Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Deutz-Fahr break the limits  (Luettu 14661 kertaa)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Mielenkiintoinen rojekti.
Aika iso ero Fendtin ja DFn välillä.939ssä 7,8l motti,bauttirallaa 400 hepoa.DF 12l V6,bauttiarallaa 440hp.
Kattellaan....
Vääntöähän tuosta isosta motista sais irti ihan hirmusesti  ;D

--mihin portaaton loota tarttee vääntöä?Välitys muuntuu kuormituksen mukaan.Väännöstä on rakenteen kannalta vain haittaa....

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Deutz-Fahr break the limits
--mihin portaaton loota tarttee vääntöä?Välitys muuntuu kuormituksen mukaan.Väännöstä on rakenteen kannalta vain haittaa....

Teho on vääntö kertaa kierrosluku. Jos kierrokset on rajattu noin 2500:n, niin 440 hevosvoimaan tarvitaan hitosti vääntöä.


koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Deutz-Fahr break the limits
--mihin portaaton loota tarttee vääntöä?Välitys muuntuu kuormituksen mukaan.Väännöstä on rakenteen kannalta vain haittaa....

Teho on vääntö kertaa kierrosluku. Jos kierrokset on rajattu noin 2500:n, niin 440 hevosvoimaan tarvitaan hitosti vääntöä.

--kyllähän tuo mulle on selvää.Käsittääkseni tuo DFn moottori tuottanee max.tehonsa 1900 kierroksen paikkeilla.Tarkoitin sitä,että portaaton loota ei hyödynnä juurikaan alle 1600 kierroksen minkäänmoisia supervääntöjä,momentin kasvu aiheuttaa hydrauliikan paineen nousua ja mekaanisen rakenteen järeytystä.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Deutz-Fahr break the limits
--mihin portaaton loota tarttee vääntöä?Välitys muuntuu kuormituksen mukaan.Väännöstä on rakenteen kannalta vain haittaa....

Teho on vääntö kertaa kierrosluku. Jos kierrokset on rajattu noin 2500:n, niin 440 hevosvoimaan tarvitaan hitosti vääntöä.

--kyllähän tuo mulle on selvää.Käsittääkseni tuo DFn moottori tuottanee max.tehonsa 1900 kierroksen paikkeilla.Tarkoitin sitä,että portaaton loota ei hyödynnä juurikaan alle 1600 kierroksen minkäänmoisia supervääntöjä,momentin kasvu aiheuttaa hydrauliikan paineen nousua ja mekaanisen rakenteen järeytystä.

 Eikös sinne sijoitella kaikenlaisia alennusvaihteita, jos momentissa meinaa tiukka tulla...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Eikös väännöstä juuri ole hyötyä portaattoman lootan kanssa että jaksaa vääntää tasakierroksilla... Eli moottori saa vetää pienillä tasakierroksilla kokoajan niin saadaan hyvä polttoainetalous  :o   

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Joo aika jännää kuitenkin ku tuossa moottori linkissä ilmoitetaan 2 eri moottoria, toinen on suora kuutonen ja toinen on 12 litran V6... Kait tuo V6 on se joka sinne tulee ja ainahan nämä koneet teholtaan kasvaa eli tuossa V6:sessa on paljonkin varaa nostaa lisää tehoja, ku mallia päivitetään vuosien varrella tehokkaammaksi!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26144
  • vastustan
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Joo aika jännää kuitenkin ku tuossa moottori linkissä ilmoitetaan 2 eri moottoria, toinen on suora kuutonen ja toinen on 12 litran V6... Kait tuo V6 on se joka sinne tulee ja ainahan nämä koneet teholtaan kasvaa eli tuossa V6:sessa on paljonkin varaa nostaa lisää tehoja, ku mallia päivitetään vuosien varrella tehokkaammaksi!
eikös tuo v moottori oo ainakin kuorma-autopuolella historiaa, scania vielä taitaa käyttää, ja voineeko koskaan luopuakkaan tuosta vinkkelistä...
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Eikös väännöstä juuri ole hyötyä portaattoman lootan kanssa että jaksaa vääntää tasakierroksilla... Eli moottori saa vetää pienillä tasakierroksilla kokoajan niin saadaan hyvä polttoainetalous  :o

--ei pienet kierrokset alle esim.alle 1500 takaa välttämättä hyvää polttoainetaloutta traktorinmoottorissa missä huippukierrokset kuitenkin lienevät jossain 2000 päällä.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Joo aika jännää kuitenkin ku tuossa moottori linkissä ilmoitetaan 2 eri moottoria, toinen on suora kuutonen ja toinen on 12 litran V6... Kait tuo V6 on se joka sinne tulee ja ainahan nämä koneet teholtaan kasvaa eli tuossa V6:sessa on paljonkin varaa nostaa lisää tehoja, ku mallia päivitetään vuosien varrella tehokkaammaksi!
eikös tuo v moottori oo ainakin kuorma-autopuolella historiaa, scania vielä taitaa käyttää, ja voineeko koskaan luopuakkaan tuosta vinkkelistä...

--eikös Deutzilla satu olemaan tuo V6 valmiina tuotannossa?
--ehkä erikoinen ratkaisu kuitenkin...

Eerop

Vs: Deutz-Fahr break the limits
Vredoissa taitaa nakottaa jo kyseinen moottori ja niissä niitä on ainakin jouduttu aukomaan

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Eikös väännöstä juuri ole hyötyä portaattoman lootan kanssa että jaksaa vääntää tasakierroksilla... Eli moottori saa vetää pienillä tasakierroksilla kokoajan niin saadaan hyvä polttoainetalous  :o

--ei pienet kierrokset alle esim.alle 1500 takaa välttämättä hyvää polttoainetaloutta traktorinmoottorissa missä huippukierrokset kuitenkin lienevät jossain 2000 päällä.
Kyllähän moottorissa saattaa kierroksia olla vaikka kuinka paljon mutta makein vääntö on yleensä alhaisilla kierroksilla ja portaattomalla lootallahan ei juuri kierroksien vaihtelua pitäisi tarvita  :P 

veko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Ainakin E jaF  sarjan volvon pyöräkoneessa deutzin kone oli aika pettymys kestävyydessä . Liekkö raktoripuolella ollu ongelmia polttoainepuolella, sylinteriputkien laskeutumisella sekä moot,öljyn lauhduttajan kopan pakkasen kestävyyydellä

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Eikös väännöstä juuri ole hyötyä portaattoman lootan kanssa että jaksaa vääntää tasakierroksilla... Eli moottori saa vetää pienillä tasakierroksilla kokoajan niin saadaan hyvä polttoainetalous  :o

--ei pienet kierrokset alle esim.alle 1500 takaa välttämättä hyvää polttoainetaloutta traktorinmoottorissa missä huippukierrokset kuitenkin lienevät jossain 2000 päällä.
Kyllähän moottorissa saattaa kierroksia olla vaikka kuinka paljon mutta makein vääntö on yleensä alhaisilla kierroksilla ja portaattomalla lootallahan ei juuri kierroksien vaihtelua pitäisi tarvita  :P

Niin,huipputeho tulee kuitenkin noissa 1900 paikkeilla.Katso tehokäyrää.Portaaton lootahan nostaa kierrokset huipputehon kohdalle kun sitä tarvitaan.Muutenhan hissutellaan mahd.alhaalla.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Eikös väännöstä juuri ole hyötyä portaattoman lootan kanssa että jaksaa vääntää tasakierroksilla... Eli moottori saa vetää pienillä tasakierroksilla kokoajan niin saadaan hyvä polttoainetalous  :o

--ei pienet kierrokset alle esim.alle 1500 takaa välttämättä hyvää polttoainetaloutta traktorinmoottorissa missä huippukierrokset kuitenkin lienevät jossain 2000 päällä.
Kyllähän moottorissa saattaa kierroksia olla vaikka kuinka paljon mutta makein vääntö on yleensä alhaisilla kierroksilla ja portaattomalla lootallahan ei juuri kierroksien vaihtelua pitäisi tarvita  :P

Niin,huipputeho tulee kuitenkin noissa 1900 paikkeilla.Katso tehokäyrää.Portaaton lootahan nostaa kierrokset huipputehon kohdalle kun sitä tarvitaan.Muutenhan hissutellaan mahd.alhaalla.
No kyllä sitä tehoa saa alemmillekkin kierroksille...  Ja lootan ohjelmia pystyy muokkaamaan... Portaattomallahan pyritään siihen että suurimman väännön ja tehon risteymässä sais kierrokset pidettyä  :P 

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Deutz-Fahr break the limits
Anteeksi maalaisuuteni, mutta kysyn nyt kuitenkin. Mikä on suurimman tehon ja väännön risteymä?

Suuri teho alhaisilla kierroksilla=älytön vääntö. Vääntö on se joka rikkoo paikat. Portaaton loota mielestäni ennemminkin hävittää sen väännöntarpeen. Kuljettajan ei tarvitse kepittämällä huolehtia koneen pysymisestä "vetoalueella"  vaan kone tekee sen automaattisesti. Keppikoneessa vääntävä kone vähentää kepittämisen tarvetta.