Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Dyna-VT  (Luettu 22800 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Dyna-VT
Kun täällä on  sellaisia taraktorin omistajia jotka ei tiedä portaattomasta vaihdeloodasta mitään ja ei ainakaan niiden eroista.Vetääkö niissä öljy vai ratas rattaasta. Paljonko on liikkuvia osia verrattuna normaaliin askiin. Onko valtran ja frentin askien välillä iso ero liikkuvissa osissa  ja kumminpäin. Kertokaa ketkä tietää.
Suurin osa ei näy osaavan erottaa hydrostaattista ja portaatonta voimansiirtoa.

Vario, dynavt ja direct:ssä on voimansiirrossa koko ajan mekaaninen yhteys eteenpäin, hydrauliikalla muutetaan vain välitystä planeetan pyörimisnopeuden kautta. Päävälitys on polttoainetalouden takia valittavissa pellolle ja tielle erikseen, kulkee kyllä tiealueellakin kaikki nopeudet.


Case cvt ja johndeere ovat lähempänä automaattilaatikkoa, pykältäminen ei tunnu vedossa, ajellaan useampaa hydraulipakkaa kiinni ja auki ja luistattamalla, rinnakkaiset voimansiirtolinjat



Tää on juuri se oikea selitys, vaikkakaan kaikki ei sitä ymmärrä ja usko. Mutta kaikes yksinkertaisuudessan asia on näin. Ei siellä mehulla mitään muuta tehdä kuin muutetaan planeettapyörästöjen nopeuksia ja suhteita. Itse asiassa JD:n eccomissakin tehdään juuri näin, mutta pakkoja ja planeettapyörästöjä kytkemällä ja vapauttamalla laajennetaan tämän ensimmäisen planeettapyörästön toiminta-aluetta, jolloin saadaan 0-50km/h.
Kuis pakilla ::)

Samal lail kui etiäpäinkin.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Dyna-VT
Kun täällä on  sellaisia taraktorin omistajia jotka ei tiedä portaattomasta vaihdeloodasta mitään ja ei ainakaan niiden eroista.Vetääkö niissä öljy vai ratas rattaasta. Paljonko on liikkuvia osia verrattuna normaaliin askiin. Onko valtran ja frentin askien välillä iso ero liikkuvissa osissa  ja kumminpäin. Kertokaa ketkä tietää.
Suurin osa ei näy osaavan erottaa hydrostaattista ja portaatonta voimansiirtoa.

Vario, dynavt ja direct:ssä on voimansiirrossa koko ajan mekaaninen yhteys eteenpäin, hydrauliikalla muutetaan vain välitystä planeetan pyörimisnopeuden kautta. Päävälitys on polttoainetalouden takia valittavissa pellolle ja tielle erikseen, kulkee kyllä tiealueellakin kaikki nopeudet.


Case cvt ja johndeere ovat lähempänä automaattilaatikkoa, pykältäminen ei tunnu vedossa, ajellaan useampaa hydraulipakkaa kiinni ja auki ja luistattamalla, rinnakkaiset voimansiirtolinjat



Tää on juuri se oikea selitys, vaikkakaan kaikki ei sitä ymmärrä ja usko. Mutta kaikes yksinkertaisuudessan asia on näin. Ei siellä mehulla mitään muuta tehdä kuin muutetaan planeettapyörästöjen nopeuksia ja suhteita. Itse asiassa JD:n eccomissakin tehdään juuri näin, mutta pakkoja ja planeettapyörästöjä kytkemällä ja vapauttamalla laajennetaan tämän ensimmäisen planeettapyörästön toiminta-aluetta, jolloin saadaan 0-50km/h.
Kuis pakilla ::)

Pakilla on sitten enemmän eroa esim. Vario ML:n ja ZF eccomin välillä. Toisessa käännetään suunnanvaihdossa kieppulevy negatiiviselle ja toisessa vaihdetaan suuntaa perinteiseen tapaan pakalla - tietääkseni. Mutta pakillakin mennään silti portaattomasti... itse ajan pääsääntöisesti poljinajolla silloin, kun Dyna-VT:llä joskus ajelen...
tethering holes to their concave windings

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Dyna-VT
Kun täällä on  sellaisia taraktorin omistajia jotka ei tiedä portaattomasta vaihdeloodasta mitään ja ei ainakaan niiden eroista.Vetääkö niissä öljy vai ratas rattaasta. Paljonko on liikkuvia osia verrattuna normaaliin askiin. Onko valtran ja frentin askien välillä iso ero liikkuvissa osissa  ja kumminpäin. Kertokaa ketkä tietää.
Suurin osa ei näy osaavan erottaa hydrostaattista ja portaatonta voimansiirtoa.

Vario, dynavt ja direct:ssä on voimansiirrossa koko ajan mekaaninen yhteys eteenpäin, hydrauliikalla muutetaan vain välitystä planeetan pyörimisnopeuden kautta. Päävälitys on polttoainetalouden takia valittavissa pellolle ja tielle erikseen, kulkee kyllä tiealueellakin kaikki nopeudet.


Case cvt ja johndeere ovat lähempänä automaattilaatikkoa, pykältäminen ei tunnu vedossa, ajellaan useampaa hydraulipakkaa kiinni ja auki ja luistattamalla, rinnakkaiset voimansiirtolinjat



Tää on juuri se oikea selitys, vaikkakaan kaikki ei sitä ymmärrä ja usko. Mutta kaikes yksinkertaisuudessan asia on näin. Ei siellä mehulla mitään muuta tehdä kuin muutetaan planeettapyörästöjen nopeuksia ja suhteita. Itse asiassa JD:n eccomissakin tehdään juuri näin, mutta pakkoja ja planeettapyörästöjä kytkemällä ja vapauttamalla laajennetaan tämän ensimmäisen planeettapyörästön toiminta-aluetta, jolloin saadaan 0-50km/h.
Kuis pakilla ::)

Pakilla on sitten enemmän eroa esim. Vario ML:n ja ZF eccomin välillä. Toisessa käännetään suunnanvaihdossa kieppulevy negatiiviselle ja toisessa vaihdetaan suuntaa perinteiseen tapaan pakalla - tietääkseni. Mutta pakillakin mennään silti portaattomasti... itse ajan pääsääntöisesti poljinajolla silloin, kun Dyna-VT:llä joskus ajelen...
Eli pakilla ei mennä hydrona ???

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Dyna-VT
Kun täällä on  sellaisia taraktorin omistajia jotka ei tiedä portaattomasta vaihdeloodasta mitään ja ei ainakaan niiden eroista.Vetääkö niissä öljy vai ratas rattaasta. Paljonko on liikkuvia osia verrattuna normaaliin askiin. Onko valtran ja frentin askien välillä iso ero liikkuvissa osissa  ja kumminpäin. Kertokaa ketkä tietää.
Suurin osa ei näy osaavan erottaa hydrostaattista ja portaatonta voimansiirtoa.

Vario, dynavt ja direct:ssä on voimansiirrossa koko ajan mekaaninen yhteys eteenpäin, hydrauliikalla muutetaan vain välitystä planeetan pyörimisnopeuden kautta. Päävälitys on polttoainetalouden takia valittavissa pellolle ja tielle erikseen, kulkee kyllä tiealueellakin kaikki nopeudet.


Case cvt ja johndeere ovat lähempänä automaattilaatikkoa, pykältäminen ei tunnu vedossa, ajellaan useampaa hydraulipakkaa kiinni ja auki ja luistattamalla, rinnakkaiset voimansiirtolinjat



Tää on juuri se oikea selitys, vaikkakaan kaikki ei sitä ymmärrä ja usko. Mutta kaikes yksinkertaisuudessan asia on näin. Ei siellä mehulla mitään muuta tehdä kuin muutetaan planeettapyörästöjen nopeuksia ja suhteita. Itse asiassa JD:n eccomissakin tehdään juuri näin, mutta pakkoja ja planeettapyörästöjä kytkemällä ja vapauttamalla laajennetaan tämän ensimmäisen planeettapyörästön toiminta-aluetta, jolloin saadaan 0-50km/h.
Kuis pakilla ::)

Pakilla on sitten enemmän eroa esim. Vario ML:n ja ZF eccomin välillä. Toisessa käännetään suunnanvaihdossa kieppulevy negatiiviselle ja toisessa vaihdetaan suuntaa perinteiseen tapaan pakalla - tietääkseni. Mutta pakillakin mennään silti portaattomasti... itse ajan pääsääntöisesti poljinajolla silloin, kun Dyna-VT:llä joskus ajelen...
Eli pakilla ei mennä hydrona ???
Ei. Ei millään merkillä...
tethering holes to their concave windings

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Dyna-VT
Kun täällä on  sellaisia taraktorin omistajia jotka ei tiedä portaattomasta vaihdeloodasta mitään ja ei ainakaan niiden eroista.Vetääkö niissä öljy vai ratas rattaasta. Paljonko on liikkuvia osia verrattuna normaaliin askiin. Onko valtran ja frentin askien välillä iso ero liikkuvissa osissa  ja kumminpäin. Kertokaa ketkä tietää.
Suurin osa ei näy osaavan erottaa hydrostaattista ja portaatonta voimansiirtoa.

Vario, dynavt ja direct:ssä on voimansiirrossa koko ajan mekaaninen yhteys eteenpäin, hydrauliikalla muutetaan vain välitystä planeetan pyörimisnopeuden kautta. Päävälitys on polttoainetalouden takia valittavissa pellolle ja tielle erikseen, kulkee kyllä tiealueellakin kaikki nopeudet.


Case cvt ja johndeere ovat lähempänä automaattilaatikkoa, pykältäminen ei tunnu vedossa, ajellaan useampaa hydraulipakkaa kiinni ja auki ja luistattamalla, rinnakkaiset voimansiirtolinjat



Tää on juuri se oikea selitys, vaikkakaan kaikki ei sitä ymmärrä ja usko. Mutta kaikes yksinkertaisuudessan asia on näin. Ei siellä mehulla mitään muuta tehdä kuin muutetaan planeettapyörästöjen nopeuksia ja suhteita. Itse asiassa JD:n eccomissakin tehdään juuri näin, mutta pakkoja ja planeettapyörästöjä kytkemällä ja vapauttamalla laajennetaan tämän ensimmäisen planeettapyörästön toiminta-aluetta, jolloin saadaan 0-50km/h.
Kuis pakilla ::)

Pakilla on sitten enemmän eroa esim. Vario ML:n ja ZF eccomin välillä. Toisessa käännetään suunnanvaihdossa kieppulevy negatiiviselle ja toisessa vaihdetaan suuntaa perinteiseen tapaan pakalla - tietääkseni. Mutta pakillakin mennään silti portaattomasti... itse ajan pääsääntöisesti poljinajolla silloin, kun Dyna-VT:llä joskus ajelen...
Eli pakilla ei mennä hydrona ???
Ei. Ei millään merkillä...
Miksi esim kv nro7 kerrotaan ml75 voimansiirron olevan pakilla täysinhydrostaattinen ???

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Dyna-VT
Kun täällä on  sellaisia taraktorin omistajia jotka ei tiedä portaattomasta vaihdeloodasta mitään ja ei ainakaan niiden eroista.Vetääkö niissä öljy vai ratas rattaasta. Paljonko on liikkuvia osia verrattuna normaaliin askiin. Onko valtran ja frentin askien välillä iso ero liikkuvissa osissa  ja kumminpäin. Kertokaa ketkä tietää.
Suurin osa ei näy osaavan erottaa hydrostaattista ja portaatonta voimansiirtoa.

Vario, dynavt ja direct:ssä on voimansiirrossa koko ajan mekaaninen yhteys eteenpäin, hydrauliikalla muutetaan vain välitystä planeetan pyörimisnopeuden kautta. Päävälitys on polttoainetalouden takia valittavissa pellolle ja tielle erikseen, kulkee kyllä tiealueellakin kaikki nopeudet.


Case cvt ja johndeere ovat lähempänä automaattilaatikkoa, pykältäminen ei tunnu vedossa, ajellaan useampaa hydraulipakkaa kiinni ja auki ja luistattamalla, rinnakkaiset voimansiirtolinjat



Tää on juuri se oikea selitys, vaikkakaan kaikki ei sitä ymmärrä ja usko. Mutta kaikes yksinkertaisuudessan asia on näin. Ei siellä mehulla mitään muuta tehdä kuin muutetaan planeettapyörästöjen nopeuksia ja suhteita. Itse asiassa JD:n eccomissakin tehdään juuri näin, mutta pakkoja ja planeettapyörästöjä kytkemällä ja vapauttamalla laajennetaan tämän ensimmäisen planeettapyörästön toiminta-aluetta, jolloin saadaan 0-50km/h.
Kuis pakilla ::)

Pakilla on sitten enemmän eroa esim. Vario ML:n ja ZF eccomin välillä. Toisessa käännetään suunnanvaihdossa kieppulevy negatiiviselle ja toisessa vaihdetaan suuntaa perinteiseen tapaan pakalla - tietääkseni. Mutta pakillakin mennään silti portaattomasti... itse ajan pääsääntöisesti poljinajolla silloin, kun Dyna-VT:llä joskus ajelen...
Eli pakilla ei mennä hydrona ???
Ei. Ei millään merkillä...
Miksi esim kv nro7 kerrotaan ml75 voimansiirron olevan pakilla täysinhydrostaattinen ???
Niin... tarkoitinkin laatikoita ML110 ja ML160. Tuo seiskavitonen on kai sitten pienemmissäkö? Muuten koko ML75 on mulle ihan outous.

Joo tarkistin, että pikkuisis on tuoML75, yhdellä nopeusalueella 40km/h, ei 50km/h eikä TeeäMäSsää.

Viimeksi muokattu: 29.10.09 - klo:23:08 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Dyna-VT
Pienemmän varion loota,toimintaperiaate ehkä sama kuin isoommiski ???

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Dyna-VT
Pienemmän varion loota,toimintaperiaate ehkä sama kuin isoommiski ???
Kuukkelilla löyty...
tethering holes to their concave windings

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Dyna-VT
Pienemmän varion loota,toimintaperiaate ehkä sama kuin isoommiski ???
Kuukkelilla löyty...
Eli ml75 toimintaperiaate erilainen ???

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Dyna-VT
Nyt kun täällä on asiantuntijoita paikalla niin olen ajatellut (kun ei ole kokemusta) miten ns.poljinajo toimii lumihommissa? Olenko kuinka jäljillä jos kuvittelen sen toimivan näin: vasemmalla kädellä ohjataan ja käytetään suunnanvaihdinta, oikealla kädellä käytetään esim, kuormaajaa/lumiauran hydrauliikkaa ja oikealla jalalla painetaan lisää vauhtia ja esim. lähestyttäessä penkaa/kasaa niin poljinta nostamalla vauhti tippuu ja konessa on aina veto päällä eikä sammu jos vauhti hidastuu ja pysähtyy.Eli kokoajan on täysi työntö päällä jos niin haluaa.Sitten kun haluaa vaihtaa suuntaa niin jalka ylös ja vasemmalla kädellä suunta taaksepäin.Olen ajanut 00-mallisella fendt-variolla jossa ei ollut poljinajoa sekalaista ajoa mutta en lumihommia.Olenko käsittänyt asian oikein??

Viimeksi muokattu: 29.10.09 - klo:23:30 kirjoittanut hvinnamo

Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Dyna-VT
Nyt kun täällä on asiantuntijoita paikalla niin olen ajatellut (kun ei ole kokemusta) miten ns.poljinajo toimii lumihommissa? Olenko kuinka jäljillä jos kuvittelen sen toimivan näin: vasemmalla kädellä ohjataan ja käytetään suunnanvaihdinta, oikealla kädellä käytetään esim, kuormaajaa/lumiauran hydrauliikkaa ja oikealla jalalla painetaan lisää vauhtia ja esim. lähestyttäessä penkaa/kasaa niin poljinta nostamalla vauhti tippuu ja konessa on aina veto päällä eikä sammu jos vauhti hidastuu ja pysähtyy.Eli kokoajan on täysi työntö päällä jos niin haluaa.Sitten kun haluaa vaihtaa suuntaa niin jalka ylös ja vasemmalla kädellä suunta taaksepäin.Olen ajanut 00-mallisella fendt-variolla jossa ei ollut poljinajoa sekalaista ajoa mutta en lumihommia.Olenko käsittänyt asian oikein??

Kutakuinkin oikein käsitetty. Tarkas kuormaukses tuota poljinta voi päästää ylöspäin, mutta lumihommis ei oo niin nuukaa eli voipi pitää töppösen pedaalilla, kun vetää power-control vipusen taakse. Mä muuten mitään tiedä, kun Dyna-VT:llä vain muutaman paalin nostellu ja vähän tieajoa.
tethering holes to their concave windings

Isäntärenki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
Vs: Dyna-VT
Aina on ratas ratasta vasten meni eteen tai taakse  mutta moottorista tulee punppu  ja päinvastoin mutta nopeutta taakse ei voi ajaa 50 tä, siinä se pieni ero.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Dyna-VT
tractor powerin 3/2009 on luettavissa taloudellisuus testi siitä voi jokainen päätellä kuin paljo vt hukkaa tehoa.

1 mf 7495 dynä vt  keskikulutus 18,7
2 fendt vario     820                     19,0
3 new holland 7040                   21,0
4 case ih puma                         21,7
5 mc cormick   ttx                     23

se hiljaisuus, täydellinen portaattomuus ja huippu jousitus hämää  :)



Ei sitte ollu yhtään traktoria testissä? ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Dyna-VT
Nyt kun täällä on asiantuntijoita paikalla niin olen ajatellut (kun ei ole kokemusta) miten ns.poljinajo toimii lumihommissa? Olenko kuinka jäljillä jos kuvittelen sen toimivan näin: vasemmalla kädellä ohjataan ja käytetään suunnanvaihdinta, oikealla kädellä käytetään esim, kuormaajaa/lumiauran hydrauliikkaa ja oikealla jalalla painetaan lisää vauhtia ja esim. lähestyttäessä penkaa/kasaa niin poljinta nostamalla vauhti tippuu ja konessa on aina veto päällä eikä sammu jos vauhti hidastuu ja pysähtyy
.Eli kokoajan on täysi työntö päällä jos niin haluaa.Sitten kun haluaa vaihtaa suuntaa niin jalka ylös ja vasemmalla kädellä suunta taaksepäin.

just näin vt,s ja pysyy myös rinteessä vaikkei piä jarrulla jalkaa ,ite en oikeestaan koskaan jalkajarruja .
fenttiinki tulee vielä joskus tämä



Olen ajanut 00-mallisella fendt-variolla jossa ei ollut poljinajoa sekalaista ajoa mutta en lumihommia.Olenko käsittänyt asian oikein??
dynä vt se nykyaikasin portaaton

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Dyna-VT
tractor powerin 3/2009 on luettavissa taloudellisuus testi siitä voi jokainen päätellä kuin paljo vt hukkaa tehoa.

1 mf 7495 dynä vt  keskikulutus 18,7
2 fendt vario     820                     19,0
3 new holland 7040                   21,0
4 case ih puma                         21,7
5 mc cormick   ttx                     23

se hiljaisuus, täydellinen portaattomuus ja huippu jousitus hämää  :)



Ei sitte ollu yhtään traktoria testissä? ;D

vain toimivat vehkeet oli testissä  :)
dynä vt se nykyaikasin portaaton