Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valmet korjaamokirja  (Luettu 9096 kertaa)

Juti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: Valmet korjaamokirja
Juu, ei niitä osia tahdo enää vanhempiin Valmetteihin saada. Omaan 903:een ei esim. vaihdelaatikkoon saa uutena enää juri mitään. Ja monesta muustakin osasta saatu eioota. Mitä sattuu saamaan, oli malli mikä tahansa, niin perkeleen kalliita ovat. Lisäksi raha menee melkolailla Amerikkaan. Ihan pikkuosilla, kuten 903:n takalasin tiivisteellä oli hintaa yli satanen, tai jarrupaisuttimen palautusjousilla (hyvin pieniä siis) hintaa haittämällä yli 50€/kpl. Konekorjaamo Marjakankaalla taas jotain vitosen kappale. Se vituttaa, kun huomaat sen, kun remppa on jo tehty.

Ei mua ainakaan huvittais tuon nyysimisen päälle ruveta vapaaehtoisesti maksamaan mitään tekijänoikeusmaksuja korjaamokäsikirjoista, jos semmosta rupeen hankkimaan... Eri juttu jos uhataan linnareissulla... Mutta mukava ois kyllä semmonen suomenkielisenä saada, vaikka 8000 sarjaan. 903:een mulla korjausopas löytyykin, mutta kone on ruotsikieliselle alueelle ostettu, ja kaikki kirjallisuus on på svenska, eikä kieli ole oikein vielä hallussa...

purkupojilta löyty sellasta osaa mitä muualta ei millää, on uusiakin siä jotaki..
Oon myös purkupoikien sivustoilta katellu. Ihan totta, kyllä sieltä saa paljo semmostaki osaa, mitä ei muualta saa, esim. nostolaiterepun kokonaisuudessaan. Mutta ongelmana on vaihteiston osat. Omassa koneessa, jossa on päälle 8000h ja ylentävällä Hi-tracilla kulutettu loota, joka meluaa ja kuumenee pirusti. Pinta on rattaista lähteny ja välystä tullu paljonkin, eikä uusia saa Valtralta. Mitä siis saa, niin ei perse kestä ostaa... Ja mitä vois purkamolta saada, niin tuntus, että ei ne sen parempia ole. Oliski liian hyvää ollakseen totta, jos vois vaan vaihtovaihteiston tilata asennettuna...

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Valmet korjaamokirja
Valparts virroilla siellä on osaa jos jonkilaista.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valmet korjaamokirja
Valparts virroilla siellä on osaa jos jonkilaista.

Vaan ei vanhempiin juurikaan..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Valmet korjaamokirja

Ei mua ainakaan huvittais tuon nyysimisen päälle ruveta vapaaehtoisesti maksamaan mitään tekijänoikeusmaksuja korjaamokäsikirjoista, jos semmosta rupeen hankkimaan... Eri juttu jos uhataan linnareissulla... Mutta mukava ois kyllä semmonen suomenkielisenä saada, vaikka 8000 sarjaan. 903:een mulla korjausopas löytyykin, mutta kone on ruotsikieliselle alueelle ostettu, ja kaikki kirjallisuus on på svenska, eikä kieli ole oikein vielä hallussa...

Kotimainen 8000 sarjan koko korjausopas löytyy ja vaivoja tulee yli kympin edestä, koska tiedosto on isohko, satoja sivuja, ei siirry sähköpostilla. Että niin ilmaista tietoa.

Juti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: Valmet korjaamokirja

Ei mua ainakaan huvittais tuon nyysimisen päälle ruveta vapaaehtoisesti maksamaan mitään tekijänoikeusmaksuja korjaamokäsikirjoista, jos semmosta rupeen hankkimaan... Eri juttu jos uhataan linnareissulla... Mutta mukava ois kyllä semmonen suomenkielisenä saada, vaikka 8000 sarjaan. 903:een mulla korjausopas löytyykin, mutta kone on ruotsikieliselle alueelle ostettu, ja kaikki kirjallisuus on på svenska, eikä kieli ole oikein vielä hallussa...

Kotimainen 8000 sarjan koko korjausopas löytyy ja vaivoja tulee yli kympin edestä, koska tiedosto on isohko, satoja sivuja, ei siirry sähköpostilla. Että niin ilmaista tietoa.

Ei se korjaamokäsikirjan hinta siis ole merkittävä tekijä, jos ei miljoonia maksa ja tule sen takia talosta lähtö... Lähinnä meinaan tuota Valtran mielivaltaista hinnoittelua edellämainittujen esimerkkien perusteella, ja siitä koituvan vitutuksen vaikutusta innokkuuteen maksaa "ylimärääistä"..  ::)   Asia se, että ei itketä valmistajan puolesta, vaikka en tekijänoikeusmaksuja Valtralle maksaiskaan. Mutta toisaalta varmasti sillä kirjalla on hintaa, ja pitääkin olla, siinähän on 1300 sivua. Nythän tuonne Nettikoneeseen on tullutkin suomenkielinen versio myntiin.