Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe NH 8160 ruuvauksesta  (Luettu 7152 kertaa)

tilpo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
NH 8160 ruuvauksesta
Mulla on turbotettu 8160 ja olen menossa penkittämään sen. Ajattelin samalla ruuvata siitä 140-150 hv ulos, jos siinä ei jo ole sen verran. Miten on pitääkö säätää muuta kuin syöttöä lisää? Huoltomies vaan muisteli, että niissä missä on turbo tehtaalta pitäisi myös säätää jotain alipainetta jos haluaa kunnolla tehoa lisää, mutta mulla kun ei ole alunperin turboa ei tuota alipainesäätöä edes olisi joten menis ihan pelkällä syötön lisäämisellä.

khd

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: NH 8160 ruuvauksesta

Ruuvauksen määrää en muista, mutta 0,8bar ahdoilla 160 ulosotos.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Vario penkissä !
http://www.konedata.net/Traktorit/fendt711.htm

Tuosta kun kattoo 714 käppyrät nii paljo on parantunu
vajaas 4000:s tunnis mun vario, sinetit paikallaan
tapista  145,5 hp ja väännöt 775,5 nm.
Moottoris laskennallisesti 161,6 hepoa, aiemmin n. 500
tunnin kohilla moottoris max 150 ja käyrä tosi laakee,
nyt reilummin tehonnousua 1800 rmp kohalla pukkas 161,6
hepoo penkkiin, savutusta ei näkyny... ;D

Varion ylivoima lisääntyy tuntien mukana  ittekseen ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Vario penkissä !
http://www.konedata.net/Traktorit/fendt711.htm

Tuosta kun kattoo 714 käppyrät nii paljo on parantunu
vajaas 4000:s tunnis mun vario, sinetit paikallaan
tapista  145,5 hp ja väännöt 775,5 nm.
Moottoris laskennallisesti 161,6 hepoa, aiemmin n. 500
tunnin kohilla moottoris max 150 ja käyrä tosi laakee,
nyt reilummin tehonnousua 1800 rmp kohalla pukkas 161,6
hepoo penkkiin, savutusta ei näkyny... ;D

Varion ylivoima lisääntyy tuntien mukana  ittekseen ;D

Ikää vaa rupee oleen variolla.
Kui mää ain olen paras?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Vario penkissä !
http://www.konedata.net/Traktorit/fendt711.htm

Tuosta kun kattoo 714 käppyrät nii paljo on parantunu
vajaas 4000:s tunnis mun vario, sinetit paikallaan
tapista  145,5 hp ja väännöt 775,5 nm.
Moottoris laskennallisesti 161,6 hepoa, aiemmin n. 500
tunnin kohilla moottoris max 150 ja käyrä tosi laakee,
nyt reilummin tehonnousua 1800 rmp kohalla pukkas 161,6
hepoo penkkiin, savutusta ei näkyny... ;D

Varion ylivoima lisääntyy tuntien mukana  ittekseen ;D

Tuohan käytännös vääntönsä puolesta vastais T-191 mallia...  ::)

Polttoaineen kulutus vajaa puolet Valtusta !
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Vario penkissä !
http://www.konedata.net/Traktorit/fendt711.htm

Tuosta kun kattoo 714 käppyrät nii paljo on parantunu
vajaas 4000:s tunnis mun vario, sinetit paikallaan
tapista  145,5 hp ja väännöt 775,5 nm.
Moottoris laskennallisesti 161,6 hepoa, aiemmin n. 500
tunnin kohilla moottoris max 150 ja käyrä tosi laakee,
nyt reilummin tehonnousua 1800 rmp kohalla pukkas 161,6
hepoo penkkiin, savutusta ei näkyny... ;D

Varion ylivoima lisääntyy tuntien mukana  ittekseen ;D

Tuohan käytännös vääntönsä puolesta vastais T-191 mallia...  ::)

Polttoaineen kulutus vajaa puolet Valtusta !

takas maan pinnalle ojala!
anteeks ny vaan mutta vääntö nm-lukema tapista antaa sullen liian aurinkoisen kuvan ventistäs.
Oikee lukema on siellä 600-640nm eli vähemmän ku T140 valtussa.

allekirjoittanut

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: NH 8160 ruuvauksesta
on tuossa valtran t190 vääntöä ja tehoa rutkasti enemmän. 194 hv voimanotosta on vakio tällissä. polttoaineen kulutuksessa ero fendin ja valtran välillä on niin pieni ettei sillä koskaan kateta kovempaa hankinta hintaa. on tullut noita testejä luettua koneviestistä jos laittaa vaikka fendin 818 ja valtran t 151 kilovattitunti kulutuksen vierekkäin niin voi huomata itsekin. litroissahan on eroa koska koneet on hieman eri tehoisia. minusta on jokaisen oma asia millä ajaa itsellä molempia merkkejä mutta tieto pitää olla oikeaa eikä perusteetonta toisen merkin moittimista.

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Vario penkissä !


takas maan pinnalle ojala!

*** Uusimmassa Profissa testasivat 820:n ja löytyi Fendtin "heikko" kohta. Ohjaamo, sai vain arvosanan hyvä (muut arvostelukohteet olivatkin sitten erittäin hyviä).

Tehoa antoi tapista 135,8 kW kun tehdas lupaa moottorista 140 kW.
Vetopyörätehokin oli maksimissaan 119,9 kW, eli ihan hyvin "mehumaijalta".

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Vario penkissä !


takas maan pinnalle ojala!

*** Uusimmassa Profissa testasivat 820:n ja löytyi Fendtin "heikko" kohta. Ohjaamo, sai vain arvosanan hyvä (muut arvostelukohteet olivatkin sitten erittäin hyviä).

Tehoa antoi tapista 135,8 kW kun tehdas lupaa moottorista 140 kW.
Vetopyörätehokin oli maksimissaan 119,9 kW, eli ihan hyvin "mehumaijalta".

Ohjaamo on toki vanha ja hyväksi havaittu, "do not fix it, if it works"

Kumma juttu kun dynamomies kertoo valluista peuroista
ihan noloja, isännät niin harmissaan kun ei potkua löydy... :'(

Lastua ja säätöä tehdään lähes poikkeuksetta  :D

Deerestä lähes vastaava 7530, siihenki pitäs tehä joku "jomppi"
että saa lisätehot käyttöön...
6930 ihan mopo 130 hp tapista  ;D

Vario, kaikki tehot käytössä ilman portaita  8)

Viimeksi muokattu: 08.04.08 - klo:10:43 kirjoittanut Ojala

Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

tilpo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: NH 8160 ruuvauksesta
Miten nää jutut liittyy 8160 ruuvaukseen ::)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: NH 8160 ruuvauksesta
Miten nää jutut liittyy 8160 ruuvaukseen ::)

kysytkin vielä...
eikö se oo jo selvää?
allekirjoittanut

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: NH 8160 ruuvauksesta
Mulla on turbotettu 8160 ja olen menossa penkittämään sen. Ajattelin samalla ruuvata siitä 140-150 hv ulos, jos siinä ei jo ole sen verran. Miten on pitääkö säätää muuta kuin syöttöä lisää? Huoltomies vaan muisteli, että niissä missä on turbo tehtaalta pitäisi myös säätää jotain alipainetta jos haluaa kunnolla tehoa lisää, mutta mulla kun ei ole alunperin turboa ei tuota alipainesäätöä edes olisi joten menis ihan pelkällä syötön lisäämisellä.

Syöttöä lisää ei muuta.Tuo alipaine liittyy imusarjasta tulevaan ahtopaine tunnistimeen eli ali tai ylipainehan siellä on kun paine nousee niin pyydetään lisää ruokaa ja kampiakseli hurjistuu entisestään,erityisesti Brittiimperiumin moottoreilla varustetut koneet saattavat aiheuttaa tuon tapahtuman aikana voimakkaan erektion joten poistin käytöstä kun piti vergun takana luurailla kun paikat niin jäykistyi että anoppikin jo huuteli että"vidduakos siellä pällistelet ja mikäs siellä pöksyissä pullottaa tänne heti lurjus ja housut alas niin saat remmiä".


Niin se siitä,joskus olen jonkun kuullut väittävän että kierroksia pitäs lisätä jos syöttöä lisätään
Minkäköhän takia?  Kaikenlaisia tolloja sitä vapaana kulkee. ;D
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

tilpo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: NH 8160 ruuvauksesta
Nyt on tehot mitattu 142hv 1800rpm. Miten herkässä tuo syötön säätö on? Kun ennen penkitystä vaan kokeilin säätöruuvin liikkuvuutta ja saattaa olla että syöttö jäi ihan aavistuksen isommalle, vaikka suunnilleen samaan takaisin yritin. Tuli vaan mieleen että jospa syöttö jäi pikkasen isommalle, kun en olis ikinä uskonut vetotehon perusteella, että tuollaiset tehot on jo valmiiksi. Miten tuo vääntö tosta penkityslapusta mahdetaan katsoa, kun ei kai mulla nyt 1303nm vääntöä ole 1400rpm:ssä? Jaetaanko nuo lapun väännöt kahdella, kun kierrokset käskettiin kertoa kahdella että saadaan moottorin kierrosluku.

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: NH 8160 ruuvauksesta
mukavat lukemat kyllä pitäisi koneiden liikkua. voimanoton välitys vaikuttaa väännön laskemiseen paljonko moottorin kierroksia kun akselilla 1000.

tilpo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: NH 8160 ruuvauksesta
Jäi muuten kirjoittamatta, että nuo 142hv oli tapista. En tiedä mikä tuo tehohävö matkalla mahtais olla, mutta kai tuo koneteho alkaa lähemmäs 160hv olla jos tapissa on 142 vai? samppaj76: moottorin kierrokset oli 2000 kun akselilla oli 1000.