Eikös tuo am paina jo tonnin? Aika raskas 100 heppaseen koneeseen? Isommille teille ja suurempaan koneeseen varmasti parempi vaihtoehto.
Am 3000 painaa pikkasen alle tonnin mitä oman auran lätkästä katsonu, niin mites tuo pienempi sitten painaa enemmän.
Am on kevyt työntää jos ei ole polannetta jota lähtee mukaan. Tosin yhtä raskaita kaikki jos polannetta lähtee mukaan. 25kmh/h alkaa lumi lentää. Kevyellä auralla ei saa kuin kiharaisen paksu polanteisen tien.
Itse jos ostaisin yksityisteille auran niin tuo 2600 ois nami peli. Sopivan painava, ja tulee tasaista jälkeä eikä aina tarviis olia polannetta ottamassa pois.
Toi on muutamin poikkeuksin täysin totta, jos kevyessä aurassa on hyvin toteutettu kellunta ja malttaa ajaa vähän hiljempaa niin silläkin saa hyvän jäljen aikaiseksi. Mutta kyllä AM on ykkönen sitten kun lähdetään seutu/kantatiestöä auraamaan, kevyt työntää, hyvä siivenmalli--> lumi lentää pitkälle ja hyvä työnjälki.
kaavateiden auraksessa tuo minunkin am oli ollu kun ostin.
Noista pikkuteiden auraksesta. Sellaset tiet jotka pystyy auralla ajamaan niin kunnollinen aura ja sinne reunakivisille ja mökki teille on sitten ihan muut vehkeet tarkoitettu eli lumilinko ja järeä sekin.
Jos ei ole meikäläisen tyhmään päähän ole muuta tarttunut näinä 30 vuoden aikana tiehommista, että painoa pitää olla, jos meinaa ilman taistelua hyvää jälkeä saada aikaiseksi.
Yhtä mä vaan ihmettelen miksi yleensä näiden kevyillä koneilla tekevien jälkiä saa käydä korjailemassa joka talvi. Polannetta, uraa ja tienlaita puolen metrin päässä auraus viitasta. Tuolla 3000 auralla olen irrotetun polanteen ja teiden levitykset tehnyt yksityisteilläkin. Tietäen, että auraus viittojen laittaja on tiennyt mitä on ollut tekemässä.