Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Audimiehet vitsimiehiä?  (Luettu 2488 kertaa)

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Audimiehet vitsimiehiä?
Luulin noita tosikoiksi, mutta pari havaintoa rekisterinumeroista:

Virolainen Audi A6: rekisterinumero 6-NSU

Suomalainen Q5:   rekisterinumero DKW-5

Menneisyyden kaikuja?
Grow the feed, not the weeds!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65727
Vs: Audimiehet vitsimiehiä?
kiva kun muistavat juuret!

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Audimiehet vitsimiehiä?
Varsinkin Horsch ja 80 luvun Audit olivat laatuautoja näihin nykysiin köttösiin verrattuna. En s-tana ymmärrä miten A4, A4 ja A6 mallit nykyään ruostuvat pahemmin kuin volkkarit. Pyöränkaaria, takaluukun reunoja ja oven alareunoja joutuuvat maalaamaan uusiksi uudenkarheista autoista.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Audimiehet vitsimiehiä?
  Ai nekin on nykyään menneet huonommiksi, ,parikymmentä vuotta ajoin satasella eikä ollut ruosteen kansa ongelmia mukavampi ja tilavampi minusta kun tuo nykynen mersu..

 Muttä noihin rekkareihin, muutaman kerran näin ison Audin, 100 tai 200, rekisteri PAS-2

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Audimiehet vitsimiehiä?
OT, mutta juttelin yhden sakemannin kanssa, joka on ajanut 1960-luvulta lähtien S-Mersulla. Paras auto kuulemma Borgward P100 (maailman eka auto ilmajousilla) ja silloinen ässä kalpea kopio edellämainitusta. Toisaalta Borgward Isabellaa ruotsalaiset kutsuivat nimellä "Hon dansade en sommar" silloisen iskelmän mukaan viitaten Isabellan ruosteongelmiin.  Oliko sitten P100 olennaisesti Isabellaa parempi tai ruosteongelma esiintyi olosuhteista johtuen Ruotsissa Saksaa enemmän.

"Vuonna 1960 Borgwardin amerikkalainen maahantuoja meni konkurssiin, ja jälleenmyyjät peruivat yli 9 000 tilausta. Der Spiegel julkaisi Borgward-yhtymän sisäisiä ongelmia käsittelevän 14-sivuisen artikkelin, mikä osaltaan vaikutti myynnin voimakkaaseen vähenemiseen. Vuonna 1961 näkyi jo valon pilkahdusta, mutta pankit eivät suostuneet lainaamaan yhtiön pelastamiseen tarvittavaa 10 miljoonaa D-markkaa. Käteisvarantojen puutteessa alihankkijat lopettavat toimitukset, ja tuotantolinjat pysähtyvät lopullisesti. Isabellan ja P100:n tuotantovälineet myydään Meksikoon.[1]
Konkurssi oli hyvin kiistanalainen, sillä velkojille maksamisen jälkeen 1961 yhtiölle jäi käteisvaroja 4,5 miljoonan D-markan edestä. Jälkeenpäin 1965 Der Spiegel pohtikin konkurssin olleen täysin vältettävissä"

Taisi olla konkka kilpailijoiden junailema. Ymmärtääkseni Bremenin Mersu-tehdas (C-sarja +GLK) on entisissä Borgwardin tiloissa?

Todettakoon että Borgwardin kehuja oli bremeniläinen (=Pohjois-Saksalainen) ja oman kylän auto kehuminen Etelä-Saksalaisia merkkejä vastaan lienee osin "patrioottista".

EDIT: http://www.impulse.de/leben/vom-borgward-zum-mercedes-75-jahre-automobilwerk-bremen

"1978 rollten in dem ehemaligen Borgward-Werk die ersten Mercedes-Modelle vom Band." Olihan tossa tosin 17 vuoden tauko ja kartalta katsoen kaikkien saksalaismerkkien pääkonttorit etelässä.

Viimeksi muokattu: 24.04.14 - klo:23:48 kirjoittanut jamako

Grow the feed, not the weeds!

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Audimiehet vitsimiehiä?
  Sattuuko kukaan muistamaan sellasta firmaa kun Mikro, sekin rakansi uuden tehdashallin keski-suomeen vähään ennen tehtailijan kuolemaa ja pankit ajoivat sen konkkaan, oli kova vaikerrus isosta kompleksista kun ei ollut konkurssipesällä sille silloin käyttöä,, ja mitenkäs sitten kävikään..

Santatukki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 324
Vs: Audimiehet vitsimiehiä?
Tää keskustelu on vähän hypännyt aiheesta, mutta ei se mitään, hienoja kommentteja historiasta. Mutta Audimiehet eivät ole vitsimiehiä, sillä niillä on tärkeä tehtävä Suomen maanteillä. Nimittäin ohittaminen, sen on todistanut tutkimuskin, Audikuskit ovat Suomen ärhäkimmät ohittajat. Audillla aina eelle maksoi mitä maksoi. Poliisikin on myötämielinen Audimiehille ja naisille?, vähän on valvontaa.

navettapoika

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
  • Pojanhupakko! Hih!
Vs: Audimiehet vitsimiehiä?
Luulin noita tosikoiksi, mutta pari havaintoa rekisterinumeroista:

Virolainen Audi A6: rekisterinumero 6-NSU

Suomalainen Q5:   rekisterinumero DKW-5

Menneisyyden kaikuja?
Mul on Peugeot! Ja rekkari on KUL-111! Hih!  :-*
Hopoilu on miesten hommaa! Hih!

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Audimiehet vitsimiehiä?
  Paikallinen maitojuuso oli hankkinu Q5:sen,  ei tuntenu köyhiä kun käveli a-marketin ovelta autolleen.   en nyt tiedä kantsiiko tosta niin ylpeillä, eihän sillä pääse edes metsäpalstalle.
FIXIT

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Audimiehet vitsimiehiä?
  Sattuuko kukaan muistamaan sellasta firmaa kun Mikro, sekin rakansi uuden tehdashallin keski-suomeen vähään ennen tehtailijan kuolemaa ja pankit ajoivat sen konkkaan, oli kova vaikerrus isosta kompleksista kun ei ollut konkurssipesällä sille silloin käyttöä,, ja mitenkäs sitten kävikään..

Olen historiaa lukenut tuon hallin osalta.

1960 luvun taitteessa BMC:n Birminghamin traktoritehdas ei kyennyt toimittamaan Nuffield- traktoreita riittävästi suomeen. Mikro Oy perustettiin ja tehdas kerettiin rakentamaan suunnitellun CKD -Nuffieldien kasaamista varten (CKD = Completely Knocked down), mutta BMC yhtiö ohjastettiin Englannin valtion toimesta rakentamaan tehdas Skotlantiin, entiseen korkean työttömyyden kaivoskylään Bathgateen ja näinollen tehtaan auetessa 1962 puolella se kykeni osapuilleen tuottaa sen mitä tarvittiin maailmalla. Halli suomessa jäi tyhjilleen, eikä yritystoimintaa saatu sinne, ennenkuin valtio lunasti tehdaskiinteistön ja sijoitti Valmet -traktoritehtaan sinne. Valmetilla oli myös samaa ongelmaa, Tourulan tehdas oli käynyt pieneksi, joten tämä keskellä "ei mitään" sijainnut tehdas sopi traktorituotantoon mitä parhaiten.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Audimiehet vitsimiehiä?
  Sattuuko kukaan muistamaan sellasta firmaa kun Mikro, sekin rakansi uuden tehdashallin keski-suomeen vähään ennen tehtailijan kuolemaa ja pankit ajoivat sen konkkaan, oli kova vaikerrus isosta kompleksista kun ei ollut konkurssipesällä sille silloin käyttöä,, ja mitenkäs sitten kävikään..

Olen historiaa lukenut tuon hallin osalta.

1960 luvun taitteessa BMC:n Birminghamin traktoritehdas ei kyennyt toimittamaan Nuffield- traktoreita riittävästi suomeen. Mikro Oy perustettiin ja tehdas kerettiin rakentamaan suunnitellun CKD -Nuffieldien kasaamista varten (CKD = Completely Knocked down), mutta BMC yhtiö ohjastettiin Englannin valtion toimesta rakentamaan tehdas Skotlantiin, entiseen korkean työttömyyden kaivoskylään Bathgateen ja näinollen tehtaan auetessa 1962 puolella se kykeni osapuilleen tuottaa sen mitä tarvittiin maailmalla. Halli suomessa jäi tyhjilleen, eikä yritystoimintaa saatu sinne, ennenkuin valtio lunasti tehdaskiinteistön ja sijoitti Valmet -traktoritehtaan sinne. Valmetilla oli myös samaa ongelmaa, Tourulan tehdas oli käynyt pieneksi, joten tämä keskellä "ei mitään" sijainnut tehdas sopi traktorituotantoon mitä parhaiten.

 Mikro oli perusrerrujo aikaisemmin ,ihan perheyritys oli, teki metallintyöstövälineitä sekä myös T.siipi mopedeja sun muuta..
 Tampereella oli tehdas aijemmin, sitten kun siirtyi Suolahtea rakentamaan myi tääSinivuori maatilansa Lomaalta ja Alastarolta rahoituksen hoitamiseksi, mutta kun vanha patruuna kuoli niin pankit panivat firman nurin..

 En kyllä muista tuota Nuffield juttua..