Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 36

Viestit - andypoge

En osaa valitettavasti auttaa, ei ole tullut vaihdettua, voin selvittää huomenna jos homma vielä ajankohtainen? Muistaakseni sen z-tiivisteen kanssa oli homma vähän semmoinen, että oli halvempi/helpompi vaihtaa napa...

Remonttia se edelleen tuossa lattialla odottelee.
Helpsonia! Pitäis vaihtaa Tempo-lautasmuokkarin lautasen navan laakerit. Napa osoittautuikin hauskaksi purkaa: Keskellä navan putkea on ilmeisesti laippa/olake jota vasten on molemmilta puolilta painettu laakerit paikalleen. Laakereiden sisäkehien välissä ei ole kuin joku 8 mm ilmarako.

Toisen puolen laakerin päälle on sitten vedetty jollain ikiliimalla peltinen tiivistelevy. Milläs ihmeellä saan vanhat laakerit pois tuhomatta napaa!!? Tiivistelevyn liimauksen kai nyt sopivasti lämmittelemällä saanee poltettua pois (?), mutta entäs ne laakerit? Kaiken kukkuraksi navasta löytyneet laakerit on eri tyyppiä kuin varaosakataloogissa. Simmottii tänään.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Liete
: 25.09.11 - klo:20:15
Rakeistustekniikka
http://www.kaytannonmaamies.fi/arkisto/km-908/biolietteesta-raetta-vehmaalla
tarvis tuotteistaa ja sitten rakeet aumaan pressun alle? Tarvis olla sit kyllä rakeistuslaitos joka toisella kylällä...?
Käsitteletkö KSV-aineita? Tee kemikaalivarastolle harkkojen tartunnat harkoille tai valuamme=vuotoallas samalla.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Avero.
: 04.09.11 - klo:09:13
Mun 2065 on tuota viimäsintä tuotannossa olevaa rakennetta. En mää ole huomannu mitään heikkouksia runkopeltirakenteissa.

Ainoat viat on ollu pari vuotta sitten pöydänkäytön laakeri pöydän vasemmassa kulmassa. Polttimon uusin säiliön täyttöhälytysvaloon.

Tänään onnistuin yhden terälapun saamaan irti. Niittasin uuden tilalle.

Tuulettajanhihnan uusin ennenkuin ehti kokonaan katketa.

Viljaelevaattorin käyttöhinnassa näyttää olevan murtuma. Täytyis uusia..

2000-sarjalaista hankkiessa tuosta viljaelevaattorin kierussa olevasta hihnasta joku varoitteli ja kaupan oli/on Agrissa jopa kulmavaihdemuutossarja tuohon. Tällä kaudella sitten 700h kohdalla totesin hihnan repeilleeksi ja venuneeksi ja vaihdoin sen. Eipä mun käytössä tuokaan mikään ongelma ole.
Mun mielestäni perälautaan pitäisi asentaa molempiin päihin kahva. Yleensä lauta aina jumissa ja joutuu jollain ruuvarilla vääntämään auki, kun laudassa ei ole kunnollista kädensijaa josta saisi kiinni.


Joo, ja paras on sitä takalaidan viimeistä lukitusta avatessa seistä vaunun sivulla. Pääsee pölypilveä karkuunkin nopeammin, nimim. "kauran puintikosteus eilen 11,7".
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Sampo
: 31.07.11 - klo:18:30
Ketju pitää kiristää ketjupyörän oikeassa assennossa.

Siis missä asennossa ja miksi? Kiristys taisi olla sopiva, kun ketju liikkuu naheasti ketjupyörän päällä alhaalla?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Sampo
: 31.07.11 - klo:12:42
Pyysin pari kautta sitten valtuutettua huoltomiestä tarkistamaan 2035:n elevaattorin ketjun kireyden. Sanoi ketjun kiristyssäädön olevan melkein tapissa ja suositteli ketjun vaihtoa. Myönnyin vaihtoon, tehdasosalla. Ko. kauden jälkeen katsoin sitten säätöruuvia ja uudella ketjulla oli kiristys tasan samassa kohdassa kuin aiemmin. Tulinko huijatuksi?? Ketju kyllä todellakin vaihdettiin.
Pintavahdiksi vähintään kaksi erilaista anturia rinnankytkennällä, niiden puhdistus pari kertaa kaudessa, elevaattorin pyörintävahdin huolto ja toimintarkistus pari kertaa kaudessa sekä vikahälytykset modeemilla kännykkään. Sit ehkä uskaltaisi...? :P
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Jusmara
: 30.07.11 - klo:09:29
Kolmen talvea kevyessä maatila-ajossa ollut tommonen, järeämmällä runkopalkilla ja nivelaisalla. Ihan hyvä hinta-laatusuhde tällä kokemuksella. Valittamista on vaan kahdessa kohtaa: Etusärmin kiinnitys on kelvoton ja nivelaisan kääntösylinterin etummainen rasvanippa on huonossa paikassa. Kääntösylinteri on aika pieni, että kuormaajan ja täyden kuorman kanssa ei pahassa paikassa voima riitä.

 Onko sulla mikä kuormain? Meillä on hakki 29.

Joku kolmosella alkava Nokka se on, olisko 3367.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Jusmara
: 29.07.11 - klo:09:28
Kolmen talvea kevyessä maatila-ajossa ollut tommonen, järeämmällä runkopalkilla ja nivelaisalla. Ihan hyvä hinta-laatusuhde tällä kokemuksella. Valittamista on vaan kahdessa kohtaa: Etusärmin kiinnitys on kelvoton ja nivelaisan kääntösylinterin etummainen rasvanippa on huonossa paikassa. Kääntösylinteri on aika pieni, että kuormaajan ja täyden kuorman kanssa ei pahassa paikassa voima riitä.
Kuinkas nopeasti noin keskimäärin täyttyy 1000-litrainen ruiskun omalla imulla imuletkulla jos vaikka maassa istuvasta vesisäiliöstä imuttaisi?
Voisko auttaa jos laittaisi kuormaajan sähkölohkon rinnalle solenoidiventtiilin ja perään kuristimen josta paluu tankkiin? Solen ohjaus pitäisi vaan saada sitten sen uuden sähkölohkon rinnalle. Hukkaa kyllä tehoa sitten kuormausliikkeenkin aikana. Taisi olla huono ajatus  ??? mutta menköön  :P
Jos se moottori siinä Volvossa Perkinsin sukua ja se ohjauksen pumppu on siinä moottorin kyljessä, jakopääähän liitettynä, niin ne öljyt karkaavat pumpun akselin stefan kautta jakopäähän ja moottoriin.
Yleensä akselin helat väljät, jolloin uusikaan stefa ei kestä kauaa.

BM 650 on Bolinder-Munktell -koneella, kotimaisittain Pellinteri-Mynkkeli. Tuolla padalla on kuorma-autojuuret - lieneekö perkkarin kanssa mitään tekemistä?
Ootko kattonu tihkuttaako moottorin oikealla puolella alhaalla olevan runkopalkin takana oleva ohjauksen sylinteri? Mulla se tiputtaa sieltä piilostansa suoraan maahan. Saisko tuollaisen sylkyn vielä jostain tilattua tai korjattua?
Sivuja: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 36