Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuka hylkäsi viljelijät  (Luettu 2740 kertaa)

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22208
Kuka hylkäsi viljelijät
maask.u.l.l.ikin koettaa sopertaa että kepu ja persut kyllä olisivat, mutta ei pojat.

Aivan kuin mtk haluaisi unohtaa kepun olevan pääministeripuolue ja sipilän linjauksilla mennään.
Vastuu on kepulla, valitettavasti.

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Kuka hylkäsi viljelijät
Sinulla on hidas sytytys ja järjenjuoksu ja muutenkin olet tyhmä, jos vasta nyt asian huomasit.



Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Kuka hylkäsi viljelijät
Sinulla on hidas sytytys ja järjenjuoksu ja muutenkin olet tyhmä, jos vasta nyt asian huomasit.

 :D Aamun paras, kohta Eemeli sopertaa taas...

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kuka hylkäsi viljelijät
Kyllä se taitaa nyt olla Eemelillä ja minullakin sama kaiku askelten..joutuu Rinnettä äänestämään, että saadaan suomalainen maanviljely nostettua kuopasta ylös.. :'(

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22208
Vs: Kuka hylkäsi viljelijät
Eiks oo hyvä että edes nyt.
Suuri joukko kepuloisia ei tajua koko asiaa ennen kuolemaansa.

Ja eilen maask.u.l.l.i.s.s.a, voi voi.
Ei vaadita tillikaisen eroa, kun tilanne olisi sama, olisi kuka mm-ministeri tahansa. Tosi juttu, mutta olisi mistä muusta puolueesta tahansa, eroa vaadittaisiin. mtk kepun kassarana tekemässä halpahintaista kepuloista politiikkaa..

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Kuka hylkäsi viljelijät
Eiks oo hyvä että edes nyt.
Suuri joukko kepuloisia ei tajua koko asiaa ennen kuolemaansa.

Ja eilen maask.u.l.l.i.s.s.a, voi voi.
Ei vaadita tillikaisen eroa, kun tilanne olisi sama, olisi kuka mm-ministeri tahansa. Tosi juttu, mutta olisi mistä muusta puolueesta tahansa, eroa vaadittaisiin. mtk kepun kassarana tekemässä halpahintaista kepuloista politiikkaa..
Olen kyllä Piian kanssa samaa mieltä: Rinteestä tulisi oikein hyvä maatalousministeri. Tähän mennessä maataloudella on aina mennyt hyvin sosialidemokraattien hallinnon aikana.





navettapiika

  • Vieras
Vs: Kuka hylkäsi viljelijät
Eiks oo hyvä että edes nyt.
Suuri joukko kepuloisia ei tajua koko asiaa ennen kuolemaansa.

Ja eilen maask.u.l.l.i.s.s.a, voi voi.
Ei vaadita tillikaisen eroa, kun tilanne olisi sama, olisi kuka mm-ministeri tahansa. Tosi juttu, mutta olisi mistä muusta puolueesta tahansa, eroa vaadittaisiin. mtk kepun kassarana tekemässä halpahintaista kepuloista politiikkaa..
Kepulaisten takinkääntö ollaan jo käytännössä nähty..mutta että Stubbikin myöntää tehneensä virheitä. Tuo on masentavaa kuultavaa..täydellinen ihminen tekee virheitä.. :'(

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kuka hylkäsi viljelijät
Eiks oo hyvä että edes nyt.
Suuri joukko kepuloisia ei tajua koko asiaa ennen kuolemaansa.

Ja eilen maask.u.l.l.i.s.s.a, voi voi.
Ei vaadita tillikaisen eroa, kun tilanne olisi sama, olisi kuka mm-ministeri tahansa. Tosi juttu, mutta olisi mistä muusta puolueesta tahansa, eroa vaadittaisiin. mtk kepun kassarana tekemässä halpahintaista kepuloista politiikkaa..
Olen kyllä Piian kanssa samaa mieltä: Rinteestä tulisi oikein hyvä maatalousministeri. Tähän mennessä maataloudella on aina mennyt hyvin sosialidemokraattien hallinnon aikana.
Niin, kyllä minä tuota Rinnettä olen ajatellut tästä eteenpäin äänestää... Kepu pelkää puolustaa omaa vahvinta osaamistaan, joten on sitten mietittävä pelastusta demareista.. ::)

Naturalis

  • Vieras
Vs: Kuka hylkäsi viljelijät
Niin, kyllä minä tuota Rinnettä olen ajatellut tästä eteenpäin äänestää... Kepu pelkää puolustaa omaa vahvinta osaamistaan, joten on sitten mietittävä pelastusta demareista.. ::)
Missäs Lintonen luuraa? :)

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Kuka hylkäsi viljelijät
Vasemmistliiton maatalousohjelma oli kuin viljelijän suusta. Orhinmäki rules
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

peräkammarin poika

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1055
Vs: Kuka hylkäsi viljelijät
Valitettavasti alkaa näyttämään siltä että suomalaisen viljelijän suurimmat viholliset ovat Kepu ja Kokoomus.

Kepu hoitaa maatalouden asiat täysin päin p:tä, puheista ja loistavista lupauksista huolimatta. Kyyti on kylmää ja perälautaa ei ole ollenkaan.

Nykyään maatalousvihamielisin suunsoitto ei suinkaan tule demareilta eikä muiltakaan vasemmistolaisilta, vaan kokoomuslaisilta. Esim. Zyskowicz, Vartiainen, Sarkomaa, Grahn-Laasonen yms. Veroparatiisitili täynnä köyhiltä riistettyä rahaa ja vatsa kylläisenä on helppo panetella työtä otsa hiessä painavaa ruuantuottajaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65754
Vs: Kuka hylkäsi viljelijät
jopa ulkomaistakin...

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Kuka hylkäsi viljelijät
  Muistan erään Karin piirroksen missä Syskovitsi oli viikarreen kanssa munavuoren kimpussa..
  Itse pidän kyllä suurimpana syynä takavuosien kepun ja mtk:n politiikkaa, ensteks piti suosia liian pieniä tiloja , "poliittista optimikokoa", ja tuotteitten välitys ja kauppa piti pitää "omissa käsissä", MTK:n johto koostui näitten "omien" virmojen johdosta, vapaan kilpailun tukehduttaen.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Kuka hylkäsi viljelijät
  Muistan erään Karin piirroksen missä Syskovitsi oli viikarreen kanssa munavuoren kimpussa..
  Itse pidän kyllä suurimpana syynä takavuosien kepun ja mtk:n politiikkaa, ensteks piti suosia liian pieniä tiloja , "poliittista optimikokoa", ja tuotteitten välitys ja kauppa piti pitää "omissa käsissä", MTK:n johto koostui näitten "omien" virmojen johdosta, vapaan kilpailun tukehduttaen.

 Tuo tuotteitten välitys ja kaupan pitäminen omissakäsissä on hyvin pitänyt valiolaiset tuottajat kohtalaisen hyvin leivänsyrjässä kiinni. Mutta lihatalot on pörssiyhtiöitä, niin se leivänsyrjä on jo aika kaukana ja samoin viljanvälitys, kun se veetieemelikin laittanut pillit pussiin välitysfirmansa pussiin jo ennen aloittamista.

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Kuka hylkäsi viljelijät
Nyt olisi hyvä aika aloittaa osuustoiminta alusta. Tuottaja saisi reilummin tuotteet kaupaksi ja kuluttaja saisi myös ryöstöhinnoittelemattomia tuotteita.

Näin unta, että kuluttajat ja tuottajat löivät kättä ja perustivat uuden reilun tuottaja-kuluttajaosuuskunnan. Sitten tuottajat alkoivat tapella keskenään ja heräsin.