Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Ajouraopastin
: 13.04.09 - klo:23:48Hankin viime kesänä tuollaisen työkoneiden säätöön ja valvontaan kykenevän terminaalin.
Mikä laite kyseessä?
Hankin viime kesänä tuollaisen työkoneiden säätöön ja valvontaan kykenevän terminaalin.
Voi vinetto... just osu silmiin perinteinen yhdistelmä.... järjetön jontikan kössi ja sininen juko....
Vielä isompi jontikka kuin tuossa?
http://image.nettix.fi/extra/machineimg/734001_734100/734008_b_7a02ff15c2ecc295.jpg
Minkäs numeroinen toi mahtaa olla, siinä ja siinä, Ite bongasin 6920:n Tuossakin on juko....
LainausTässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?
Eivät kaikki niitä tarvi. Mutta katso vähän oman tonttisi ulkopuolelle, sieltä löytyy niitä jotka tarvii. Suurilla tiloilla rupeaa olemaan jo niin monipuoliset koneet että kädet saa käydä tuulimyllyn lailla päisteissä kun kaikkia lohkoja ohjataan. Ja se että sinä et ymmärrä tekniikan päälle ei tarkoita että muut eivät ymmärtäisi.
Minä en Fendtiä tarvi, mutta jotta kehitys menisi eteenpäin on hyvä että joku näyttää mallia (paitsi estetiikassa...). Miksi kehityksen pitäisi pysähtyä nykyisiin malleihin, miksei olla tyytyväisiä MF135:iin ja Valmetin 565:iin? Miksi hevonen ei muka kelpaa?LainausEi tarvinnu varttia ohjelmoida et sai vaikka ny äkeen lohkot alas, otti vaan vivusta reippaasti kiikki ja mitä enempi veti, sen nopiampaa lohkot laski..... Yksinkertaista, mutta toimivaa.
Jos nykypäivän maajussi ei edes siitä selviä, niin rakennemuutos on enemmän kuin paikallaan. Ohjekirjoja löytyy ja kaikkia on opetettu koulussa lukemaan.Et sää nyt vastannu mihen niitä tarvitaan
Lyövät Saappia ja Ooppelia yhteen, pääsee tulevaisuudessa ajelemaan Saabopelilla.
Ja nyt sitten kerroit
Oli kallis keikka: poltin etutyövaloon=20e, katkaisija majakalle 50e, katkaisija pikavaihteille 46 e. On kyllä, mut ei kait siinä oo vaihtoehtoo jos ei halua alkaa ite noita sähköjä vetämään ja puhkomaan kojelautaa isoille tarvikekatkaisijoille
Onko sulla sileät kiekot vai hammastetut? Toisen koneen entinen omistaja sanoi laittaneensa sileät, kun hammastetut nosti siementä pintaan. Samaa huomasin Rapidissä kun nopeus nousi.
Haun perusteella ainakin nimimerkki JarJar kehui viime keväänä laittaneensa tuommosen 2003 mallin.
Alkuperäinen katkaisia on aika "hinnakas"...
Liekkö, eikös se oo normaalia jos se maksaa 50 e? Suhteellista, maksoin 20 e etuvalojen nurkassa olevien työvalojen polttimosta
Vartija ei oo koskaan toiminut, vaikka mepun mies on sen kerran jo uusinut. Aikansa kun remmi huutaa, niin laukaisee sulakkeen taulusta, joten ei siinä sen enempiä vahinkoja.Jaaha. Nyt sitten oikeesti jostain joku fiksu kaveri laittamaan vartija kuntoon. Karmeaa lukea tämmöistä. Minkälainen vartija siinä on? Onko se epäkeskosta toimiva mekaaninen systeemi vai näitä nykyaikaisia elektroniikkajuttuja.
Jaa a. Siinä on elevaattorin alapään akselin päässä semmoinen L-mallinen peltilipare. Akselin sivussa on semmoinen sylinterinmallinen smurkula josta lähtee johto. Tää klomppi kait laskee tämän L:n lyhyemmän sakaran ohituskertoja. Paremmin en osaa sanoa.
Täytös ja tyhjennyksessä ei oo ongelmaa, kun on nopiat jalat.Joo. En minäkään osaa neuvoa tämän tyyppisen pyörintävahdin virittämistä. Onkohan tuo sellainen, että sähkökeskuksessa on vielä siihen liittyvä mokkula, jolla voidaan säätää tuota herkkyyttä. Itse siinä alapään motissa ei kai ole mitään säätyvää? Vähän vanhemman mallisessa Antissa on sellainen akselin varressa oleva epäkesko viritelmä, joka vaihtaa asentoaan kun elevaattori käynnistyy. Elevaattori seis ja voit väännellä sitä mokkulaa. Jossain vaiheessa kuuluu sellainen pieni naksaus kun kytkin toimii. Siitä asennosta voi sitten päätellä kuinka herkällä tuo liipaisu on. Hyvin hankala asia kirjallisesti selittää (ainakin mulle). Suosittelisin, että käytät jotain sähkömiestä paikalla. Ihan itsesi ja kuivurin takia
Juu, itse mokkulan pitäisi olla nimenomaan keskuskaapissa, mutten tiedä mikä niistä ja voiko itse säätää. Akselin päässä oleva on vain anturi. Sitä voi ja pitäisikin säätää muistaakseni siten, että anturia ruuvataan niin lähelle pyörivää peltiviikseä, kunnes sammuu ja sitten hiukan taaksepäin. Siis välys pitäisi olla just eikä melkein. Näin muistelin kuulleeni, mutta saatan muistaa väärinkin. Oon joskus sitä koittanutkin laihoin tuloksin. Minkäänlaista ohjekirjaahan ei elevaattorille ole koskaan tullut ja kaappiinkin vasta viime syksynä, kun asiaa oikein itkin. Kaappi on sama kuin ohjekirjassa, mutta keskus eriTodella huonoa asiakaspalvelua olet saanut. Kannattaisi kyllä pyytää siihen sähkömies käymään. Se osaa kaivaa oikean purkin kaapista esille. Tyyppitietojen mukaan uskoisin netistä löytyvän manuaalit virittämiseen, jos se ihan siltä istumalta onnistu. Ei tämä hieno tekniikka ole aina niin helppoa
Jos vain tietäisit, niin et Mepuun päin kusisikaan. Mepulla ei muuten kaikin ajoin ole ollut semmoista sähkömiestä, joka tiloille jalkautuisi. Näin ainakin silloin alkuaikoina jolloin yritin asiaan parannusta. Mutta nyt mulla on semmoinen tuttu sähkömies, joka on isännille kuivureita varustellut. Asentanut kännykkähälyttimiä sun muuta. Pitää keväällä ottaa kuivurille, jos saisi jotain tolkkua tuohon härveliin. Harras toive olisi, että saisi jäähdytyksen päälle ihan napista painamalla, ettei tarvii ohjelmoida joka kerta tuota poistoilmahaistelijaa alle asetusarvojen, että saa jäähdytykselle. Voisi panna tuon ohjauskeskuksen muutoinkin uuteen uskoon. Eihän se periaatteessa mitään mitään avaruustekniikkaa ole.
***Voisikko jotain yhteystietoja laittaa? Mistä niitä ruuveja saa? Siis mistä saa ostaa?