Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 21 22 [23] 24 25

Viestit - JarJar

Hankin viime kesänä tuollaisen työkoneiden säätöön ja valvontaan kykenevän terminaalin.

Mikä laite kyseessä?
Voi vinetto... just osu silmiin perinteinen yhdistelmä.... järjetön jontikan kössi ja sininen juko.... ;D

Vielä isompi jontikka kuin tuossa?

http://image.nettix.fi/extra/machineimg/734001_734100/734008_b_7a02ff15c2ecc295.jpg

Minkäs numeroinen toi mahtaa olla, siinä ja siinä, Ite bongasin 6920:n ;D Tuossakin on juko.... ;D


Heh  ;D Tuo vain 6620. Tuolla Jontikalla kyllä vedetään punasta "Jukoa" kylvöillä, mutta nyt pääs pihan siivous hommissa sinisenkin eteen  ;)
Lainaus
Tässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?

Eivät kaikki niitä tarvi. Mutta katso vähän oman tonttisi ulkopuolelle, sieltä löytyy niitä jotka tarvii. Suurilla tiloilla rupeaa olemaan jo niin monipuoliset koneet että kädet saa käydä tuulimyllyn lailla päisteissä kun kaikkia lohkoja ohjataan. Ja se että sinä et ymmärrä tekniikan päälle ei tarkoita että muut eivät ymmärtäisi.

Minä en Fendtiä tarvi, mutta jotta kehitys menisi eteenpäin on hyvä että joku näyttää mallia (paitsi estetiikassa...). Miksi kehityksen pitäisi pysähtyä nykyisiin malleihin, miksei olla tyytyväisiä MF135:iin ja Valmetin 565:iin? Miksi hevonen ei muka kelpaa?

Lainaus
Ei tarvinnu varttia ohjelmoida et sai vaikka ny äkeen lohkot alas, otti vaan vivusta reippaasti kiikki ja mitä enempi veti, sen nopiampaa lohkot laski..... Yksinkertaista, mutta toimivaa.

Jos nykypäivän maajussi ei edes siitä selviä, niin rakennemuutos on enemmän kuin paikallaan. Ohjekirjoja löytyy ja kaikkia on opetettu koulussa lukemaan.

Et sää nyt vastannu mihen niitä tarvitaan ???

Mikä ominaisuus esim. Fendtissä oli mitä ei mihinkään tarvi?
Tuomisen sekä Ylimetin säiliöitä nyt käytössä ja molemmista lähtee maalaus hilseilemään muutamassa vuodessa. Eli kannattaa siottaa katon alle.

Korjatuissa kait aika iso haarukka korjauksen laadussa.
Lyövät Saappia ja Ooppelia yhteen, pääsee tulevaisuudessa ajelemaan Saabopelilla.

Mä oon ajanut jo monta vuotta. Saabin pannu ja Opelin auto.
Ja nyt sitten kerroit ??? ???

Ei kait se mikään suuri salaisuus ollut?? Alan liikkeet kun pullollaan erikokoisia kytkimiä.
Oli kallis keikka: poltin etutyövaloon=20e, katkaisija majakalle 50e, katkaisija pikavaihteille 46 e. On kyllä, mut ei kait siinä oo vaihtoehtoo jos ei halua alkaa ite noita sähköjä vetämään ja puhkomaan kojelautaa isoille tarvikekatkaisijoille

Itse löysin 6€ tarvike katkaisioita JD "mitoituksella". Vähän kolvin käyttöä, niin pelaa hienosti.
Onko sulla sileät kiekot vai hammastetut? Toisen koneen entinen omistaja sanoi laittaneensa sileät, kun hammastetut nosti siementä pintaan. Samaa huomasin Rapidissä kun nopeus nousi.

Hammastetut kiekot. Ei ollut ongelmaa siemenien pintaa jäämisen kanssa. Käsittääkseni ongelmia tulee, jos haluaa todella matalaa kylvösyvyyttä.
Haun perusteella ainakin nimimerkki JarJar kehui viime keväänä laittaneensa tuommosen 2003 mallin.
Yksi kevät tosiaan takana käytetyllä multiseedillä. Kone toimi ihan ok. Ainoa suurempi murhe oli sora-auto, joka tuli ohittaessa kylkeen. Tosin siinäkään ei muuta tapahtunut kuin tupla etulata vääntyi ja traktoriin pieniä vaurioita. Lisäksi siemensäiliössä oleva seula turhan pienisilmäinen kauralle (kannattaa jättää kokonaan pois). Kylvettyä tuli lähes kaikenlaisiin olosuhteisiin ja maalajeihin (kynnettyyn+kerta tasausäkeellä, kevytmuokattuun sekä suoraan sänkeen). Vannaspainatusta ei ole läheskään niin paljon kuin näissä "aitosuorakylvökoneissa", mutta saletisti riittävästi olosuhteisiin missä ylipäätään järkevää on suorakylvää kovalla savellakin. Tukkoon ei konetta saanut missään, vaikka paikoin oli olkea kevytmuokatussa aika paljon (puimaton kaura siipiteräkultivaattorilla kertaalleen ajettu). Sitkaimet ovat piikki malliset ja sänkeen kylväessä toivoisi parempaa "juovaa". Piikki kerää olkea ympärilleen, ja sitten jälki häivettyy. Rapid:in kiekko sitkainten hankkiminen s-piikin tilalle ollut harkinnassa. Itse kylvöt onnistuin hyvin. Satotaso ainakin oli hyvä.
Alkuperäinen katkaisia on aika "hinnakas"...

Liekkö, eikös se oo normaalia jos se maksaa 50 e? Suhteellista, maksoin 20 e etuvalojen nurkassa olevien työvalojen polttimosta :o

Oli ainakin taannoin agrin hinta reilusti päälle 50€.
Alkuperäinen katkaisia on aika "hinnakas"...
Käytetty hieman isompi ja nykyaikasempi kasvinsuojelupruutta hommattuna. Peräkärrit hakusessa.
Vartija ei oo koskaan toiminut, vaikka mepun mies on sen kerran jo uusinut. Aikansa kun remmi huutaa, niin laukaisee sulakkeen taulusta, joten ei siinä sen enempiä vahinkoja.
Jaaha. Nyt sitten oikeesti jostain joku fiksu kaveri laittamaan vartija kuntoon. Karmeaa lukea tämmöistä. Minkälainen vartija siinä on? Onko se epäkeskosta toimiva mekaaninen systeemi vai näitä nykyaikaisia elektroniikkajuttuja.

Jaa a. Siinä on elevaattorin alapään akselin päässä semmoinen L-mallinen peltilipare. Akselin sivussa on semmoinen sylinterinmallinen smurkula josta lähtee johto. Tää klomppi kait laskee tämän L:n lyhyemmän sakaran ohituskertoja. Paremmin en osaa sanoa.

Täytös ja tyhjennyksessä ei oo ongelmaa, kun on nopiat jalat.  :)
Joo. En minäkään osaa neuvoa tämän tyyppisen pyörintävahdin virittämistä. Onkohan tuo sellainen, että sähkökeskuksessa on vielä siihen liittyvä mokkula, jolla voidaan säätää tuota herkkyyttä. Itse siinä alapään motissa ei kai ole mitään säätyvää? Vähän vanhemman mallisessa Antissa on sellainen akselin varressa oleva epäkesko viritelmä, joka vaihtaa asentoaan kun elevaattori käynnistyy. Elevaattori seis ja voit väännellä sitä mokkulaa. Jossain vaiheessa kuuluu sellainen pieni naksaus kun kytkin toimii. Siitä asennosta voi sitten päätellä kuinka herkällä tuo liipaisu on. Hyvin hankala asia kirjallisesti selittää (ainakin mulle). Suosittelisin, että käytät jotain sähkömiestä paikalla. Ihan itsesi ja kuivurin takia :)

Juu, itse mokkulan pitäisi olla nimenomaan keskuskaapissa, mutten tiedä mikä niistä ja voiko itse säätää. Akselin päässä oleva on vain anturi. Sitä voi ja pitäisikin säätää muistaakseni siten, että anturia ruuvataan niin lähelle pyörivää peltiviikseä, kunnes sammuu ja sitten hiukan taaksepäin. Siis välys pitäisi olla just eikä melkein. Näin muistelin kuulleeni, mutta saatan muistaa väärinkin. Oon joskus sitä koittanutkin laihoin tuloksin. Minkäänlaista ohjekirjaahan ei elevaattorille ole koskaan tullut ja kaappiinkin vasta viime syksynä, kun asiaa oikein itkin. Kaappi on sama kuin ohjekirjassa, mutta keskus eri  >:(
Todella huonoa asiakaspalvelua olet saanut. Kannattaisi kyllä pyytää siihen sähkömies käymään. Se osaa kaivaa oikean purkin kaapista esille. Tyyppitietojen mukaan uskoisin netistä löytyvän manuaalit virittämiseen, jos se ihan siltä istumalta onnistu. Ei tämä hieno tekniikka ole aina niin helppoa :)

Jos vain tietäisit, niin et Mepuun päin kusisikaan. Mepulla ei muuten kaikin ajoin ole ollut semmoista sähkömiestä, joka tiloille jalkautuisi. Näin ainakin silloin alkuaikoina jolloin yritin asiaan parannusta. Mutta nyt mulla on semmoinen tuttu sähkömies, joka on isännille kuivureita varustellut. Asentanut kännykkähälyttimiä sun muuta. Pitää keväällä ottaa kuivurille, jos saisi jotain tolkkua tuohon härveliin. Harras toive olisi, että saisi jäähdytyksen päälle ihan napista painamalla, ettei tarvii ohjelmoida joka kerta tuota poistoilmahaistelijaa alle asetusarvojen, että saa jäähdytykselle. Voisi panna tuon ohjauskeskuksen muutoinkin uuteen uskoon. Eihän se periaatteessa mitään mitään avaruustekniikkaa ole.  :(

Kaikenlaista sitä kuuleekin. Meillä takuu aikana meni sähkökaapista kontaktori ja oli mepun sähkömies samana päivänä vaihtamassa ja kuitenkin lähes 300km matkaakin. Kuivurin toimituksessa sekä muutenkaan toiminnassa missään suhteessa ei ole minkäänlaista moitteen siaa.

Palataksemme varsinaiseen aiheeseen käytössä Skandian 60t/h kuppielevaattori tappivaihdemoottorilla. Tehokas peli, siirtää sen mitä luvataan ainakin vehnällä. Hiljainen, ei kolise ja rämise. Laadukkaasti tehty. Kasaus yksinkertainen.
***Voisikko jotain yhteystietoja laittaa? Mistä niitä ruuveja saa? Siis mistä saa ostaa?
http://www.aulisnuuja.fi/

On kyllä hyviä pelejä. Kauralle riittää 3kW moottori, mutta vehnälle kannattaa ottaa 4kW. Ja suojapelti paketti mukaan, niin on täydellinen  ;)
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: JUOMAT
: 29.12.08 - klo:20:58
mitä masserimiehelle tarjotaan?

Smurffi limpparia?  ;)
Sivuja: 1 ... 21 22 [23] 24 25