Yksi litra bensiiniä tai dieselöljyä sisältää noin 8,6 kWh energiaa. Viidenkymmenen litran tankkiin mahtuu energiaa 430 kWh ja tämän energiavaraston massa on vajaat 40 kg. Jos polttoaineen kulutus on viisi litraa sadalla kilometrillä, tankillisella pääsee 1000 kilometriä. Litiumakkuihin mahtuu energiaa 150–200 Wh/kg. Tankkiin mahtunut 430 kWh energiamäärä vaatisi yli kaksi tonnia litiumakkuja.
Pääkaupunkiseutu 1,2 milj., Turun seutu 0,5 milj., Tampereen seutu 0,5 milj.
Jos päästöistä ollaan huolissaan, niin joukkoliikenne kiskoille.
Pääkaupunkiseudun joukkoliikenne taitaa olla hyvä.
Turun idiootit luopui ratikoista, mutta joutuvat "pian" rakentamaan uusiksi tän verkon.
Tampere on tehnyt hyvän päätöksen. Ratikkaverkko tulossa.
Noin 3 milj. henkilöautoa suomessa.
Joka tapauksessa lapsellinen yliopistoväki on se porukka, joilla ei ole jalat maassa sähköautojen suhteen.
Henkinen taso samalla tasolla, kuin he ostavat töpselistä ainoastaan vihreätä sähköä.
Tarkastellaan Saksaa, miten 47 milj. autoa uusitaan sähköautoksi ja väkiluvun ollessa 83 milj.
Italia 60 milj. asukasta. Tarve sähköautoille 30 milj.
USA 330 milj. asukasta. Tarve sähköautoille 100 milj.
No niin ja sit se erittäin tärkeä sähköverkko ja sähkön tuotantolaitokset. Mistä otetaan se sähkö kaikille
sähköautoille. Pääkaupunkiseutu, Turku, Tampere; sähön siirtoon tarvitaan rautatiekiskosto !
Mutta hei, pojat ja tytöt ! Sähköä saadaan töpselistä.
Luja usko on viherkansalla, että lähitulevaisuudessa, löytyy teknologia, jossa akkuilla aurataan pellot ja tiet.
Elikkä 100 kg:n akulla ajettaisiin 1000 km:iä. Luja täytyy uskon olla, presidenttiä myöten ?
"Ikiliikkuja" se on !
Viimeksi muokattu: 15.02.20 - klo:10:47 kirjoittanut eju