Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe nhk käärintävaunu  (Luettu 9806 kertaa)

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: nhk käärintävaunu
No nyt tuli pihaan tuo käärintävaunu kokeiltavaksi, mielenkiintoinen nähdä kuinka toimii vaiko lähteekö jatkamaan matkaansa seuraavalle....

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: nhk käärintävaunu
Tuli mieleen että jos tekis täyttöputket pyöriin ja jaittais kakstoimisen sylinterin mihin toisellepuolelle tulis öljy ja toiselle puolelle paineilma niin tällä vois suorille laskea paineet hyvin alas ja päisteissä nostaa jotta renkaat kestää eikä murra turhaan. Tämän vois kytkeä rinnan noukkimen kanssa niin ei loppuis päisteessä kädet. Sanokaa että voisko tällainen edes teoriassa toimia.

Teorias vois toimia, mut kakstoiminen sylinteri ehkä ei kannata - ennemmin hydraulisylinteri ja paineilmasylinteri erikseen. Pienikin öljymäärä ilman sekaan ajan kulues syö renkaat.

Toinen ongelma voi olla, että jos haluat paineenvaihtelusta tarpeeksi nopean, niin normaali venttiili renkaas voi olla liian ahdas.

Mut telien käänneajoon olen itse joskus ajatellu, notta miten olis yksitoiminen sylinteri esim. telin etupäähän, johon voisi painaa säädettävän ylipaineventtiilin kautta painetta käänteissä, ts. siirtää painoa telin toiseen päähän. Lähinnä tullu tuon lietevaunun kanssa mieleen.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: nhk käärintävaunu
NHK 6000:sta myytiin Maanalaisessa Suoseudussa 4000:lla tuubikäärijäksi! Nyt ei ollut myyjä oikein hahmottanut?

Viimeksi muokattu: 23.08.10 - klo:21:27 kirjoittanut cosmic_cowboy

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: nhk käärintävaunu
Muutenkaa ei oo oikeen hyvää sanaa sanottavaksi kanukkihärpäkkeistä. Kaikki perkele tuumamitoolla, laakerit,pultit, rullaketjut ja muutkin mitat.

Valitte firmat tarkemmin. Osa rapakontakaisista toimittaa millimarkkinoille millimitoilla. Agpro, Patz, Cadman.... ;)
Aivan se ja sama... ei enää mitään, siis EI MITÄÄN rapakon takaa. Ei ne mitat yksin kesää tee, kun suunnittelu on tuumasta toimeen. Suomalaista insinööriä ja metallimiestä täällä agrossakin haukutaan suu vaahdossa, mutta kyllä kanukit vie niistäkin voiton. Kuulin täs taannoin, että insinöörit, jokka ei kelvannu härmälääsille, laivattiin Amerikan mantereelle...

Niin no kyllähän tuostakin nimeltä mainitsemattomasta kanukkihärpäkkeestä toinen osapuoli toimii hyvin, mutta toinen osapuoli menee vaihtoon jollakin aikataululla... näkyypä tuo huonompi osapuoli poistuneen jo valmistajankin valikoimista, etten yhtään ihmettele.
tethering holes to their concave windings

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: nhk käärintävaunu
Tuli mieleen että jos tekis täyttöputket pyöriin ja jaittais kakstoimisen sylinterin mihin toisellepuolelle tulis öljy ja toiselle puolelle paineilma niin tällä vois suorille laskea paineet hyvin alas ja päisteissä nostaa jotta renkaat kestää eikä murra turhaan. Tämän vois kytkeä rinnan noukkimen kanssa niin ei loppuis päisteessä kädet. Sanokaa että voisko tällainen edes teoriassa toimia.

Teorias vois toimia, mut kakstoiminen sylinteri ehkä ei kannata - ennemmin hydraulisylinteri ja paineilmasylinteri erikseen. Pienikin öljymäärä ilman sekaan ajan kulues syö renkaat.

Toinen ongelma voi olla, että jos haluat paineenvaihtelusta tarpeeksi nopean, niin normaali venttiili renkaas voi olla liian ahdas.

Mut telien käänneajoon olen itse joskus ajatellu, notta miten olis yksitoiminen sylinteri esim. telin etupäähän, johon voisi painaa säädettävän ylipaineventtiilin kautta painetta käänteissä, ts. siirtää painoa telin toiseen päähän. Lähinnä tullu tuon lietevaunun kanssa mieleen.

Perjaatteessahan tubeless vanteeseen vois hitsailla mimmosen läpiviennin haluaa jolloin esimerkiksi hydrauliikkaletkulla sais ohjattua paljon ilmaa nopeasti. Sitten vaan ettis ykköspyörät mitkä sallis suuren jouston kumeihin Ja päisteisiin painetta ja suorilla paineet pois niin tulis telamainen ratkaisu.

Tota sylinteriä tuolla teleissä ihmettelen että ei käytetä enempää. Sais kevitettyä tarvittaessa sekä etu että takapäätä tarpeen mukaan jos halutaan hyvää kääntyvyyttä tai aisapainoa. Ehkä siinä vaan on sitten joku mutta, mitä ei pieni viljelijä ymmärrä. Toi ei kuitenkaan auttais siihen nurmen rikkomiseen koska toinen pyörä luistais aina sivuttain jos sitä ei sitten kokonaan jaksais nostaa ilmaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: nhk käärintävaunu
Juu, Anderssonin tuubikäärin on ihan ylivoimanen varaosien suhteen  :P
(Voiko olla enää Canadaa kauempana  :P)
kaikki osat löytyvät suomesta..
ja pohjoiset päälle..

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: nhk käärintävaunu
Toi sylinterillä nostettava teli vaatisi rakenteelle tupla- tai tripla järeyden..

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: nhk käärintävaunu
Toi sylinterillä nostettava teli vaatisi rakenteelle tupla- tai tripla järeyden..

Kato joka päivä pieni ihminen hieman viisastuu. Loogisesti ajatellen sen olisi ehkä voinu oivaltaa itsekin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.