Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe New Holland 8040  (Luettu 8520 kertaa)

Juubi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 217
Vs: New Holland 8040
Teetä vetari sorvaamo karpiola, vilppula,
Sielä niitä ovat teettäneet, kestää taas oman aikansa

Kurikan purkaamolla niitä pitäisi olla (uusia) hyllyssä valmiina kun vaan vetarin pituus tiedossa. "Kulutustavaraa" kuulemma. Omasta 8030:sta käytin vetarit irti juuri pari viikkoa sitten, olivat suorat, eikä tosiaan ole kummoinen jumppa mikäli ei tarvitse laakeroida laatikkoa samalla (kuten itse jouduin).

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1333
Vs: New Holland 8040
Teetä vetari sorvaamo karpiola, vilppula,
Sielä niitä ovat teettäneet, kestää taas oman aikansa

Kurikan purkaamolla niitä pitäisi olla (uusia) hyllyssä valmiina kun vaan vetarin pituus tiedossa. "Kulutustavaraa" kuulemma. Omasta 8030:sta käytin vetarit irti juuri pari viikkoa sitten, olivat suorat, eikä tosiaan ole kummoinen jumppa mikäli ei tarvitse laakeroida laatikkoa samalla (kuten itse jouduin).
Purkupörssissä viron poikien tarvikeakselia,
Mitta, ja kestävyysongelmaa, pahin on ns :valtakseli:, eli
Vauhtipyörän päässä oleva tumppi, kestää pahimmillaan vaan
Kymmenkunta tuntia, kun taas poikki.  Pitäis olla
Tehty ns. Mogista, eli yhdestä aihiosta, tarvike taasen
Suorasta akselista, ja laipasta hitsaamalla kasattu, sekä
Toleranssia 0,30 (alikoko), eipä kauaa kestä kun koko
Siivapyörät taas lentää alas, sivusta seuranneena.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8432
Vs: New Holland 8040
Opimme tästä, että navat ja portaalit kunniaan. Jossa se final drive on se sulake, jos voimansiirto sen sitten tarvitsee.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

fote

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 447
Vs: New Holland 8040
Kokeile jarrulla, vaihde päälle ja jarrua painamalla selviää kumpi vetari on poikki. Jos painaa vasemman puolen jarrua ja kone liikkuu, niin vasemman puolen akseli on poikki.
Pöytä ja kolakuljetin pois ja vaihteistoon pääsee käsiksi. Kansi auki ja akselimutteri irti akselin päästä. Navan ulkopuolella olevan pulttikehän pultit irti ja kansi pois, jolloin vetoakselin saa vetäistyä pois. Jos akselin loppupätkä on tuikassa vetorattaan spooreissa, hanki lyhyt tunkki, joka mahtuu vaihteiston sisään vetorattaiden väliin ja tunkkaa akselin pätkä irti. Purkamiseen menee 2 tuntia ja kasaamiseen tunti. Nimimerkki: Akseli katkennut ja kaksi vara-akselia varastossa.

Kiitos Jussi Ahoselle hyvistä neuvoista ! Vetari oli juu poikki.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19994
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: New Holland 8040
Aikanaan oli rahtipuimurinpitäjä täällä, kolmella Clayssonilla. Eniten ajetulla oli ajettu yli 3000 h . Se kuulosti paljolta, mutta kävin Salon Valtralla katselemassa, siellä on Sampo Rosenlew 680, tunteja 2800 ! Nätisti pidetty eikä ruttua missään.

Takapyörät kuluneet, etupyörät uudet.

-SS-