Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
[quote author=Kloppi l
Nyt jos varustelisin vastaavan systeemin, niin laittaisin varmaankin käyttövivun lohkoon pikaliittimet, ja sitten siltä varalta, että joskus haluaisin käyttää kärryn edessä olevalla traktorilla, niin teettäisin jatkoletkut, jolloin tämäkin tulisi mahdolliseksi.
[/quote]
Juu, noita pikaliittimiä lohkon kylkeen minäkin jo suunnittelin. Jos sitten kylvön ajaksi nykäseis niistä pikaliittimistä vaan letkut irti. Moottori sais olla siinä ruuvinpäässä kokoajan kiinni.
Entäs minkälaisista tarpeista olette tehneet peräkärryyn sen väliseinän, että jyvät ja lannat pysyvät omissa laareissaan. Tehtaaltahan sais valmiita elementtejäkin, mutta saisko itse rakennellen halvemmalla?
Mää otan itte voiman kylvötraktorista ja onhan se nopea.
Ainoa haitta on, että ruuvia ei oikein voi käyttää muuhun hommaan, esim. urakoitsija tulisi kylvämään tai sitten apulannanlevityksessä.
Tuohan vois ollakin parempi idea, ottaa paineööli kylvötraktorista. Selviää ehkä lyhyemmillä letkuillakin. Jos muuhun hommaan tarvetta ilmenee, niin voihan siihen kärryn kannan lähelle peruuttaa toisen traktorin, josta sitten ottais voiman vaikkapa sitä urakoitsijan konetta täyttäessä.
Olis asennettava Jussi - täyttöruuvi peräkärryn kantaan ja sinne tietysti pitäis saada siirrettyä öljynpainetta. Suunnitelma on, että paineöljy tulisi peräkärryä kippaavasta traktorista.
Kymysys olis: Kumpi olisi parempi konsti sitä öljyä siirtää peräkärryn alla, putket, vai letkut? Jos metalliputket laittaa, niin tarvinnee enempi liitin nippoja, kuin kokonaan letkuilla toteutettuna.
Joo .... niin tuli. Minullekin tuli sonnipalkkioita, vaikka ei ole enää sonnejakaan.
Pitäs noihin kelkkoihin laittaa kans alkolukot niin johan kyyti loppuis.
...ja nopeuden rajoittimet myös, ettei pääsis kuin korkeintaan kolmeakymmppiä.
Eihä tuo oo poessulettu jos itekki alakas vaen harrastella. Vaen onkohan siitä raksalle menosta konstiksi
Eiku harrastelemaan! Meiltä lähti viimeiset elikot navetasta viime heinäkuussa. Tämä talvi on ollut elämäni parasta aikaa, kun ei ole mitään joka päiväisiä työvelvotteita. Tänäänkin kävin n. 3:n tunnin hiihtolenkillä ja aurinko paistoi täydeltäterältä.
Nostan luettavaksi.
Lisään lisäinfoa kunhan ehdin.
Laita vaan linkki sinne "porometän" sivulle, niin riennämme kaikki sankoin joukoin sinne lukemaan ....pääset vähemmällä ...kuin myös me.
Ne virkailijat olivat kepu- ja mtklaisia. Aupliis tietää.
No nythän myö aletaan oikein tosissaan viisastuun, kun inffua pukkaa oikein urakalla.
Ettäs kehtaat!
Eikös se kiinteistövero suunitelma koskenut ainakin demareilla myös metsää? eli maksaisit melko kauan siitä taimikosta kiinteistöveroa ennenkuin perikuntasi voi myydä sen aukeaksi
Se kiinteistövero koskisi vaan metsäpohjia. Eli, vaikka metsä ei kasvaisi risun risua, niin vero peritään. Puustosta taas maksetaan pääomaveroa myydessä.
Voihan sen metsän myydä vaikka siellä ei ole kuin taimikkoa.:-)
Ennen oli tieoikeuksia määrätty 2 m:n levyisílle yksityisteille. Ei tietoa onko nykyjään mahdollisuutta tuohon tai jopa kapeampaan "tiehen" ?
Minun pellolla on vesikaivo, sinne tuli n. 10vuotta sitten maanmittaustoimituksessa naapurille kulkuoikeus 1:n metrin leveydeltä.
Käviskö tämmönen:
http://uk.youtube.com/watch?v=4UCZF_UnG10&feature=relatedEi ole kylläkään kuin 1,4 rellu, mutta näyttää luikkaasti kulkevan.
Hinnasta ei ole tietoa.
Käyköhän näille pa*kan puhdistamoille samoin, kuin digipokseille. Kun määrä aika menee umpeen, niin hinnat romahtaa.
Tää on jus sitä kainuun korpien omanapa ajattelutapaa.
Se juna meni jo Kekkosen mukana.
Liekö siinä samassa junassa mennyt Eemeliltä suomenkarttakin, kun ei osaa hahmottaa - edes - missä on Kainuu ja Kemijärvi.
sadat keräilyautot väistelevät JOULUPUKKEJA JOULUYÖNÄ keräillessään maitoa tiettömien taipaleiden C-ALUEELTA
Minkä näköisia ne autot liene, kun tiettömien taipaleiden alueella pystyvät liikkumaan?