Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pellon raivuu  (Luettu 27864 kertaa)

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Pellon raivuu
ku ois ees tasasta :( mut kun on kiviä ja mäkee joka paikas .. 

turkki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1178
Vs: Pellon raivuu
Joo, tuota kivihelvettiä riittää tässä kotimetsässä.

Vaikka ns. moommalandiasta olenkin niin lähiseudulta löytyy metsäalue jossa on tar***** kiviporaa ja dynamiittiä jotta saisi kivilohkareiden sekaan raivattua moton ja ajokoneen mentäviä uria...

Ja tuossa tarkoitus ei siis ollut pellonraivaaminen vaan ainoastaan puunkorjuun mahdollistaminen  ;D
"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Pellon raivuu
Jep Jep. Ihan turhaa puuhaa koko raivaus.  :o



jahas poikaystävä jätti skännän ja siwarista on kumit puhki ottaahan se päähän ::) :P
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Pellon raivuu
ku ois ees tasasta :( mut kun on kiviä ja mäkee joka paikas ..

niinpä... snowman voi todistaa (ehkä jos huomas)
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: Pellon raivuu
Huomas mitä? Rinnettä kyllä oli joka suuntaan siinä teidänkin kulmalla... Mutta kuten sanoin se on suunnitelmallisuutta toimia sellasilla alueilla jossa peltoa tarjolla ja lisää poistumassa aktiivi viljelystä ei tarvii ruveta raivaamaan... Oon katsellu kyllä omien vuokramaiden yhteyteen vois varmaan saada 10 ha raivion maapohjan puolesta, mutta ei jaksa innostua...

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Pellon raivuu
kivennäismaat savossa :/ ei ruuvailla eikä jyrsitä..kaivurimieheltä kysytään vaan että onko monta vkoa aikaa olla tällä työmaalla xD
kokenut urakoitsija tietää,että viikko per hehtaari ;)
tuntia/ha? kivet haudattu vai ajettu pois?
haudattu,jotta saadaan notkopaikat ja kallion pääliset peiteltyä.

Tätä luokkaa joo. Kaivelin mapista urakoitsijan laskun kolmen vuoden takaa, harmillisesti ei löytynyt tuntierittelyä. Mutta könttäsumma tuntihinnalla jaettunan tekee 35-40 tuntia per hehtaaari, mukana hieman myös pillaritunteja. Notkelmiin ja suokohtiin upotettiin puurojua ja kiviä, päälle niistettiin korkeimmilta paikoilta kivennäismaata pillarilla. Risut ja enimmät kannot luonnollisesti lähti energiaksi.  Urakoitsijan lasku 2200€/ha. Hienosäätöä sitten omana työnä muutama tunti.... :-X
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

realisti

  • Vieras
Vs: Pellon raivuu
Huomas mitä? Rinnettä kyllä oli joka suuntaan siinä teidänkin kulmalla... Mutta kuten sanoin se on suunnitelmallisuutta toimia sellasilla alueilla jossa peltoa tarjolla ja lisää poistumassa aktiivi viljelystä ei tarvii ruveta raivaamaan... Oon katsellu kyllä omien vuokramaiden yhteyteen vois varmaan saada 10 ha raivion maapohjan puolesta, mutta ei jaksa innostua...

Se onkin vaarallista se eka palstan raivaus, monella on siitä lähtenyt mopo käsistä.  ;D

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Pellon raivuu
tuon hautaamisen oon ky todennut loppuvan omilta mailta. ajatuksena hyvä jos rinne maastoa mut tasasella ei toimi. ennemmin rupeen täst edes ajamaan pois kun sit ojitus vaiheessa(jos tulee tarvetta) ne osuu kuitenkin tielle..

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Pellon raivuu
Huomas mitä? Rinnettä kyllä oli joka suuntaan siinä teidänkin kulmalla... Mutta kuten sanoin se on suunnitelmallisuutta toimia sellasilla alueilla jossa peltoa tarjolla ja lisää poistumassa aktiivi viljelystä ei tarvii ruveta raivaamaan... Oon katsellu kyllä omien vuokramaiden yhteyteen vois varmaan saada 10 ha raivion maapohjan puolesta, mutta ei jaksa innostua...

sen pikataipaleen alussa ku oikaisit pikitielle, siinä parhaille selkosella on kivennnäismaan kuvio, joka muuten jatkuu melkein sen s-mutkan alapäähän saakka  :o :o

mikä on se ha määrä joka tulevaisuuden tilan pitää hengissä ??? ??? voiko ikuisesti luottaa siihen ett ha tukia tulee avokätisesti  ??? ???
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: Pellon raivuu
Huomas mitä? Rinnettä kyllä oli joka suuntaan siinä teidänkin kulmalla... Mutta kuten sanoin se on suunnitelmallisuutta toimia sellasilla alueilla jossa peltoa tarjolla ja lisää poistumassa aktiivi viljelystä ei tarvii ruveta raivaamaan... Oon katsellu kyllä omien vuokramaiden yhteyteen vois varmaan saada 10 ha raivion maapohjan puolesta, mutta ei jaksa innostua...

Se onkin vaarallista se eka palstan raivaus, monella on siitä lähtenyt mopo käsistä.  ;D
Unohdin tosiaan että onhan tuota omille maille tullut raivattua reilu hehtaari ja saman verran kannokkoa odottaa haraa, pehmitellyt ja lannoittanut sitä laitumena, nämä kaikki ollut vanhojen peltojen palautusta kun vanerikoivut ensin päältä otettiin:) Ja periaatteessa vuokraatkin on raivattu suurelta osin kun pajupuskat pitäny poistaa ja ojittaa uudelleen iso osa...

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: Pellon raivuu
Huomas mitä? Rinnettä kyllä oli joka suuntaan siinä teidänkin kulmalla... Mutta kuten sanoin se on suunnitelmallisuutta toimia sellasilla alueilla jossa peltoa tarjolla ja lisää poistumassa aktiivi viljelystä ei tarvii ruveta raivaamaan... Oon katsellu kyllä omien vuokramaiden yhteyteen vois varmaan saada 10 ha raivion maapohjan puolesta, mutta ei jaksa innostua...

sen pikataipaleen alussa ku oikaisit pikitielle, siinä parhaille selkosella on kivennnäismaan kuvio, joka muuten jatkuu melkein sen s-mutkan alapäähän saakka  :o :o

-Juu kyllä minä sen huomasin

mikä on se ha määrä joka tulevaisuuden tilan pitää hengissä ??? ??? voiko ikuisesti luottaa siihen ett ha tukia tulee avokätisesti  ??? ???
- Se hehtaarimäärä riippuu niin monesta... Mutta peltoa on meidän alueella todellakin vapautumassa/käyttämättä paljon ja ha-tukien poistuminen tai pienentäminen tulisi vapauttamaan vielä paljon lisää... Siinä vaiheessa jos vaan kasvua meinaa itse lisätä pitää ostaa tilakeskukselle uus tontti vähän kauemmaksi nuista tehtaan piipuista :)

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Pellon raivuu
tuon hautaamisen oon ky todennut loppuvan omilta mailta. ajatuksena hyvä jos rinne maastoa mut tasasella ei toimi. ennemmin rupeen täst edes ajamaan pois kun sit ojitus vaiheessa(jos tulee tarvetta) ne osuu kuitenkin tielle..

Viime kesänä tuli kyllä samansuuntaisia ajatuksia mieleen uudismaan ollessa "hieman" pehmeähkö. JOS olis ollut kaukaa viisas, niin olisi merkinnyt kiviojat GPS:llä. Mutta kun ei ollut, niin nyt saattaa ainakin aurakoneella  olla haastavaa lähteä ojittamaan.  >:(
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Pellon raivuu
Meillä kaivinkonekuski oli tehnyt paljon salaojahommia ja upotukset tehtiin tulevien imuojien väliin.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.