Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pekan mainos  (Luettu 22508 kertaa)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5278
Vs: Pekan mainos
.... Vaikka tämänhetkinen kiinnostus johtuisikin omista intresseistä poikkeavasta syystä, se antaa kuitenkin pohjan vuorovaikutukselle, oppimiselle ja tulevaisuuden löytämiselle....

Petri


Ja vihreitäkö kiinnostaa suomalaisen viljelijän hyvinvointi, kyllä ihan varmaan ;D
Huomasitko, että otin tämän mahdollisuuden huomioon, "omista intresseistä poikkeavasta syystä". On hyvä, että ovat kiinnostuneita siitä, mitä maaseudulla tapahtuu. Se mahdollistaa vuorovaikutuksen.

Se, ettei aidosti kiinnosta ollenkaan mikään maaseudulla tapahtuva (enkä nyt ota kantaa, mikä/mitkä poliittiset ryhmät/tekijät kuuluvat tähän porukkaan), on paljon pahempi uhka myös sille väyrysläis-mtklaiselle vihreälle kasvulle. Jos ei kiinnosta, niin tällä väestö- ja kansantuoteosuudella meidät on helppo täydellisesti unohtaa ja sivuuttaa, ei ole edes kaveria, jonka kanssa ollaan eri mieltä, vaan ollaan yksin.

Petri

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Pekan mainos
Jankataan vähän vielä, mitä ne intressit olis, itellä tulee mieleen;

Muutaman vuoden siirtymäkorvaus tuotannon kokonaan lopettajille..
Joitain tukia eläinten hyvinvointiin, mutta jäätävillä ehdoilla...
Määräaikainen suojelukorvaus aarniometsien lopullisesta lukkoon laitosta...

Petri sulla varmaan paljon rakentavampia ajatuksia vihreiden varalle?

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Pekan mainos
.... Vaikka tämänhetkinen kiinnostus johtuisikin omista intresseistä poikkeavasta syystä, se antaa kuitenkin pohjan vuorovaikutukselle, oppimiselle ja tulevaisuuden löytämiselle....

Petri


Ja vihreitäkö kiinnostaa suomalaisen viljelijän hyvinvointi, kyllä ihan varmaan ;D
Huomasitko, että otin tämän mahdollisuuden huomioon, "omista intresseistä poikkeavasta syystä". On hyvä, että ovat kiinnostuneita siitä, mitä maaseudulla tapahtuu. Se mahdollistaa vuorovaikutuksen.

Se, ettei aidosti kiinnosta ollenkaan mikään maaseudulla tapahtuva (enkä nyt ota kantaa, mikä/mitkä poliittiset ryhmät/tekijät kuuluvat tähän porukkaan), on paljon pahempi uhka myös sille väyrysläis-mtklaiselle vihreälle kasvulle. Jos ei kiinnosta, niin tällä väestö- ja kansantuoteosuudella meidät on helppo täydellisesti unohtaa ja sivuuttaa, ei ole edes kaveria, jonka kanssa ollaan eri mieltä, vaan ollaan yksin.

Petri

En kaipaa kauniita sanoja, enkä säikähdä *****ilua, mutta yksi juttu täällä on: kenelle *****illaan?

Olen vuosia kirjoitellut laihduttajien foorumilla, siellä ollaan yhtä sakkia ja iloitaan toistemme onnistumisista, kannustetaan ja lohdutetaan. Siellä myös heitetään herjaa ja haukutaan, mutta ei omaa sakkia vaan niitä muita, jotka eivät laihduta tai laihduttavat väärin.

Täällä saa sellaisen kuvan, että viljelijän suurin vihollinen on toinen viljelijä, armotta vaan turpiin, henkisesti ainakin. Voiko mikään MTK ajaa tällaisen tappelevan sakin etua mitenkään? Me ei koskaan saada mitään parannuksia aikaan, kun tapellaan keskenämme. Turha siinä sitten on muita syyttää.

Olen surullinen, haluaisin että me viljelijät vetäisimme yhtä köyttä. Satu.

Olin ensi alkuun myös yllättynyt ennen kaikkea keskustelukulttuurista ( vähän niin kuin Satukin) mitä täällä on, sitten ajattelin tämän olevan vitsipalsta jota luetaan raskaan päivän jälkeen.

Kuinka paljon nämä kirjoitukset on todellisuuden kanssa tekemisessä en osaa sanoa. Varmasti Petri on oikeassa, mutta voiko asiasta tehdä johtopäätöksiä täällä olevien viestien perusteella – tänne kirjoittavia on kuitenkin aika vähän, lukioita hieman enemmän 
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5278
Vs: Pekan mainos
Jankataan vähän vielä, mitä ne intressit olis, itellä tulee mieleen;

Muutaman vuoden siirtymäkorvaus tuotannon kokonaan lopettajille..
Joitain tukia eläinten hyvinvointiin, mutta jäätävillä ehdoilla...
Määräaikainen suojelukorvaus aarniometsien lopullisesta lukkoon laitosta...

Petri sulla varmaan paljon rakentavampia ajatuksia vihreiden varalle?
No joo, on sulla aika klasit...

Jos joskus MaasTullia luet, niin esmes se Hannu Katajamäki on ollut mm. Vihreiden kansanedustajaehdokas kymmenkunta vuotta sitten.

Noin johdannoksi voisit katsella vaikka Vihreiden maaseutuohjelmaa parin vuoden takaa
http://www.vihreat.fi/maaseutuohjelma

Petri

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Pekan mainos
voepiha niitä ohojelmie tehä vaekka millä mitalla ja ne on tietysti reonustettu kultakehyksin. Teot onki sitte eri assie... vaen nuista vihireistä, niitähä kun on usseampata sorttie, etten sanos sekalaenen seorakunta, vaekka seorakunta ei liene oekea nimitys heille, joijjen rototyyppi ei kuulu kirkkoon ensinkää.
Ja oha se niin, siis meikän mielestä, että täällä ruohonjuuritasolla tapovaa monasti ihan viisaan kuulosie vihreitä (ei siis niitä piipertäjjie) joella on näkemystä ja ossaavat puhhuo mukavie... vaen sitte on ne helssinkin vesilosettivihireät, jotka limmaelevat riinpiissin ja muun ekomahvian kans pas... tuota kakkaa jauhamassa ja antavat julukilausumie jos jostaki. Koettaa ne ruohonjuurivihireät sitte nyökkäellä ja puollustella niitä lausuulie ja selitellä ne parraenpäen.
Elämä on parasta kometiijjaa

Kamikatze

  • Vieras
Vs: Pekan mainos
.... Vaikka tämänhetkinen kiinnostus johtuisikin omista intresseistä poikkeavasta syystä, se antaa kuitenkin pohjan vuorovaikutukselle, oppimiselle ja tulevaisuuden löytämiselle....

Petri


Ja vihreitäkö kiinnostaa suomalaisen viljelijän hyvinvointi, kyllä ihan varmaan ;D
Huomasitko, että otin tämän mahdollisuuden huomioon, "omista intresseistä poikkeavasta syystä". On hyvä, että ovat kiinnostuneita siitä, mitä maaseudulla tapahtuu. Se mahdollistaa vuorovaikutuksen.

Se, ettei aidosti kiinnosta ollenkaan mikään maaseudulla tapahtuva (enkä nyt ota kantaa, mikä/mitkä poliittiset ryhmät/tekijät kuuluvat tähän porukkaan), on paljon pahempi uhka myös sille väyrysläis-mtklaiselle vihreälle kasvulle. Jos ei kiinnosta, niin tällä väestö- ja kansantuoteosuudella meidät on helppo täydellisesti unohtaa ja sivuuttaa, ei ole edes kaveria, jonka kanssa ollaan eri mieltä, vaan ollaan yksin.

Petri

En kaipaa kauniita sanoja, enkä säikähdä *****ilua, mutta yksi juttu täällä on: kenelle *****illaan?

Olen vuosia kirjoitellut laihduttajien foorumilla, siellä ollaan yhtä sakkia ja iloitaan toistemme onnistumisista, kannustetaan ja lohdutetaan. Siellä myös heitetään herjaa ja haukutaan, mutta ei omaa sakkia vaan niitä muita, jotka eivät laihduta tai laihduttavat väärin.

Täällä saa sellaisen kuvan, että viljelijän suurin vihollinen on toinen viljelijä, armotta vaan turpiin, henkisesti ainakin. Voiko mikään MTK ajaa tällaisen tappelevan sakin etua mitenkään? Me ei koskaan saada mitään parannuksia aikaan, kun tapellaan keskenämme. Turha siinä sitten on muita syyttää.

Olen surullinen, haluaisin että me viljelijät vetäisimme yhtä köyttä. Satu.

Olin ensi alkuun myös yllättynyt ennen kaikkea keskustelukulttuurista ( vähän niin kuin Satukin) mitä täällä on, sitten ajattelin tämän olevan vitsipalsta jota luetaan raskaan päivän jälkeen.

Kuinka paljon nämä kirjoitukset on todellisuuden kanssa tekemisessä en osaa sanoa. Varmasti Petri on oikeassa, mutta voiko asiasta tehdä johtopäätöksiä täällä olevien viestien perusteella – tänne kirjoittavia on kuitenkin aika vähän, lukioita hieman enemmän

Viljelijöillä ei ole enää yhteistä intressiä ja se kuva heijastuu tänne.  Omituisinta on käyttää jopa avoimen parodista ilmaisua  toisella tapaa ajattelevista  ihmisistä  ja laajentaa tätä vielä poliittiseen näkemyksiin asti  mikä kyllä vähentää entisestään useimpien  halua nähdä enää asioita lainkaan muista näkökulmista, puhumattakaan että tuon pohjalta voisi hahmottaa jotain yhteistä näkemystä..

Mielestäni tällä palstalla ei ole oikeastaan juuri minkäänlaisia kirjoitus tai julkaisusääntöjä vaan kirjoituksia leimaa mustan huumorin tyylit ja tämän  vuoksi palsta vaikuttaa hyvinkin, lähes kaikein sallivalta monien lukijoiden mielestä .Tämä jos mikä heikentää tämän palstan käyttöarvoa esim. olla  tulkkina viljelijöiden tilanteesta maatalouden asioista päättäville tahoille tai muille ryhmille .



 

Aulis Anttila

  • Vieras
Yhdessä...
Viljelijöillä ei ole enää yhteistä intressiä ja se kuva heijastuu tänne. 

Saitin tuottajapoppoo mainostaa tällä saitilla sitkeästi Kepun olevan ainoa omaa asiaansa - siis tuottajapoppoon asiaa - ajava puolue... olen ollut ymmärtävinäni, että kovinkaan yhtäjalkaa ei tuon yhteisen tavoitteen edessä eikä takana ole tallattu  8)

Viimeksi muokattu: 05.02.12 - klo:23:00 kirjoittanut Aulis Anttila

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Anteeksipyyntö
Olen huomannut monien saitin kirjoittajien pahoittaneen mielensä minun arvostellessani heidän kääntymistään Haaviston kannattajaksi, anteeksi siitä :)

Itse olin nuorena kova maatalouden puolesta puhuja ja yritin aina esimerkiksi puolustaa muunmuassa tukijärjestelmän oikeutusta erityisesti palkansaajille. Nykyään en jaksa enää ja aikaa sitten olen huomannut sen jopa mahdottomaksi. Erikoista kyllä palkansaajat ovat tulleet maaseutumyönteisimmiksi, vaikka tukijärjestelmä on paisunut sellaiseksi pullataikinaksi, että kolleegoidenkin kanssa väliin ihmettelemme hurjaa rahanjakoa..
Vihreitä klaseja en päähäni laita, vaikka ikänäkö alkaa olla kohta yhtä ulkonäköni kanssa, euronkuvat sävyttävät kaikkea toimintaani ja kaikki vihreä ajattelu tahtoo aina tuoda lisää kustannuksia..

Yritän kuitenkin jatkossa olla tuomitsematta saitin kirjoittajia poliittisten näkemysten perusteella, talousasioissa tulen kyllä julkaisemaan oman näkemykseni. Korostan kuitenkin olevani eurojen tuottaja ensisijaisesti.

Aulis Anttila

  • Vieras
Kädenojennus...
Olen huomannut monien saitin kirjoittajien pahoittaneen mielensä minun arvostellessani heidän kääntymistään Haaviston kannattajaksi, anteeksi siitä :)

Itse olin nuorena kova maatalouden puolesta puhuja ja yritin aina esimerkiksi puolustaa muunmuassa tukijärjestelmän oikeutusta erityisesti palkansaajille. Nykyään en jaksa enää ja aikaa sitten olen huomannut sen jopa mahdottomaksi. Erikoista kyllä palkansaajat ovat tulleet maaseutumyönteisimmiksi, vaikka tukijärjestelmä on paisunut sellaiseksi pullataikinaksi, että kolleegoidenkin kanssa väliin ihmettelemme hurjaa rahanjakoa..
Vihreitä klaseja en päähäni laita, vaikka ikänäkö alkaa olla kohta yhtä ulkonäköni kanssa, euronkuvat sävyttävät kaikkea toimintaani ja kaikki vihreä ajattelu tahtoo aina tuoda lisää kustannuksia..

Yritän kuitenkin jatkossa olla tuomitsematta saitin kirjoittajia poliittisten näkemysten perusteella, talousasioissa tulen kyllä julkaisemaan oman näkemykseni. Korostan kuitenkin olevani eurojen tuottaja ensisijaisesti.

Tuo on kädenojennus johon on syy, perusteltu syy, tarttua.

minä-itte

  • Vieras
Vs: Anteeksipyyntö
Erikoista kyllä palkansaajat ovat tulleet maaseutumyönteisimmiksi, vaikka tukijärjestelmä on paisunut sellaiseksi pullataikinaksi, että kolleegoidenkin kanssa väliin ihmettelemme hurjaa rahanjakoa..


Eipä ole täällä etelässä ainakaan kasvinviljelijöitten tuet kasvaneet, päinvastoin..."kitos" Anttilan-Korkeaojan "torjuntavoitot" ja MTK:n "edunvalvonta".

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Anteeksipyyntö
Erikoista kyllä palkansaajat ovat tulleet maaseutumyönteisimmiksi, vaikka tukijärjestelmä on paisunut sellaiseksi pullataikinaksi, että kolleegoidenkin kanssa väliin ihmettelemme hurjaa rahanjakoa..


Eipä ole täällä etelässä ainakaan kasvinviljelijöitten tuet kasvaneet, päinvastoin..."kitos" Anttilan-Korkeaojan "torjuntavoitot" ja MTK:n "edunvalvonta".
Minun liikevaihdosta reilu kaksi kolmannesta tulee kasvinviljelystä, vaikka olen virallisesti lihantuottaja. Minulla on tuet ja tulos kasvaneet vuosien saatossa ja toki pinta-alakin liki kymmenkertaistunut ;)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Anteeksipyyntö
Minulla on tuet ja tulos kasvaneet vuosien saatossa ja toki pinta-alakin liki kymmenkertaistunut ;)
Olenkohan mä kuullut tuon joskus aikaisemminkin... ???  ::) :o

Tuottajuus/yrittäjyys/sukutilameininki on asennekysymys, vaikka Pertillä olisi peltoa/isoa tuotantoa/maailmanmeininkiä/jne, niin ei se siitä vielä yrittäjää tee. Tunnen useitakin maatiloja jotka pyörittävät hyvin vaatimatonta tuotantoa pienillä aloilla, mutta he yrittävät ja saavat siitä kohtuullisen, joskus jopa hyvän, toimeentulon ilman että pitää olla mankumassa etujärjestöä apuun tai lisää kriisitukea.

Takki auki pakkasella on pitkänpäälle *****mainen tilanne. Reteetähän se kyllä on...  ;D :P

Viimeksi muokattu: 05.02.12 - klo:23:32 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

minä-itte

  • Vieras
Vs: Pekan mainos
MTK:n "edunvalvonnan" seurauksena täällä viljatila saa 110 €/ha vähemmän tukea viljahehtaareilleen kuin kotieläintila....tämä vääryys syntyi Korkeaojan-Anttilan kaudella  >:( >:( >:(

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Anteeksipyyntö
Minulla on tuet ja tulos kasvaneet vuosien saatossa ja toki pinta-alakin liki kymmenkertaistunut ;)
Olenkohan mä kuullut tuon joskus aikaisemminkin... ???  ::) :o

Tuottajuus/yrittäjyys/sukutilameininki on asennekysymys, vaikka Pertillä olisi peltoa/isoa tuotantoa/maailmanmeininkiä/jne, niin ei se siitä vielä yrittäjää tee. Tunnen useitakin maatiloja jotka pyörittävät hyvin vaatimatonta tuotantoa pienillä aloilla, mutta he yrittävät ja saavat siitä kohtuullisen, joskus jopa hyvän, toimeentulon ilman että pitää olla mankumassa etujärjestöä apuun tai lisää kriisitukea.

Takki auki pakkasella on pitkänpäälle *****mainen tilanne. Reteetähän se kyllä on...  ;D :P
Sori taas sorruin :(
Huonoina päivinä piristän itseäni muistelemalla tuotannon kasvua ja kattelen tulos- ja taselaskelmia viime vuosilta, vielä huonompina päivinä huudan kriisitukea...melkoinen skitso vai mitä :o

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Anteeksipyyntö
Sori taas sorruin :(
Huonoina päivinä piristän itseäni muistelemalla tuotannon kasvua ja kattelen tulos- ja taselaskelmia viime vuosilta, vielä huonompina päivinä huudan kriisitukea...melkoinen skitso vai mitä :o
Emmäävaantiedä, en muista ootko huutanut risitukea vai et. Mutta pointti oli se, että pelkkä tuotannon kasvattaminen ei kerro vielä yrittäjyydestä. Yrittäjyys ja laajentaminen ovat eri asia, toiset laajentaa ja kun huomaavat tehneensä yrittäjänä virheen ovat huutamassa kriisitukea. Naurettavaa. Tuet pitää sopia sopimuskaudelle ja mitään tilapäistä ei saa tehdä. Näillä kriisituilla ja muilla paskoilla olo on kun tennispallolla, pomppii seinästä toiseen pääsemättä ikinä minnekään.

Ja kun Pekka hävisi vaalit, niin pakkohan mun on jonnekin purkaa patoumaani seuraavat viikot...  >:(
Nothing is Something Worth Doing