Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3]

Viestit - Mullitilallinen

Tuosta polttoaineen kulutuksesta: Vaikka teoriassa traktoreissa on aika suuriakin eroja tietyllä kierrosalueella yksittäisessä työssä, niin käytännössä erot mahtuvat 10% sisään. Aivan kuten Veijokin on asian todennut. Itselläni traktoriin tulee vuodessa tunteja 1500 tuntia ja polttoainetta menee yhteensä n. 9000 litraa ja koneessa lastutettuna 260hv. Noukkarin edessä 20 litraa tunnissa viiden kilometrin matkan päähän siilolta, lietevaunu multaimella n. 15 litraa tunnissa. Apevaunun edessä 10 litraa tunnissa, 17 motin seko. Kuormaus ja pihapyörittelyt 6 litraa tunnissa. Voimakoneena Valtra T171. Mittarissa on 9000 tuntia. Kulutus mitattu mittarillisella pumpulla joka on huoltoaseman entinen pumppu ja seuraamalla ostokuitteja paljonko on tullut ostettua löpöä
Fendt on ykkösmerkki, mutta Valtra ei ole sen halvempi suhteessa muihin merkkeihin kuin suomessakaan.
No eihän sitä S sarjan tuotantoa ole lopetettu, vaan juuri aloittelevat tekemään uutta 4:n sukupolven ässää. Suomen nettisivuilta poistivat vanhan ässän tiedot. Uuden tiedot löytyvät jo ainakin Saksan ja Ruotsin sivuilta.

http://www.valtra.de/products/tractors/2345.asp

eikä kukaan ole lopettamassa suolahden tehdasta kun uusi T-sarja uudella ohjaamolla tulee markkinoille. Kautta rantain olen kuullut että 2015 tulee myyntiin ja esittely tänä vuonna.

On mulla sentään yksi traktori se on kyllä niin vanha ettei sitä voi virittää ilman työkaluja... Sekin kulkee muuten yli 40km/h kun on "viritetty" uusia rattaita lootaan niin onko sekin laiton jos ajan kolarin... Ja paja joka rattaat vaihtoi on osasyyllinen?? Mites muuten jos vaikka uus jontikka tai kulkee 56km/h jo tehtaalta tullessaan ja sillä ajaa kolarin niin onko tehdas osasyyllinen??  Eipä tuo paja joka ohjelman mun autoon teki nähnyt mitään ongelmaa siinä että nostais kierroksia eco koneista kun se on ihan omistajan vastuulla jos omia koneitaan virityttää/virittää.. Ihme touhua muutenkin jos myy virityksiä eikä suostu silti myymään..

Tästä keskustelusta tuli mieleen traktoreiden todelliset nopeudet yleensä. Keskieuroopassa 50km/h traktorit eivät saa kulkea yhtään kilometriä tunnissa yli 50 vaikka mittarit näyttävät 55 tms. Keskieuroopassa ei näet ole yhtään toleranssia ylinopeudelle ja esim. ylinopeuskamerat antavat sakon jo 1 km/h ylityksestä. Näinollen jos ajat vaikka fendtillä mittärin mukaan 50km/h, et varmasti saa sakkoa ylinopeudesta.
Suomessa on toleranssina 50km/h koneelle 2km/h. Tästä syystä Valtrat kulkevat suomessa 52km/h ja mittari näyttäää 53km/h.
Tämä asia on kokeiltu monet kerrat gps:llä. Massikka, Jörn Donner ja Fendt kulkevat vakiona maks 50km/h vaikka Fendtinkin mittari näyttää 55,4km/h. Valtra menee 52km/h vaikka mittari näyttää 53.
[/quote]En tiiä sun gepseistä mutta Deutsi kulkee mittarin mukaan 52km/h ja gps mukaan saman.. JD 6830 Mittari 54,5/Gps 55km/h.. Fendt 820 Mittari 54,5km/h/Gps 55km/h...  Kaikki noista tehtaalta tulleilla renkailla...  Tomtomilla ja parilla eri älypuhelimella ainakin toi deutsin ja fendtin vauhti mitattu..
[/quote]

Otappa tarkempi käsi-gps, niin tiedät. Saksassa 50 traktori ei saa kulkea kilometriäkään yli 50.Jos ajat yli 50, tulee sakko. Ja jos saat sakot liian kovaa kulkevasta traktorista, valmistaja on vastuussa. Näin ainakin saksassa. Euroopassa nopeuskameroissa ei ole toleranssia ollenkaan, eli 1 kilometrin ylityksestä napsahtaa sakko.
Samasta syystä navien nopeusnäyttö on hieman yläkanttiin.
P.S yksikään Fendt, massikka tai jontikka ei ole kulkenut yli 51km/h valtran mittarin mukaan kun on ajettu peräkkäin, mutfa se ei tee em. traktoreista huonoja. Tuollaiset väittelyt ovat sitten hiekkalaatikkokamaa jos määritellään traktorin paremmuus siitä kulkeeko 50 vai 52km/h tai New hollandin 48km/h
No jaa, halvalla ja halvalla. Urakoitsijalla on kaksi vaunua ja molemmat vaunut kulkevat kahdessa vuorossa. Kuivalannat ajavat aina toukokuussa kolmessa viikossa, 40 000 mottia , tarkkuusvaunulla 10 000 mottia ekan sadon jälkeen nurmelle ja syksyllä 20 000 kuutiota. Koskaan ei ole lannan levitys myöhästynyt. Porukalla 15 vuoden kokemus urakoinnista.

Kuskit sanovat että aika hyvä hanke, kun ajavat kahdella vaunulla 800 tuntia vuodessa. Tasaisesti kalusto vaihtuu. Yhden vaunun kestoikä on 5 vuotta ja kuulemma muuta ei tarvitse tehdä kuin vaihtaa repijäkeloihin terät

Hinnan polkijat ajavat 70€/tunti täällä
100€ tunti + ALV
Mites urakoitsija? Täälläpäin ainakin urakoitsija ajaa 50-päisen lypsykarjan lannat levälleen alle 2000 €. Ei tarvitse huolehtia huolloista, kärryn pesusta kauden jälkeen ym.

[/quote]On mulla sentään yksi traktori se on kyllä niin vanha ettei sitä voi virittää ilman työkaluja... Sekin kulkee muuten yli 40km/h kun on "viritetty" uusia rattaita lootaan niin onko sekin laiton jos ajan kolarin... Ja paja joka rattaat vaihtoi on osasyyllinen?? Mites muuten jos vaikka uus jontikka tai kulkee 56km/h jo tehtaalta tullessaan ja sillä ajaa kolarin niin onko tehdas osasyyllinen??  Eipä tuo paja joka ohjelman mun autoon teki nähnyt mitään ongelmaa siinä että nostais kierroksia eco koneista kun se on ihan omistajan vastuulla jos omia koneitaan virityttää/virittää.. Ihme touhua muutenkin jos myy virityksiä eikä suostu silti myymään..
[/quote]

Tästä keskustelusta tuli mieleen traktoreiden todelliset nopeudet yleensä. Keskieuroopassa 50km/h traktorit eivät saa kulkea yhtään kilometriä tunnissa yli 50 vaikka mittarit näyttävät 55 tms. Keskieuroopassa ei näet ole yhtään toleranssia ylinopeudelle ja esim. ylinopeuskamerat antavat sakon jo 1 km/h ylityksestä. Näinollen jos ajat vaikka fendtillä mittärin mukaan 50km/h, et varmasti saa sakkoa ylinopeudesta.
Suomessa on toleranssina 50km/h koneelle 2km/h. Tästä syystä Valtrat kulkevat suomessa 52km/h ja mittari näyttäää 53km/h.
Tämä asia on kokeiltu monet kerrat gps:llä. Massikka, Jörn Donner ja Fendt kulkevat vakiona maks 50km/h vaikka Fendtinkin mittari näyttää 55,4km/h. Valtra menee 52km/h vaikka mittari näyttää 53.
Vapaa sana / Vs: Agronetin vajaa ehtoiset
: 17.08.13 - klo:17:35
ei ajanut ojaan kun tuolla pään kääntymisellä tarkoitti poliittista suuntautumista
Vapaa sana / Vs: Agronetin vajaa ehtoiset
: 17.08.13 - klo:17:29
Vassari-agronettiläisille voisi tehda oman osion jossa saisivat toteuttaa omia vasemmistolaisia ajatuksiaan. Muistan kun eräs korkeasti koulutettu maanviljelijä valtiotieteen maisteri , nyttemin eläkkeellä, sanoi että oikean maanviljelijän pää ei käänny vasemalle
Tammerkosken teollisuus. Hinta alle puolet champion-dooriin ja ainakaan kahden vuoden käytön jälkeen ei ole ollut mitään moitittavaa
Vapaa sana / Vs: Sanontoja.....
: 21.10.09 - klo:21:00
Jep jep sanoi matti kun teppo hukkui
Jaa, mitä ihmeen vaijeria ne muka säätävät, jos ilmastointilaite ei anna kylmää. Ilmastoinnin säätönamiska on sähköinen potentiometri. Tosin valtrassa on sellainen juttu, sisäkierto pitää laittaa päälle ilmastointia käytettäessä, niin ei siellä tule kuuma 30 asteen helteellä.

Kannattaa lukea ohjekirja ennen käyttöä.

Itsellä kokemusta 6300-mallista 7500 tunnin verran, 6600-mallista 5500t (vieläkin talossa), 8550ht-mallista 8000t ja n141 advancesta 3200t, eikä yhdessäkään noissa ole ollut mainitsemiasi vikoja. Itseasiassa yhdessäkään ei ole ollut muuta kuin normaalit öljyjen vaihdot ja 6300-mallissa starttimoottori. Muuten ei mitään remonttia. Eli taitaa olla käyttäjässä vikaa.
Itsellä kokemusta omalla tilalla 10 vuotta sekosta. Samurai 3 155/50. Ei vikoja, terät uusittu pariin otteeseen. Vaunulla sotketaan joka päivä vähintään yksi seos johon tulee 1 tai 2 säilörehupaalia, 800kg viljaa, 80kg rypsiä, 40kg kivennäistä, ja lopuksi heitetään laakasiilosta säilörehua mitä vaunuun sopii. Kokonaispaino appeella 4200kg (vaihtelee 4000-4500kg)

Muista vaunuista kokemusta, kun olin ennen oman tilan haltuunottoa naapurilla renkinä, niin siellä oli junkkari ja sen jälkeen jf pystyruuvivaunu. Kumpikaan noista ei ainakaan ole edes vaihtoehto sekolle. Sekon vaakaruuvivaunuun voit huoletta laittaa 2 virtaspaalia kyytiin ennenkuin laitat vaunun pyörimään. Saman kun kokeilee pystyruuvivaunulla, niin saa varata repullisen murtopultteja.

Samoin sekoitusnopeus sekolla aivan ylivoimainen verrattuna noihin em vaunuihin. Pystyruuvivaunulla paalirehua sekoittaessa aina tahtoi jäädä paalista möykky joka ei silppuuntunut. Siilorehulla toimivat hyvin.

Esim. ruokinnassa 12-mottisella JF:llä naapurissa meni n. 45 minuuttia appeen sekoittamiseen ja purkamiseen naudoille eteen.

Sekolla taas omalla tilallani menee hieman n puoli tuntia kun 2 appeeseen on laitettu 2 paalia.

Muista ei ole kokemusta
Mikä malli ja vuosimalli kyseessä? Eihän kyseessä ole vain provosointi, koska seko-vaunussa ketjun voi tsekata parissa minuutissa. Muuta sieltä ei voi hajota, mikäli hydraulipumppu/pumput pyörii. Itseltäni ei kylläkään ole 10 vuodessa vielä ketju katkennut. Murtopulttiakaan en ole saanut katkeamaan. Oma vaunu seko samurai 3 155/50 -98 vuosimallia. Joka päivä vähintään yksi vaunullinen apetta tehty
Sivuja: 1 2 [3]