Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 30

Viestit - Halliorja

Hienosti kisattu!

Kaikki ivalliset jätkyttäjät voivat nyt olla hiljaa ja tehä perästä jos on jotain parannusehdotuksia  ;D  ;D

Olli Harja. ;D
Uskomattoman kypsä ja harkittu kommentti taas, pyydä äidiltä lupa käydä naapurin Ollin kans heitteleen kiviä rapakkoon ja tuu sitten ajoissa iltapalalle niin jaksat aamulla eskariin.  ;D ;D ;D ;D ;D
N 3sarjassa eturunko uudenlainen verrattuna
1ja 2 sarjassa, mm etunostolaite osa eturungon rakennetta,
Näitäkin eturunkoja kahta versiota, eli jos haluaa etunostolaitteen
Jälkeenpäin, menee koko eturunko uusiksi.

Etukuormaajan soviteosat menee 1ja 2 srj. Etuakselin etupuolelle
Ja päättyy kytkinkoppaan, eli ns. Puolipitkät sovitteet
3 srj taasen lyhyet sovitteet alkaa noin moottorin puolestavälistä,
Päätyen kytkinkoppaan, eli lyhyt sovite.  Rakenteeltaan
Sovitepituus. Lähellä. Jontikan. Rakennetta.

3 srj. Kiinnitysrakenne pulttireikäratkaisussa kartio laippapinnassa,
Jäykistää, ja estää sovitteen elämisen.
 
Tässä  aloittajan jutussa kaiketi muu kun valtran oma kuormaaja
Kyseessä,  isme, mp-lift...   
Valtran  tehdas ilmeisesti haluaa varmistaa rakenteiden
Yhteensopivuuden ,  valurunko/teräslevy sovitteet
Yhteensopivuuden?

Hommahan on kai tarkoitettu 3-sarjan osalta, et
Traktorissa on alkuperäiset valurunkosovitteet, ja
 Niistä sitten  muun merkin  etukuormaajan sovittelu alkaa.
Minäkin luulen että kyseessä on jonkun muun valmistajan kuormain jota koitetaan parittaa uuteen runkoon, Samanlainen etukuormaajan sovitemalli on ollut Fendtissä jo vuosikaudet ja on kätevä asentaa ja pysyy paikallaan. Vakurunko on suunniteltu jo alunperin huomioonottaen mahdollinen etukuormaaja. Ne konsernin muitten merkkien hyvät ratkaisut otetaan käyttöön kaikissa, miksi koittaa erilaisuuden vuoksi tehdä toisin. Uusi T-Valtra ei taida olla enää muutakuin pelleiltään ja ulkoasultaan Valtra, ominaisuuksia ja komponentteja on valittu kaikista konsernin vehkeistä. Oma direct mahtaa jäädä historiaan, samoin maaselän koneen vanerikoppi.
Paljonko lautasmuokkari tarttee vetokoneelta paukkua että työ joutuu niinkuin on tarkoitus? Ajonopeuttahan pitäisi kuitenkin saada pidettyä yllä että jälki tulee edes jonkinlainen. Oma ajatus on jotain 40-50hv per metri työleveyttä. Minkälaisia kokemuksia?
Hienosti kisattu!

Kaikki ivalliset jätkyttäjät voivat nyt olla hiljaa ja tehä perästä jos on jotain parannusehdotuksia  ;D  ;D
sähkövialta vaikuttaa jos ei napista pelaa, joko napit tai johto nappien ja vaihdevivun alapään välillä.. mikä vm? onko pikipoksilla? voi seki olla särki.. on ollu piuha rikki hytin ja solenoidienki väliltä joskus, solenoidi menee yleensä kerrasta..

mutta vika kannattaa tutkia hetipian, jos solenoidit ei saa kunnolla virtaa, voi laahata vahingos 3 pakkaa päälletysten ja se särkee.. 2 on yhtäaikaa normaalisti..
Ei ole pikipoksia tuon ikäisessä, Tod.näk. solenoidivika, harvoin, hyvin harvoin on ohjaimessa häihäräppiä.

Siinäpä uuta ärceetä. Ei kai noissa ole sama hytti kuin nykyisissä viistonnisissa? Näyttää kyllä kuitenkin isommalle. MC tulossa myös.
Range Command?
Vapaa sana / Vs: Ketä näistä ottaisitte?
: 11.09.13 - klo:22:05
Suvi Pehkonen

"pelkää hevosia"

Ei kukaan voi olla olla läpeensä epäsopiva jos pelkää hevosia, sen kun kiilais fröökynäksi niin ei koskaan kopeleita, hallelujaa!
Olen kyntänyt vanhaa peltoa, ja pajun juurakot ovat jatkuvasti kiusana. Miten saan juurakot parhaiten poistettu ennen äestystä. Traktorissa, DB 1290 on etukuormaaja, muttei mitään koukkua. Onko jostakin saatavissa jonkinlainen tongin, jolla juurakoita voisi myllätä ylös? Kantokoukku, kantohara, trukkipiikit tms? tietääkö joku antaa hyvän vinkin?
Sikuja lauma kesäksi sinne, tonkii kaikki kivet, juurakot ynnämuut ylimääräiset ja vielä perusmuokkaa ja lannoittaa. :D
Kyllä ihan normi maatalous-ferguissakin Sisudiesel toimii ihan eri lailla kuin perkiisseli. On voimaa ja vääntöä toisella lailla kun perkinssi on enemmän sellainen laiskansitkeä törisijä. Sisudiesel on oikiasti hyvä ja laadukas moottori, korjaaminen myös hyvin edullista verrattuna moneen muuhun vermeeseen.
Woikoski. Makso omaksi 300 eur.
Raktoreitten aatelia ja V8!
Joskus maalailtiin jollakin Volvon kakskompponenttisella ureataanimaalilla alueauroja, toimi ihan ok. Muovilevyt toimii myös hienosti jos linkoaa vain lunta, jos on sattumia (kiviä, kantoja, kanttikiven paloja) niin tahtoo tehä projointsit.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: ratiot
: 09.12.12 - klo:20:17
Saa ihan Suomenmaastakin, rouvan Kuplaan meinasin laittaa moisen.
Harmi kun ei tullu puheeks avajaisissa... Mulla on nyt ollu muutaman päivän käytössä tuo catin älykköpuhelin. Aikaisempaa kokemusta ei ole älypuhelimista, mutta ainakin on toiminut hyvin toistaiseksi. Huonoina ominaisuuksina liian iso pieneen kännykkätaskuun ja valo ei pysy päällä muuta kuin nappia painamalla koko ajan. Sonyn go voisi olla kanssa hyvä...
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/3206/dhkbj/Sony-Xperia-Go-Android-alypuhelin-valkoinen

Muistaa vaan ettei sonyn go,ssa ja acrossa ole gorillalasia.

Lisään vielä. Itse mietin kans tuota go mallia mutta päädyin acroon koska siinä paljon parempi näyttö.

Taitaa apinalsi olla markkinamiesten kusetusta..

http://www.wimp.com/sonytest/
Ihan sama tuossa suhteessa, mutta kun se jäätyy, niin alavirtaan avautuvalla kartiolla on edes teoreettisia mahdollisuuksia saada se jää liikahtamaan.
Näin pohdin itekkin.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 30