Ja Vemssin pitäisi vielä irrotella ja kytkeä hydeletkukin, jos se sillä sen jalan panee toimimaan
onhan siellä muitakin letkuja paljon. Jarrut, kippi, perälauta, valot ja sitten päälle viellä toi tukijalan letku. Aika äkkiä noita letkuja kuitenkin tökkii jos kaikki paikat on kunnossa ja paineettomat.
Itte kärry on siis suunitteilla remontti tossa syssymmällä milloin näitä kakkia joutuu laittamaan.
Hei äijä, Multifaster....klik ja kaikki yhellä kertaa kiinni. Miltäs kuulostaa....
melko tyyriiltä. Itte joskus haaveilin että moisen asentaisi tonne kärryn päähän siten että tökkisi kerran letkut raktoriin ja sitten irroittaessa kärryä ottaisi multifaster irti ja ripustaisi sen raktoriin johonkin telineeseen. Avantissa moinen on ja aika kätevä käyttää.
Raktoriin sitä ei voi rakentaa kun koneita on niin monenmoisia ja ne viellä vaihtuu eri raktoreiden taakse.
Ladot viissataa tiskiin niin aina on yhden työlaitteen ongelmat ratkastu.
Mutta asiaan, millasta ihmeen jalkaa sää sitten kärryihis haluaisit?
ehkä se junkkarin alkuperäinen jalka ei ole kauhean huono. Tosin raudan äärellä tehty että myös kestää. Sitten jotenkin raudat niin että aisan päällä saa olla vaakatasossa sylkky mikä kääntää jalan alas ja sitten myös nostaa sen ilmaan. Ehkä siten viellä että jalka kääntyy tavallaan hieman yli jolloin se kantaa kuorman ilman että sylinteri rasittuu. Letkuihin tietenkin lukkoventtiilin jotta ne saa paineettomiksi.
Toinen vaihtoehto on pystyjalat etusermin edessä molemmin puolin aisaa. Toki ovat kaukana vetosilmukasta ja aika kovilla jos vetää tassut alhaalla johonkin penkkaan mutta se on myös toinen vaihtoehto.
toki jos jollain on joku todellinen viisaus niin se olisi hyvä. Kärryähän tulee siirrettyä pellolla siten että sen keksinnön ottaa koukkuun ja vetää vaan perässään ilman että käy ulkona ollenkaan.
Eikö siihen voi laittaa pikakiinnitteistä matalaa jalkaa, joka olisi siinä puomissa pellolla kiinni koko ajan. ei kait siellä pellolla niin syviä raiteita ole etteikö mahtuisi liikkumaan. Irrottaa sitten koko jalan kun ajelee niillä syväraiteisilla päisteteillä
Juu, ei voi ymmärtää että on noin vaikeaa. Tuollainen tai kiinteä, pitkän mallinen aisan alle. Se totta, että Junkkarin tukijalan on joku belsebuubi keksinyt. Joudun kuivauskaudella ja lajittelujen aikaan siirtelemään muiden kärryjä ja onha se yks pska käytettävyydeltään. Normaalissa käytössä tappi reikään jämerä tukijalkta hyvä, mutta paalikärryssä tms. paljon pellollakin siirreltävässä pitää olla tukeva jalka lähellä koukkua ts. kiinteä tai sen kaltainen.
Mulla kaivinkoneen lavetti edestä lastattava ja siinä ei ole tukijalkaa, lavetin etukulmat ottaa tottakai maahan ja aisa samoin. Koukku ylälaidassa vetoaisaa, ei ole koskaan liian matalalla. Toki koukut laskee traktoreissa alas saakka ja ne näkyykin hyttiin. Missä tarvit aisan alla enemmän maavaraa kuin mitä näissä ratkaisuissa on, lienee aisan alla kuitenkin maavaraa 30 sentin luokkaa minimissään kun vetosilmukka ei aivan maahan laske missään vaiheessa ts. nostokorkeudesta hiukan menetetään.