Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Satotasojen nostaminen  (Luettu 21157 kertaa)

Pottunokka

  • Vieras
Satotasojen nostaminen
Mulla kun nuo viljojen keskisadot on siinä 3000 kg/hehtaari paikkeilla vuodesta toiseen, niin miten niitä saisi nostettua?

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Satotasojen nostaminen
Otat käyttöön pohohojanmaan mallin ja kerrot palstalle että kuustonnia tuli läpitte.

 8)

Köntys

  • Vieras
Vs: Satotasojen nostaminen
Otat käyttöön pohohojanmaan mallin ja kerrot palstalle että kuustonnia tuli läpitte.

 8)

Kuules, viimevuonna tuli 7-tonnia läpitte + kerääjäkasvit tukineen  >:(   :D

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Satotasojen nostaminen
>7-tonnia läpitte

Jaa siellä on siirrytty puheissa uudelle tasolle.Ei näitä lapinlisäjuttuja kerkiä alvariinsa seuraamaan

 :D

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Satotasojen nostaminen
Mulla kun nuo viljojen keskisadot on siinä 3000 kg/hehtaari paikkeilla vuodesta toiseen, niin miten niitä saisi nostettua?
Vaihtamalla toiminta paikkakunnalle, jolla maalajit ovat suotuisampia viljelyyn. Olemma luonnon armoilla.
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Satotasojen nostaminen
Mulla kun nuo viljojen keskisadot on siinä 3000 kg/hehtaari paikkeilla vuodesta toiseen, niin miten niitä saisi nostettua?
Hoidat maaperän kuntoon ja unohdat puolet siitä mitä Yara ym. kummpanit kertoo.
Nothing is Something Worth Doing

Hosku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Satotasojen nostaminen
Lajikevalinta vaikuttaa paljon. Kannattaa kokeilla uusia lajikkeita mikä olisi omille pelloille hyvä. Lannoitus ainakin meidän hht hss he mailla ympin maksimin mukaan. Uskon ainakin itse ns. pohjalaiset satotasot täysin koska meilläkin sellaisia saadaan. Käsittämättömämpänä pidän kolmen tonnin satoja. Satokisassakin pärjännyttä naapurin isäntää lainatakseni "kun muistaa keväällä kylvää tulee viisi tonnia"

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Satotasojen nostaminen
Jos rakennat ja puu on lahoa, ei se auta vaikka löisit siihen sata naulaa. Sorry...
Nothing is Something Worth Doing

Hosku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Satotasojen nostaminen
Ajattelin itsestään selvyytenä että kysyjän pellolla ei vesi makaa ja ph on kohdallaan. Vai tarviiko tälläsistä asioista jotakin neuvoa että tarttis laittaa kuntoon.

Pete-Puuha

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
  • Köyhä joutuu puimaan romuilla..
Vs: Satotasojen nostaminen
Omalta osaltani en pysty määrittämään satotasoa koska puimuristani lentää jyviä niin paljon yli.

Linkittäisin kuvan mutta en osaa. :-[
Hankmo, vaarivainaan vaari ja vuokrapelto...

peräkammarin poika

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1055
Vs: Satotasojen nostaminen
Kyllähän tuon 6 tonnia saa helpostikin normaalivuonna, mutta itse olen laskenut ettei kannata. Parempaan taloudelliseen tulokseen pääsee 2-3 tonnilla.

Lannoitteet maksaa, tautiaineet maksaa, korrensääde maksaa, lehtilannoitteet maksaa. Kaikki nuo yhdessä saavat sen aikaan että vilja ei valmistu kuin kuivurissa 30 tuntia per satsi, 20 litraa löpöä/tunti. Aineet peltoon maksaa enemmän mitä tuet on.

Kauan eläköön näennäisviljely ja hömppäheinä!

P.S Viljan painot yms. Laatu näyttää olevan kohdallaan pienemmälläkin panoksilla ja sadoilla. Noilla huippusadoilla painot jäi jopa kevyemmiksi. Ja rahapussi, joka ei ole liian painava nyttenkään, jäi vielä paljon kevyemmäksi.

Viimeksi muokattu: 17.02.16 - klo:17:12 kirjoittanut peräkammarin poika

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Satotasojen nostaminen
Mulla kun nuo viljojen keskisadot on siinä 3000 kg/hehtaari paikkeilla vuodesta toiseen, niin miten niitä saisi nostettua?
Jaa..

Tota pitäis kysyä vaikka mun isoisältä. Se on tosin ollut jo kuolleena 20 vuotta. Se tiesi jo 50-luvulla miten tuon maagisen 3-tonnin rajan yli päästiin. Multa ja mun isältä on jo tuo tietotaito kadonnut  :-\

Tulisko toi 3 tonnia jos puolittaisi kaikki tekemiset mitä tarvitaan 6 tonniin  ??? Vai pitääkö vaan sit sählätä ihan kauheasti  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19969
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Satotasojen nostaminen
Eihän tuossa tarvitse kuin 100 tonnia laimennettuanalyysi-kananpötköä
joka vuosi viljan alle, 700 kiloa salpietaria kylvökoneesta kyytipojaksi,
lehtilannoituksia ja 3 x 70 mm sadetus kuivana kesänä.
Niin tulee se kuusi (+ kymmenen) tonnia.

Kaarlea esim, eikä tarvitse kuin pari x 2 ltr Sonista.

-SS-

Hosku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Satotasojen nostaminen
Kyllä minun laskujeni mukaan kuusi tonnia hehtaarilta pesee kolmen tonnin sadon kirkkaasti. Ei puinnin aikaisuus automaattisesti tarkoita kuivaa viljaa tai myöhäisyys märkää viljaa. 2014 puitiin esim. amaretot elokuun lopulla ja 2015 lokakuun puolivälissä. Molempien kertojen puintikosteus oli lähes sama.

Köntys

  • Vieras
Vs: Satotasojen nostaminen
Mulla kun nuo viljojen keskisadot on siinä 3000 kg/hehtaari paikkeilla vuodesta toiseen, niin miten niitä saisi nostettua?

Toihan on rapsille aika normaali satotaso, että ole vain tyytyväinen  :D