-adapteri, joka tietenki vie 620 kiloista rehuleikkuria muodikkaasti 10cm eteenpäin. Jotenkin vaan tuntuu, että jossain vaihees on tehtävä kuikkaan Ismen mitoituksella uusi "varustelevy".
Niin siis pelkkä etukuormain kuikkakin vain on, ei sen enempää.
tilaa ihk:ta hitsattavat eurosovitteet rehunleikkuriin vanhojen tilalle jos et tarvi isme sovitteita siinä muuten...
Juu... muuten kyllä, mutta sen tarvii sopia tuohon toiseenkin, jossa on Isme 170B nokalla ja paremmin tuo Q75 sietää tuon painopisteen siirtymisen.
Mulla on kahdes MP-liftis ja ismes valtra/vila tartunta levyt.Aikoinaan kauhat oli sillä kiinnikkeellä,ja katsoin helpommaksi vaihtaa kuormaajaan kun kymmeneen kauhaan.
no sitä mie niinku meinasinki..
itellä kahdessa pelkkä trima ja yhdessä trima+euro. kauhoissa kaikissa trima..
kaverilla on seefferissäki euro joten kauhoja löytyy jokapaikasta..
-
Mulla on kuikkessa euro8 kiinnikelevy, eli euro/vila. Ylimääräisenä olis käsittääkseni euro/ isme leveeaisaiseen kuikkeen eli 960 ja isompaan, siis isommilla tapeilla.
Vila sovitushan vaatii ne palat, jotka otetaan pois jos euroa käyttää, hiukan hankala on sekin. Olen ajatellut tehdä tuosta toisesta sovitteesta sellaisen välipalan, jossa olis se alkuperäinen lukitus. Sitten sais samalla tavalla kauhat sopiin, riippuen vaan kummasta kahvasta vetää.
-
isme on omasta mielestä hyvä. 230b ja 180b malleista kokemusta.
jäykempi kuin esim. quicke. voi vängätä kiviä leveellä kauhalla eikä notku.
myös kääntökulmat on hyvät, koukistaa kauhaa paaaljon enemmän kuin kuikka.
230b on 151 advance valtran keulalla. ohjaus valtran joistikilla.hiukka hidas vaikka 115l pumppu,isot sylinterit tarvii ööliä. voimaa on sitte ihan oikeesti paljon. murtovoima 3500kg.
180b on 8950:ssä. valvoilin hydr. esiohjaus. liikkuu rivakammin kuin 230 151:ssä... pienet sylinterit, ei niin tehokas, mutta muuten hyvä kuormain valtraan (kevyt perä)
esiohjaus on hyvä ja mukava käyttää.
-
on casen nokalla 255 mp-lift lumitöissä 250cm levee 1,4m3 kauha toimii oikein hyvin vähän hidas johtuu pienestä pumpusta. Trukkipiikeillä nostaa nostaa ihan kiitettävästi traktoriksi. Asennus ihan siisti paitsi kahva oli päin p:tä en ollut itse paikalla. Nyt on ihan ok.